Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Waar laat ik nu alles  (gelezen 3963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Waar laat ik nu alles
« Gepost op: november 01, 2016, 11:31:26 pm »

Hallo mede bezitters van een vouwwagen dan wel niet tenttrailer,

Wij, ouders met 2 kinderen, hebben 16 jaar gekampeert met een Flyer Bedoein. Prachtig en machtig mooi appparaat. Reden indertijd was dat moeders de vrouw de wagen zelf kon handelen zonder hulp. Zelf was ik niet altijd aanwezig bij opzetten en of klappen, werkzaamheden en dergelijke. De Flyer heeft zo een heerlijke wagenbak met twee banken. Daarop kon je alles in en neerleggen, lag nooit in de weg want de wagenbak kwam je alleen maar in als je naar je bedje ging. Geleefd word er in de voortent.

Nu de kinderen de deur uit zijn en niet meer mee kamperen, zijn we erachter gekomen dat de Flyer te groot is voor twee personen. Plaatsen op campings zijn al niet zo groot, dus de Flyer vol op zetten, inclusief de erkers en alle luifels open was soms wel eens een probleem, te weinig vierkante meters. Dan had ik nog vaak de auto niet bij de tent staan. Nu een Cocoon aero gekocht (met windforce) op MTT frame, echter nu zaten we eens te bomen hoe we dat ding gingen inrichten, keuken met verticale toegang ipv een horizontale toegang. Bed waar je over elkaar moet kruipen, als je aan de buitenkant ligt, en dan waar laten we de kleding, de lossen spullen, boeken, jasjes etc noem maar op. Lag dus allemaal op de banken in de wagenbak van de Flyer.

Misschien hebben mensen die een Cocoon hebben daar al een oplossing voor. Om nu allemaal losse kastjes te gaan kopen, die weer in elkaar en uit elkaar te halen, zit ik niet echt op te wachten. Ik sta open voor elke suggestie.

Dank voor alle info.

Willem

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2016, 06:29:31 am »

spullen ligt allemaal onder het bed in kratjes
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2016, 08:15:59 am »

Wij hebben 1 kastje (toilet spullen e.d.) en een wand organizer.
De rest van de spullen liggen onder het bed.
Onze kleding in 4 grote tassen in de XL uitbouw.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2016, 06:08:19 pm »

Dank voor alle suggesties.
Wanneer de wagen op en open staat dan zal het zich wel gaan wijzen.

Willem
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2016, 12:07:14 pm »

Wij kropen gewoon over elkaar heen in onze Cocoon. Alle spullen lagen gewoon onder het bed in kratten, perfect. En we hadden de Basekitchen XXL. Die hadden we ook niet aangepast. alleen bananendozen gebruikt als een soort inrichting om de spullen niet de kans te geven alle kanten op te schuiven. Voor ons prima. Als je alles een beetje logisch er in legt prima te doen. Ik had zelf een disseltafel gemaakt. Met een beetje handigheid en wat knutselen ben je voor een tientje of 5 wel klaar. Later nog een bedtafel gemaakt zoals HK dat noemt. Heel simpel van restmaterialen. Oude tentstok als verstelbare poot en 2 gereedschapsklemmen om het blad op de rand van het bed te klemmen. Perfecte oplossing.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #5 Gepost op: november 06, 2016, 12:51:46 pm »

Yella,

Geloof dat ik de keuken aanzet tafel gezien heb, in een ander stukje van het forum. Dank voor de suggesties :J. Met de Cocoon willen we nu ook wat meer rondtrekken, dus geen 4 of 3 campings in de vakantie maar een drie dagen staan en dan weer door. Dus het constant in en uitpakken, van  tafels en kastjes, wil ik tot een minimum beperken.
Ik ben toch wel benieuwd naar de kampeer ervaring met de cocoon. De Flyer is ons altijd zeer goed bevallen, maar nu met de Cocoon geen keuken er meer af en op tillen, fietsen kunnen blijven staan en dat soort dingen. Ik ben ook geen 25 meer, en tillen van fietsen :( is niet zo mijn favoriete bezigheid.

Dank voor de suggesties.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2016, 02:13:50 pm »

Je zult waarschijnlijk ook wel hebben gelezen dat wij geen Cocoon meer hebben. We hebben een huis in Hongarije gekocht en kwam er aan ons Cocoon tijdperk een abrupt einde, helaas.
Voor de Cocoon hadden we een Jametic. Maar om meer gemak te hebben hebben we in 2014 een Cocoon XL gekocht. geen Aero, vonden we minder geslaagd ontwerp en de klassieke XL bood meer ruimte voor minder geld. Het opzet gemak was ook inderdaad een stuk groter dan de Jametic. Vooral geen gesleep meer met zware keuken. Maar ook veel minder gesleep met spullen in en uit de wagen. Omdat we ook altijd opblaasbare kano's mee hadden met bijbehorende spullen had ik een grote kist achterop gebouwd om gesleep met spullen te verminderen. Trekken hebben we alleen het eerste jaar gedaan, 4 campings in 3 weken. Het tweede jaar toch weer blijven hangen in Die aan de Drome.
Maar over een paar jaar hopen we toch nog weer te gaan kamperen. Plan is om een oudere Cocoon te kopen en die in Hongarije te stallen en tijdens onze vakanties in ons huis daar toch nog wat te trekken met de Cocoon. Maar plannen kunnen zomaar weer wijzigen zoals we hebben ondervonden. Ons plan voor de komende jaren is om over een jaar of 10 in Hongarije te gaan wonen. Eerder stoppen met werken. En voor die tijd moet er toch het een en ander worden gerealiseerd. En het moet allemaal Low budget om de slagingskans te vergroten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2016, 02:49:54 pm »

Tja, zo zie je maar. Ik heb nog wel een Flyer bedoein in de aanbieding :#, maar ja dan moet je weer met een keuken slepen, en een imperial eraf tillen ga maar door. Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het gebruik van de Cocoon Aero, is wel een 2017 uitvoering. Wat kleine wijzigingen in de kleuren heb ik begrepen. Wel een voorwand ingekocht, beestenspul laat ik graag buiten, maar ja ook geen slik lappen dus misschien het "gaatjes kleed" tegen de zijwand op leggen. Gaan het meemaken. Voorwand komt ook met een boogstok, staat de luifel ook gelijk strak. Losse stokken ook heerlijk. Scheelt ook weer gewicht.
Als we de nieuwe hebben opgehaald en uit geprobeert zal ik proberen om foto's op het forum te zetten. Denken toch nog wel een jaar of 15 te kamperen, zolang alle onderdelen van het lijf in goede toestand blijven, dat is wel een vereiste. :J

Have fun
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #8 Gepost op: november 06, 2016, 03:34:14 pm »

We willen absoluut niet meer slepen met een keuken en zo weinig mogelijk met spullen. Dus zeker een Cocoon. Maar zal nog een jaar of 5 duren, maar ook dat weet je maar nooit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #9 Gepost op: februari 05, 2017, 11:55:02 am »

Ik heb denk ik nu de oplossing. De top organiser van Isabella, alles van de grond en toch bereikbaar. :>
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Waar laat ik nu alles
« Reactie #10 Gepost op: februari 05, 2017, 11:55:44 am »

Voor mij kan dit op slot. Allen dank voor het meedenken. Geweldig zo een forum.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal