Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lekkage  (gelezen 4404 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ardwi

  • Gast
Lekkage
« Gepost op: januari 09, 2015, 09:49:20 pm »

Eind van de zomer hebben we een tweedehands CombiCamp Valley aangeschaft. We hebben hem één weekend kunnen testen en zijn helemaal happy, maar enkele zware buien hebben wel duidelijk gemaakt dat de voortent op 2 plekken lekt. Het zijn kleine plekken (ong. 100cm2) die duidelijk anders kleuren dan de rest van het zeil. Wat is de beste manier om het tentzeil op deze 2 plekken weer waterdicht te maken?

Bij voorbaat dank voor jullie tips!

Ardwi
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Lekkage
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2015, 11:08:24 pm »

Op welke plekken precies.

Ik heb op het CC forum wel eens iets gelezen over lekkage in bepaalde hoeken waar het water zich op schijnt te kunnen hopen, plasjes vormt dus. Ditschijnt dan op telossen te zijn door de spanbandjes anders / strakker aan te trekken. Ik zou het moeten opzoeken om je precies te kunnen zeggen hoe ze dat oplossen, ik heb er zelf gelukkig nooit last van met onze oude CC Venezia  :)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Lekkage
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2015, 02:09:07 pm »

Komt het water er doorheen, of is alleen het doek anders van kleur? In het laatste geval zou ik er (nog) niets aan doen, en inderdaad de tip van Bensi gebruiken.
Gelogd

Ardwi

  • Gast
Re: Lekkage
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2015, 10:20:03 pm »

Lekkage midden in het 'dak', niet in de buurt van stangen of banden. 't Druppelt er langzaam doorheen :(
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Lekkage
« Reactie #4 Gepost op: januari 12, 2015, 12:48:57 am »

Bij roept de vraag op. Is de vw voor langere tijd niet gebruikt? En lekt ie nog na de zware buien. Zelfs met nieuwe vw kun je in het begin last hebben van doorslag. Eea stopt vanzelf nadat het doek gezet is. Ik heb begrepen dat het doorlekken van het doek ook weer voorkomt als de tent voor langere tijd niet gebruikt is.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Lekkage
« Reactie #5 Gepost op: januari 12, 2015, 01:26:57 pm »

Het dak van de voortent is een apart stuk doek dat los te ritsen is van de wagentent, dus zou je kunnen overwegen om het te laten impregneren, eventueel in combinatie met het laten reinigen.
http://www.ultramar.nl/tenten/tent-impregneren/?mode=list&limit=24&sort=highest&max=60&min=0&brand=0&filter%5B%5D=6483&filter%5B%5D=6484
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

rolandbriers

  • Gast
Re: Lekkage
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2015, 09:06:39 pm »

Hallo,
Zelf impregneren!  Doek/tent openleggen en reinigen daarna als alles goed droog is het product ( melkachtig wit ) er met een borstel op aan brengen en terug laten drogen.
succes !
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal