Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: wie navigeert er bij jullie?  (gelezen 37936 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #75 Gepost op: augustus 30, 2011, 07:08:26 pm »

Elk uitje vergeet ik wel iets maar dit jaar?? Echt heel veel vergeten.. Dus ook het uitgebreide kaartenboek van Frankrijk, zelfs de grote wegen-ANWB-wegenkaart. We hebben daarom alleen de navigatie gebruikt. Op de grote weg is dat prima. Maar vanaf de camping kon het wel eens wat irritant worden. Weliswaar kiest hij de 'snelste' route, maar dat is soms toch over een vreselijke slingerweg, die soms amper twee auto's breed is of nog smaller. En als je dan iets omrijdt, dan kan het stukken comfortabeler zijn. Maar probeer eigenwijze Tom daar maar eens langs te sturen als je niet precies weet hoe die weg nog maar weer heet en waar ie precies langs gaat. Dus op die momenten hebben we gewoon goed borden gelezen  :)
Overigens zijn die vreselijke slingerwegen natuurlijk op zijn tijd heel charmant, met prachtige kodak color photo moments  ;)
« Laatst bewerkt op: september 01, 2011, 10:23:11 am door Klepklap »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #76 Gepost op: augustus 31, 2011, 10:41:59 pm »

Dit jaar heeft mijn vrouw weer genavigeerd en dat ging prima. Onze (ooit gekregen) elektronische vriend is ?n uit de tijd (updates kosten een gruwelvermogen) ?n heeft continu ontvangsproblemen. En dan vooral op de "spannende" momenten, de grote steden. Over een half jaar gaat deze auto weg, de volgende heeft wellicht ingebouwde navigatie?

We keken nu van te voren de route door, en mijn vrouw lette op de borden. Werkt perfect!
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #77 Gepost op: september 11, 2011, 03:12:47 pm »

we gebruiken altijd miep ( of te wel lucretia, ik heb een knappe surinaamse stem erin staan)
van te voren dokter ik de route uit. meerstal de snelste maar ook wel ns de kortste, vooral als we in t kampeergebied zitten., je krijgt dan vaak allerlei onbekende weggetjes t zien
en is veel  leuker als grote wegen.
 :>
Gelogd

lindam

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #78 Gepost op: juni 02, 2012, 11:05:07 pm »

wij rijden op navigatie

lekker makkelijk!
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #79 Gepost op: juni 03, 2012, 12:42:13 am »

Bij ons navigeert Loesje, zo noemen we die vriendelijke vrouwenstem die OVERAL de weg weet   ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

oscar

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #80 Gepost op: juni 03, 2012, 07:05:39 am »

Bij ons doet dat de Garmin en ik zelf.
 :nl
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #81 Gepost op: juni 03, 2012, 10:35:50 am »

Mijn vrouw en Tom Tom... althans ik kijk voordat ik op pad ga altijd de route na, zodat ik globaal een idee heb.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #82 Gepost op: juni 03, 2012, 01:09:23 pm »

Wij hebben geen TomTom of iets dergelijks, en navigeren (vrij ouderwets) op kaarten. We bespreken van tevoren de route en omdat we beide afwisselen met rijden geven we bij de wissel even aan waar we precies zijn. We veranderen onderweg ook nogal eens van route, afgelopen vakantie (begin mei) zijn we zo met de romantische Strasse door Zuid Duitsland gereden (mijn vriendin had uitgeteld dat dat ons 120 km zou schelen) en zo zie je nog eens wat! Ook hebben we Oostenrijk helemaal over kleine wegen gedaan op weg naar Slovenie, en wat een schitterende omgeving zie je dan! Daarom hebben wij zeer bewust geen TomTom, je vertrouwt te snel op zo'n ding en dan mis je dit soort juweeltjes van wegen (of je moet zelf opletten, maar dan kun je net zo goed opletten terwijl je met een kaart rijdt, spaart het geld van een TomTom uit). Owh ja: wij rijden vrijwel nooit fout, en als dat toch gebeurt kun je met de kaart makkelijk de route verleggen.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #83 Gepost op: juni 03, 2012, 02:31:11 pm »

Voornamelijk de Garmin. Vrouwlief heeft haar kwaliteiten, maar navigeren hoort daar niet bij.
En zelf vind ik het op zich wel leuk om kaart te lezen, maar door de navigatiehulp heb ik tijd om de omgeving te zien. Dit rondkijken resulteert dan ook nogal eens in het meervoudig 'herberekenen' door de Garmin. Zo van, 'hmm, volgens mij moesten we die afslag daar hebben'.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #84 Gepost op: juni 03, 2012, 04:39:21 pm »

Wij halen zo'n gratis kaart van de anwb voor de lange stukken. Het laatste stuk met de beschrijving van de camping, dat werkt wel. Overigens hebben we wel navigatie bij ons, gebruiken we niet altijd. Op vakantie is zonder navigatie rijden ook wel leuk; je komt nog eens ergens!
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #85 Gepost op: juni 03, 2012, 04:44:31 pm »

Als we de de Mio op 'kortste route' en 'geen snelwegen' zetten komen we ook op hele leuke weggetjes! Ik vind het wel makkelijk. Vroeger navigeerde ik (jawel, vrouw!) uitsluitend op een kaart en dat kon ik uitstekend! Tegenwoordig heb ik last van hersenverweking geloof ik, kaartlezen gaat wat minder. Dus het vrijgeven van de satelietsignalen kwam als geroepen! Hoewel ik ook nog steeds de kaart gebruik...
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #86 Gepost op: juni 04, 2012, 11:34:26 am »

De TomTom, en de rns300, maar die draait alleen mee voor de verkeersinfo.

 I: Tip  I:  Wanneer de Tom Tom je een verkeerde richting opstuurd, wijzig dan de vrouwenstem in de mannenstem!  :+
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

ingrid70

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #87 Gepost op: juni 04, 2012, 11:43:45 am »

Naar de Camping navigeert onze tom tom live.
Als we er zijn kopen we een kaart en gaan met de kaart op schoot de bergen in.
Voor de zekerheid navi in de kofferbak maar we gebruiken hem op plaats van bestemming eigenlijk nooit.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #88 Gepost op: juni 04, 2012, 12:24:12 pm »

Van te voren de route uitgebreid besturen in Google Maps en dan met Garmin er naar toe rijden. In de Garmin heb ik tegenwoordig standaard de punten rond om de grotere steden staan (op dit moment om Parijs, Lyon, Lille en Luik).

Op de plaats van bestemming gebruik ik alleen maar de Garmin vind ik reuze makkelijk als je boodschappen wilt doen laat je de Garmin zoeken naar de dichtsbijzijnde winkel enzo ook voor tankstation en dergelijke. Kortom echt al veel plezier gehad van onze Garmin die inmiddels alweer 5 jaar oud is, maar het nog perfect doet. (wel met de benodigde kaartupdates)
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #89 Gepost op: juni 04, 2012, 02:45:42 pm »

Vorige keer naar Frankrijk (al weer 7 jaar geleden) lag de kaart nog op schoot bij mijn vrouw. De afgelopen jaren zijn we Nederland in de zomer niet uit geweest en hebben we vertrouwd op de navigatievaardigheden van onze TomTom en later de telefoon. Ik ben nu bezig het nodige kaartmateriaal van Open Street Maps op mijn telefoon te zetten (in Locus Pro), zodat we de telefoon komende zomer (wel weer Frankrijk) ook  kunnen gebruiken zonder dataverbinding (in de auto, op de fiets én te voet).

De TomTom en de ANWB-wegenkaart gaan mee als backup.
 
Op de  telefoon zie ik tijdens de reis een kaart met de uitgestippelde route mijn locatie. Zelf houd ik de afslagen in de gaten, waardoor ik wel weet waar ik ben en ik geen last heb van een TruusTruus die me de hele tijd vertelt wat ik moet doen  :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal