Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tweedehands Holtkamper kopen  (gelezen 7328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jootje78

  • Gast
Tweedehands Holtkamper kopen
« Gepost op: september 18, 2016, 11:33:17 pm »

Goedendag allemaal,

Wij  zijn nieuw op dit forum en zoeken een tweedehands Holtkamper. Afgelopen zaterdag hebben we een bezoekje gebracht aan de showroom in Emmen (wonen we niet al te ver af) en we zijn eigenlijk wel erg gecharmeerd van een Cocoon. Op MP zien we echter ook regelmatig Astro's langskomen, deze waren in de showroom niet aanwezig. Concrete vragen die we hebben: vanaf welk jaartal beschikt de Cocoon over het pack-en-go-systeem? En klopt het dat de Astro's, waarschijnlijk omdat ze niet meer worden gemaakt, iets minder courant zijn dan de Cocoons? Zelf willen we rond de 5000 Euro maximaal uitgeven voor een nette, niet al te oude Holtkamper. 
Een hoop vragen dus nog, maar we houden MP en dit forum scherp in de gaten!

 
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #1 Gepost op: september 19, 2016, 03:01:04 pm »

Wij hebben na de Flyer, Cocoon nu met veel plezier een Astro. Vooral de mogelijkheid om de voortent met kuipzeil helemaal dicht te maken is ideaal. Zeker op de wat koudere dagen. Het bed is in de lengte dus je hoeft niet over elkaar heen te kruipen als je het bed uit wilt.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.791
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2016, 03:19:32 pm »

Wij hebben na de Flyer, Cocoon nu met veel plezier een Astro. Vooral de mogelijkheid om de voortent met kuipzeil helemaal dicht te maken is ideaal. Zeker op de wat koudere dagen. Het bed is in de lengte dus je hoeft niet over elkaar heen te kruipen als je het bed uit wilt.

Dat heeft de flyer en spacer ook..
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.791
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2016, 03:21:40 pm »

Zie ook onze afweging voor de aanschaf van een Holtkamper

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19202.0
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #4 Gepost op: september 19, 2016, 03:38:49 pm »

De Pack and Go was in eerste instantie een optie. In die van onss uit 2010 moest je ervoor bijbetalen.

Je zult dus goed naar de tekst moeten kijken of de klapkar over de Pack and Go beschikt.

Cocoonen zie je meer dan astros kwestie van voorkeur wat je liever hebt, zijn vele woorden aan besteed.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #5 Gepost op: september 19, 2016, 07:34:54 pm »

Denk dat je ze beide zelf moet ervaren.  Ieder heeft andere voorkeuren. Voor jullie budget zul je niet een jonge Holtkamper vinden. Maar iets van ca. 10 jaar oud als je mazzel hebt. Voor onze 2014 Cocoon was de Pack&Go nog steeds een optie. De Pack&Go vonden we overigens wel super handig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jootje78

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #6 Gepost op: september 19, 2016, 10:59:17 pm »

Zie ook onze afweging voor de aanschaf van een Holtkamper

http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19202.0

Dank je wel! Er staat werkelijk waar een enorme hoeveelheid informatie op het forum!
Gelogd

Jootje78

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #7 Gepost op: september 19, 2016, 11:04:42 pm »

Denk dat je ze beide zelf moet ervaren.  Ieder heeft andere voorkeuren. Voor jullie budget zul je niet een jonge Holtkamper vinden. Maar iets van ca. 10 jaar oud als je mazzel hebt. Voor onze 2014 Cocoon was de Pack&Go nog steeds een optie. De Pack&Go vonden we overigens wel super handig.

We zijn ons nu al aan het oriënteren voor volgend voorjaar. We zitten niet helemaal vast aan ons budget, dus mocht dat nodig zijn, dan kunnen we zeker meer uit geven. We houden nu eerst MP en dit forum goed in de gaten, ook om een beetje een idee te krijgen bij de gemiddelde vraagprijs.
Gelogd

enveloppe

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2016, 08:11:01 pm »

Dag Jootje. Wij hebben drie jaar geleden via marktplaats onze HK astro gekocht, die is nu 14 jaar oud. Wat een feest!
Je zult ervaren dat, naar onze mening, de prijzen nu gemiddeld iets lager liggen dan in het voorjaar. De vraag is op dit moment naar mijn idee ook iets minder in verhouding tot het voorjaar.
Wij hebben bewust gekozen voor de astro om een paar redenen. Hij is wat ouder dan de gemiddelde cocoon en dus goedkoper. Wij wilde het eerst eens ervaren alvorens substantieel geld te investeren. Maar voor mij was vooral de dichte, afgesloten, voortent van belang. Het heeft mij altijd verbaast dat de cocoon, hoe mooi ook, open staat. Wij hebben een zoon die in het tweede compartiment slaapt wat maakt dat kasten, koelkist ed in de voortent staan. Dat is voor ieder uiteraard verschillend. Wel mis ik de pack-and-go. Wij wonen in de stad en kunnen dus niet voor vertrek makkelijk in de bak. Maar de ervaring leert dat daar alle vaste benodigdheden in zitten en kleren ed gewoon in de auto. Je moet daar op voorhand dus even rekening mee houden. Verder is het rijgedrag van een astro niet anders dan van een vergelijkbare cocoon. Beiden geweldig om mee op pad te zijn.
Een voordeel van de cocoon is dat deze verschillende uitbouwen kent. Je hebt dus meer keuze qua omvang van het leef gebied. Al moet ik zeggen dat je tijdens zomervakantie's vooral buiten leeft natuurlijk. Met beiden heb je op d'r camping overigens behoorlijk aanspraak. Een holtkamper, jong of oud, is vaak een reden tot een leuk gesprek.
Veel plezier met het zoeken van jullie trailer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jerom1974

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2016, 09:03:59 am »

Wij hebben sinds een paar maanden ook een Holtkamper.
De keuze was tussen een Cocoon, Astro en Spacer.
Uiteindelijk is het de Spacer geworden, met name door de dichte voortent (met kuipzeil) en doordat je niet over elkaar hoeft te kruipen wanneer je in/uit bed wil stappen.
Wij hebben een Spacer gevonden met een wagen uit 2007 en een tent uit 2012 (in nieuwstaat). Dat moet wel lukken voor jullie budget (wellicht iets erboven).
We zijn er nog niet aan toegekomen om m te testen, maar ik heb de HK wel een aantal maal opengeklapt.
Het is allemaal wel erg degelijk gebouwd (we hadden hiervoor een Trigano Odyssee). Stevige stof, ritsen, enz.
Er zit geen Pack and Go systeem op een Spacer waardoor we alle spullen die we niet uit de wagen hoeven te halen (tafels, stoelen, enz) onder het bed hebben liggen. Wij hebben een grote alu bak voorop de dissel waar we wel gemakkelijk bij kunnen.

Succes met zoeken.
Gelogd

Jootje78

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #10 Gepost op: september 23, 2016, 09:35:36 pm »

Dag Jootje. Wij hebben drie jaar geleden via marktplaats onze HK astro gekocht, die is nu 14 jaar oud. Wat een feest!
Je zult ervaren dat, naar onze mening, de prijzen nu gemiddeld iets lager liggen dan in het voorjaar. De vraag is op dit moment naar mijn idee ook iets minder in verhouding tot het voorjaar.
Wij hebben bewust gekozen voor de astro om een paar redenen. Hij is wat ouder dan de gemiddelde cocoon en dus goedkoper. Wij wilde het eerst eens ervaren alvorens substantieel geld te investeren. Maar voor mij was vooral de dichte, afgesloten, voortent van belang. Het heeft mij altijd verbaast dat de cocoon, hoe mooi ook, open staat. Wij hebben een zoon die in het tweede compartiment slaapt wat maakt dat kasten, koelkist ed in de voortent staan. Dat is voor ieder uiteraard verschillend. Wel mis ik de pack-and-go. Wij wonen in de stad en kunnen dus niet voor vertrek makkelijk in de bak. Maar de ervaring leert dat daar alle vaste benodigdheden in zitten en kleren ed gewoon in de auto. Je moet daar op voorhand dus even rekening mee houden. Verder is het rijgedrag van een astro niet anders dan van een vergelijkbare cocoon. Beiden geweldig om mee op pad te zijn.
Een voordeel van de cocoon is dat deze verschillende uitbouwen kent. Je hebt dus meer keuze qua omvang van het leef gebied. Al moet ik zeggen dat je tijdens zomervakantie's vooral buiten leeft natuurlijk. Met beiden heb je op d'r camping overigens behoorlijk aanspraak. Een holtkamper, jong of oud, is vaak een reden tot een leuk gesprek.
Veel plezier met het zoeken van jullie trailer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank je wel voor de tips! Met name de dichte afgesloten voortent is voor ons, gezin met kinderen, ook een voordeel. Pack-and-go lijkt me erg handig. Op zich hebben we genoeg ruimte rondom het huis om een vouwwagen uit te klappen, dus echt noodzakelijk is het volgens mij dan ook niet.
Gelogd

Jootje78

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #11 Gepost op: september 23, 2016, 09:36:39 pm »

Wij hebben sinds een paar maanden ook een Holtkamper.
De keuze was tussen een Cocoon, Astro en Spacer.
Uiteindelijk is het de Spacer geworden, met name door de dichte voortent (met kuipzeil) en doordat je niet over elkaar hoeft te kruipen wanneer je in/uit bed wil stappen.
Wij hebben een Spacer gevonden met een wagen uit 2007 en een tent uit 2012 (in nieuwstaat). Dat moet wel lukken voor jullie budget (wellicht iets erboven).
We zijn er nog niet aan toegekomen om m te testen, maar ik heb de HK wel een aantal maal opengeklapt.
Het is allemaal wel erg degelijk gebouwd (we hadden hiervoor een Trigano Odyssee). Stevige stof, ritsen, enz.
Er zit geen Pack and Go systeem op een Spacer waardoor we alle spullen die we niet uit de wagen hoeven te halen (tafels, stoelen, enz) onder het bed hebben liggen. Wij hebben een grote alu bak voorop de dissel waar we wel gemakkelijk bij kunnen.

Succes met zoeken.

Dank je wel!
Gelogd

Jootje78

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #12 Gepost op: september 24, 2016, 03:23:04 pm »

We hebben op MP nu een hele mooie vouwwagen gezien, een HK Astro (http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1082371944-holtkamper-astro-xl-membrame-airco.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer). Een vraag, gewoon om eens van jullie te horen, wat vinden jullie een reële prijs voor deze vouwwagen? We hebben een bod gedaan, maar kunnen zeker nog een flink stuk omhoog. Maar bijna 8000 Euro vind ik toch een fors bedrag, hoewel het wel verklaarbaar is door de vele opties die er op zitten en waar we zeker ook blij van worden, een mooie keuken en de adventuretent is ook praktisch met jonge kinderen. Overigens snappen we natuurlijk dat het net is wat een liefhebber er voor wil geven. Maar ik ben toch benieuwd!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #13 Gepost op: september 24, 2016, 03:28:19 pm »

We hebben op MP nu een hele mooie vouwwagen gezien, een HK Astro (http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1082371944-holtkamper-astro-xl-membrame-airco.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer). Een vraag, gewoon om eens van jullie te horen, wat vinden jullie een reële prijs voor deze vouwwagen? We hebben een bod gedaan, maar kunnen zeker nog een flink stuk omhoog. Maar bijna 8000 Euro vind ik toch een fors bedrag, hoewel het wel verklaarbaar is door de vele opties die er op zitten en waar we zeker ook blij van worden, een mooie keuken en de adventuretent is ook praktisch met jonge kinderen. Overigens snappen we natuurlijk dat het net is wat een liefhebber er voor wil geven. Maar ik ben toch benieuwd!
Voor deze leeftijd lijkt het me een redelijke prijs. gewoon ff rondkijken wat anderen er voor vragen. En google maar eens op de nieuwprijs.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tweedehands Holtkamper kopen
« Reactie #14 Gepost op: september 24, 2016, 04:01:55 pm »

Let op. Op de foto staat een andere keuken dan in de omschrijving.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal