Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.  (gelezen 12730 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Gepost op: juni 25, 2014, 07:50:00 pm »

Bij Holtkamper je een disseladapter voor een fietsendrager laten plaatsen. Hierop kun je dan een losse fietsendrager monteren die je ook op de auto kunt gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Past elke fietsendrager of waar moet ik op letten? Komen de fietsen ook veel hoger te staan dan een op een vaste fietsendrager op de dissel zoals deze ook bij HK te koop is? Staan de fietsen dan stevig of is het een wiebelend geheel?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2014, 08:28:19 am »

Heeft iemand toevallig een foto of weet iemand waar dat deze kogel geplaatst wordt en hoe hoog deze is?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2014, 04:22:14 pm »

De kogel monteer je aan een subframe wat je zal moeten maken, of kopen bij HK. Ik ga zelf een frame maken na de vakantie waarop zowel een disselkist moet kunnen als een fietsdrager.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2014, 08:21:11 am »

Kogel op frame kan ik inderdaad door HK laten monteren, waar ik echter over twijfel is de stevigheid van het geheel. Het lijkt me wankel en daardoor lijkt de keuze voor een vaste fietsendrager beter. Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2014, 08:44:17 am »


Kogel op frame kan ik inderdaad door HK laten monteren, waar ik echter over twijfel is de stevigheid van het geheel. Het lijkt me wankel en daardoor lijkt de keuze voor een vaste fietsendrager beter. Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Een vaste drager is lichter en staat stabieler. Een drager op een kogel is altijd wat meer wiebelig, zeker als het een aluminium uitvoering is voor / met  3 fietsen. Maar stevig genoeg is het zeker. Je drager of fiets zal er niet vanaf waaien. :)16]
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2014, 01:56:05 pm »

Een vaste drager is lichter en staat stabieler. Een drager op een kogel is altijd wat meer wiebelig, zeker als het een aluminium uitvoering is voor / met  3 fietsen. Maar stevig genoeg is het zeker. Je drager of fiets zal er niet vanaf waaien. :)16]

Heb ik een vraag: welke fietsendrager hebben jullie op de disseladapter (mooi scrabble-woord) gemonteerd? Ik heb nog een Thule liggen, maar deze zijn 63cm diep. Dan komt hij heel erg naar de auto toe. Toch maar de versie van Holtkamper kopen, die minder diep is? Of valt het allemaal wel mee.  KK
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2014, 02:39:24 pm »

De nieuwe thules zijn 55cm. Afstand vd bak tot kogel is 130cm en van bak tot handrem zou 70 cm zijn. 63 zou misschien net passen omdat de kogel niet vast tegen de bak staat. Je houdt dik 60cm over tot de auto wat eigenlijk 85 cm moet zijn volgens Thule. Overigens haal ik dat nu met de James Cook keuken ook niet..
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2014, 01:04:32 pm »

Zit nog steeds in dubio: adapter of vast fietsenrek. Neig naar vast en dan zelf monteren. Holtkamper vraagt voor een vast Thule fietsenrek een bedrag van €295...terwijl zo'n rek €105 kost. Da's veel geld voor het vastdraaien van 8 moertjes ;-)
Gelogd

Kemp74

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2014, 10:15:04 pm »

Bij obelink nu €79 van fiamma dat is volgens mij wat Holtkamper er op zet.
Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2014, 10:34:41 pm »

Wij hebben de combi erop zitten zoals HK deze verkoopt. Wij vinden het een voordeel dat we dan ook de fietsendrager op de auto kunnen zetten en dus niet altijd vanaf de camping hoeven te vertrekken met de fiets en de fietsendrager ook buiten vakantie kunnen gebruiken.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #10 Gepost op: juni 30, 2014, 10:53:08 pm »

Bij obelink nu €79 van fiamma dat is volgens mij wat Holtkamper er op zet.

Dat dacht ik ook even maar ik heb een foto van ze gekregen waarop een thule staat (nu in de showroom). Volgens mij maakt dat wat betreft kwaliteit niet zoveel uit, toch?

Gelogd

Kemp74

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #11 Gepost op: juni 30, 2014, 11:15:20 pm »

Ik heb voor de zekerheid even gekeken bij onze cocoon aero 2013 is het een fiamma XL-A
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #12 Gepost op: juni 30, 2014, 11:36:06 pm »


Ik heb voor de zekerheid even gekeken bij onze cocoon aero 2013 is het een fiamma XL-A

Ok. Thnx
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #13 Gepost op: juli 01, 2014, 08:12:09 am »

Zit nog steeds in dubio: adapter of vast fietsenrek. Neig naar vast en dan zelf monteren. Holtkamper vraagt voor een vast Thule fietsenrek een bedrag van €295...terwijl zo'n rek €105 kost. Da's veel geld voor het vastdraaien van 8 moertjes ;-)

Da's inderdaad een hoop geld. Dit Thules zien er trouwens wel degelijker uit dan een Fiamma. Deze laatste heb ik zelf gemonteerd.

Het waren maar 8 boutjes, maar best een rotklus omdat je er slecht bij kan. Hierna heb ik de moeren het een haakse slijper ingekort.

Komende vakantie gaan de kinderfietsjes niet mee en laat ik de (kantelbare) beugel thuis.
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Ervaring met trekhaakkogel op dissel Cocoon.
« Reactie #14 Gepost op: juli 01, 2014, 10:28:35 am »

Wij hebben de combi erop zitten zoals HK deze verkoopt. Wij vinden het een voordeel dat we dan ook de fietsendrager op de auto kunnen zetten en dus niet altijd vanaf de camping hoeven te vertrekken met de fiets en de fietsendrager ook buiten vakantie kunnen gebruiken.


Die "combi" fietsendrager van Holtkamper, wie kan mij vertellen welke fietsendrager (merk/type) dat is? Wellicht is deze minder diep dan de Thule.  KK

Ik had overigens een vaste Thule Omni-Bike Sport vaste fietsendrager op dissel. Door de manier van bevestigen van de beugel (met twee scharnierende schroefpunten onderaan) vond ik het niet erg stabiel. Ik heb de fietsen altijd afgespannen met banden naar voor en achter op de trailer.

Dank voor alle reacties op mijn vraag.  WW
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal