Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge  (gelezen 21171 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2012, 10:00:39 pm »

Zo zie je maar weer, dat ieder zijn eigen voorkeuren heeft
Bij ons gaf de doorslag:
Dezelfde geur als de waard en het kwaliteit vh doek.....die HK vonden wij weer veel te wit en het ruikt naar pvc als je in de tent stapt (klinkt gek, maar ik vind een de waard zo lekker ruiken, hihi)
Vormgeving vd ZRL vinden we lekker speels
Het open dak
De trailer zelf vinden we supergaaf qua vormgeving, zeker de crossroadversie,
De keuken
Het inpakken vd bak, zonder dat je eerst de tent hoeft op te zetten, vonden we wel een hele belangrijke.
En juist de kwaliteit vd ZRL...die vonden we weer wat minder bij de Hk. We stonden vorige week naast een cocoon en zagen duidelijke verschillen.
Wat ons echt heeft doen besluiten is de 'vriendelijkheid' bij HK.....we zijn een jaar  voordat we definitief overstapte ons gaan orienteren. Zo ook bij HK...uiters vriendelijk,,kinderen werden vermaakt.....totdat ze erachter kwamen dat ze ons geen HK konden verkopen (althans nog niet, we waren ons tenslotte aan het orienteren,duidelijk aangegeven,maar ze bleven maar pushen)toen werden ze ineens een stuk minder vriendelijk. Het was ineens afgelopen en draaiden zich om en gingen naar de volgende klant, geen dank je wel, geen hopelijk tot ziens. Dat viel ons zo zwaar tegen!

Twijfels:opzetgemak vd cocoon en vd Kyte....
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2012, 11:23:04 pm »

Grappig dat veel twijfelde tussen de cocoon en de livingstone ging.
Bij ons was het de kyte en de livingstone maar ook de combi camp.
De combi camp viel toch als eerste af ivm bagage ruimte en waterpas zetten dmv planken en wiggen.
De livingstone vond mijn vrouw minder mooi en had naar mijn idee meer handelingen met opzetten zoals kuipzeil inritsen en de leef ruimte naast het bed vonden wij te klein standaard.
Maar ik was zelf er behoorlijk weg van en vind het een mooie makkelijke wagen.
Maar ben na afgelopen weekend (eerste keer ermee weg geweest) super tevreden met de kyte.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2012, 11:46:20 pm »

Niet de livingstone hoor, die was er toen nog niet...maar de riverlodge...
Ik vind de bak vd livingstone persoonlijk niet mooi
Dat van het inritsen vd kuip beaam ik wel hoor, maar door een simpel kruisje op de achterkant te plaatsen, weet je gelijk hoe hij moet en het ritsen is slechts een kwestie van 30 seconden, dus dat valt reuze mij.
Kan me vergissen hoor,maar volgens mij wordt de livingstone geleverd met het xxl bed...wij hebben de normale afmetingen en dan is de ruimte net zo groot als in de cocoon.
Die slikranden, tja...die moeten er wel aanzitten,omdat je hem ook zonder kuip kan opzetten,dus dan heb je ze wel nodig.
Voordeel van een uitritsbare kuip(en ik heb dus veel ervaring met een vaste kuip,door de vele de waards):lekker smerig in je bak mikken en thuis met een dweil en stok schoonpoetsen. Geen gekruip.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #18 Gepost op: mei 23, 2012, 01:01:33 am »

Kan me vergissen hoor,maar volgens mij wordt de livingstone geleverd met het xxl bed...wij hebben de normale afmetingen en dan is de ruimte net zo groot als in de cocoon.

Je vergist je.  :# Het XL-bed is ook bij de Livingstone een optie. Het kan indien gewenst bij doortrekken overigens ingeklapt blijven, hoewel je dan dwars op de lattenbodem slaapt. Heb dat nog niet geprobeerd, maar dat zal voor een of twee nachtjes geen drama zijn. Het uitklappen is echter in een paar minuten gepiept. Het ruimtebeslag in de wagentent dat het bed vraagt, heb ik niet als een probleem gezien. Leven doe je net als bij een cara :ca toch voornamelijk onder de luifel. En bij beestenweer schuif je je bed in met een boekje. Of je klapt op en gaat de zon achterna.  :zw

Voordeel van een uitritsbare kuip(en ik heb dus veel ervaring met een vaste kuip,door de vele de waards):lekker smerig in je bak mikken en thuis met een dweil en stok schoonpoetsen. Geen gekruip.

We hebben de lap vijverfolie, die we altijd onder het grondzeil van onze kleine Zilvermeeuw hadden liggen, kleiner gesneden naar de maat van het kuipgrondzeil van de Livingstone. Op het klapweekeind stond ik met een natte lap klaar om te vegen, maar de onderkant van het kuipzeil was bij vertrek kurkdroog en brandschoon. Kon zo de bak in.  :J Overigens kan het kuipzeil bij de River Lodge en de Livingstone ook aangeritst blijven.

Grappig trouwens om die verschillen tussen de AK- en de HK-keuzes te zien. Het zijn voor een bepaald deel gevoelsmatige aspecten die de doorslag geven. Naast alle praktische verschillen op basis waarvan wij voor de Livingstone gekozen hebben (slapen in de lengte met XL-bed, vaste keuken onder de luifel maar niet op de dissel) vonden we de Holtkampers in het algemeen veel te ver van de De Waard af staan. Te clean. Op het steriele af zelfs, mede vanwege het wel erg witte doek. Maar vooral ook teveel design. Te bedacht bijna.

En daar waar tenttrailers steeds meer een lifestyle karakter krijgen moet ik dan ook zeggen dat een AK voor mij qua sfeer meer achter een oude Landrover past en een HK meer achter een VW of een Audi.  :H
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #19 Gepost op: mei 23, 2012, 09:33:29 am »

Ha die oude  landrover hadden we graag gewild,maar we doen het lekker met een asfaltwagen(zoals de landroversbezitters onze auto noemden in de ardennen) een mondeo station.
Dat steriele kan ik ook beamen en de AK heeft nog een de waard uitstraling.
Begrijp me niet verkeerd hoor:ik vind de HK's zeker niet verkeerd/lelijk, maar de AK past meer bij ons.
Normaal gooien we er ook een folie onder en dan blijft de onder kant gewoon droog. Het ging mij meer om de binnenkant die wordt ook vies en ik heb er niet altijd zin in om die ook nog uit te vegen aan het einde vd vakantie (tussendoor wel hoor) om maar niet te spreken om 'die per ongelukke' moddervoetjes vd kids (moeten altijd de schoenen uit, maar hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet: zwarte voeten!!)
Ik wil nog wel een op maat gemaakte folie kopen, om niet iedere keer van die wegwerpzeiltjes te moeten kopen die net niet passen (een 3x4 past net niet met achtertent)

En wij zijn ook fanatieke luifelbewoners, weer of geen weer. Alleen bij extreem nat weer gaan de voorwanden ervoor en dan ook dicht....
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #20 Gepost op: mei 23, 2012, 09:45:44 am »

@Fanky

begrijp ik nu dat je de berlingo gaat weg doen :+
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #21 Gepost op: mei 23, 2012, 10:10:18 am »

@Fanky

begrijp ik nu dat je de berlingo gaat weg doen :+

D'r zit nu op vier plaatsen een deuk in dat ding, maar hij heeft nog geen ton gelopen, dus wellicht is het interessant om 'm op te laten knappen en dan meteen te laten overspuiten. Tegen die tijd ga ik even informeren wat het RAL-nummer van de lak van de Livingstone is. Laten spuiten in AK-groen, 4WD-stickertje op de achterkant en klaar is Frank: A poor man's Landrover.  :#
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #22 Gepost op: mei 23, 2012, 11:31:52 am »

Doe dan het stickertje van het motto vd lamdroverclub(geweldig motto overigens): ' one life, live it'
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #23 Gepost op: mei 24, 2012, 09:07:53 am »

Hoi

Even onze overwegingen om toch te kiezen voor een Livingstone tov Cocoon XL MTT of Kyte XL:
Uitstraling (meer het tentgevoel), keuken (wauw), groter bed (we hebben het standaard bed), meer binnenruimte(binnen het klapgedeelte) en de met een voorwand afsluitbare luifel. En daarnaast de prijs (respectievelijk 3K en 5K goedkoper dan de genoemde Cocoon en Kyte).  ZRL viel af omdat we geen dissel in de voortent wilden en de keuken leek ons minder praktisch.

Na 3 dagen kamperen al geen spijt meer.

Pieter
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #24 Gepost op: mei 24, 2012, 10:14:40 am »

prijs tov cocoon is gelijk
tov kyte scheelt idd een 4k

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2012, 01:05:03 pm door spikehome »
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2012, 10:47:40 am »

prijs tov is gelijk
Je bedoelt t.o.v. de Cocoon? Maar dan vergeet je volgens mij de keuken. Die is bij de basisuitvoering van de Cocoon (11K) niet inclusief (en kost 2K) en bij de basisuitvoering van de Livingstone Gamedrive (10K) wel. Verschil is dus 3K. Bij de Kyte is de keuken wel inclusief, maar daarbij hangt het verschil in prijs t.o.v. de Livingstone sterk af van de uitvoering van de Kyte.

Na 3 dagen kamperen al geen spijt meer.

Eh, had je die spijt voor die 3 dagen dan wel?  :H
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2012, 10:49:26 am door Frankie »
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #26 Gepost op: mei 24, 2012, 11:45:04 am »

Citaat
Eh, had je die spijt voor die 3 dagen dan wel? 

Geen spijt van de keuze, meer dat we onze tent hebben ingeruild voor een vouwwagen. Hadden voorheen een Erdman Schmidt Giraffe en dat was een heerlijke tent (ondanks weinig sta-ruimte, slapen en koken op de grond). Luxe went snel ;)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #27 Gepost op: mei 24, 2012, 01:17:23 pm »

Met dezelfde opties de livingstone kiezen als de cocoon (idd) en de cocoon met de kyte keuken.
Dan zit de livingstone op een dikke ?12745,- en de cocoon zit op 13995 scheelt dus iets meer dan 1000,-
Daarbij wel vermelden dat de livingstone met het supersize bed is
De Kyte zit op 16995,-

Tja en geld is niet alles.
Je kijkt ook wat je mooier vind en handiger.


@franky
Stroom gefixed weer? (ben wel benieuwd wat het probleem was)
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #28 Gepost op: mei 24, 2012, 01:51:21 pm »

Tja en geld is niet alles.
Je kijkt ook wat je mooier vind en handiger.
Sterker nog. Wij hebben parallel aan onze oriƫntatie gekeken naar -vanwege het gewicht achter de Berlingo- Eriba hefdak cara :ca s en dat begint qua prijs ruwweg waar AK vouwwagens ophouden. De versie waarin ik wel languit kon slapen was kaal ongeveer 19K. Dus prijs was in feite geen bepalende factor.

@franky
Stroom gefixed weer? (ben wel benieuwd wat het probleem was)
Dinsdag gebracht, maar telefonisch gemaakte afspraak was kennelijk niet in de agenda terechtgekomen. Ze konden er daarom niet direct naar kijken en op mijn vraag of ik eerder aan een week of een maand moest denken was het antwoord 'een paar dagen'. Mijn voorgevoel zegt me dat, omdat ik aangaf dat ik in essentie geen ernstige haast heb, het ongetwijfeld over de Pinksteren heen getild zal worden...
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Ervaringen met onze Zambezi Riverlodge
« Reactie #29 Gepost op: mei 24, 2012, 02:05:10 pm »

bedoelde dat mooier en handiger que vouwwagens en niet car :ca natuurlijk.
die zijn wel handiger (de basis dan) maar ook zwaarder (geen optie) nog duurder (voortent etc moet er ook bij).
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal