Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Privacy graag!  (gelezen 22462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadmasterstarter

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #30 Gepost op: juni 24, 2012, 02:04:41 pm »

Grappig screech,

Ook wij hebben altijd discussie over voor en achterkant. Ook ik vind de luifel, voorwand van tent de voorkant van de vouwwagen en mijn man de dissel. Zal het genetisch bepaald zijN?

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Privacy graag!
« Reactie #31 Gepost op: juni 24, 2012, 02:10:19 pm »

Dat wordt wat bij klappers die aan de zijkant de voortent hebben.

De voorkant wisselt bij gebruik nog al eens, aangekoppelt is de dissel de voorkant en opgezet veranderd de voorkant in achterkant en visa versa.

Let wel op dat de bovenkant niet de onderkant wordt want dan heb je omgeklapt in plaats van uitgeklapt :#



Hoewel de deksel die ............




Laat maar
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Roadmasterstarter

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #32 Gepost op: juni 24, 2012, 02:12:56 pm »

Hahahaha...
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #33 Gepost op: juni 25, 2012, 02:54:03 pm »

Onze vorige vouwwagens pasten altijd met de luifel gericht naar het voetpad/veldje.. maar vrees ervoor dat we nu gedwongen worden zijdelings te gaan staan..

Voorkeur blijft richting veld/pad, omdat je dan lekker naar mensen kunt kijken en we van het vertier van de kids kunnen genieten.
Als we deze week tijd hebben en het weer laat het toe, gaan we de vw eens helemaal voor de eerste keer opzetten en gelijk de stokken markeren en ook de complete oppervlaktematen opnemen.

Daar maak ik dan een schetsje van, welke in de disselbak gaat met een rolmaat om zo op locatie de beste indeling te bepalen van hoe we de vw gaan opstellen.
Dan mikken we een groot bouwzeil op die plaats en pinnen we die vast met haringen en zetten we de vw op dat zeil en gaan we los... ;)
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Privacy graag!
« Reactie #34 Gepost op: juni 25, 2012, 04:11:19 pm »

Wij hebben dus zo'n wagen waarbij voor niet achter wordt en achter voor bij opzetten. Bij ons is voor tijdens het rijden de kant van de dissel (vanzelfsprekend  :P), maar als de voorkant na uitklappen de luifel is, dan staat de dissel naar een van de zijkanten (links als je er voor staat met je neus naar de vouwwagen toe). Aangezien die dissel echt zo een object is waar je je 's nachts in het donker eens goed aan kunt stoten staat die op de camping altijd naar achter. Maar op die manier zit de deur dus aan de zijkant (en de luifel ook, ware het niet dat we die nog nooit gebruikt hebben).

En om het nou nog ingewikkelder te maken  ::) , omdat bij ons de voortent aangenaaid zit zien we die als deel van de wagen, maar eigenlijk staat die gewoon normaal ten opzichte van de tent in het karretje. Wat eigelijk aan de hand is, is dat de deur in de zijkant van de voortent zit.

Maar omdat het over privacy gaat: wij zitten wel altijd buiten aan de padzijde (veldzijde zo u wilt), want aanspraak is toch wel leuk (nu al in 2 jaar 6 keer mensen die zeggen: wauw, hebben jullie er nog een, of: zo een hebben wij er ook gehad!).

Foto geeft aan hoe hij altijd staat (waar de auto staat is de weg)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #35 Gepost op: juni 25, 2012, 09:27:52 pm »

Onze vorige vouwwagens pasten altijd met de luifel gericht naar het voetpad/veldje.. maar vrees ervoor dat we nu gedwongen worden zijdelings te gaan staan..

Voorkeur blijft richting veld/pad, omdat je dan lekker naar mensen kunt kijken en we van het vertier van de kids kunnen genieten.
Als we deze week tijd hebben en het weer laat het toe, gaan we de vw eens helemaal voor de eerste keer opzetten en gelijk de stokken markeren en ook de complete oppervlaktematen opnemen.

Daar maak ik dan een schetsje van, welke in de disselbak gaat met een rolmaat om zo op locatie de beste indeling te bepalen van hoe we de vw gaan opstellen.
Dan mikken we een groot bouwzeil op die plaats en pinnen we die vast met haringen en zetten we de vw op dat zeil en gaan we los... ;)

Je kun ook een scheerlijntje of een ander touwtje nemen om de afmetingen te bepalen. Hebben wij de laatste keer ook gedaan 2 verschillende kleuren waslijntjes gepakt even de breedte met het rode draadje en de lengte met het blauwe draadje en de volgende keer weten we precies hoe groot het is. We hadden ons namelijk nu een beetje verkeken we wisten dat het best een oppervlakte is dus probeerde we de wagen dicht tegen de heg aan te zetten, maar als ik dan bijna staat ga je de haringen/scheerlijnen neerzetten en dan wordt het toch lastig in de heg om daar een scheerlijn in te zetten.
Gelogd

Rielkejack

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #36 Gepost op: juni 26, 2012, 10:00:26 am »

Je kun ook een scheerlijntje of een ander touwtje nemen om de afmetingen te bepalen. Hebben wij de laatste keer ook gedaan 2 verschillende kleuren waslijntjes gepakt even de breedte met het rode draadje en de lengte met het blauwe draadje en de volgende keer weten we precies hoe groot het is. We hadden ons namelijk nu een beetje verkeken we wisten dat het best een oppervlakte is dus probeerde we de wagen dicht tegen de heg aan te zetten, maar als ik dan bijna staat ga je de haringen/scheerlijnen neerzetten en dan wordt het toch lastig in de heg om daar een scheerlijn in te zetten.

Nu houdt ik altijd een metertje over, om rond de vw te kunnen lopen. Maar dat is puur voor het op en afbreken van het spul, want inderdaad met haringen slaan is het prettiger als je niet in de struiken/heg hoeft te wroeten.
Onze vw heeft geen scheerlijnen nodig, echter zijn er wel stormbanden ge?ntegreerd in de voortent en de luifel..

Wel een handige tip om op lengte gemaakte touwtjes mee te nemen, maar ik denk dat ik dan voor beide opties ga. Dus een schets en de lijntjes. Mocht je de lijntjes kwijtraken, heb ik altijd nog mijn schets en met een rolmaatje van 5m ben je ook zo weg.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #37 Gepost op: juni 26, 2012, 10:31:41 am »

ik heb ook een tekeningetje liggen in de disselbak samen met de opzet en afbreek instructie stapsgewijs door mezelf opgeschreven. (alleen vergeet ik er nog al eens op te kijken  :+ )
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Privacy graag!
« Reactie #38 Gepost op: juni 26, 2012, 10:58:48 am »

wij vinden onze privacy vooral op kleinere campings, die waarop je je buurman niet hoort snurken of waar het gestommel van caravankastjes niet direct naast je is, daar waar je nog om je eigen tent kan lopen zonder dat je je nek breekt (bij wijze van spreken) over de spandraadjes van je buurman.
Maar dan zetten we ons zelf wel zo neer dat we elkaar kunnen zien, dat is dan ook wel gezellig.
Gelogd
live life outdoors

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Privacy graag!
« Reactie #39 Gepost op: juli 31, 2012, 06:13:54 pm »

Ik heb "anders" gestemd.
Op de "standaard"indeling campings staan we met de opening naar het pad.
Echter als we in Noorwegen zijn is er meestal geen normale indeling en staan we naar het mooiste uitzicht of met de kont in de wind.
Meestal zijn daar ook geen duidelijke plaatsindelingen en nummeringen dus iedereen gaat gewoon ergens staan.
Soms wat dichter soms wat verder bij een ander vandaan.



Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Privacy graag!
« Reactie #40 Gepost op: juli 31, 2012, 06:20:41 pm »

Ik heb ook gestemd "Voorkant naar het veld of pad"
Alhoewel bij onze Smitveld de voorkant (dissel) ook naar de achterkant staat.

Maar goed, wij staan dus ook met de luifel naar het veld  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

DannyST

  • Gast
Privacy graag!
« Reactie #41 Gepost op: juli 31, 2012, 06:38:31 pm »



Ik zou het zelf niet prettig om met de luifel aan het pad te staan, maar als het een meter of 3-4 eruit is, vind ik het niet erg.

Inderdaad! Dat is voor mij de charme van een camping: praatje kunnen maken met de buren en voorbijgangers :-)
Gelogd

muppet

  • Gast
Re: Privacy graag!
« Reactie #42 Gepost op: augustus 01, 2012, 08:04:17 am »

Ik heb 'anders' gestemd
Ik denk dat we ons nog aan te schaffen vouwwagen sociaal neer zullen zetten, zodat we (vrouw, 2 kidz en ik) contact hebben met de omgeving.
Hoe dat praktisch er uit ziet, is denk ik per camping/plek anders.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Privacy graag!
« Reactie #43 Gepost op: juni 19, 2014, 09:52:42 pm »

Hangt er helemaal vanaf. Stonden een keer op een camping waar het de bedoeling was dat je tegenover elkaar zou staan, dus de een met de rechterkant naar het pad, en de ander dus met de linkerkant naar het pad. Wij met een ak parade en onze buren ook met een vouwwagen van respectabele afmeting. Als we de regels zouden hanteren betekende dat dat ik onze luifel aan het frame van die van de buren zou moeten hangen. Nou, dat is voor mij te weinig privacy!

Wij waren eerder op de plek dan de buren en ik had direct al besloten om met de luifel richting pad te gaan staan. Dit durfde de buurman niet! Twee dagen later heb ik zijn vrouw verrast door de buurman snel even te helpen draaien terwijl mevrouw aan het shoppen was. Komt ze terug met een verbaasde blik en zegt tegen haar man: dat heb je snel gedaan! Nee hoor, zegt haar man,   de buurman heeft geholpen. Zegt zij weer tegen mij: vanavond bbq bij ons hoor! Nou, leuke vrienden aan over gehouden.

Leuk he? Zo kan het dus ook.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Privacy graag!
« Reactie #44 Gepost op: juni 19, 2014, 11:28:08 pm »

Dat is camping, dan help je elkaar. Leuk verhaal.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal