Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 01:32:08 pm 
Gestart door poldertoerist - Laatste bericht door Flennaerts
Hierbij de link.

De lampjes gaan alleen aan op het moment dat beweging gedetecteerd wordt. Of dit tijdens het rijden ook het geval is, is lastig te zeggen. Maar dat denk ik niet.
Daarnaast zijn ze met magneten te plaatsen. Dus je kan ze ook plaatsen op het moment dat je geïnstalleerd bent.

https://www.action.com/nl-nl/p/2582385/kastverlichting-met-sensorlamp/

 2 
 Gepost op: Vandaag om 01:28:02 pm 
Gestart door poldertoerist - Laatste bericht door Kevin2
Zijn dat lampjes op batterijen of netvoeding? Heb je misschien een linkje? Ik ben nog opzoek naar iets soortgelijks.

Indien batterijen, gaan ze niet continu aan tijdens het rijden?

 3 
 Gepost op: Vandaag om 01:26:26 pm 
Gestart door PaulStiefel - Laatste bericht door Hemertje
Zie hier hoe ik destijds de keuken gemonteerd heb

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0

nogmaals, in bovenstaande link zie je in detail hoe het vastzetten werkt


 4 
 Gepost op: Vandaag om 12:31:59 pm 
Gestart door PaulStiefel - Laatste bericht door ven030
Dat weet ik niet precies, de vorige eigenaar had zijn vouwwagen al zonder keuken verkocht en had me verzekerd dat deze op een cocoon zou moeten passen. Ik heb dat verder niet proberen uit te zoeken, simpelweg aangenomen dat het allemaal wel compatibel zou zijn. Helaas is dat dus toch niet zo.

Ik hoop dat ik het frame snel kan aanpassen, voor een ervaren lasser zal het niet zo heel moeilijk zijn ga ik vanuit. Enige risico zie ik nog in bepalen van de precieze positie van de twee haken en pennen want achteraf aanpassen zit er niet bij. Het komt niet op de mm maar te ver naar voren komt ie tegen trekhaak en te ver naar achteren kan ik mogelijk de bak niet goed openen/tent opzetten, of krijg ik de keuken er überhaupt niet in. En die de hoek van de disselbalken leidt een kleine fout tot een flinke verplaatsing.

Als iemand in de gelegenheid is op zijn cocoonkeuken wat op te meten...  :+

Sowieso al heel erg bedankt voor de feedback!

Ben je van plan om de keuken steeds te verwijderen? Anders zou ik gewoon zorgen dat hij goed vast staat (met klemmen of bouten). Wij laten hem altijd staan (onder de luifel weliswaar).

PS: Ik wil best wat maten opnemen voor je, als je aangeeft wat je precies wilt weten.

 5 
 Gepost op: Vandaag om 12:15:01 pm 
Gestart door poldertoerist - Laatste bericht door poldertoerist
Afgelopen weekend dus het eerste kampeerweekend gehad met de Malawi. We stonden op minicamping de Derkjeshoeve. Fijne lekkere eenvoudige plek om te kamperen met een hoop ruimte. 
Met het op de plek zetten merk je goed hoe licht de Malawi is, Manoeuvreren is echt appeltje eitje.
Het opzetten duurde wat langer, want toen we de wagen waterpas hadden, de tafel en stoelen er van af en het grondzeil door de pees, kwam de boerin koffie en stroopwafels brengen. Super lief! Pas daarna gingen we weer verder. 
Waterpas zetten doe ik altijd met een krikje onder de as. Dat is bij de Malawi wel even zoeken naar een goed punt want alles is afgerond. Maar eenmaal gevonden was waterpas zetten geen probleem. 
Tijdens de instructie hadden we al geleerd dat de wagentent van de Malawi de neiging heeft om terug op de bak te willen vallen. Advies was om ‘m dan ook altijd vast te houden. Wat wij hebben gedaan is direct twee van de bijgeleverde stormbanden aan de tent te maken en ‘m daarmee even vast te zetten. Dan kan hij niet meer terug. 
Vervolgens het grondzeil wat ik al met haringen had vastgezet aangeritst en toen pas verder afspannen. Het resultaat stemt mij zeer tevreden! Een mooie strakke tent.


Het luifeltje hebben we aan de tent laten zitten en vouwt dus mee. Dus dat is alleen maar een kwestie van de luifelstokken er onder en klaar is kees (of wie dan ook)! 

Wat viel ons verder nog op? 
- Je kan de tent aan de achterkant over de pees aan de wagen schuiven. Het is verstandig om dat even te doen zodat hij goed zit voor de klittenbandreflectoren (noem ze maar even zo, de malawibezitter snapt wel wat ik bedoel denk ik).
- Als je in de wagenbak wat wil zoeken, dan is het zwart en donker. Dus hebben we er maar gelijk lampjes met bewegingssensor in gemaakt. We vonden deze voor 3,49 bij de action…

en onder de bedbodem


- Waar ik me  aan irriteer zijn de span/stormbanden van de luifel en de wagen. Daar zit een klipje op om de twee delen op elkaar te houden, maar dat gaat schuiven waardoor het deel dat je aantrekt toch gaat flapperen. Denk dat ik maar klittenband om ga doen of mss paar stukjes binnenband van de fiets.

- Wat ik dan weer wel mooi gemaakt vind is het kuipje bij de deur en hoe je dat echt als kuipje kan maken en ook vlak en strak neer kan leggen. Ook fijn zijn de spanbandjes voor de haringen in plaats van elastieken. Dat soort dingen wordt ik altijd wel blij van. 

- De leefruimte in de wagentent is precies goed voor twee personen. Daar hadden we ‘m wel op uitgekozen, maar met je spulletjes er in is natuurlijk wel het echte testen.

- Het matras was te hard voor mw de Poldertoerist, dus daar ligt inmiddels al een topper op.

- Onze fietsendrager en de kogel op de dissels matchen niet helemaal om de een of andere reden. De drager kan je gewoon van links naar recht bewegen. Maar met spanbandjes zat er geen beweging meer in. De kogeldruk op orde krijgen was wel een dingetje.. en waarschijnlijk niet zoalsje denkt.  veel te laag!! Dus maar wat spullen in de bak naar voren verplaatst. Toen ging het net. 

Met opruimen moesten wel weer eventjes nadenken en daar hebben we ook de tijd voor genomen zodat alles lekker strak onder het zeil zit.  Het luifeltje blijft er dus standaard aan en ook de 2 span/stormbanden aan de wagentent boven het raam. Nu met de topper er op hebben we samen met de tafel en stoelen wel de extra rand een stukje nodig.

We kijken uit naar de zomervakantie om lekker te gaan trekken met de wagen. Zoals wij de wagen gekozen hebben is het echt een lekker snel en belangrijker nog, logisch op te zetten vouwwagen.  In het begin moest ik een beetje wennen aan het “zo licht mogelijk” wat deze wagen kenmerkt. En de klikkertjes in plaats van de quickgrips. Maar het is toch eigenlijk wel prima uitgevoerd en het hele concept werkt wel gewoon.



 6 
 Gepost op: Vandaag om 12:14:24 pm 
Gestart door PaulStiefel - Laatste bericht door OhPeeCee
Kan je wat met deze foto, niet mijn vouwwagen maar kan je een idee geven waar de hoek staaltjes en de buisjes moeten komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 7 
 Gepost op: Vandaag om 12:02:15 pm 
Gestart door PaulStiefel - Laatste bericht door Alex
Je trekt het frame tegen de verhoging van de oplooprem aan.
En dan moeten de klemmen die je moet veranderen om het chassis komen aan de onderkant.
Dan zit hij als een huis.

 8 
 Gepost op: Vandaag om 11:56:43 am 
Gestart door PaulStiefel - Laatste bericht door PaulStiefel
Dat weet ik niet precies, de vorige eigenaar had zijn vouwwagen al zonder keuken verkocht en had me verzekerd dat deze op een cocoon zou moeten passen. Ik heb dat verder niet proberen uit te zoeken, simpelweg aangenomen dat het allemaal wel compatibel zou zijn. Helaas is dat dus toch niet zo.

Ik hoop dat ik het frame snel kan aanpassen, voor een ervaren lasser zal het niet zo heel moeilijk zijn ga ik vanuit. Enige risico zie ik nog in bepalen van de precieze positie van de twee haken en pennen want achteraf aanpassen zit er niet bij. Het komt niet op de mm maar te ver naar voren komt ie tegen trekhaak en te ver naar achteren kan ik mogelijk de bak niet goed openen/tent opzetten, of krijg ik de keuken er überhaupt niet in. En die de hoek van de disselbalken leidt een kleine fout tot een flinke verplaatsing.

Als iemand in de gelegenheid is op zijn cocoonkeuken wat op te meten...  :+

Sowieso al heel erg bedankt voor de feedback!

 9 
 Gepost op: Vandaag om 11:52:25 am 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door Alex
Dan kan hij ook dicht.

 10 
 Gepost op: Vandaag om 11:48:10 am 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door poldertoerist
fijn dat ie bevalt!

Ik heb zelf ook nog nooit een wagen of tent gehad die echt lekte bij de eerste bui, maar toch kan het heel goed voorkomen.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal