Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?  (gelezen 16356 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 18, 2012, 09:00:47 am »

Hoi GJT

Dit lijkt op dat wat ik ook wil. Zit je pompje nog wel gewoon in de jerrycan buiten?
Ik zie trouwens dat je dezelfde wcd's hebt gemonteerd als ik. Helaas was bij mij de achterkant van de dozen al gemold door de hulpstok voordat ik het kon aansluiten.

De pomp betreft een simpele 14l dompelpomp (easy 14). Deze zit in de tank. Werkt perfect en is mooi smal tbv de pvc doorvoer.
De wcd's worden bij mij niet geraakt door het hulpframe. Ze zitten ook vrij ver naar achteren/rechts.
Hk heeft bij mij overigens een band gemonteerd zodat het hulpframe niet in de weg zit voor de keuken danwel doorslaat naar de wagenbodem.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2012, 11:16:58 am door GJT »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 18, 2012, 09:06:19 am »

@GJT  leuk om te zien dat hk ook echt maatwerk leverd als je dat wilt.
Ik vind het er mooi uitzien.
Maar gebruiken jullie maar camping koelkast met de vakantie?

Wij hadden dit jaar de koelkast van hk in gebruik en een extra meegenomen.
Dit omdat je met 30+ temperaturen wel genoeg koeling nodig hebt.
Normaal huren we er een bij op de camping ( met de oude vw dan).



Het maatwerk bestond overigens alleen uit het leveren van een dicht blad. De spoelbak inbouwen, kraan monteren, doorvoer in keukenbodem etc. zijn zelf gedaan.


Wij gebruiken enkel een losse mobicool b40 koelkast. Nooit te weinig ruimte gehad. We halen boodschappen voor 2 dagen. Een fles frisdrank is in een paar uur echt koud met dit ding. Ook meerdere flessen koelen erg snel.
De koelkast gaat in de auto tijdens het rijden. Voordeel is dat alles er in kan blijven zitten tijdens de reis en verkassen. Op de thuisreis heb je ook nog lekker koel drinken. Bij de kyte koelkast leek me dit niet handig. Meerdere koelkasten/koelbox meeslepen is ook niet nodig als we in ons geval de koelruimte niet gebruiken.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2012, 11:15:27 am door GJT »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 18, 2012, 11:02:22 pm »

Ziet er netjes uit! Kan je de watertanks ook nog afschermen tegen zonlicht? Vooral het schone drinkwater is gevoelig voor legionella als het wat langer in de tank zit.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 19, 2012, 10:02:09 am »

Ziet er netjes uit! Kan je de watertanks ook nog afschermen tegen zonlicht? Vooral het schone drinkwater is gevoelig voor legionella als het wat langer in de tank zit.

Juist daarom willen wij geen water meer in de keuken.
Bij vorige vw's dit wel eens gehad (15 jaar geleden), maar loop liever om ff fles water te vullen of pannetje.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 19, 2012, 01:33:24 pm »

Wij hebben de watertank in de disselbak staan en ik houd de temperatuur daarvan goed in de gaten. Maar zelfs bij 35graden+ in Tsjechie dit jaar, bleef het water lekker koel. Nu staat onze disselbak wel in de achtertent en dus niet direct in de zon, maar toch. Overigens, de tank is 9L groot, en met wat koffie zetten, handen wassen, eten koken, etc, is mijn ervaring dat de tank toch wel 2x in drie dagen leeg is. Het water staat er dus niet lang in. En voor dat wij op vakantie gaan (weekend of langer) spoel ik het hele systeem grondig door met een schoonmaakmiddel.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Wie heeft foto's van aangepaste water en electriciteitsvoorziening in Kyte ?
« Reactie #35 Gepost op: december 04, 2016, 07:05:28 pm »

Beste GJT,

Zou jij deze foto's weer kunnen toevoegen? We zijn namelijk heel benieuwd hoe het eruit ziet, wat jij zo omschreven hebt.

--------------------------------------------
Ik heb de Kyte aangepast besteld, dus zonder koelkast. Hierbij de fotos van de aanpassingen. Eerste ervaringen van het geheel zo tijdens onze eerste vakantie zijn uiterst positief. (ik zal in de loop van de volgende week nog een uitgebreider verslag proberen te tikken).
Zowel plaats van de wasbak en de ruimte erachter zijn ideaal. Ook de plaats van de tanks zijn zo zeer goed bevallen. Je kan snel even de tank pakken voor verversen van schoon- of weggooien van vuilwater. Foto's zeggen meer dan woorden :

Aangepaste keuken met spoelbak. Eerst zou er een bak in komen met glazen afdekplaat. Deze na bestellen meteen geretourneerd. Veel te groot en het leek ons niet praktisch. Achter de spoelbak hebben we de waterkoker dus dan zit de glasplaat altijd in de weg..



Daarom deze oplossing voor extra snij- en werkblad..



Afvoer aangesloten:



Spoelbak in detail. Achter de spoelbak de contactdozen. Hier staat de waterkoker en evt koffieapp.



Stekkerblok aangepast en net op hoogte gemonteerd. Ligt nooit in de weg. Beviel al prima



50 mm pvc pijp doorgevoerd door keukenbodem. Buiten afgesloten met een schroefdop. Hier staat nu de dompelpomp in transportstand in. Op deze wijze wordt evt. drupwater bij verkassen opgevangen in het pvc kokertje.. Werkt perfect. Ook de stroomdoorvoer gaat via dit gat. (eerst de stekker dan de pomp, past precies) Let op de dop aan de water en stroomkabels verderop aan linkerzijde:



Het geheel tijdens gebruik. Afdekdop op zijn plaats zodat er geen ongedierte je keuken in komt.



Het geheel in gebruik aan de buitenzijde. Helaas het slangetje voor afvalwater iets te kort gemaakt (op vlakke plek uitgemeten..  ::)). Hierdoor deze tijdelijke oplossing met de afvoertuit. De slang zal ik 10 cm lager maken..


« Laatst bewerkt op: december 05, 2016, 08:56:00 am door hoek_tre »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal