Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Privacy graag!  (gelezen 22464 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Privacy graag!
« Reactie #15 Gepost op: augustus 09, 2011, 10:27:38 pm »

Ja, daar zitten we dan met ons goeie gedrag: met de rug naar onze achterburen  ::) En met ons gezicht naar een speelveld voor de kids en een beekje. Inderdaad staat iedereen zo met de neuzen ri het veld en met de staarten naar de achterburen. Onze achterburen, heb het maar even gevraagd, vinden het  niet erg. Ze kunnen zelf ook nog langs ons heen kijken op het veld. Maar ik vond het in eerste instantie even wennen. Aan de andere kant is het ook leuk om zicht te hebben op het speelveld.  :O :)
Gelogd

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #16 Gepost op: augustus 10, 2011, 09:11:28 pm »

wij zetten hem mooi met de voorkant naar de weg/pad of het midden van het veld..

willen we privacy dan gaan we wel thuis zitten whahaha :O
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Privacy graag!
« Reactie #17 Gepost op: augustus 11, 2011, 09:28:57 pm »

We zijn inmiddels verkast naar Paulhaguet en nu staan we met de neus naar het pad en kijkend op de rug van een caravan. Die stond er al, dus die kon er ook niks an doen  ;)
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Privacy graag!
« Reactie #18 Gepost op: augustus 12, 2011, 07:51:10 am »


Wat we wel laatst hebben gedaan is de vw niet midden op de kampeerplek gezet, maar zie afbeelding. We wilde niet op de auto kijken, maar naar het grote speelveld.
Klapper iets naar voren gezet voor voldoende loop naar kraan/disselbak en waardoor de auto wat verder de plek ingeparkeerd kan worden.
De buren links gebruikte weer de windluwe plek links naast de vw voor hun kookuitrusting  :)
Buren achter hadden een gekoppelde 18mtr. x 13mtr. kampeerplek en hun kids gebruikte de doorloop tussen onze vw en auto naar het speelveld cq. spelen met andere kids.
Bij buren rechts stond ter hoogte van de auto een huur-cara :ca en dat is sosieso een minder smakkelijk gezicht.


Zijn er dan mensen die serieus hun auto voor de vouwwagen plaatsen?

De 2x dat wij zijn weggeweest heeft deze naast de VW gestaan.
Alleen 1x heeft hij voor het luifel gestaan omdat ik er waslijnen aangespannen had en vervolgens volgehangen met lakens als schaduwplek voor de kleine :)
Gelogd

Hans en Linn

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #19 Gepost op: augustus 13, 2011, 09:30:17 am »


Wij zetten hem met de voorkant naar het veld.

We zoeken nooit grote campings uit die paden hebben. [lijkt ons verschrikkelijk   :(]
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #20 Gepost op: augustus 13, 2011, 12:17:01 pm »

Als het mag zetten we gewoon de dissel in de heg...en dus met de luifel naar het veldje toe.
Soms  is het verplicht het vervoersmiddel zo neer te zetten dat bij camaliteiten het vervoersmiddel door de autoriteiten (brandweer etc..) of zelf meteen kan aankoppelen en weg te rijden is......dus soms kan de campinghouder er niets aan doen....anders opm zetten wordt welleens oogluikend toegestaan...
Dus niet iedereen is dan asociaal bezig....ze weten gewoon niet beter....
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Privacy graag!
« Reactie #21 Gepost op: augustus 13, 2011, 02:30:54 pm »

Meestal met de dissel tegen de heersende wind in. Afgelopen vakantie ook, wij stonden diagonaal over onze plek. Auto naast het slaapgedeelte, lekker de ruimte. Wel zicht op het pad, maar we zaten redelijk aan het einde dus lekker rustig.

Als de wind draait, in het Rhonedal wordt de kans op storm dan groter, zetten we de auto naast de luifel, zodat die wat beschermd stond.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

PeterKr

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2011, 09:24:10 pm »

met de voorkant naar het pad/veld om de kleine in gaten te kunnen houden.

gr Peter
Gelogd

Piet Peters

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:08:39 am »

met de voorkant naar het pad of veld. als je naar engeland gaat daar maken ze het nog erger. ze bakenen hun hele plek af met windschermen.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Privacy graag!
« Reactie #24 Gepost op: september 04, 2011, 06:59:31 pm »

als je naar engeland gaat daar maken ze het nog erger. ze bakenen hun hele plek af met windschermen.

Inderdaad is dit ons ook weer tot in extremen opgevallen dit jaar! Ook veel op velden gestaan waar je zelf wel enige invloed hebt op waar je je uitgang/voorkant zet, maar dan komen er nieuwe 'buren' (met een tent) en die zetten de uitgang dan dus echt zo ver mogelijk bij jouw uitgang vandaan... typisch hoor! En dan blijken het later gewoon echt leuke aardige lui te zijn! Blijft een raar volkje die Britten!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

mars

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #25 Gepost op: september 04, 2011, 07:20:59 pm »

Wij proberen altijd wel een wat rustigere camping op te zoeken waar de plaatsen enige mate van privacy hebben. Dat heft waarschijnlijk te maken met het feit dat wij geen kinderen hebben en dus ook liever niet zo in de volle drukte willen zitten. Ik zit er niet zo op te wachten om met mijn luifel direct aan een pad te staan waar de hele dag jan en alleman langs komt lopen, dus op dat soort campings zul je me niet zo snel zien. Maar wij gaan nooit met onze rug naar het pad toe staan. Hoe ongezellig wil je het hebben?! Een deel van de lol van kamperen is toch ook de gemoedelijkheid onder elkaar?
Op boerencampings sta je meestal met zijn allen in het rond op een grasveldje. Lijkt me heel raar als iedereen met de rug naar elkaar toe staat.....

Is precies zoals wij kamperen...... KK
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #26 Gepost op: september 06, 2011, 01:50:02 pm »

In de poll zijn de begrippen voorkant, zijkant, achterkant relatief.

Bij mensen die een jamet,trigano, alpenkreuzer, de meeste andere merken hebben zal de optie "voorkant naar veld of pad" het vaakst gekozen worden.
Mensen die een holtkamper, zambezi of wolder hogger hebben kiezen waarschijnlijk het meeste voor "zijwaarts vrijuit kijkend" kiezen.
Ligt eraan welke kant geklapt wordt, waar de voortent dan wordt aangeritst en waar de dissel zich dan bevindt.


HUH.... de voorkant is toch gewoon de kant waar je de tent binnen gaat, zeg maar de "voordeur" (om het makkelijk te houden  :P )

Waar dan je dissel zit is toch niet van belang..? Toch  :?
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re:Privacy graag!
« Reactie #27 Gepost op: september 06, 2011, 02:13:10 pm »

Als wij onze AK Select opzetten met de dissel naar de achterkant van het veldje komt de deur aan de zijkant te zitten, en de luifel ook, dus wij kijken meestal naar de zijkant. De dissel zou je natuurlijk ook aan de zijkant van het veldje kunnen doen, maar dan struikel je (of andere mensen) er eerder over in het donker of ik kan de auto nergens meer kwijt. Maar hoe de vouwwagen ook staat, we zitten altijd met de tafel aan de kant van een eventueel pad, is wel zo gezellig en het is leuk om lekker mensen te kijken :P . Als er geen vaste plekken zijn aangegeven (wat onze voorkeur heeft), dan zetten we de vouwwagen of naar het mooiste uitzicht (hebben we in Zwitserland wel eens gedaan, met zicht op besneeuwde bergen), of naar het midden van het terrein.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Privacy graag!
« Reactie #28 Gepost op: september 07, 2011, 02:59:30 pm »

Ik heb maar even op anders gestemd. En wel om de volgende redenen, ik vind de keuze mogelijkheden wat vreemd (reden tot discussie).
Mijn vrouw en ik hebben namelijk altijd een verschil van mening wat nu de voorkant en de achterkant van de vouwwagen is.
Normaliter zou ik zeggen, de dissel is de voorkant, maar wat zeg je dan als je de wagen hebt uitgeklapt,... ik gebruik alleen de achterdeur??? vandaar dat ik dus ook moeilijk een keuze kan maken tussen de mogelijkheden.

Maar over het opzetten zelf. Als ik op een afgebakende plek sta, dan zet ik hem met de dissel naar de bosjes toe. Dus met de voortent gericht naar het pad.
En als ik op een veld sta, zet ik hem ook met de dissel naar de buitenkant van het veld, zodat je uitkijkt oevr het hele veld.



Gelogd

lindam

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #29 Gepost op: juni 24, 2012, 09:00:10 am »

Lekker met de voorkant naar het vel/ pad
Zo kun je nog eens kijken war er allemaal rond loopt, en je hebt meer contact met mekaar.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal