Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)  (gelezen 46410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #120 Gepost op: april 08, 2015, 01:50:20 pm »

Hmmm wij hebben op de tent 2 stoellen tent tapijt en een tafel .
En komt nog bij dat het afdekzijl van een 2002 cocoon niet echt overhoudt
Dus tja dat word kinderen thuis laten






Al scheelt vrouw thuis laten vaak meer ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #121 Gepost op: april 08, 2015, 01:52:28 pm »

8. Dakkoffer
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #122 Gepost op: april 08, 2015, 02:22:06 pm »

Al scheelt vrouw thuis laten vaak meer ;)

ik zie ineens mogelijkheden  :#

@spiegelbeeld:

optie 7 sla ik even over  :# dat vinden de andere kampeerders vast leueker gezien mijn goddelijk lichaam  ::)
Wat hebben jullie dan onder het afdekzeil liggen?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #123 Gepost op: april 08, 2015, 03:11:17 pm »

Wij slaan optie 7 ook over, maar het is een mogelijkheid....

Als wij de boel dichtgeklapt hebben dan leggen we de uitgooitenten en het tenttapijt (en indien nodig, verse tentluier voor volgende stop) er nog bovenop voordat we het dekzeil erover gooien en dichtristen. Er zit een soort kuil in het midden en die benutten we maximaal.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #124 Gepost op: april 08, 2015, 03:34:01 pm »

Wij slaan optie 7 ook over, maar het is een mogelijkheid....

Als wij de boel dichtgeklapt hebben dan leggen we de uitgooitenten en het tenttapijt (en indien nodig, verse tentluier voor volgende stop) er nog bovenop voordat we het dekzeil erover gooien en dichtristen. Er zit een soort kuil in het midden en die benutten we maximaal.

dat past bij ons ook maar dan heb ik nog 4 stoelen over  :#
en ik heb geen zip edition (mogelijk met extender) dus vermoedelijk heb ik minder ruimte.

Het zal allemaal wel lukken, altijd even wennen met een nieuw kampeermiddel.
We hebben er in ieder geval wel zin in  :>
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #125 Gepost op: april 08, 2015, 04:14:26 pm »

Wij zijn met 3 personen en vorig jaar nog een extra puber mee. Alleen de spullen van de extra puber lagen in de auto. Verder alles in de Cocoon. Toch wat strepen in de spullen die je meeneemt. Bij ons lagen wel dingen op de wagen onder het dekzeil. wij hebben de extender, dus niet helemaal gelijk. Maar ik zou eerlijk gezegd een beetje maling hebben aan wat HK zegt dat verhogen van het dekzeil niet mag. Gewoon de mogelijkheden goed bekijken. En je kunt het dekzeil laten verlengen, maar laat de originele ogen aan het dekzeil zitten en hou je daar het elastiek in, desnoods een iets langere elastiek. De flappen zitten onder de elastieken, gaat dus nergens naar toe maar sluit wel alles mooi waterdicht af. Ik denk dat het prima is te doen. Op die wijze had ik het ook laten doen bij onze Jametic. En werkte perfect. En je kunt eventueel ook nog elastieken over het dekzeil spannen mocht er teveel loze ruimte onder zitten. Afspan punten zat op de Cocoon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #126 Gepost op: april 08, 2015, 04:20:09 pm »

Wij zijn met 3 personen en vorig jaar nog een extra puber mee. Alleen de spullen van de extra puber lagen in de auto. Verder alles in de Cocoon. Toch wat strepen in de spullen die je meeneemt. Bij ons lagen wel dingen op de wagen onder het dekzeil. wij hebben de extender, dus niet helemaal gelijk. Maar ik zou eerlijk gezegd een beetje maling hebben aan wat HK zegt dat verhogen van het dekzeil niet mag. Gewoon de mogelijkheden goed bekijken. En je kunt het dekzeil laten verlengen, maar laat de originele ogen aan het dekzeil zitten en hou je daar het elastiek in, desnoods een iets langere elastiek. De flappen zitten onder de elastieken, gaat dus nergens naar toe maar sluit wel alles mooi waterdicht af. Ik denk dat het prima is te doen. Op die wijze had ik het ook laten doen bij onze Jametic. En werkte perfect. En je kunt eventueel ook nog elastieken over het dekzeil spannen mocht er teveel loze ruimte onder zitten. Afspan punten zat op de Cocoon.

Ik ga de kratten eruit halen en dar nog eens kritisch doorheen.
We hebben ook een gaskachel bij en dat is een erg lomp apparaat, die ga ik vervangen door een kleiner electrisch kacheltje.
minder spelletjes en speelgoed meenemen dan heb ik hopelijk genoeg ruimte om de SI's in de bak mee te nemen en dan kunnen de slaapzakken op het bed.
dan lukt het zoals ik voor ogen heb :)
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #127 Gepost op: mei 12, 2015, 11:36:22 pm »

Alles past, ook dankzij de dakkoffer :)12]
Verder hebben we de whitebox op een schuifbaar frame gezet.
Een frame op de dissel en een frame onder de keuken. Daartussen 2 onderstellen van autostoelen (Renault voor de nieuwsgierigen) gemonteerd.
Nu kan de keuken 23 cm verschuiven zonder hulpstukken en zwaar tillen, ook hebben we een dubbele vergrendeling aangezien we ze beide compleet hebben gebruikt.


Daarnaast de koelkast geplaatst en aangesloten op 12v en gas. Voor de 220v ga ik op het klapweekend naar opties kijken omdat ik niet zeker weet wat slim is om te doen
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #128 Gepost op: mei 26, 2015, 11:29:28 am »

even een update:

Nu 2 weekenden weg geweest en het evalt erg goed, we slapen prima en de keukenconstructie werkt goed.
Ook het beladen gaat nu goed, na wat geschuif heb ik nu 60/65 kg kogeldruk en dat rijdt prima, vanuit Bladel even de 140 aangetikt maar dat gaat prima.

Over 8 weken dus relaxed naar Frankrijk.

Ik heb wel een puntje en dat is dat ik de wagen met de 2 steunen achter en het neuswiel prima recht kan zetten maar ik merk dat de steun linksachter los komt na een tijdje en dat de bak dan (overdreven) schuin voorover gaat hangen. zeg maar dat de keuken overdreven gaat hangen.

Heeft iemand daar ook last van?

Hoe zou ik dat kunnen oplossen?
Ik heb nog 2 alu assteunen liggen van de caravan, die zijn licht en kunnen mee maar ik weet niet of dat voldoende ondersteund aangezien het chassis vanaf het wiel naar voren al richting de dissel gaat (smaller wordt).

Alvast bedankt voor de tips/reacties :)
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #129 Gepost op: mei 26, 2015, 01:06:51 pm »

Klinkt een beetje alsof de keuken dan toch wat aan de zware kant is. Wellicht daar (eerst met assteun oid uitproberen) een (uitschuif) pootje bijmaken?

vwb het 'aantikken' van de 140: het harde rijden is uiterst zelden een probleem. De ellende begint pas met hard remmen ::)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #130 Gepost op: mei 26, 2015, 01:24:02 pm »

De 140 was bedoeld om te kijken of hij goed beladen was, ik ga niet discussieren over wat je er van vindt.
Met een juiste belading en een voldoende zware auto durf ik het wel aan.

Ik heb wel gedacht aan een assteun onder de keuken maar als dat het niet is draagt het keukenframe in een keer de trailer en dat lijkt me ook niet goed.
Het is niet dat we uit bed rollen maar ik zie hem wel schuiner gaan staan.

Ik heb ook nog het originele keuken onderstel met de stelpoten (die met wielen) van een spacer, zou ik de steunen voor de wielen kunnen monteren of verlies ik dan te veel ruimte i.v.m. drempels?

Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #131 Gepost op: mei 26, 2015, 01:30:14 pm »

Van mij ook niet de bedoeling om te discussieren, maar een klein aandachtspunt. No offence intended.

Back on topic: als de hele wagen met ondersteuning onder de keuken aan het keukenframe komt te hangen, lijkt er iets anders aan de hand. Als het scheefhangen door de keuken komt, is die steunpoot wellicht een oplossing. Het lijkt mij een slecht idee om de wagen aan de keuken op te 'hangen'.

Drempels is lastig een uitspraak over te doen: in NL zijn ze nogal van verschillende hoogte. Ik heb 1 route vanaf de hoofdweg naar mijn huis met de kar, als ik anders rijd loopt het neuswiel schade op. Hier en daar zijn de drempels nogal steil en hoog, dan is eigenlijk iedere aanhanger al teveel.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #132 Gepost op: mei 26, 2015, 05:06:56 pm »

Ik heb wel een puntje en dat is dat ik de wagen met de 2 steunen achter en het neuswiel prima recht kan zetten maar ik merk dat de steun linksachter los komt na een tijdje en dat de bak dan (overdreven) schuin voorover gaat hangen. zeg maar dat de keuken overdreven gaat hangen.
Heeft onze Cocoon ook enigszins. Althans vorig jaar. Dit jaar tijdens 2 nachten kamperen niet opgevallen. Ik draai wel de steunpoten goed stevig aan de grond. Ik denk dat het door het gewicht van de tent komt. Het is dus denk ik ook belangrijk om de stang in de voortent goed aan de grond te zetten en met wat kracht spanning op de buizen en dan vast draaien. En als de grond iets zachter is, kan de rechter steunpoot iets wegzakken in de grond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #133 Gepost op: mei 26, 2015, 06:59:52 pm »

Heb je voor geen steunpoten dan?
Gelogd

Jean

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #134 Gepost op: mei 26, 2015, 07:18:40 pm »

Nee, een Cocoon heeft aan de voorkant geen steunpoten. Hij heeft maar 3 steunpunten: neuswiel en 2 uitdraaisteunen.

Ik heb ook gemerkt dat ondanks goed afstellen, na een tijdje 1 poot minder of geen druk meer heeft.
Wat er gebeurt tijdens het opzetten is dat:
- het frame even aan de wagen hangt; minder druk op de achterste poot,
- daarna de haringen in de grond waardoor de tent strak komt te staan; de bak zelf span je meestal niet af, (alleen als het stormt   :# )
- en niet te vergeten de luifel spannen (met scheerlijnen) waardoor de hele constructie wat naar voren kan neigen.
Het pootje op de hoek wil dan wel eens loskomen. Is op zich niet zo erg. We hebben er nog nooit last van gehad.
Een paar steunpoten onder de keuken zou wel wat helpen omdat de hele keuken nu aan het onderstel hangt.

Heb je wat detailfoto's van die rail constructie ? Dat wil ik eigenlijk ook wel  :J

En 140 is een mooie snelheid  8); je oven test je toch ook niet bij kamertemperatuur ?  ::)
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2015, 07:21:18 pm door Jean »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal