Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Regen op vakantie  (gelezen 14391 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Regen op vakantie
« Reactie #15 Gepost op: juni 24, 2012, 10:22:12 am »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=4973.0

Alles over onweer en de vouwwagen  :)
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Regen op vakantie
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2012, 11:04:43 am »

Net terug  van 3 weken vakantie in Zuid Frankrijk. Helaas ook enkele dagen regen gehad, gelukkig ook heel goed weer. Volgens mij maakt het niet uit hoe of waar je zit. Regen in de vakantie is nooit leuk. Maar goed, dan plan je andere dingen, niet naar het zwembad, maar naar een museum of zoiets. Zolang de tent maar droog blijft, en er geen grote plassen in de tent staan, vermaak ik me toch wel. En vaak is het zo dat het regent, maar dat de temperatuur goed is, en dat je met een paraplu op toch van alles kan doen. En een voordeel, met regen en het tikken op de tent slaap ik fantastisch!! Gewoon positief blijven, het belangrijkste.
En ach, is het de regen niet is het te warm, of te veel zon, of te droog. Er zijn mensen die over van alles klagen. Mijn inziens moeten deze mensen gewoon thuisblijven. Dat zijn geen echte kampeerders.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Regen op vakantie
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2012, 11:28:19 am »

Wij hebben de laatste jaren in huisjes onze vakanties doorgebracht! Dat was helemaal niks aan als het regende of fris was! Lekker met een boek op de bank.......? Hmmmm, was net of je thuis was!! niet leuk!
Of je bent de hele dag weg, of je zit binnen ! Dus gingen we wel heel veel weg!  ::)
Nee, dan zit ik liever in mijn klappertje of onder de luifel, toch het buitengevoel!!
Voor ons dus ook meer vakantiegevoel!!!   :#
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Regen op vakantie
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2012, 12:29:07 pm »

Ik heb gestemd maak niet uit. Oke als het dagen lang regent maak het wel uit want hoe lekker het ook is om te luisteren naar het geluid van de regen die op je tentdoek tikt.... na een dag of 2 ben je dat ook wel beu. Maar dan proberen we wel altijd iets op te zoeken dat overdekt is. Maar goed een paar dagen regen is niet erg maak niet uit maar de gehele vakantie.... inpakken die handel en verder trekken!!
Gelogd
Jevipro

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Regen op vakantie
« Reactie #19 Gepost op: juni 25, 2012, 11:20:07 am »

Vorig jaar voor het eerst met de kinderen gekampeerd in de caravan van mijn vader. Ik vind de regen niet heel erg, die bui gaat wel weer over en dan kun je weer naar buiten. Maar de blubberzooi op het kampeerveeld was echt een drama. We konden onze kinderen amper buiten laten want dan kwamen ze met een nat pak terug. De jongste kon sowieso net lopen.
Als je naar buiten liep stond je gelijk tot aan je enkels in de blub.  :ca En je zult toch wel naar buiten moeten om af te wassen, douchen, etc. In een huisje heb je dat niet. Dan kun je lekker binnen blijven als je wil.

Na een week hadden we het wel bekeken. Maar uiteraard moet je dan ook nog thuis de hele klerezooi schoonmaken en dat is zeker niet mijn hobby.
Kortom, een buitje of zelfs een dagje regen  is echt niet erg. Als het daarna maar weer voldoende droog is om alles te laten drogen.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #20 Gepost op: juni 25, 2012, 01:14:42 pm »

Mijn ervaring is dat wat thuis als "een hele dag regen" ervaart (slecht weer dus binnen voor de buis en zo nu en dan naar buiten kijken), in een vouwwagen (of tent) een wisselvallige dag blijkt (onder de luifel en je pikt ieder zonnestraaltje en droog moment mee). Ik wilde daarom stemmen op "nee, het is minder erg". Maar 3 weken in de regen, uiteindelijk alle kleren en beddengoed klam, kan de vakantie behoorlijk verzieken. Bovendien kan ik behoorlijk balen als de hele voortent drijfnat mee moet. De bak kan ik op de parkeerplaats nog wel uitklappen en laten drogen (moet je wel weer wachten/hopen op mooi weer na thuiskomst), maar die lap stof van de voortent is toch een stuk lastiger. Daarom is het uiteindelijk maar "het maakt niet uit" gestemd.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Regen op vakantie
« Reactie #21 Gepost op: juni 25, 2012, 01:18:26 pm »

Ik was nog op zoek naar een stalling en die vond ik vorige week door zijn goede prijs. Nu is het bijkomend voordeel dat we de vouwwagen daar ook binnen geheel kunnen opzetten. We kunnen hem dus in ieder geval laten drogen.
Helemaal blij mee!
Gelogd

marianbea

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #22 Gepost op: juni 25, 2012, 02:15:26 pm »

Hallo, ik ben net nieuw op dit forum. Wij hebben nog geen vouwwagen maar denken er serieus over 1 aan te schaffen.
Mijn vraag is voor jullie vast makkelijk te beantwoorden.
Wat nou als het op de vertrekdag (heeft ge-) regent. De buitentent is kletsnat, kan je dan het beste een stuk plastic over je bed leggen tegen het vocht, of hoe doen jullie het?
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #23 Gepost op: juni 25, 2012, 02:18:12 pm »

Maakt ons niet uit.
Voordeel is dat op de camping de kids tussen de buien door sneller weer even buiten gaan spelen en de andere kids dan ook weer vinden. Doordat er meer contact is komen ze bij slecht weer ook welk bij elkaar in de tent zitten en dat is in een hiusje of apartement niet zo snel.

Nadeel: alles klam en vochtig, dus fijn als het een camping is waar je de was na het wassen in de slechtweer voorziening kunt zetten om te drogen. Lijkt me wel moeilijker als je een klein kampeermiddel hebt en met kindjes gaat, maar onze tent is grrot genoeg voor 2 weken regen (net als vorig jaar  :( )
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #24 Gepost op: juni 25, 2012, 02:23:38 pm »

Op zich vind ik het heerlijk als de regen in de nacht op het tentdoek tikt, maar overdag moet het fantastisch weer zijn!
Wij doen niet aan concessies en houden dan ook geregeld het weer in de gaten op locatie (meteo.fr bijv.)
Je hebt een klapper en die moet je gebruiken waarvoor hij dient.. mobiliteit en gemak.
Zo zijn wij 3 jaar geleden gaan kamperen in Doussard (zuiden van het meer van Annecy) en hebben na 1,5 week besloten het wat zuidelijker te gaan zoeken, omdat er 3-4 dagen regen aan zat te komen.
Op de bonnefooi zuidelijker gereden en met wat internethulp een camping gevonden in de Provence (Bagnols sur Seze) waar we de rest van de vakantie heerlijk genoten hebben van het mooie weer...

Over 19 dagen rijden we naar Lunel rechtsonder Montpellier, waar we nu alweer 2x gekampeerd hebben en waar het weer eigenlijk altijd perfect geweest is (op een enkel buitje na dan :) )

Je werkt een jaar, dan ook geen concessies!
Gelogd

marcenjeannette

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #25 Gepost op: juni 25, 2012, 02:26:05 pm »

Ik heb gestemd 'maakt niet uit' hoewel wij natuurlijk ook niet zitten te wachten op dagenlange regen. Als de temperatuur goed is dan is het niet zo erg dat het af en toe regent. Ik heb het echter wel snel gezien als het bij de regen ook koud is dan wordt het al snel afzien vind ik.

Trouwens paar jaar geleden in de Dordogne was het ook een paar dagen meer dan 35 graden daar word ik ook niet echt vrolijk van eerlijk gezegd, zeker niet als je tent tot half 10 in de volle zon staat en je kind van 1,5 eigenlijk zou moeten slapen.....
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #26 Gepost op: juni 25, 2012, 02:36:09 pm »

Hallo, ik ben net nieuw op dit forum. Wij hebben nog geen vouwwagen maar denken er serieus over 1 aan te schaffen.
Mijn vraag is voor jullie vast makkelijk te beantwoorden.
Wat nou als het op de vertrekdag (heeft ge-) regent. De buitentent is kletsnat, kan je dan het beste een stuk plastic over je bed leggen tegen het vocht, of hoe doen jullie het?

Dit hebben wij helaas een keer meegemaakt.
Wat wij gedaan hebben is zo lang mogelijk de vouwwagentent in de buitenlucht laten drogen (en natuurlijk dat de bomen ook geregeld nog wat vocht van zich afschudden grrr.) en met wat doeken de tent zo droog mogelijk proberen te krijgen.
De slikranden hoger hangen en schoon en zo droog  mogelijk maken, anders geeft dit af op het tentdoek...

De voortent hebben we toen afgeritst en in een wasruimte te drogen gelegd nadat we de slikranden schoongemaakt hadden..
Uiteindelijk zo droog mogelijk ingeklapt zonder delen met plastic af te dekken en naar huis gereden.
Het is ook (als het goed is) alleen het buitendoek wat evt. vochtig is.
Eenmaal thuis geluk gehad met mooi weer en de vouwwagen uitgeklapt voor het verder drogen. De voortent over wat stoelen en tafels uitgehangen om lekker in de zon verder te drogen.

Je kunt ook een stalling gebruiken om de spullen een nachtje te laten drogen als het echt slecht weer is bij thuiskomst, maar wacht niet te lang, want schimmel en weerplekken liggen snel op de loer...

Het bovenstaande is 4 jaar geleden gebeurd, toen met een geleende Jamet Arizona naar Corcieux zijn gegaan medio september.
Toen zworen we nooit meer te gaan kamperen, maar toch binnen een half jaar een 2e hands vw gekocht en we nu inmiddels een nieuwe Jamet Arizona A.S. in ons bezit hebben.

Het enige wat nu in ons standpunt is veranderd, is dat we het weer in de gaten houden en als er meer dan 2 dagen regen aan zit te komen, zijn we op pad naar een bestemming met beter weer.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Regen op vakantie
« Reactie #27 Gepost op: juni 25, 2012, 02:51:08 pm »

Hallo, ik ben net nieuw op dit forum. Wij hebben nog geen vouwwagen maar denken er serieus over 1 aan te schaffen.
Mijn vraag is voor jullie vast makkelijk te beantwoorden.
Wat nou als het op de vertrekdag (heeft ge-) regent. De buitentent is kletsnat, kan je dan het beste een stuk plastic over je bed leggen tegen het vocht, of hoe doen jullie het?

We hebben het nog niet ervaren, maar bij onze vouwwagen schijn je de tent dusdanig te kunnen vouwen dat de natte kanten netjes ingepakt zitten en dat je bed dus niet nat wordt. En zo zullen er meer zijn.
Toch is het geen ervaring die ik per se hoef mee te maken.

Desondanks uit voorzorg een folie over je bed kan geen kwaad natuurlijk, zeker als je verplaatst van de éne naar de andere camping en je bed weer moet gebruiken. Ik kan me toch voorstellen dat als het hoost en/of met wat wind dat het inregent
of dat het water toch van je tent af druppelt.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Regen op vakantie
« Reactie #28 Gepost op: juni 25, 2012, 03:29:06 pm »

Mijn stem is gegaan naar nee het is minder erg

Het voordeel van kamperen is, dat je ieder droog moment meepakt. Als je in een huisje zit, denk je vaak nou ik wacht nog even met naar buiten gaan, terwijl je op de camping al heel snel die stap naar buiten zet. Een bewolkte dag is dan toch een mooie dag dat is natuurlijk subjectief er zijn mensen die op vakantie vooral zon willen, maar dat hoef voor mij niet noodzakelijk. De stelling ging echter over regen en dan merk je dat een regenachtige dag vaak heel veel droge momenten kent, en dat is dus minder erg :-)
Gelogd
Adventure Awaits

Bosje

  • Gast
Re: Regen op vakantie
« Reactie #29 Gepost op: juni 25, 2012, 04:59:52 pm »

Ach je hebt vakantie, en wat is regen?

1x een hoosbui meegemaakt, dat het water (op een terassencamping) via onze voortent naar beneden stroomde (geen rivier hoor ;))
na een uurtje was alles weer droog.
Moraal; als het maar niet uren achtereen regent is het best te doen, en maakt het weinig uit
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal