Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Regen op vakantie  (gelezen 14391 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Regen op vakantie
« Gepost op: juli 17, 2011, 12:46:09 pm »

Na het weer van afgelopen dagen zien we helaas weer berichten van verregende vakanties op het forum. Er wordt zelfs besloten om niet meer te gaan kamperen. Nu vraag me af of regen tijdens je vakantie erger is als je kampeert dan als wanneer je in een hotel zit. Ik denk ook dat het tussen de oren zit. En dan vooral bij mensen die nooit kamperen. Na een dag regen hadden we de beelden van een natte camping al weer op tv met kampeerders als meelijwekkend onderwerp. Ik zit liever een dag in de tent met regen dan op een hotelkamertje.
Regen is ook niet iets specifieks voor Nederland. Twee jaar terug hebben wij in de Dordogne ook een dag in de tent doorgebracht ivm met regen. En daar kwam nog wel wat meer water naar beneden dan afgelopen donderdag hier. Van anderen hoorden we dat zo'n bui daar ook zo 2 of 3 dagen kan duren. Het verschil zit in de gemiddelde temperatuur in de zomer, dus als het weer droog wordt...

Als je regen hebt op vakantie moet je binnenactiviteiten gaan plannen. Het is afhankelijk van je omgeving of dat makkelijk gaat of dat je er iets meer moeite voor moet doen. Als klapper heb je dan als voordeel dat je altijd je auto bij je hebt. Een vliegvakantie heeft op dat punt meteen een extra handicap.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je tent van binnen droog blijft. Natte spullen, en zeker natte bedden, kunnen je vakantie behoorlijk verpesten. Maar hier heb je zelf behoorlijk invloed op. Met goede spullen en goed voorbereid op vakantie gaan is belangrijk. En de afwatering in de gaten houden, desnoods zelf gaan scheppen.

Regen op vakantie is altijd vervelend, het maakt niet uit hoe je die vakantie doorbrengt.
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2011, 12:48:11 pm door campingloge »
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Regen op vakantie
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2011, 12:52:21 pm »

Met regen op je hotelkamer blijven zitten, omdat je geen andere activiteit weet te vinden die overdekt is, lijkt me erger dan lekker naar de regen luisteren onder tentdoek  :). Maar een natte tent met nat beddengoed lijkt me ook vreselijk. Dus voor beide valt wat te zeggen. Ik stem dus het maakt niet uit.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Regen op vakantie
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2011, 12:57:04 pm »

Met regen moet je echt van kamperen houden anders vind je het niks.

Maar de gouden regel is wel je moet je spullen goed in orde hebben.
Goede waterdichte tent met verwarming.
Het klopt dat je er rekening mee moet houden dat je binnen dingen gaat/kunt doen als het regent.

Moet ik wel toegeven dat als ik met het weer van vorige week misschien ook naar huis was gereden als ik in Nederland op vakantie was.
Of ik was verder gereden naar een plek waar het droog is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mvdkant

  • Gast
Re:Regen op vakantie
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2011, 01:01:47 pm »

alex, dan mag je wel een takke end verder rijden. zo'n beetje naar zuid frankrijk. daar is het nu nog lekker weer
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Regen op vakantie
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2011, 01:51:39 pm »

Tja dit moet er dan voor over hebben.
En anders moet je de risico incalculeren.


Zelf ga ik dit jaar naar luxenburg en weet dus dat het ook minder kan zijn .
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re:Regen op vakantie
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2011, 02:37:15 pm »

Maakt mij niet uit hoor. Als het dagen lang aan één stuk doorgaat wordt het iets anders maar een dag of 2 regen vind ik geen ramp hoor. Gaan we evt gewoon een dagje iets anders doen. Als je in Nederland blijft weet je dat het kan regenen en daar moet je op voorbereid zijn.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Regen op vakantie
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2011, 02:54:05 pm »

Maakt mij niet uit hoor. Als het dagen lang aan één stuk doorgaat wordt het iets anders maar een dag of 2 regen vind ik geen ramp hoor. Gaan we evt gewoon een dagje iets anders doen. Als je in Nederland blijft weet je dat het kan regenen en daar moet je op voorbereid zijn.
Tja dan ga slapen bij iemand anders in de tent :H :H
Gelogd

Ruby

  • Gast
Re:Regen op vakantie
« Reactie #7 Gepost op: juli 17, 2011, 03:14:18 pm »

Ik ga nu toch wel het verboden woord zeg denk ik, als het regent en je zit in de tent of vouwwagen, lijkt mij vervelender dan in een caravan. Met regen in een hotelkamer zitten lijkt me niets, zit ik net zo lief thuis.
Waarom ik denk dat het vervelender is met tent en vouwwagen, juist omdat je dan eerder kans hebt op lekkage.
Nadeel in zijn algemeen met kamperen in de regen, op een gegeven moment krijg je gewoon niets meer droog, alles is klam of nat en dan is de vakantiepret snel voorbij.
Ik heb dus ook gestemd dat het niets uitmaakt, een vakantie stel je, je zonnig voor (ook als je in NL blijft) en niet verregend.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Regen op vakantie
« Reactie #8 Gepost op: juli 17, 2011, 03:36:37 pm »

Hier ook 'maakt niet uit', wij zijn fanatieke Engelandgangers, dus niet vreemd van een buitje, als je onder de luifel lekker droog zit en warm met een kacheltje erbij.

Krijg tot mijn schaamte zelf wel een beetje vakantiegevoel als ik zo met dit slechte weer op de camping rondloop zoals gisteren!

(moet het natuurlijk niet over 4 weken, 3 weken lang zo zijn in de UK!)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Stori

  • Gast
Re:Regen op vakantie
« Reactie #9 Gepost op: juli 17, 2011, 04:52:38 pm »

Ik haat regen als ik ga kamperen. Voor mij is dat een goed weer activiteit. Van een buitje ga ik niet lopen en ook niet van een onweer, dat hoort erbij. Maar dagenlang regen en kou, daar houden mijn botten niet van. Wij pakken dus steevast in, als dit de voorspellingen zijn. Het voorbije voorjaar (juni) planden wij een vakantie in de Languedoc en zijn geëindigd in Altea (Spanje tegen Benidorm). Een 800 km verder dan voorzien. En zelfs daar was iedereen aan het klagen, nooit meegemaakt zo slecht in dat seizoen. Vorig jaar in mei identiek hetzelfde verhaal. In Peniscola 3 dagen onophoudelijke regen en 10°C. Toen het de laatste nacht stopte met regenen en begon te waaien, waren we 's morgens om half acht al helemaal ingepakt en verder richting beter weer.
We hebben dan ook heel bewust een snelklapper gekocht, soms omdat we uitgekeken zijn op een streek en de laatste jaren dus ook spijtig genoeg ivm met het weer.
En nu maar duimen voor goed weer in september (onze volgende vakantie naar Sicilie), want daar kan je niet zuidelijker meer  :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Regen op vakantie
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2011, 05:19:31 pm »

Op het moment is voor ons Hongarije de beste optie met de minste kans op regen. In het zuiden welteverstaan, want ook het noorden aardig kans op buien. Vorig jaar na 3 dagen regen in Polen ook doorgereden en geen moment spijt van gehad. Zuid Frankrijk is bijna net zo ver, maar daar voorspellen ze de komende 14 dagen ook een aantal dagen achter elkaar met regen. En wij gaan toch liever naar gebieden waar je niet teveel toeristen tegen komt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Regen op vakantie
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2011, 07:15:36 pm »

Hoe zit het eigenlijk met onweer in een vouwwagen? Kun je daar veilig in verblijven of is dan toch het advies om in de auto te gaan zitten? Weet iemand dat?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Regen op vakantie
« Reactie #12 Gepost op: juli 17, 2011, 08:18:37 pm »

Hoe zit het eigenlijk met onweer in een vouwwagen? Kun je daar veilig in verblijven of is dan toch het advies om in de auto te gaan zitten? Weet iemand dat?
auto is altijd beter dan de vw. Is n.l een kooiconstructie. Of een gebouw in de buurt en anders gehurkt op de grond en zo klein mogelijk maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

lindam

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #13 Gepost op: juni 24, 2012, 09:02:55 am »

Een beetje regen kan geen kwaad, is soms wel gezellig.
Lekker in vw en dan zacht getik van de regen. Wel gezellig
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Regen op vakantie
« Reactie #14 Gepost op: juni 24, 2012, 09:37:35 am »

Ach, wij hadden op de valreep besloten om dit weekend niet te gaan kamperen. Niet voor onszelf, maar voor de tent: vandaag de hele dag regen, dan moet morgen de wagen drogen... En dan werken we. Het idee achter de Odyssee is dat we spontaan een weekend weggaan als het lekker weer dreigt te worden.

Op vakantie maakt een dag of paar dagen niet uit. Duurt het te lang, dan gaan we verkassen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal