Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Huilbaby als buurman/buurvrouw  (gelezen 25498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #45 Gepost op: september 21, 2011, 04:34:57 pm »

jaren geleden toen onze zoon 6 maanden was.... Man wat heeft hij gegild in de nachten.... niet omdat hij pijn had (achteraf gezien wel dus maar daar kom je pas later achter) want in onze ogen was het een gezonde knul. Hij huilde nooit maar gillen krijsen.... Ik was zo blij dat wij toen een CC hadden want het was een oudje maar onze buren hebben er gelukkig nooit wat van gemerkt. Maar goed... ik weet wel hoe wij ons voelde als ouders van een huilkindje.... bang om overlast te bezorgen dus ook al was het heet en warm alles ging potdicht om maar geen geluidsoverlast te bezorgen. Als wij nu in zo situatie zou komen.... zou ik eerst toekijken en daarna... zal ik me hulp aanbieden zodat zij voor even hun accu kunnen opladen want dat is zoooooooooo mega belangrijk voor ouders van een huilbaby al is het maar even een rondje over de camping heen.... Ik beken hoor toen onze zoon zo in en in gilde (lees dit was bijna de gehele dag en de gehele nacht hij stopte alleen even tussen 19 uur en 22 uur) waren wij (vooral ik) blij als ik hem even... klinkt onvriendelijk wat ik nu zeg maar ik bedoel het niet kwaad hoor) kon dumpen bij me moeder en of schoonmoeder. Dus een helpende hand is altijd fijn dan is het aan de mensen of ze het aannemen of niet.
Gelogd
Jevipro

Ruby

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #46 Gepost op: september 24, 2011, 11:30:11 am »

Daarom gaan wij naar een kindercamping. Je weet vantevoren dat er kids zijn die kunnen (en zekers te weten gaan) huilen.
Eerste nacht(en) zijn meestal de "moeilijkste" daarna gaat het al beter.

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #47 Gepost op: september 24, 2011, 09:41:04 pm »

Daarom gaan wij naar een kindercamping. Je weet vantevoren dat er kids zijn die kunnen (en zekers te weten gaan) huilen.
Eerste nacht(en) zijn meestal de "moeilijkste" daarna gaat het al beter.



Precies, dat was ook ons idee! Daar heerst toch iets meer begrip onderling dan wanneer je op een natuurcamping staat waar veel mensen alleen voor hun rust komen.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #48 Gepost op: september 24, 2011, 11:16:48 pm »

Wij willen volgende zomer (2012) ook weer gaan kamperen met de vw. Voor het eerst met onze dochter erbij. Ze is nu 2 jaar oud. Nu weet ik best dat we enorm geprezen zijn met onze dochter want die huilt echt helemaal nooit. Nee.... echt niet! Onze oppas zegt elke week maar weer: "Daar kun je er wel 10 van hebben........." Terwijl we vorig jaar toch wel wat te doen hebben gehad met haar. Een van haar kroonnaden zat dicht, wat dus niet goed is. Zware operatie gehad in Sophia in Rotterdam. Nou, ik kan je vertellen, pa en ma huilden wel, maar dochterlief niet hoor! Onbegrijpelijk.......

Maar ja, hoe dat op de camping uit gaat pakken wachten we dan maar af.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #49 Gepost op: september 25, 2011, 11:03:04 am »

ik zou vertrekken, heb geen zin om s'nachts wakker te worden en te irriteren aan huilbaby's.
De ouders zelf zullen het ongetwijfeld net zo vervelend vinden. Zou ik ook hebben als mijn honden de boel wakker blaffen, doen zij gelukkig niet! Onze voorkeur gaat naar campings in het voorseizoen en niet te groot, voor ons geen campings met tig zwembaden en een hoop vertier! Want dat laatste kan ook een grote bron van ergenis zijn. Onlangs op een camping gestaan waar mijn schoonouders een caravan hadden staan mochten wij lenen na 4 dagen gillend naar huis, camping met 2000 plaatsen, heel veel vaste plaatsen en dan van die stamgasten die tot s'morgen 0400 bij elkaar gaan zitten gieren en brullen en 1 avondje oke maar dit ging elke avond zo. Verschrikkelijk, is net zo erg als huilbaby's alleen baby's kunnen hier niets aan doen. Heerlijk om een avondje na te zitten onder de warme hemel met een wijntje en wat gezellige mensen maar hou wel rekening met de buurtjes. Nu hebben wij sinds kort onze Zambezi 3 anwb gidsen gekocht met kleinschalige campings vooral de gids rustiek kamperen is erg leuk, daar houden wij van en zo proberen wij in de toekomst bovenstaande een beetje te vermijden. :)
:**
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #50 Gepost op: september 27, 2011, 02:11:54 pm »

Pffft, ik heb wel gestemd dat wij een ander plekje vragen, maar ik begrijp de ouders volledig.

Ik zou inderdaad zoals velen even gaan praten en als ervaren moeder van een 13 weken nonstop huilend meiske (gelukkig is ze nu 3  :J ) mn hulp aanbieden met tips en oppas om de ouders even wat lucht te geven.

Ondanks dat wil ik niet mn eigen slaap opgeven en die van mn kinderen, dat zou ons namelijk overdag tot wanhoop drijven  >:(  en zou een stukje verkassen.

Ik vind de opmerking van coinoperator over het verwende kindje en misschien slecht opvoedende ouders niet echt prettig. Onze zoon heeft ADHD met licht autisme en NEE.... wij kunnen tot op zekere hoogte echt NIETS doen aan zijn reactie op sommige momenten. Dat ligt niet aan onze opvoeding (lukt met de jongste prima) en toch ook niet aan de wil van het kind. Die wil wel, maar kan simpelweg vaak iets niet.
Onze zoon heeft ook op de camping wel driftbuien (gelukkig vaak pas na 08.00 maar toch kan iedereen mee genieten) en ik ben dan blij als ik het uit kan leggen en er met mensen goed over kan praten.

mijn conclusie: praten, begrijpen, helpen en toch uit de buurt.
Gelogd

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #51 Gepost op: oktober 08, 2011, 04:53:07 pm »

ik neem aan als mensen echt een moeilijk kindje hebben dat de hele nacht licht te huilen ze niet naar de camping gaan maar een jaartje overslaan.
als ouder wil je niet dat een ander last heeft van jou kind..

en als je dan de pech heb dat net op de camping jou kindje ziek wordt,last heeft van de warmte enz enz.
dan moet je als buur begrip hebben voor de situatie...en je heb vakantie ga je gewoon overdag een uiltje knappen.

dit jaar was voor ons het eerste kampeer jaar..en tycho huilde af en toe als hij ging slapen of net rond 23:00 uur even...speentje kwijt.

s'morgens was hij erg vroeg wakker soms al rond de klok van 5..hup uit zijn camping bedje en tussen in..
krulde zich op en dan het liefst tegen papa aan en sliep nog 1,5 a 2 uur..

op een camping moet je respect hebben voor iedereen..trouwens niet alleen op de camping maar altijd.
lekker een keertje de muziek hard,of gezellig na tafelen tot een uur of 1 moet kunnen maar niet 14dagen aan een stuk.
mensen hebben recht op hun rust,maar het hoef echt niet alle dagen muis stil te zijn..
Gelogd

bolke

  • Gast
Re:Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #52 Gepost op: oktober 09, 2011, 10:01:55 pm »

Met huilbaby's niet gaan kamperen, je bent niet alleen anderen, maar ook zeker jezelf tot last!
Dunne (tent)muren laten alle geluid door tenslotte.
Geen huilbaby gelukkig maar dit jaar om die reden maar even niet gekampeerd.
Het had uiteindelijk best wel gekund maar dat weet je van te voren niet met van die kleintjes.
Waarom zou jezelf die ellende op de hals willen halen?
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #53 Gepost op: juni 26, 2012, 11:50:19 am »

Wij hebben vorig jaar naast een stel gestaan, die erg soft waren voor hun kinderen, alsof het een oma is, die met een piepstemmetje tegen kinderen praat.
De jongste van de 2 kinderen had (zeker in de vroege ochtend nl. 06.30uur) een hele schrijnende luide stem, wat wij als zeer onprettig ervaren hebben.
Als onze zoon dan om 07.30 uur iets te luid was, zeiden wij met een luide stem (zodat de buren dat konden horen): "Doe eens een beetje zachter, want er slapen nog mensen zoals je broer!)
Die hint werd na een paar keer goed begrepen en na 2-3 dagen werd er sneller door onze softe buurtjes op ingesprongen.

Het was een verademing als de buurtjes een dagje op pad gingen en als wij op pad gingen, want niks is erger dan irritaties op de vakantiebestemming...
 
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #54 Gepost op: juni 26, 2012, 12:14:31 pm »

Even  :off

Agelopen meimaand kwam een stel naast ons staan met een gitaar, hm gezellig denk je dan nog.

Blijkt hij nog op les te zitten  ::)
Nog nooit zovaak 'love me tender' op gitaar gehoord. Ik werd er helemaal gek van.

Ach met kinderen op vakantie is toch soms spannend, je hebt niet alles in de hand.
Onze zoon ging mee voordat hij een jaar was. Ging redelijk goed maar één nacht was het mis huilen huilen huilen.
Hij had honger, en voordat dan het flesje warm en klaar is.....
De franse buurman schreeuwde na 2 minuten 'please shut up the baby'
Werd gelijk door zijn dochter gekorrigeerd 'papa c'est un bebe'
Zij hoorde dat we in de weer waren met een pannetje op het vuur.

Nu zijn ze 4 en 7 maar in de meivakantie had onze dochter oorontsteking......dat is ook leuk midden in de nacht.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Wkmp

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #55 Gepost op: juni 26, 2012, 12:26:04 pm »

Een huilende baby kan inderdaad best vervelend zijn , maarja het blijft een baby natuurlijk .
Maar als je op je gemak gaat zitten lessen op de gitaar , ben je voor mij niet goed bij den aardappel !
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #56 Gepost op: juni 26, 2012, 12:27:44 pm »

ouders met een huilbaby verdienen ook vakantie  :O

mede campinggasten die hard snurken zouden ook als onprettig ervaren kunnen worden.
Overigens slapen de meeste huilbaby's wel goed door 's nachts....
Gelogd
live life outdoors

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #57 Gepost op: juni 26, 2012, 12:38:31 pm »

Als ik last heb van de buren door o.a. huilbaby, snurken of wat dan ook dan komen mijn oordoppen te voorschijn. Verder negeer ik het. Gelukkig staan we nooit lang op één plek :P.
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #58 Gepost op: juni 26, 2012, 02:53:07 pm »

ouders met een huilbaby verdienen ook vakantie  :O

Helemaal mee eens, maar niet met een tent of vouwwagen. Als je weet dat je een huilbaby hebt vindt ik het erg ego?stisch om dan te gaan kamperen. Je be?nvloedt mijn inziens dan ook de vakantie van andere kampeerders die misschien ook wel zwaar aan vakantie toe zijn en dit verdienen.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #59 Gepost op: juni 26, 2012, 02:56:45 pm »

Ieder mens heeft zijn ontspanning nodig.

Helaas is tegenwordig de tolerantie ten opzichte van elkaar verminderd.

Ik kan er zelf niet goed tegen als er een baby huilt.

Maar ik ga er me niet mee bemoeien met andere mensen tenzij ze iets aan me vragen.

Want het is hun kroost en zij proberen het goed te doen wat ik(wij) probeer te doen met mijn eigen kind.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal