Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Huilbaby als buurman/buurvrouw  (gelezen 25501 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #60 Gepost op: juni 26, 2012, 03:19:26 pm »

Even  :off waar ik me vooral aan irriteer zijn mensen die een radio of tv aanzetten in hun voortent. Duizend keer liever een jengeld kind.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #61 Gepost op: juni 26, 2012, 03:27:37 pm »

Aan een huil baby kun je vrijwel niets doen, maar ook niet huil baby's kunnen redelijk van slag zijn tijdens een kampeer vakantie, onze grootste (inmiddels een 10 jarige pre-puber) ging met ons mee kamperen toen hij 3 maanden oud was, daarvoor al eens een weekendje weg geweest zonder enig probleem, maar ja toen gingen we twee weken en menneertje was helemaal van slag (het was warm en benauwd en druk op de kamping), heb de eerste 4 nachten uren en uren met hem over de kamping rondjes gelopen in de hoop dat hij stopte met huilen in ging slapen. Heb toen wel heel wat contacten gelegd met papa's en mama's die het zelfde lot ondergingen en die je dan tegen komt in het holst van de nacht en dan merk je dat je niet de enigste bent.

Waar ik me veel meer aan erger zijn van de "tupperware kampeerdoos op wielen" eigenaren (en sommige VW'ers) die 24 uur per dag hun tv en/of radio op een volume, wat ze thuis gewend zijn, aan hebben staan om maar niets te kunnen missen van hun favoriete zenders. Wij hebben die behoefte absoluut niet en het irriteert mateloos als ik rustig bij mijn klapper zit en daar de tel sel of gtst en aanverwante van s'morgens vroeg tot midden in de nacht voorbij hoor komen.
Het zelfde geldt voor de mede kampeerders die bijna elke dag vrienden en familie op bezoek hebben die tot middernacht blijven hangen met bijbehorend uitgelaten gedrag, maar die dan s'morgens klagen en mopperen als mijn kroost rond 08:30 zijn opwachting maakt en gaat spelen.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #62 Gepost op: juni 26, 2012, 03:49:14 pm »

Helemaal mee eens, maar niet met een tent of vouwwagen. Als je weet dat je een huilbaby hebt vindt ik het erg ego?stisch om dan te gaan kamperen. Je be?nvloedt mijn inziens dan ook de vakantie van andere kampeerders die misschien ook wel zwaar aan vakantie toe zijn en dit verdienen.

Precies! en...

- Ook snurkende mensen zouden zouden niet op een camping toegelaten moeten worden, of op z'n minst zouden ze moeten worden opgesloten in ene koekblik op wielen.
- En mensen die te hard praten of bezoek hebben die te hard praat
- En is het nou echt nodig om zo'n herrie te maken tijdens het opzetten van de tent. Je kan die haringen toch ook wel met een zacht hamertje de grond in tikken. Daar hoeven we toch niet allemaal van mee te genieten?
- En dan heb je nog van die stinkende mensen, die te weinig douchen, maar wel vlak naast je komen staan...
en van die mensen die die juist te veel douchen en maar de halve dag de douche bezet houden
- om maar niet te praten van die mensen die "gezellig even een praatje komen maken" iedere dag!
- En dikke mensen die precies in je uitzicht gaan zitten in hun blote bast. Daar zit je toch ook niet op te wachten!
- En "mooie" mensen, die maar de hele dag lopen te pronken met hun mooie lijf, zo irritant
- En dan heb je nog van die mensen die altijd maar overal over klagen: De een maakt te veel herrie, de ander neemt te veel ruimte in, weer een ander fietst te hard over het veld. Verschrikkelijk die klagers
- 's Ochtends vroeg heb je ook vaak van die irritante vogels die al om 06:00 uur beginnen te kwetteren. Afschieten allemaal! (maar natuurlijk niet 's ochtends) Om trouwens maar niet te spreken van die irritante eekhoorntjes die eikeltjes op je tent gooien.

Als al die mensen en dieren zich nou tijdens de vakantie gewoon eens in een hotelkamer zouden opsluiten, dan zou ik tenminste rustig vakantie kunnen vieren in mijn eentje voor mijn vouwwagen.

By the way, ik heb gestemd op "ik heb er begrip voor"

Ik laat mijn vakantie graag be?nvloeden door andere kampeerders. Daarom ga ik juist naar een camping. En niet in een caravan, maar in een vouwwagen, want dan kan je zo lekker genieten van de geluiden om de tent. Natuurlijk is het ene geluid prettiger dan het andere en misschien is het niet zo handig om op een seniorencamping te gaan staan met een huilbaby... En als je komt voor je rust is een jongerencamping misschien weer niet zo'n slimme keuze, maar normaal gesproken kom je toch met een beetje tolerantie over en weer een heel eind?
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #63 Gepost op: juni 26, 2012, 03:56:27 pm »

Ik heb "ik heb er begrip voor" gestemd... ook al vloek ik me waarschijnlijk te pletter. (in een bescheiden stilte)  ::)
Als alternatief overdag een tukje doen, 's avonds wat langer blijven hangen, een aperitiefje meer drinken...
Het zou trouwens heel erg moeten lukken dat het werkelijk de volle 21 dagen vakantie iedere dag (nacht) hetzelfde kabaal is.

Ik erger me trouwens veel meer aan lallende zatlappen die er wel iets kunnen aan doen.

Nee hoor, die kleine en de ouders kunnen er ook niks aan doen (denk ik toch)
Gelogd

danny060473

  • Gast
Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #64 Gepost op: juni 26, 2012, 06:16:10 pm »

Ik snurk keihard sowhat. Ik ga dan ook meestal  wat later naar bed als de rest ligt te slapen (op de enkele feestneus na) . En voor de klagers die er last van hebben zeg ik: er is altijd wel iemand die zich ergert aan jouw weemoedig geklaag
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #65 Gepost op: juni 26, 2012, 06:20:57 pm »

kijk, er zijn inderdaad zaken waar je niets aan kan doen, huilende baby's (maar ook kinderen), snurken, een keertje iets harder lachen etc.
Maar wat eerder ingehaald werd, muziekinstrumenten, televisies, daar kunnen we wel allemaal rekening mee houden. Ook qua camping kies je hiervoor, er zijn er immers die geen kinderen toelaten, er zijn er ook waar het na 22.00 stil is. Voor ieder wat wils dus.  KK
Gelogd
live life outdoors

tijger

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #66 Gepost op: juni 26, 2012, 06:56:15 pm »

Helemaal mee eens, maar niet met een tent of vouwwagen. Als je weet dat je een huilbaby hebt vindt ik het erg ego?stisch om dan te gaan kamperen. Je be?nvloedt mijn inziens dan ook de vakantie van andere kampeerders die misschien ook wel zwaar aan vakantie toe zijn en dit verdienen.

Ik wilde niemand voor het hoofd stoten, en het is ook niet zwart/wit. Ik vindt het ook echt niet erg wanneer een baby of kind 's nachts een keer huilt, maar wat ik bedoel is wanneer je weet dat jouw kind een slechte slaper is en veel huilt dan moet je daarmee rekening houden wanneer je op vakantie gaat.
We hebben een week naast mensen gestaan waarvan het kind alleen maar huilde en jengelde, en vaders alleen maar schreeuwde. Het was zelfs zo erg dat mensen veel verderop zich ermee gingen bemoeien. Ik kan je vertellen dat bevorderd niet jouw vakantiegevoel.
Gelukkig was dat ook mijn enige ervaring, maar ik hoop het ook niet meer mee te maken. Iedereen gaat tenslotte op vakantie voor zijn of haar plezier.

Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #67 Gepost op: juni 26, 2012, 07:04:35 pm »

Huilbaby: een baby die meer dan 3 uur per dag huilt.
Helaas heb ik hier ervaring mee, ze is inmiddels wel goed opgedroogd :) Bij ons was het met name overdag en sliep ze 's nachts goed door.
Onze vakanties met haar brachten we in het begin door in vrijstaande huisjes.
Misschien zou het topic beter "geluidsoverlast, wat doe je eraan" kunnen heten  ;)

Ik voel me overigens niet aangesproken hoor, leg makkelijk dingen naast me neer.
Maar ik kan me inmiddels wel heel goed inleven in ouders met een kindje wat vaak huilt, het enige dat ik ze mee kan geven; "het gaat wel over".
Gelogd
live life outdoors

walter

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #68 Gepost op: juni 26, 2012, 10:27:38 pm »

Even  :off waar ik me vooral aan irriteer zijn mensen die een radio of tv aanzetten in hun voortent. Duizend keer liever een jengeld kind.

tip: niet naast mij gaan kamperen, ik heb het hele jaar door de radio aan en ja, dat gaat in de vakantie ookgewoon door, zeg wel, hij staat niet op standje 10
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #69 Gepost op: juni 26, 2012, 10:56:05 pm »

Vooropgesteld; ik zou niet gelukkig zijn als er een huilbaby naast me zou staan, maar als de ouders zich inzetten om de overlast te beperken dan heb ik eerder medelijden met de ouders dan met mezelf  (voor zover daar ooit sprake vanzou zijn  :O ).

Maar die radio's: Die vervloek ik  :I en vind ik ook redelijk asociaal. Ben je op vakantie kun je naar het gejengel van een ander gaan zitten luisteren. Stel je dan maar eens voor dat iederen die dingen aan zou zetten en dan ook nog overal verschillende 'muziek', weg rust en vakantiegevoel. Kan ik net zo goed op een kermisterrein gaan kamperen.

Ik zou zeggen 'Doe lekker een paar oortjes in, kun je hem net zo hard zetten als je zelf wilt, heeft niemand er last van en het geluid is nog beter ook'.

(overigens als er ergens op de camping mensen muziek aan het maken zijn (gitaar of zo) en wat zingen of gezellig aan het kletsen zijn dan ben ik de laatste die zich daar aan stoort; het gaat mij meer om het gemak waarmee mensen een radio o.i.d. aanzetten, er maar half naar luisteren (zelfs aan laten staan als ze weglopen) en andere er mee lastig vallen zonder daar uberhaupt maar over na te denken).
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2012, 07:11:04 am door nunogconway »
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #70 Gepost op: juni 27, 2012, 08:24:18 am »

tip: niet naast mij gaan kamperen, ik heb het hele jaar door de radio aan en ja, dat gaat in de vakantie ookgewoon door, zeg wel, hij staat niet op standje 10
Waar ga je naar toe dan kan ik er rekening mee houden  :#.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #71 Gepost op: juni 27, 2012, 08:25:21 am »

Huilbaby's en hun ouders kunnen er denk ik niets aan doen dat ze huilen. Natuurlijk vind ik het ergerlijk, maar de ouders erop aanspreken heeft toch geen zin, zij willen denk ik ook veel liever slapen, net als ik. Als het langer aanhoudt dan gaan we zelf naar een andere camping, maar omdat wij vrijwel alleen in het voorseizoen kamperen komt dit soort dingen heel weinig tot niet voor.

Wat ik wel heel ergerlijk vind zijn die pensionados die met hun enorme al dan niet gemotoriseerde tupperware doos op wielen eerst jouw uitzicht komen verneuken (excusez le mot  ::)), en dan 's avonds tv gaan kijken zodat jij mee kunt genieten, en daarna 's nachts hebben ze hun airco aan. Daar kan ik nou agressief van worden. Maar ook hier geldt: we gaan gewoon naar een andere camping als zoiets gebeurd, die mensen erop aanspreken heeft geen zin, die zijn meestal toch overtuigd van hun eigen gelijk.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #72 Gepost op: juni 27, 2012, 09:47:29 pm »

Dat is een waar woord!! :J
Gelogd

Bobastic

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #73 Gepost op: juli 30, 2012, 12:49:14 pm »

Afgelopen weekend waren wij voor het eerst met onze baby van 6 maanden kamperen. Normaal is het in bed leggen en mevrouw moppert hooguit 10 minuutjes en ze slaapt. Omdat ze nu verkouden is en de neus dicht had zitten kon ze niet slapen. Ze heeft tot 01.30 uur overstuur gehuild en viel toen uitgeput in slaap. Ik kan je zeggen dat we ons kapot schaamden.... Gelukkig was iedereen er erg vriendelijk over en ging het de nachten erna stukken beter.

Een baby kan thuis heel rustig zijn en dan in een andere omgeving ineens zo anders reageren dat de ouders er dus ook niet op berekend waren.....
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Huilbaby als buurman/buurvrouw
« Reactie #74 Gepost op: juli 30, 2012, 01:12:51 pm »

Waar ga je naar toe dan kan ik er rekening mee houden  :#.
voordeeltje voor jouw, leef je uit, wij slaan een jaartje over.

Maar over het algemeen kan de mens klagen en klagen, het mooie is dat verdraagzaamheid doorgaans iets verder te zoeken is tegenwoordig.

Bovenstaande tekst niet persoonlijk voor iemand bedoeld
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal