Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Huilbaby als buurman/buurvrouw  (gelezen 25506 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waiter

  • Gast
Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Gepost op: augustus 02, 2010, 12:28:33 am »

Onlangs op een camping in Belgie meegemaakt dat 2 mannen op de vuist gingen omdat `1 hiervan een kind had wat in de nacht huilde.
De man eiste dat de ouders met de baby onmiddelijk vertrokken. De ouders waren het hier niet mee eens en zeiden dat de man een andere plaats moest vragen als het hem niet beviel.

Dit liep uit de hand.

Ik ben benieuwd of mensen dit bespreekbaar maken met de eventuele ouders/verzorgers, of om een andere plaats vragen en het er bij laten zitten... of zich zo opwinden met gevolg tot ............

Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:43:24 am »

Ik zou zeker niet de ouders vragen om te vertrekken. Deze ouders hebben het al moeilijk genoeg met zo'n baby en dan ook nog vragen om te vertrekken getuigd niet van veel begrip voor deze ouders.
Zelf zou ik ook niet om een andere plaats vragen.
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2010, 01:00:39 am »

No problem for me.
De ouders zullen al bijna doorgedraaid zijn in zo'n situatie.
Ik neem wel wat extra  bier bier bier en/of doe dan oordoppen in als ik ga slapen.  :ZZZ  :ZZZ

Of ik roep:"Ook niet hard ! " ?f " Dat kan nog vééél harder ! :# :#
Nee da's bluf, kan ik ze echt niet aandoen.  :N :N
Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2010, 07:19:52 am »

Ik kreeg wel eens een douw in mijn rug, "Nu is het jou beurt! Hoor je eigen dochter niet?" Overigens was dit zelden...
Dus ik zal er weinig last van hebben. Zelf zou ik me wel afvragen dat als ik een huilbaby heb, naar een camping te gaan...

Grtz nico
Gelogd

anneke

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2010, 08:56:21 am »

Geen van deze opties: ik zou een praatje met de ouders gaan maken. Wel zeggen dat je het kindje hoort.
En evt wat tips geven die bij onze kleine geholpen hebben.

Onze kleine heeft in het begin heel veel gehuild, dus alle begrip voor de ouders...Die kunnen letterlijk en figuurlijk wel wat rust gebruiken.

Overigens zou ik persoonlijk met een huilbaby sowieso al niet naar een camping gaan. Eerder centerparks ofzo (vloeken in de kerk??). Je zou je vouwwagen maar op moeten zetten terwijl die kleine daar ligt te krijsen...

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2010, 08:57:55 am »

Ik heb nooit last van huilende kinderen. Tja, als ouders wil je er ook wel eens even uit. Ooit weleens een dagje op een kind gepast zodat de ouders konden bijslapen. Fitte ouders kunnen de oplossing voor problemen zijn... Tja, vrouwlief heeft zeer veel erg ervaring met kinderen en soms helpt een gesprekje dan,  omdat de ouders eens anders gaan zoeken naar de oorzaak.

Tja en kinderen die slecht slapen op de camping , moeten de ouders lekker laten huilen.

Sowieso, als er iets is wat me niet bevalt zal ik dat melden, maar wel zo dat de ander een opening heeft om daar normaal op te reageren. Leef en laat leven!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2010, 10:32:18 am »

Tsja.............. Moeilijke keuze maar toch gekozen voor een andere plaats.
Als vader van een gehandicapte dochter, die overigens nooit iemand tot last was, kan ik me de positie van die ouders wel wat voorstellen.
Ik denk niet dat ik willens en wetens met een huilbaby op een camping zou gaan staan. Je mag van ouders van een huilbaby ook wat inlevingsvermogen verwachten. Medecampeerders komen ook voor hun rust naar een camping.
Maar om er nu heibel over te krijgen gaat me toch ook wel ver.
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:48:31 pm »

Geen van deze opties: ik zou een praatje met de ouders gaan maken. Wel zeggen dat je het kindje hoort.
En evt wat tips geven die bij onze kleine geholpen hebben.

Onze kleine heeft in het begin heel veel gehuild, dus alle begrip voor de ouders...Die kunnen letterlijk en figuurlijk wel wat rust gebruiken.

Overigens zou ik persoonlijk met een huilbaby sowieso al niet naar een camping gaan. Eerder centerparks ofzo (vloeken in de kerk??). Je zou je vouwwagen maar op moeten zetten terwijl die kleine daar ligt te krijsen...
Mmmmm,................ ::) ::) ...........misschien wel een gat in de markt voor dit nog wel even te ontwikkelen accessoire:
Opvouwbare lichtgewicht (natuurlijk) geluid-isolerende panelen voor in de vouwwagen. Zowel geschikt voor om de huilbaby als voor om diegene die er wakker van ligt.  :H :H :H
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:55:45 pm »

ik heb er op zich begrip voor, net als anderen hier al vermelden. maar ik denk dat ik zelf met een huilbaby niet op een camping zou gaan staan....
leuk zou ik het overigens niet vinden, nee, voor mezelf niet, maar zeker ook niet voor die ouders.... maar ik heb altijd goeie oordoppen bij.
we hebben eens op een camping gestaan (huurtent) vlak bij een bar/disco... toen heb ik ze echt nodig gehad!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2010, 11:25:31 pm »

Tja de afgelopen 2 weken een bijzonder gevalletje achter ons gehad. Papa en mama hadden een ritueel, ze zongen elke avond "ik zag 2 beren" hun kleine dochtertje zag de bui al hangen en begon dat kei hard te krijsen,  dat ging een tijdje door en begon dan 's nachts nog een paar keer, en dan natuurlijk weer in de ochtend.  Daarna vond de kleine meid weer haar draai en speelde de hele dag tot dat liedje weer kwam.

Maar wat een verhaal Waiter dat ze ervoor op de vuist gingen :? lekker relaxt op vakantie.

Ik had ook een soort familie Dobbelsteen achter me staan, die begonnen om half 8 met de halve camping goedemorgen wensen en dan wel op de mien dobbelsteen manier  :X :X dan maar kussen over je hoofd en weer omdraaien
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2010, 09:13:23 am »

Hoewel ik me kan vinden in veel van de gegeven reacties heb ik tcoh gekozen voor "ik vraag om een andere plek". Maar laat me dit even uitleggen.

Ik begrijp heel goed (heb zelf 2 dochters) dat kinderen soms huilen. Hetzij uit angst, onvrede, onmacht, weerstand, pijn, etc... Dus dat kinderen soms huilen hoort bij de ontwikkeling van kinderen en het leren uiten van hun gevoelen en hoe ze daar mee om moeten gaan.
Vaak hebben kinderen als ze op de camping komen tijd nodig om zich aan te passen. Ze zien ineens veel meer vrijheid dan thuis, en vaak krijgen ze ook meer ruimte en vrijheid dan thuis. Dan is het lastig om de grens van dit alles te blijven zien. Als de ouders dan de grens laten zien (bv. tijdstip om te slapen, niet naar een ander veld, tot de slagboom etc...) is het meestal zo dat het kind boos wordt. Maar dat komt puur omdat het kind inziet dat het begrenst gaat worden, en eigelijk gewoon lekker die vrijheid wil gaan ontdekken (met alle risico's van dien).
Dus huilende kinderen op de camping heb je altijd, maar hoeveel last je ervan hebt is natuurlijk in elke situatie anders.

Maar als op de plek naast me een kind elke nacht ligt te huilen, dan zou ik wel een vriendelijk praatje maken met de ouders en wat tips proberen te geven. Maar als mijn eigen kinderen er 's nachts wakker van worden dat ga ik wel vragen om een andere plek. Dat ik zelf wat minder slaap, ala. Maar als mijn kinderen er slecht door slapen, dan krijgen ze overdag een 'kort lontje' en dan hebben wij binnen no-time overdag een veel huilend kind. En daar worden wij dan weer niet vrolijk van. En de mede-camping-gasten ook weer niet.
Gelogd

Alpe

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2010, 09:04:04 pm »


Sad story,... een beetje triest verhaal:

Een aantal jaren hadden wij in de bloedhitte, 37 graden, de vw eindelijk staan toen er een baby begon te huilen,...
Het gehuil bleef maar aanhouden.
Niet snel daarna constateerden we dat het om een tweeling ging.
Ze waren ziek.
Het ouderpaar, (sympathieke mensen!) had de auto stuk en was gedwongen te blijven.
De baby,s huilden bij toerbeurt dag en nacht door,....
Iedereen, én vooral weer ikzelf, werd er een beetje verdrietig-kriegel van,.....
Er was geen andere plek voor ons en noodgedwongen zijn we maar naar een andere camping gegaan.
Het ouderpaar stonden ons met de tranen in de ogen ""uit te zwaaien" en zeiden:
"Jullie zijn al het derde gezin dat bij ons vertrekt,..!"
Tja,... :?

Gelogd

anneke

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2010, 08:09:49 am »

Sad story,... een beetje triest verhaal:

Een aantal jaren hadden wij in de bloedhitte, 37 graden, de vw eindelijk staan toen er een baby begon te huilen,...
Het gehuil bleef maar aanhouden.
Niet snel daarna constateerden we dat het om een tweeling ging.
Ze waren ziek.
Het ouderpaar, (sympathieke mensen!) had de auto stuk en was gedwongen te blijven.
De baby,s huilden bij toerbeurt dag en nacht door,....
Iedereen, én vooral weer ikzelf, werd er een beetje verdrietig-kriegel van,.....
Er was geen andere plek voor ons en noodgedwongen zijn we maar naar een andere camping gegaan.
Het ouderpaar stonden ons met de tranen in de ogen ""uit te zwaaien" en zeiden:
"Jullie zijn al het derde gezin dat bij ons vertrekt,..!"
Tja,... :?



Aaaw, dat is sneu zeg...
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2010, 08:19:18 am »

Inderdaad sneu. maar dat kan je die ouders (en kinderen) toch niet aanrekenen.
Met zieke kinderen wil je ook gewoon naar huis als het lang(er) aanhoudt. En als dat dan niet kan door een defecte auto, dan baal je zelf ook verschrikkelijk.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2010, 04:02:19 pm »

Ik heb er even een optie bijgezet. Ik vertrek namelijk. Ik heb er begrip voor als een kind ziek is, maar ik heb zo vaak huilende kinderen met hun moeder op mijn werk binnen, dat ik het ff op vakantie niet wil. Dus na 2 nachten is de beslissing gemaakt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal