Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gewicht roadmaster Family S  (gelezen 4538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fetsevis

  • Gast
Gewicht roadmaster Family S
« Gepost op: augustus 05, 2017, 09:02:20 am »

Collega-klappers,

Gisteren met de roadmaster de weegbrug op geweest. Het gewicht was maar liefst 740 kilo!

Terwijl wij nog niet eens zoveel bijzonders in de wagen hebben zitten en het meeste lichtgewicht is. Wel een skottelbraai en een we hands  imperiaal van een Family extra die vrij zwaar is.

Volgens Roadmaster is het aflevergewicht 520 kilo. Onze roadmaster is uit 1998, was het doek toen wellicht nog zwaarder? Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik er 220 kilo bagage in heb gestopt.

Helaas kan ik op deze manier geen fietsen meenemen op de volgende vakantie. Iemand tips? 
Gelogd

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 63
  • Merk Vouwwagen: Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2017, 09:15:10 am »

Volgens mij doen ze tot 10% overbelading niet zo moeilijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2017, 10:02:14 am »

Een roadmaster kan tot 750 kilo laden. Wij hebben er een uit 2008 en geen imperiaal en wij wogen met de basis uitrusting 650 kilo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2017, 11:01:23 am »

De family S is sowieso zwaar door het deksel. Ik heb onze beladen Runner S op de weegbrug gehad en die zat ook op 740 kilo. Nu schijn je van dit gewicht (als de wagen afgekoppeld gewogen is) de kogeldruk af te mogen trekken. Dat was bij ons 65 kilo, dus dan zat het gewicht op de as rond 680 kilo.
Wij hadden ook niet echt veel zware kampeerspullen mee, maar wel de voortent en luifel met zijwand en alle stokken. Ik neem aan dat het gewicht van deze spullen niet bij het ledig gewicht van de wagen zijn opgeteld? Dan gaat het best snel omhoog met het gewicht.

Edit: Ik zie dat het gewicht bij aflevering van de Runner S 450 kilo is. Dat zal dan inclusief tent, luifel en stokken zijn. Dat zou dan inhouden dat wij dan bijna 250 kilo aan spullen in de wagen hebben liggen....   :?
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2017, 11:06:28 am door elianmars »
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2017, 12:44:27 pm »

Ik zit ook met hetzelfde 'probleem'. Van een kennis zo'n mobiele weger geleend waarvan de recensies op internet nogal wisselend zijn. Aangezien de cijfers die eruit kwamen ook wisselend waren denk ik dat ik volgeladen ook al snel zo rond de 750kg zal zitten.

Op de site van Roadmaster zelf staat dat het aflevergewicht 520Kg is, dus je zou dan in praktijk nog 230Kg over hebben om bij te laden.

Kijk maar eens bij de accessoirelijst van Roadmaster, zoals de disselbak die er later op worden gemonteerd plus luifelzijwanden, ondertent(en), kopbank, keukenwielen,allesdrager,  luifel + frame en volgens mij denk ik niet dat deze dingen worden meegerekend met rijdklaargewicht. Want voor mijn idee heb ik net als anderen niet veel bijgeladen en zat ik wel snel op de max.
Gelogd

fetsevis

  • Gast
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2017, 01:33:33 pm »

Een geruststelling om te horen dat ik niet de enige ben...  :P

Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2017, 02:19:07 pm »

Daarom, en als ik een Roadmaster met fietsen erop zie dan moet het toch haast wel dat deze over de 750kg aangezien een volwassenenfiets al gauw 20/25 kg is
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2017, 03:04:52 pm »

Bij twijfel bel je ad van roadmaster. Wat ik al eerder aangaf. Ik ben geladen met wat ik nog heb op de camping 650 kilo geladen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2017, 11:40:44 pm »

Die robuustheid en degelijkheid heeft inderdaad een prijs. Ook al denk je dat je veel kunt laden, in de praktijk blijkt dat je echt vrij snel over het maximale gewicht gaat. Zelfs minus de kogeldruk. Dat van die 10% marge is onzin (wellicht is dat die kogeldruk die je er af kunt halen).

Een complete Family S met fietsen erop kan bijna nooit onder de 750 kg uit komen. Zeker niet als je nog wat ander kampeerspul in laadt....... Wellicht een optie om te kiezen voor de 1.000 kg versie.

Wij hebben nu iets lichters achter onze auto met meer laadruimte en bagage mee en dat scheelt fors. Op 1.100 km rijden nu twee keer tanken in plaats van drie keer.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2017, 11:43:14 pm »

Oh ja, een tip voor fietsen is wellicht op het dak van je auto?

Vaak ook beter om het trekkende voertuig wat zwaarder te maken in plaats van alles in / op de vouwwagen te laden.
Gelogd

thaboytommy

  • Gast
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2017, 09:30:38 am »

de roadmaster is gekeurd tot 750kg, echter bij mij zit er een as onder die meer (1200kg) kan hebben, dit betekend niet dat he  tmag maar wel dat het kan als er iets meer gewicht in ligt.
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Gewicht roadmaster Family S
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2017, 09:49:03 pm »

Ik heb regelmatig met 6 fietsen erop gereden, dus ik denk dat ik best vaak over de 750 kg heen ga, ook zonder de fietsen,
alle spullen voor 6 personen in en op de roadmaster tikt best wel aan. De as mag idd 1200 kg, het chassis en
trekhaak koppeling kunnen dat ook prima aan, de beperkende factor is de banden, deze zijn bij mij tot 800 kg geschikt ......
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal