Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon  (gelezen 15336 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #15 Gepost op: januari 24, 2016, 11:59:00 am »

Iedereen bedankt voor zijn of haar reactie.
Ik zie er vanaf om een stabiel uitdraaipoot te plaatsen.
Wij kunnen geen steunen kwijt zoals bij Yella.
Ik zit nu te bekijken of het mogelijk is om een aluminium koker te plaatsen tussen de wagenbak en de disselbak vast te maken aan de liggers en die dan ondersteunen door hydraulische krik.
Even voor de duidelijkheid. De foto is niet van onze Cocoon, maar van een Kyte die ik heb gevonden via Google. Als voorbeeld. Maar wellicht kun je er je voordeel mee doen. Zo op de foto te zien is bij de Kyte het aluminium buizenframe van de wagenbak versterkt op de plaatsen waar de voorste steunen zitten. Dus Ondersteunt de poot niet het onderstel zoals achter, maar rechtstreeks het frame van de wagenbak. Wellicht als je er een poosje goed over nadenkt dat er iets is te bedenken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar vaste steunen omdat ik geen gedoe wil hebben met losse krikjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #16 Gepost op: januari 24, 2016, 12:12:43 pm »


Iedereen bedankt voor zijn of haar reactie.
Ik zie er vanaf om een stabiel uitdraaipoot te plaatsen.
Wij kunnen geen steunen kwijt zoals bij Yella.
Ik zit nu te bekijken of het mogelijk is om een aluminium koker te plaatsen tussen de wagenbak en de disselbak vast te maken aan de liggers en die dan ondersteunen door hydraulische krik.
Hydraulische krikjes zijn niet gemaakt om een bepaalde hoogte een langere periode vast te houden en zakken vaak na verloop van tijd weer wat in.
Gelogd

Eelco2

  • Gast
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #17 Gepost op: januari 24, 2016, 12:20:41 pm »

Het chasis van de Kyte moet inderdaad anders zijn, want ik heb Holtkamper gevraagd om het ook zoals bij de Kyte op onze Cocoon-MTT te maken, maar dat kon niet.

Dat wordt knutselen. Wel foto's plaatsen hè ;)
 :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #18 Gepost op: januari 24, 2016, 12:25:17 pm »

Het chasis van de Kyte moet inderdaad anders zijn, want ik heb Holtkamper gevraagd om het ook zoals bij de Kyte op onze Cocoon-MTT te maken, maar dat kon niet.

Dat wordt knutselen. Wel foto's plaatsen hè ;)
 :)
En steunen bevestigen aan het wagenbak frame zou ook zomaar schade kunnen veroorzaken als je bijv. de steunen te hoog opdraait waardoor je buizen kunnen verbuigen of beschadigen.
Is er niet een subframe te maken welke je aan de chassisbalken vastbout en daar de steunen onder vast zet?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #19 Gepost op: januari 24, 2016, 05:07:25 pm »

Na 4 jaar kamperen met de huidige Cocoon mtt, geen aanpassingen gedaan als alleen een bigfoot onder het neuswiel leggen bij zachte ondergrond.
Gaat goed zo.
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #20 Gepost op: februari 02, 2016, 11:38:20 am »

Wij hebben ook een extra poot gemaakt omdat manlief ook het idee had dat de cocoon niet helemaal stabiel was. Ikzelf heb het nooit gemerkt maar hij wil nu eenmaal alles stevig hebben staan.
Ter plaatse leggen we en zo nodig een plankje onder. link naar de foto:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15826.90
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #21 Gepost op: februari 02, 2016, 04:43:53 pm »

Holtkamper adviseert ook altijd het wieltje van het steunwiel onder de dissel te draaien. dan zit het steunpunt aardig in het midden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #22 Gepost op: februari 02, 2016, 05:41:04 pm »

Ik kwam toevallig deze tegen waarmee je de bestaande steunen kan versterken, eigenlijk voor de caravan maar misschien helpt het ook tegen ongewenste bewegingen van een Cocoon:

http://www.caravan-winkel.nl/steadylink.html
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #23 Gepost op: februari 02, 2016, 06:48:17 pm »

Ik kwam toevallig deze tegen waarmee je de bestaande steunen kan versterken, eigenlijk voor de caravan maar misschien helpt het ook tegen ongewenste bewegingen van een Cocoon:
Ik zou niet weten waarom de zeer stevige steunen van een Cocoon of andere Holtkamper versterkt zouden moeten worden. Die dingen zijn al degelijker dan wat er onder de gemiddelde vouwwagen zit. Het idee van een beetje wiebelen zit voornamelijk tussen de oren omdat een Cocoon slechts 2 steunen heeft en niet 4 zoals veelal. Maar nogmaals, vergeleken bij onze voormalige Jametic die 4 steuntjes had, staat onze Cocoon als een huis. En uiteraard krijg je die aan het wiebelen als je echt wilt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #24 Gepost op: februari 02, 2016, 07:31:25 pm »

De steunen van HK zijn al behoorlijk overkill dus extra versteviging zal niet snel nodig zijn.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #25 Gepost op: februari 03, 2016, 08:40:00 am »

Wat je op de foto ziet kun je heel makkelijk met 2 goedkope spanbandjes oplossen.
Kruislings van de ene naar de andere steun en een heel klein beetje spanning erop, dan haal je inderdaad het gewiebel er een heel eind uit.
Dat wordt vooral gebruikt door caravanners die een seizoensplek hebben, het haalt de beweging uit de caravan en dus waarschijnlijk ook uit de vouwwagen.
Ik ga het dit jaar ook proberen, ben ook niet zo tevreden over de stabiliteit van de cocoon op dit moment (als we ergens langer staan..).
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #26 Gepost op: februari 03, 2016, 10:14:34 am »

Na het uitklappen, als de wagen helemaal staat draai ik de poeten altijd nog een beetje extra uit.
Doordat de gewichtverdeling is veranderd t.o.v. het eerst begin bij het opzetten en waterpas zetten is er vaak al wat extra druk nodig.
Als ik ergens wat langer sta dan geef ik doorgaans weer een extra draai aan de poten.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #27 Gepost op: februari 03, 2016, 05:19:49 pm »

Het probleem bij de Cocoon is een beetje dat de druk van de voortent behoorlijk naar 1 zijde gaat. Ook al wordt deze ondersteund door het frame. Bij ons lijkt het of de Cocoon na een tijdje met 1 poot iets van de grond is gekomen. Maar ik denk dat dit geldt voor alle gelijksoortig klappende wagens.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.754
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #28 Gepost op: februari 03, 2016, 05:40:05 pm »


Het probleem bij de Cocoon is een beetje dat de druk van de voortent behoorlijk naar 1 zijde gaat. Ook al wordt deze ondersteund door het frame. Bij ons lijkt het of de Cocoon na een tijdje met 1 poot iets van de grond is gekomen. Maar ik denk dat dit geldt voor alle gelijksoortig klappende wagens.
Kan het niet zo zijn dat je aan één kant iets verzakt ben?
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: 3e Steun voor Holtkamper Cocoon
« Reactie #29 Gepost op: februari 03, 2016, 06:00:49 pm »

Het probleem bij de Cocoon is een beetje dat de druk van de voortent behoorlijk naar 1 zijde gaat. Ook al wordt deze ondersteund door het frame. Bij ons lijkt het of de Cocoon na een tijdje met 1 poot iets van de grond is gekomen. Maar ik denk dat dit geldt voor alle gelijksoortig klappende wagens.

dat heb ik ook daarom plaats ik onder de uitgeschoven keuken een assteun. Ik kan dat omdat mijn keuken verschuift op een frame en dus ook (een beetje) kan dragen.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal