Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Inklappen vouwwagen  (gelezen 14589 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waiter

  • Gast
Inklappen vouwwagen
« Gepost op: augustus 23, 2010, 04:40:09 pm »

Hallo klapvrienden,

Ik betrapte mij erop dat ik over het inklappen van de wagen langer doe dan het uitklappen.Nu hebben wij als groot gezin aardig wat te verstouwen en weg te bergen (kleding,koeling, tafels , fietsen enz enz ) en ben ik nogal een pietleut met het opvouwen van het doek.

Dus graag wil ik weten of dit bij jullie ook het geval is, of dat ik hier echt een eenling in ben. I:
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2010, 04:43:34 pm »

Hmzzzzzz hier zijn al meerdere topic's over.
Laat hem staan omdat er nu een poll bijstaat.


veeeeeeeeeeeelllllllllllll langer.
Maar dit omdat we dit expres doen.
Gewoon iets opruimen even met de kinderen zwemmen.
Dan weer verder we hebben tijd zat.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2010, 04:45:21 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

waiter

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2010, 04:52:12 pm »

Hmzzzzzz hier zijn al meerdere topic's over.
Laat hem staan omdat er nu een poll bijstaat.

Hm is meer omdat de strijd om het opzetten ging en ik weinig las over het inklappen, waar het me eigenlijk om gaat is dat ik soms op campings kom waar ze graag zien dat je 10 uur weg ben ... heb ik nog nooit gehaald.
Gister heb ik mijn buurman geholpen met breken en inklappen en toen hij weg wilde rijden vroegen ze 10 euro omdat hij half `12 pas klaar was (niet betaald gewoon voor de boom gestaan tot ze open deden)

Dacht serieus een poll te gaan maken en hier wellicht wat Nederlandse campings mee te benaderen, je betaald immers wel voor de dag dat je vertrekt en ben van mening dat je dan de hele dag moet kunnen breken.
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2010, 05:02:07 pm »

Wij doen er langer over om de boel weer in te klappen maar daar kiezen we bewust voor.
Lekker op het gemak met af en toe een koffie pauze.
Maar dit alleen als er geen kans op regen bestaat is de kans op regen aanwezig dan is is er geen koffie pause en is de boel in 15 min ingepakt en dicht geslagen.
Daarna even bijkomen naar de douce en de koffie in het restaurant halen.
Nog nooit last gehad van campings die moeilijk doen over een beetje extra tijd.  Maar voor 12.00 uur zijn we weg.
Maar pas weggaan laat in de middag kan je volgens mij niet maken ook de nieuwe kampeerders willen graag gelijk beginnen met het plaatsen van hun kampeermiddel. Verplaats je maar eens in hun situatie als je aankomt en er staat nog iemand op je plek. Dus geen extra zwemmen maar gewoon doorgaan
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2010, 05:06:52 pm door Hans-K »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2010, 05:04:51 pm »

Leuke camping trouwens. NOT


Dit is de reden dat we altijd vrijdags weggaan als we tot zaterdag hebben gereserveerd.
Trouwens veel camping rekenen de laatste dag dan niet mee.

Lekker rustig aan doen en zeker weten dat de wagen droog is want dauw wil nog wel eens lang duren tot die weg is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

lynette

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2010, 05:50:56 pm »

Ik heb korter ingevuld, maar heb net ons eerste weekend achter de rug, en dan heb je niet zoveel op te ruimen, het ging in ieder geval bijna een uur sneller
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2010, 07:48:10 pm »

Inklappen versus uitklappen, als ik er een eerlijke wedstrijd van maak, dan moet ik dus zorgen dat ik alles dat ik klaar KAN hebben, klaar heb liggen 's ochtends.
Dan duurt het inklappen echt iets langer. Waar zit het verschil in :
- De slaapmatten van de kinderen oprollen duurt langer
- In invouwen van het tentdoek in de wagen is een stuk bewerkelijker dan dat bij het uitklappen nodig is

In praktijk zijn we vaak meer dan 'iets langer' bezig, omdat mijn betere helft nooit zo goed is in de avond van te voren de boel gereed te hebben en 's ochtend altijd rustig aan wil doen ::)

Ik kan me echter heel goed voorstellen dat mensen met een Jamet-met-veel-stokken veel sneller klaar zijn met inklappen, aangezien ze de puzzel van het opzetten niet meer hoeven te doen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Richard

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2010, 08:24:21 pm »

het uitklappen inclusief waterpas zetten,voortent ,luifel ,keuken afspannen, inrichten naar wens voor de komende weken vakantie exclusief het bijzettentje ..ongeveer 2 ,5 uur  op ruimen kost ongeveer  hetzelfde. Heb het niet echt bij gehouden afgelopen keer, maar als we alles klaar hebben staan is ie zo in geklapt..., meeste tijd  gaat zitten in het netjes opuimen en opvouwen van de voortent, luifel en het schoonmaken van de slikranden, maar ja de slikranden waren al schoon met uitladen dus die tijd mag je er weer niet bij rekenen.of juist wel :?
eigenlijk boeit het me niet als ik 2 a 3 weken op een camping heb gestaan...dan zorg ik een dag vasn te voren dat alles schoon  en opgeruimd is, zodat ik de volgende dag snel kan inladen en aan rijden...

ga ik weg voor een paar dagen of rond trekken , dan gaat het allemaal wat sneller, want dan neem ik ook niet veel mee, en bouw ik ook geen voortent op...
geen kastje opbouwen max 8 haringen in de grond ..

Het leukste van de hele vakantie is het op en af bouwen van de klapper...verheug me er altijd op... :#
Proost bier
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2010, 08:51:47 pm »

Ik kan me echter heel goed voorstellen dat mensen met een Jamet-met-veel-stokken veel sneller klaar zijn met inklappen, aangezien ze de puzzel van het opzetten niet meer hoeven te doen.

Onze stokken zijn bewust niet gemerkt, het zit, zeker voor een frans product best logisch in elkaar.  :O

Ik heb gestemd op veel langer. Om de eenvoudige reden dat het opruimen altijd erg veel werk is. Ook krijgen we iedere keer wel weer een goed idee om zaken nog weer slimmerder op te bergen. Eigenlijk hebben veel zaken nog geen vaste plek.

Ik houd daarnaast niet van haasten op vakantie (iets met: dat doen we al genoeg buiten de vakanties om). Wij betalen altijd een dag langer en kunnen dan weg wanneer het ons belieft. Om een paar euro wil ik geen ruzie maken. Regelmatig wordt die laatste dag dan niet of slechts gedeeltelijk in rekening gebracht.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Hans-K

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2010, 08:57:51 pm »

Citaat
Ik houd daarnaast niet van haasten op vakantie (iets met: dat doen we al genoeg buiten de vakanties om). Wij betalen altijd een dag langer en kunnen dan weg wanneer het ons belieft. Om een paar euro wil ik geen ruzie maken. Regelmatig wordt die laatste dag dan niet of slechts gedeeltelijk in rekening gebracht.

Dit is de juiste vakantie instelling
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2010, 09:00:06 pm »

 :J iets langer maar uiteindelijk zal het niet zo heel veel schelen.
Gelogd

naat

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 23, 2010, 10:25:32 pm »

Heel veel langer!
Het opzetten en inrichten gaat relatief snel (zo'n 3 uur). Lang genoeg.
Gegoochel met stokken valt reuze mee, want het is allemaal vrij logisch en bovendien hebben we de laatste keer met het afbreken alle stokken gemarkeerd.
Maar het opruimen.... :X
Alles door elkaar heen, alles moet schoon, waar laat je het? Toilet schoon, watertanks schoon, doek afborstelen, alle slikranden, haringen en plankjes boenen, grondzeil + gaatjestapijt schoon en dan alles netjes opvouwen en in de goede zakken stoppen.
Voordat wij eens een keer weg zijn..... ::)
Vorige keer waren we echt vroeg begonnen en waren we pas om 14.00 uur weg. (moest voor 11.00 uur, maar in overleg was het geen probleem als het wat later werd).
We doen vast iets niet goed en ik hoor graag tips hoe het sneller kan!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 25, 2010, 12:57:32 pm »

Ik heb gestemd op iets langer.

Het werkelijke inklappen van de vouwwagen valt allemaal wel mee. Tuurlijk is het opvouwen van de voortent bewerkelijker dan het aanritsen bij het opbouwen. Maar het haringen eruit trekken gaat weer sneller dan het erin slaan. En het waterpas stellen  heb je ook niet. Dus dat scheelt ook tijd. Maar ik let eigenlijk ook niet echt op de tijd.
Wat ons de meeste tijd kost is het inpakken van alle (leef)spullen. Iedereen heeft bepaalde spullen die je op bepaalde plek opbergt. Maar eigenlijk heb je die soms toch nog even nodig... :X

Ook kopen we altijd nog wat kleren, speelgoed en kadootjes op vakantie, en dat neemt ook weer ruimte in die je op de heenweg over had. Dus het wordt op het eind toch altijd weer de laatste hoekjes in de dakkoffer vol proppen en de hoekenplank ligt ook meestal net niet meer plat. Dat zoeken naar ruimte kost tijd. Maar ach, na een dagje rijden kan het er toch weer uit. Onder het motto: "Als de achterklep dicht zit,.. dan past het!"  :**
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2010, 01:17:54 pm »

Iets langer. De avond ervoor hebben we grotendeels alles al opgeruimd en wat in de auto kon opgeborgen. Het tapijt vervangen door rieten matten. Dus eigenlijk zouden we hem zo in kunnen klappen en weg kunnen gaan. De tijd zou korter zijn als we die smerige flappen niet schoon moeten maken. Ook dat doen we de avond ervoor. Het ergste is er vanaf. Maar schoon en droog om in te klappen gaat een half uur inzitten. 
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Inklappen vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 25, 2010, 10:46:02 pm »

Wij ruimen de dag voordat we weggaan alles op, 's morgens de voortent (slikranden schoon), 's middags tot half 5 naar het strand, wat we nodig hebben in de auto, wagen inklappen, fietsen er op, 2 tentjes opzetten

's avonds uit eten en de volgende morgen om 6:30 weg, tentjes waren zeiknat maar de rest is kurkdroog ingepakt
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal