Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Privacy graag!  (gelezen 22465 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Privacy graag!
« Gepost op: augustus 02, 2011, 02:05:31 pm »

Naar aanleiding van een berichtje van Purk en denkend aan afgelopen kampeerweekend, vroeg ik me af of het tegenwoordig trend is om zo privé mogelijk je vouwwagen / tent / caravan op te zetten. Afgelopen weekend stonden namelijk bijna alle wagens met de rug naar het midden op veld of aan pad. Toevallig de twee kampeerders met kinderen (waarvan 1 wij dus) stonden met de voorkant naar voren. De rest niet.

Ik zou het zelf niet prettig om met de luifel aan het pad te staan, maar als het een meter of 3-4 eruit is, vind ik het niet erg. Eigenlijk proberen we wel campings te kiezen waar die ruimte ook is. Echter met de rug naar het pad, vind ik te ongezellig. Ook vind ik het dat dan ook een beetje ten koste gaat van de sfeer en gemoedelijkheid op een camping. Het voelt een beetje als ieder voor zich, als iedereen met de rug naar elkaar toe staat. Men maakt wel een praatje, maar.. niet te dichtbij komen. Individualiteit op de camping.

Wat vinden jullie?
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2011, 02:41:43 pm »

Wij proberen altijd wel een wat rustigere camping op te zoeken waar de plaatsen enige mate van privacy hebben. Dat heft waarschijnlijk te maken met het feit dat wij geen kinderen hebben en dus ook liever niet zo in de volle drukte willen zitten. Ik zit er niet zo op te wachten om met mijn luifel direct aan een pad te staan waar de hele dag jan en alleman langs komt lopen, dus op dat soort campings zul je me niet zo snel zien. Maar wij gaan nooit met onze rug naar het pad toe staan. Hoe ongezellig wil je het hebben?! Een deel van de lol van kamperen is toch ook de gemoedelijkheid onder elkaar?
Op boerencampings sta je meestal met zijn allen in het rond op een grasveldje. Lijkt me heel raar als iedereen met de rug naar elkaar toe staat.....
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Privacy graag!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2011, 02:46:52 pm »

Anders gestemd.

Wij zetten onze VW afhankelijk van de situatie op de camping op. De opening kan dus alle kanten opstaan....
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Privacy graag!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2011, 03:34:54 pm »

Meestal met de voorkant naar het pad. Het liefst dat 's avonds het zonnetje (als hij schijnt  :P) onder de luifel komt. Maar ook wel eens met de zijkant. Dan heb je iets meer privacy. Eén keer met de rug omdat we dan uitzicht hadden naar de zee. Maar als je op een terrascamping staat heb je ook mensen die op de achterkant van je wagen kijken. Het hangt dus eigenlijk af van de situatie van de plek af. Dus heb ik maar Anders gestemd.
Gelogd

JM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 86
  • Trigano Alpha
Re:Privacy graag!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2011, 04:04:03 pm »

Bij ons is het helemaal afhankelijk van de situatie ter plekke. Afgelopen vakantie met de achterkant naar het pad, dit vanwege de harde stormachtige wind, die wil ik echt niet onder de luifel hebben.

Meestal staat de achterkant in zuid Frankrijk op het noorden gericht vanwege de mistral, tenzij de camping goed beschut ligt.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Privacy graag!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2011, 04:55:23 pm »

Met de opening naar het veld/pad natuurlijk. Waarom ga je anders op en camping staan. Opsluiten kan thuis wel   :# Je kan van te voren toch een ruime plek reserveren.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Privacy graag!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2011, 06:14:18 pm »

Met de luifel naar het pad of veld, vind het 'campingleven' en het volk wat langs loopt inderdaad ook erg gezellig!

Hebben laatst zelfs op (een kleinere boeren)camping meegemaakt dat een nieuw aangekomen caravan gevraagd werd om te draaien, die wilden dus inderdaad met hun luifel aan de achterkant gaan staan, de motivatie van de campingbaas was ook dat het zo net leek of hij nix met de andere campinggasten te maken wilde hebben. Compromis was uiteindelijk de luifel/caravan zijwaarts geplaatst. De ruimte tussen de ene en de andere kant van het veld was ruim voldoende dus je had echt geen last van elkaar.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Privacy graag!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 02, 2011, 07:53:08 pm »

Normaal gesproken staan we wel met de luifel naar het pad, een beetje contact mag best en is wel zo gezellig!

Dit jaar hadden we geen keuze. Hoewel we de afmetingen van de vouwwagen hadden opgegeven past 'ie er alleen overdwars op... We staan letterlijk met de slikranden op de plekgrens (links en rechts), de luifel kan niet worden aangeritst. Ik heb nu een touwtje gemaakt dat de lengte heeft van de vouwwagen, dan kunnen we de volgende keer nog voor het uitklappen controleren of het allemaal wel past, en zo mogelijk dan nog om een grotere plek, of een plek waarbij de verhouding breedte/diepte anders is, vragen.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Privacy graag!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2011, 07:57:50 pm »

Hebben laatst zelfs op (een kleinere boeren)camping meegemaakt dat een nieuw aangekomen caravan gevraagd werd om te draaien, die wilden dus inderdaad met hun luifel aan de achterkant gaan staan, de motivatie van de campingbaas was ook dat het zo net leek of hij nix met de andere campinggasten te maken wilde hebben. Compromis was uiteindelijk de luifel/caravan zijwaarts geplaatst. De ruimte tussen de ene en de andere kant van het veld was ruim voldoende dus je had echt geen last van elkaar.

Deze past ook wel in dit topic! http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7514.0.html
Maar waarom maakt die caravanner zich zo druk om z'n privacy? Om 20:00 gaat ie toch z'n caravan in, deurtje dicht en TV op standje 10. Heeft ie z'n privacy. ::)

Als we kunnen kiezen, het liefst een tentenveldje, zijn over het algemeen toch wat gezelliger. Hoe zetten we hem dan op? Op een veldje vorm je een kring aan de rand met de luifel naar binnen, anders de luifel naar het pad. Maar het veldje heeft voorrang. Zoals bv de twee overloop veldjes tijdens het klapweekend in Hengelo. Die veldjes werden gescheiden door een pad. Dan zet je de wagen wel met de achterkant naar het pad en de luifel naar het midden van het veld. Lokaal kunnen er ook andere redenen zijn om van je regel af te wijken.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Privacy graag!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2011, 09:25:12 pm »

Ik heb Anders gestemd. Het is maar net hoe de plek is. Tijdens onze vakantie in Zweden heb ik op een camping meegemaakt dat de cara's met de dissel naar het pad moesten staan i.v.m. wegslepen bij brand (wat je dan met de voortent moet doen weet ik niet). Wij zijn toen i.v.m. het uitzicht met de zijkant naar het pad gaan staan. Wij zijn natuurlijk ook geen cara :#
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Privacy graag!
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2011, 09:28:14 pm »

Wij staan het liefst op een veldje en dan uiteraard met de luifel naar het veld toe...Ik heb tot nu toe nog nooit ergens gezien dat iemand met zijn achterkant naar het veld ging staan dat lijkt me op een veldje ook wel een beetje raar eerlijk gezegd..(contactgestoord??op een camping??)

We vorig jaar een keer meegemaakt dat een caravan dwars ging staan, je had het commentaar van de andere veldbewoners moet horen zeg....nou moet ik er ook wel bijzeggen dat ie hem zo neer zette dat de pek in de hoek totaal ingesloten werd, was niet leuk voor de mensen in de hoek...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Gnoric

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2011, 12:51:50 am »

In de poll zijn de begrippen voorkant, zijkant, achterkant relatief.

Bij mensen die een jamet,trigano, alpenkreuzer, de meeste andere merken hebben zal de optie "voorkant naar veld of pad" het vaakst gekozen worden.
Mensen die een holtkamper, zambezi of wolder hogger hebben kiezen waarschijnlijk het meeste voor "zijwaarts vrijuit kijkend" kiezen.
Ligt eraan welke kant geklapt wordt, waar de voortent dan wordt aangeritst en waar de dissel zich dan bevindt.

De discussie hoe de kampeerplek gesitueerd is laat ik dan nog ff buitenschot. (gewoon op rij, versprongen, op de hoek of in een hoek, vrij kampeerveld waar uitzicht,wind of hellingshoek terrein misschien de doorslag geeft).

We hebben een keer op een hoekplaats gestaan en gelukkig konden de de zijdeur gebruiken toen bleek dat harde wind via de voorkant rommel (gemaaid gras, folietjes, ed.) naar binnen woeide.  Maar dit heeft nix met privacy te maken.

Wat we wel laatst hebben gedaan is de vw niet midden op de kampeerplek gezet, maar zie afbeelding. We wilde niet op de auto kijken, maar naar het grote speelveld.
Klapper iets naar voren gezet voor voldoende loop naar kraan/disselbak en waardoor de auto wat verder de plek ingeparkeerd kan worden.
De buren links gebruikte weer de windluwe plek links naast de vw voor hun kookuitrusting  :)
Buren achter hadden een gekoppelde 18mtr. x 13mtr. kampeerplek en hun kids gebruikte de doorloop tussen onze vw en auto naar het speelveld cq. spelen met andere kids.
Bij buren rechts stond ter hoogte van de auto een huur-cara :ca en dat is sosieso een minder smakkelijk gezicht.

Gestemd voor "anders" en dan als opmerking erbij afhankelijk van verschillende factoren (zon, uitzicht, kampeerplek, ed).
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2011, 12:54:48 am door Gnoric »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Privacy graag!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2011, 11:19:26 am »

Ik heb anders gestemd. Normaal gaan we met de opening naar het midden van het veldje staan of richting het pad maar... soms (zoals we in Noorwegen hebben mee gemaakt) is de grond niet vlak en moet je net wat anders staan. Maar dan proberen we hem zo te zetten dat onze grote raam (van de Cocoon) naar het midden staat zodat we zicht hebben en zo sluiten we ons niet helemaal af. Maar normaal vinden we het leuk om te zien wat de kinderen doen. Niet alleen onze eigen kinderen maar ook andere kinderen én mensen. Dus het ligt er aan hoe vlak de grond is
Gelogd
Jevipro

keka

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2011, 01:34:53 pm »

Normaal zetten we hem met de luifel naar het veld, maar dit jaar andersom. We stonden op een camping in duitsland met uitzicht over een dal. De hele buitenrij stond daarom achterstevoren zodat je wakker wordt met een prachtig uitzicht!!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Privacy graag!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2011, 11:38:14 am »

Normaal zetten we hem met de luifel naar het veld, maar dit jaar andersom. We stonden op een camping in duitsland met uitzicht over een dal. De hele buitenrij stond daarom achterstevoren zodat je wakker wordt met een prachtig uitzicht!!

Dat is nog eens een geldige reden ;)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal