Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: wordt verwacht: Kyte S  (gelezen 4784 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Polyidus

  • Gast
wordt verwacht: Kyte S
« Gepost op: november 23, 2016, 03:27:58 pm »

Hoi iedereen,

Ik ben erg onder de indruk van de vele actieve participanten aan de vouwwagen fora, wat een plezier hier in te grasduinen naar relevante informatie.
Ik en mijn echtgenoot zijn sinds enkele weken de eigenaars (op papier althans) van een nieuwe Kyte S - de levering is voorzien in het vroege voorjaar. Na vele jaren camperen met tent, caravan, een tijdje een stacaravan, missen we flexibiliteit maar willen we weinig inboeten op comfort.  Toen we deze zomer een Aart Kok Zambezi in vol ornaat (precies een Bedoeïene tentenkamp) op een camping zagen, wisten we dat het concept tenttrailer iets voor ons was.   Na heel wat research (vouwwagens en tenttrailers  zijn hier in België minder gekend / populair), en bezoekjes aan Aart Kok en Holtkamper, uiteindelijk besloten te investeren (slik) in een Holtkamper Kyte S - waar ik de eikenhouten keuken in de Aart Kok Livingstone geweldig vond, was de bamboe keuken in de Kyte helemaal top!
 Ik vond het vernuft in de Kyte indrukwekkend - Windforce lijkt me een (nuttige?) gimmick - maar verder vond ik hem technisch indrukwekkend en sportief.

We kijken uit naar de workshop in Emmen, en onze eerste trips  -  de reis volgende zomer naar Cornwall is al georganiseerd vanuit mijn luie zetel, en ik dagdroom ondertussen al van de Kyte.

Als jullie tips en truukjes hebben voor een kersverse Kyter, hoor ik het graag.  Als we mekaar tegenkomen op een camping: als Belg ben ik moreel verplicht lekkere biertjes te trakteren aan gasten - wees welgekomen.

Jeroen
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2016, 04:42:53 pm »

Gefeliciteerd met je aankoop. De Kyte is een geweldige wagen en hier zul je veel plezier aan beleven.
Het meest vervelende is begonnen. Wachten tot die er is. Maar ik ervaarde die tijd ook als leuk. Snuffelen op dit forum en gaan verzinnen hoe je bijvoorbeeld de verlichting wild doen.
Wat wij handig vonden was de led-verlichting van Ikea type Jansjö. Deze is in Kyte oranje te krijgen.
Maar ook de warmtelamp onder de luifel is erg plezierig en geeft prettig licht.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2016, 05:04:57 pm »

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Geniet ervan en laat je verbazen door het gemak en het aanzicht. Zelf hebben een Cocoon Aero besteld. Qua looks lijkend op de Kyte. Nogmaals veel voorpret en later het echte plezier.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2016, 05:57:28 pm »

gefeliciteerd met je wagen.
goede keus ook.
onze kyte is nog zonder de windforce maar zou dat erg graag willen hebben.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2016, 06:49:11 pm »

Vroege voorjaar? Misschien kun je mee naar het voorjaarsklapweekend! Daar staan een paar Kyters, en in ieder geval honderden jaren kampeer- en klaperbaring.
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #5 Gepost op: november 23, 2016, 06:51:08 pm »

O? Wanneer is het voorjaarsweekend gepland, en waar?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #6 Gepost op: november 23, 2016, 07:21:27 pm »

Dat is in Zeewolde. En dat is altijd tijdens het Hemelvaart weekend.
Maar dan heb je denk ik nog een extra aanhanger nodig voor de beloofde biertjes. ;-) :-b


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #7 Gepost op: november 23, 2016, 09:03:16 pm »

Gefeliciteerd met je aankoop

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #8 Gepost op: november 23, 2016, 09:12:38 pm »

Van harte met de aanwinst! Welke bestemming(en) en campings staan er op de planning in Cornwall? We houden ons altijd aanbevolen voor leuke reisverslagen en campingrecensies in de topics daarvoor onder reizen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2016, 10:17:30 pm »

Yep wij gaan ook naar 't voorjaarsweekend en ik geloof dat we een uitdaging hebben ... 6  amp.... dat wordt dan een keertje handmatig klappen:):)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2016, 10:19:04 pm »

Proficiat!

We kunnen mijn verjaardag op woensdag samen met jou biertjes en je nieuwe Kyte samen wel vieren  bier

 :#
Gelogd

Polyidus

  • Gast
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2016, 10:51:52 pm »

Vorig jaar zaten we met een gewoon tentje in de buurt van Bodmin, vrij centraal in Cornwall.
We stonden versteld van de natuurpracht. De camping was zo-zo, voor volgend jaar hebben we een iets duurdere, maar vooral beter gereputeerde camping genomen (http://www.trewan-hall.co.uk/), opnieuw vrij centraal. We houden ervan om de tent (en in het vervolg de Kyte) centraal te plaatsen, en dan met de auto dagtripjes en wandeltochten te maken - de Kyte wordt de nieuwe uitvalsbasis.
De "grand houses" en bijhorende tuinen, onder beheer van de National Trust (https://www.nationaltrust.org.uk/) zijn absoluut de moeite als je net als ik wat Anglofiel bent - met een gezin en zelfs met 2 is het al de moeite om een lidkaart aan te kopen.

Koken is mijn voornaamste hobby, dus iedere vakantiebestemming heeft bij ons vaak een culinair kantje - de Camel Valley wijngaard in Cornwall, de St. Austell brouwerij, de clotted cream en cream tea, de duidelijke trots op lokaal geproduceerde ingrediënten waren een oog opener. De tijden dat je in de UK slecht at, is in veel plaatsen voorbij - Cornwall heeft een foodie vibe, zeker rond Falmouth, St. Yves, Fowey, Padstow (waar de gekende TV chef Rick Stein heer en meester is), etc zijn absoluut de moeite. Vaak erg lekker eten (vis!) voor een eerlijke prijs.

De warme golfstroom die op de kusten van Cornwall breekt, zorgt voor een goed klimaat - de zonnigste regio in de UK, en door de palmboompjes waan je je vaak aan de Franse Riviera.  De UK heeft vakantie in Augustus, dus Juni en Juli zijn rustig maar toch grote kans op goed weer.

Van harte met de aanwinst! Welke bestemming(en) en campings staan er op de planning in Cornwall? We houden ons altijd aanbevolen voor leuke reisverslagen en campingrecensies in de topics daarvoor onder reizen!
« Laatst bewerkt op: november 23, 2016, 11:03:16 pm door Polyidus »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #12 Gepost op: november 24, 2016, 09:14:38 pm »

Gefeliciteerd met jullie aanwinst
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #13 Gepost op: november 24, 2016, 11:46:29 pm »

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige aanwinst, en wellicht op het klapfestijn
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: wordt verwacht: Kyte S
« Reactie #14 Gepost op: november 25, 2016, 09:21:55 pm »

Gefeliciteerd! En heel veel
klapplezier!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal