Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bedlade te laag voor handrem flyer  (gelezen 4741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

postmasters

  • Gast
bedlade te laag voor handrem flyer
« Gepost op: augustus 05, 2016, 06:41:42 pm »

Hallo beste mede-holtkampers,

alweer een tijdje geleden en we hebben er ondertussen twee vakanties met veel plezier met onze flyer opzitten. Ondertussen borrelen een aantal vragen op.
Afgelopen vakantie trok ik tijdens het uittrekken van de bedlade de hele fleyer van zijn plek omdat de handrem niet aangetrokken kan worden vanwege de hoogte van de bedlade. Ik vind dat zelf erg raar en vroeg mij af of het idd de bedoeling is de wagen niét op zijn handrem te hebben staan en dus met stenen of blokken moet werken om hem niet weg te laten rijden.
Hoe doen jullie dat?

groet,
Mrijn
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2016, 07:37:54 pm »

De handrem trek ik niet aan. De bedrade kan er inderdaad niet langs als je m wel uittrekt.

Met 4 uitgedraaide poten, want dat doe je als eerste, en eventueel nog laten staan op het neuswiel heb je 7 punten waarop de wagen op de grond staat. Met het uitklappen ligt de deksel op de grond en die gaat geen kant op, dus waarom een handrem aantrekken?

Die handrem is denk ik meer een gewoonte?
Gelogd

postmasters

  • Gast
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2016, 10:07:04 pm »

Hoi Albertine,

Dat dacht ik inderdaad ook dat ie dan geen kant op kon. Met uitgeklapte deksel, poten, neuswiel trok ik hem toch echt van zijn plek, zonder dat ik al te hard aan de lade trok (een klein rukje om de houten weerhaken op zijn plek te trekken).
Nu moet ik wel zeggen dat ik de poten altijd zodanig uitdraai dat ik de kar niet optil. Waterpas zetten met neuswiel, daarna poten uitdraaien tot ze een beetje druk op de grond geven. Ik heb begrepen dat de wagen vooral op zijn banden moet steunen.
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2016, 10:39:25 pm »

Bij ons zelfde verhaal als Albertine.  Bij onze vorige klapper kon het wel maar gebruikte ik de handrem ook alleen bij het plaatsen en niet de hele vakantie.  Anders ging de oplooprem sneller bonken.

Verstuurd vanaf mijn GT-N5110 met Tapatalk

Gelogd
Space

muis

  • Gast
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2016, 11:06:50 pm »

Bij ons ook  :J de poten draaien we wel stevig op de grond, niet de wielen van de grond maar wel stevig op de grond.
Gelogd

Yensink

  • Gast
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2016, 08:00:32 pm »

We zetten altijd de handrem erop, nadat hij helemaal staat. Dan weten we zeker dat hij goed solide staat. Zeker bij erge storm erg handig.
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2016, 04:22:22 pm »

Ik heb de handrem er alleen op tijdens het plaatsen. De wagen waterpas zetten, poten stevig uitdraaien (houten blokjes een beetje de grond in duwen) en dan de handrem eraf. Nooit problemen gehad.
Wel trek ik de lade altijd rustig open, want als je hem tegen de eindblokkering trekt, dan ga je inderdaad aan de hele wagen trekken, en dat is niet de bedoeling.

Ik vind het wel onhandig dat de lade niet over de rem heen kan. Thuis op de oprit wil ik open kunnen klappen, maar die oprit loopt een heel klein beetje af, en dus moet ik altijd de poten uitdraaien om hem niet weg te laten rollen.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2016, 05:52:59 pm »

Ik heb de handrem er alleen op tijdens het plaatsen. De wagen waterpas zetten, poten stevig uitdraaien (houten blokjes een beetje de grond in duwen) en dan de handrem eraf. Nooit problemen gehad.
Wel trek ik de lade altijd rustig open, want als je hem tegen de eindblokkering trekt, dan ga je inderdaad aan de hele wagen trekken, en dat is niet de bedoeling.

Ik vind het wel onhandig dat de lade niet over de rem heen kan. Thuis op de oprit wil ik open kunnen klappen, maar die oprit loopt een heel klein beetje af, en dus moet ik altijd de poten uitdraaien om hem niet weg te laten rollen.
Of even een wig er voor leggen.
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 17, 2016, 10:16:11 am »

Dat doe ik meestal ook, maar zonder de poten uitdraaien is de boel dan wel makkelijk aan het rollen/schuiven te krijgen. Dat vind ik onplezierig, dus dan maar de poojtes uit!
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2016, 03:19:15 pm »

Hier hetzelfde verhaal, soms de wagen van z'n plek getrokken met de bedlade. Sinds die tijd zet ik  één voet op de kop van de dissel om daarmee de wagen tegen te houden tijdens het uittrekken.
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2016, 07:52:46 pm »

Bij ons gaat de wagen niet van plek ook niet als we schuin staan. We hebben wel alko bigfoots misschien dat dat scheelt

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Gelogd
Space

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #11 Gepost op: november 06, 2016, 05:21:48 pm »

Hallo, de Flyer zetten we helemaal waterpas met de 4 steunen, zitten wel vaste poot verbreders onder (plastic bigfoots, geborgd met en tie rap). Soms is een van de wielen los van de grond, schijnt te kunnen, nooit probleem mee gehad in ieder geval. Handrem soms wel aan soms niet aan, ligt
eraan hoe hoog de voorkant omhoog komt en hoeveel plankjes onder de wieltjes van de wagenbak moeten komen. Ligt er ook aan hoe ver je eerst het neuswiel laat zakken voordat je omhoog slingert. Soms heb je wel eens het gevoel dat de wagen beweegt, kijk dan naar de uitdraaipoten, die kunnen wel eens wat verder de grond ingezakt zijn. :J

Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: bedlade te laag voor handrem flyer
« Reactie #12 Gepost op: december 07, 2016, 01:51:18 pm »

Je kan de steunen van de flyer gewoon opdraaien tot de wielen van de grond komen. Ik heb dit gecheckt bij HK zelf, gaven aan dat dit geen probleem is en dat de wagen ervoor gebouwd is. Ik laat het van de situatie afhangen hoe er ik 'm opdraai en of ik de handrem er op zet. Op een helling ben ik toch wel geneigd de handrem aan te trekken...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal