Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: wie navigeert er bij jullie?  (gelezen 37927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #60 Gepost op: juli 13, 2011, 10:20:21 pm »

We gebruiken Tom voor de grote routes, de heen- en terugweg bijvoorbeeld en de snelste weg naar de supermarkt. Maar voor de leuke tochtjes gebruiken we de kaart. Tom is echter always there om ons uit de brand te halen als we het spoor bijster zijn  :) of als we gewoon snel thuis willen zijn, omdat we ietsje te ver omgereden zijn  :H  Verder, degene die niet rijdt, leest de kaart. Degene die rijdt, volgt Tom of de aanwijzingen van de kaartlezer.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #61 Gepost op: juli 13, 2011, 11:19:04 pm »

Ik kijk meestal van te voren waar ik heen moet en rij de route dan op mijn geheugen.
Bij moeilijke gevallen laat ik vrouwlief meestal wel even de kaart bekijken en soms kijk ik even snel mee. Ik heb best wel een goed richtingsgevoel.

Navigatie is wel makkelijk (Google Navigation) maar soms wordt je erg binnendoor gestuurd. En het nadeel van navigatie is dat je niet meer echt weet waar je je bevindt.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #62 Gepost op: juli 13, 2011, 11:48:35 pm »

gewoon beiden..ooit inverband met wateroverlast de snelweg afgemoeten en had alleen de belangrijke wegen in europa..hmmm niet weer doen dus gewoon een wegenkaart van het land..standaard in vw dus als we gaan dan gaat de kaart mee
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #63 Gepost op: juli 14, 2011, 01:18:52 am »

Eerst wat huiswerk doen, zoals met google maps een ideale route uitzoeken.

Het handige van google maps is dat je de route van de ene snelweg naar een andere kan trekken en
direct het aantal kilometers met relatieve tijd zichtbaar wordt.

Navigatiesysteem instellen én de functie "reisplanner" gebruiken met de punten uit Google maps, zodat de navigatiesysteem
jouw route neemt en niet zijn route.
Tevens draait op de achtergrond een GPS met wat waypoints mee, die tevens de afgelegde weg logd voor de statistieken.
Bij elk heel uur dat we onderweg zijn én stops markeer ik deze momenten.

Met wandelen gebruik ik een gedetaileerde lokale wandelkaart en de GPS als digitaal kompas.  Met vooraf ingestelde waypoints en
set reserve batterijen zijn risico's van verdwalen zoals onlangs een mevrouw uit Stamproy in Spanje nabij Competa is overkomen, beperkt.
Tevens logt de GPS de afgelegde weg voor de statistieken.

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #64 Gepost op: augustus 17, 2011, 01:47:08 pm »

Ik met de telefoon, moeders weet niet wat onder/boven is op de kaart en prikt een wat minder bekende stad als Sittard gewoon in Groningen op de kaart....
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #65 Gepost op: augustus 17, 2011, 06:49:45 pm »

Voor dat de Tomtom kwam deed ik dat altijd. En zonder de kaart op zijn kop te houden :P.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #66 Gepost op: augustus 18, 2011, 12:30:35 pm »

Tja, ik moet wel even vermelden dat de jaarlijkse autokilometers van mijn vrouw niet meer dan 500 bedragen, terwijl ik dagelijks door het hele land tuf, en dat al jaren doe... ook zonder navigatiesysteem.... net als bij een mobieltje met adresboek valt me wel op dat ik zonder domdom (sygic) niet zo ver meer kom als vroegah...
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #67 Gepost op: augustus 18, 2011, 08:14:08 pm »

navigeren doe ik zelf, met behulp van tomtom of een kaart en in sommige gevallen gewoon op ouderwets richtinggevoel.
heb het eens in frankrijk meegemaakt dat de tomtom uitviel, kaart lag ergens ???? en ik dacht dat ik verkeerd reed.
op een gegeven moment de auto stilgezet, kaart opgezocht en bekeken en het bleek inderdaad dat ik fout was gereden.
mijn vrouw laten kaartlezen helpt helemaal niet :O als zij moet navigeren dan komen we uit in polen in plaats van frankrijk  :H
ze rijdt nog verkeerd met tomtom op het dashboard met geluid aan :W
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #68 Gepost op: augustus 19, 2011, 04:43:59 pm »

Sinds dit jaar voor het eerst gebruik gemaakt van de navigatie op mijn Nokia. Da's best handig om van a naar b te komen.
Maar de grote Michelin kaart (Frankrijk) ligt naast mij in de deur van auto. Ik kan (ja mijn man beaamd het) kan goed navigeren.
Dit dus ook altijd gedaan. Maar als ik nu een tukkie in de auto wil doen, dan neemt de Nokia het over.... :J
Ik kijk wel voor dat we vertrekken altijd even de route, welke ik opschrijf met paginanummers, zo kan ik het makkelijk vinden.
Verder als we een rondje gaan rijden, dan zien we wel waar we heen gaan...en als we weer naar de camping terug willen, dan pak ik de kaart... KK
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #69 Gepost op: augustus 19, 2011, 04:54:04 pm »

Ik heb een Garmin Zumo (motornavigatie) waarin ik via mapsource routes kan zetten. Dus, op de laptop maak ik de mooiste, snelste, kortste enz. routes en die zet ik in de Zumo. Tot 4 keer per jaar krijg ik een kaartupdate, dus hij is altijd lekker actueel.

(nee, ik heb geen aandelen :))
Gelogd

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #70 Gepost op: augustus 19, 2011, 08:44:02 pm »

tomtom/navigatie/gps

het is een hulp middel.
als ik ergens heen gaat binnen nederland rij ik op mijn kennis..ben al bijna 17 jaar chauffeur in nederland.
toen ik begon waren er nog geen tomtometjes..

buiten nederland lees ik me goed in en vertrek met de tomtom als hulp middel..
ook in mijn vrachtwagen heb ik een tomtom.
maar altijd staat het geluid uit..alleen ff spieken als je twijfelt.

de gene die hem het meeste gebruikt hier in huis is danielle..
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #71 Gepost op: augustus 20, 2011, 08:20:29 am »

Navigatie en altijd een kaart erbij. Nav. heeft nog wel eens eigen ideeen waar wij het niet mee eens zijn. En ik wil toch wel weten waar ik ben.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #72 Gepost op: augustus 21, 2011, 03:38:46 pm »

Navigatie en altijd een kaart erbij. Nav. heeft nog wel eens eigen ideeen waar wij het niet mee eens zijn. En ik wil toch wel weten waar ik ben.
HELEMAAL MEE EENS :J
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #73 Gepost op: augustus 21, 2011, 10:11:29 pm »

Tja, de Navi is altijd een hulpmiddel. Dit werd zo op school geleerd: alles behalve 'visuals' was een hulpmiddel want het kon uitvallen (Radar, Satnav, Decca).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #74 Gepost op: augustus 22, 2011, 06:51:30 am »

Navi gebruiken we het liefst om ergens een grote stad uit te komen, de rest kan simpel op de kaart. En op de motor is tie handig omdat ik m'n handen vrij heb en geen geklooi met een kaart uit je rugzak etc.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal