Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Raclet Safari  (gelezen 14328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark75

  • Gast
Raclet Safari
« Gepost op: juli 29, 2010, 12:26:58 pm »

Hallo,

Sinds twee jaar hebben wij een raclet safari. Een fantastische tent als hij staat. Het opzetten en afbreken kost ons helaas wel veel tijd. Graag zouden we in contact willen komen met andere eigenaren van een raclet safari om ervaringen uit te wisselen.

Met vriendelijke groet,

Ronald
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:Raclet Safari
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2010, 12:41:17 pm »

Wat noemen jullie "veel tijd"?

Wij hebben een Raclet Pinato Sr. (voortent met telescoop buizensysteem) en die zet ik op mijn 'je in 2 uurtjes op.

2 uurtjes kan lang lijken maar helemaal alleen van niks naar volledig uitgeklapt (incl tafel en stoelen, etc.) vind ik een snelle tijd. En als we op vakantie zijn dan helpt het vrouwtje mee en snoepen we nog wel iets van die tijd af.

Ik ben er in alle geval tevreden mee.
Gelogd

maartenj

  • Gast
Re:Raclet Safari
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2011, 06:58:04 pm »

Hallo,

Wij zijn in het bezit van een raclet safari die we net nieuw aangeschaft hebben(mei 2011) deze hebben we aangeschaft omdat de vouwwagen door 1 persoon in recordtijd op te zetten is.
Na de ervaring met een alpenkreuzer parade sl waren wij snel overtuigd van het opzetgemak van de raclet.
Wellicht is er een groot verschil in de verschillende bouwjaren.
Op de website www.raclet.fr is een filmpje te zien van de safari hoe eenvoudig deze is op te zetten.

Groet, Maarten

Gelogd

case

  • Gast
Re:Raclet Safari
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2011, 08:36:16 pm »

Ben het met Maarten eens! sinds een paar weken ook verse eigenaar van een Raclet Safari 2011 en ik zet 'm helemaal in mijn eentje binnen een uur op inclusief voortent. Eventjes de behendigheid erin krijgen en het is echt zo gedaan. Vrouw en kindjes naar de speeltuin, biertje opentrekken en lekker bouwen.

Gelogd

DannyST

  • Gast
Raclet Safari
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2012, 11:00:23 am »

Safari? :-D

Hebben jullie foto's die je zou willen delen?

Ben ontzettend benieuwd naar de opties die jullie er eventueel bij genomen hebben!!
Gelogd

Nobody

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Ben opzoek naar de eerste
Re: Raclet Safari
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2018, 01:06:10 pm »

We zijn in de markt voor een vw. Hierbij denken we onder andere aan de safari. Mede door dat we men ons eigen gezin en mij m'n schoonouders op vakantie gaan zijn de twee bedden en de onder tenten ideaal.

Ik vraag me alleen af hoeveel kan er aan spullen mee in de wagen. (toen de de eerste keer gingen kijken vergeten te vragen naar een ingeklapte te kijken)

Tot nu toe gingen we altijd lux weg en paste alles in de auto maar waren pannen borden tafel en stoelen enz op locatie aanwezig. Eten zal alleen voor onderweg mee gaan rest is lokaal halen.

Nu heb ik geen idee hoe het laden gaat. Ga binnen kort nog wel een keer kijken. Maar misschien krijg hier al mooie foto's?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Raclet Safari
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2018, 08:25:45 pm »

Wij hadden stoelen op de wagen onder het dekzeil liggen. Het merendeel van het kookgerei lag in de keuken en in de wagen lagen voortent, grondzeil en luifel. En daarbij de vaste spullen die in de klapper mogen blijven  in de bak en in de opberg bankjes.
Uiteindelijk hadden wij onder de vw een bak hangen om de stokken in op te ruimen.
Kleding en eten gaan zoveel mogelijk in de auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Raclet Safari
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2018, 11:59:47 pm »

Bij ons idem als bij Theu. Vaste spullen zijn dan:
- In de bak (tussen de bankjes): stokken, voortent, gaatjestapijt voor in de voortent, garderobekast, 'dressoir'kast, gasbarbecue (Cadac Grillogas), kacheltje, bezem, roltafel en platte tafel
- In de bankjes: grondzeil voor voortent, luifel, worteldoek voor onder grondzeil voor voortent, beddengoed, zwemhanddoeken, douchehanddoeken, kleine handdoeken, theedoeken, schoonmaakdoekjes, Senseo, deksel van bbq, spelletjes en speelgerei (badmintonrackets, scatch, scoop, ...)
- In de disselbak: electra, lampen, haringen e.d., afwasteil met toebehoren, wasrekje, jerrycan voor wijn, opblaasbaar zwemspul, krukje, opstapje, wielen voor onder keukenpootjes, disselslot, disselweger, waterpas, slinger voor uitdraaisteunen
- Onder het dekzeil: matrastopper, 4 klapstoelen, keukenkastje, oplegblad voor krukje, bijzettafeltje en 2 voetensteunen

Helaas van de meest recente indeling geen foto's gemaakt...
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Raclet Safari
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2018, 10:56:21 am »

Ik heb geen foto's van hoe de safari ingeladen was. Wij hebben nu een andere die wat kleiner is. Een wagen met laden en lossen is makkelijker dat hebben we nu maar vaak klappen we hem toch open om nog even te laten luchten en om de bedden op te maken, vooral bij de langere vakanties in het voorjaar vaak niet.
Inladen moet je of de wagen openklappen anders kunnen de bankjes niet open of de keuken eraf halen en dan kan je wat dingen in het zitgedeelte schuiven. Keukenspul zitten in de keuken en indeling is zoals de rest al heeft aangegeven alhoewel wij de kleding in de bankjes deden en het gangpad voor haringen etc. gebruikten. Oner het dekzeil wat bij ons verlengt was kon ook nog veel denk dan aan stoelen, tafel en grondzeilen. Disselbak erbij en je kan veel meenemen. 
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Raclet Safari
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2018, 03:36:46 pm »

Wij hebben de villanova tune.
Alleen een kleiner voortent als de safarie.
Voor de rest bijna identiek.
Vanvoor naar achter:
Middenbak zit vol handdoeken. Dan rechts al het keukenmateriaal.
Links is een vanallesbok 😅
Links eten voor het wiel. Ter hoogte vant wiel op laadbaar speelspul voor zwembad.
Rechts spelletjes, elec chouffase,keukenrol, toiletpapier.
Dan int midden liggen:
Droogrekje, hoge kleerkast, laag kastje even groot als keuken kastje dat er ook ligt.
Tafel,4 stoelen, bakje met speelgoed (voor in zandbak), gasfles5l.
Dan nog afvalzakhouder.
En daarover ligt ons tenttzpijt.
Zoiets ongeveer  ::)
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Raclet Safari
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2018, 04:35:38 pm »

Wij hebben de villanova tune.
Alleen een kleiner voortent als de safarie.
Voor de rest bijna identiek.
Vanvoor naar achter:
Middenbak zit vol handdoeken. Dan rechts al het keukenmateriaal.
Links is een vanallesbok 😅
Links eten voor het wiel. Ter hoogte vant wiel op laadbaar speelspul voor zwembad.
Rechts spelletjes, elec chouffase,keukenrol, toiletpapier.
Dan int midden liggen:
Droogrekje, hoge kleerkast, laag kastje even groot als keuken kastje dat er ook ligt.
Tafel,4 stoelen, bakje met speelgoed (voor in zandbak), gasfles5l.
Dan nog afvalzakhouder.
En daarover ligt ons tenttzpijt.
Zoiets ongeveer  ::)
En de framebuizen, voortent en luifel dan?
Gelogd

Jimmymichiels

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 506
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panema up 2022
Re: Raclet Safari
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2018, 04:44:17 pm »

Voortent blijft aan de vouwwagen.
De buizen en luifel en grondzijl er bovenop.
In de bak vanvoor, chemis toilet, trapje. Worteldoen.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2018, 04:46:43 pm door Jimmymichiels »
Gelogd

Nobody

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Ben opzoek naar de eerste
Re: Raclet Safari
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2018, 02:48:27 pm »

The dank voor de reactie. Daar kan ik wat mee. We zitten nog beetje te twijfelen tussen de trigano odyssee en de raclet safari. Denk dat de prijs de doorslag gaat geven.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Raclet Safari
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2018, 03:17:37 pm »

Zoek je nieuw of 2e hands? En waar woon je? In Boxtel staan ze allebei dus kan je vergelijken. Wij hebben ze allebei gehad maar de Odyssee is voor ons beter. Iets sneller opzetten en pack&go systeem. Succes met kiezen
Gelogd

Nobody

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Ben opzoek naar de eerste
Re: Raclet Safari
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2018, 08:31:51 pm »

Xray we waren inderdaad naar Boxtel geweest. Daar is de twijfel ook ontstaan tussen de odeessy en de safari.
Beetje kiezen tussen ruimte en gemak zeg maar.

Maar we zijn er over eens dat we op dit moment voor de ruimte gaan. Daar we niet veel rond zullen trekken. Gemakkelijk opzetten is daarmee iets minder belangrijk geworden.

Met de kinderen en schoonouders was ruimte even net iets belangrijker.

We gaan dus voor nieuwe safari. Zal nog even de verschillende verkopers afgaan n praten over prijzen opties enz.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal