Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)  (gelezen 46384 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #30 Gepost op: januari 24, 2015, 12:10:30 pm »

Ik heb er ook één. Voor het timmeren op een haring gebruit ik hem niet. Door de iets reribbelde kop beschadigd hij de haring. Maar voor een haring uit de grond trekken  WW
Wij hebben hem ook gekregen maar hij zou het geld waar zijn.
Wij hebben hem ook maar gebruiken hem net als jij niet voor het erin slaan van de haringen dat doen we met een rubbere hamer
maar inderdaad voor eruit trekken is het ideaal en....  ::) wij gebruiken hem ook om nootjes (walnoten of hazelnootjes) mee te kraken
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2015, 12:12:18 pm door jari »
Gelogd
Jevipro

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2015, 01:34:20 pm »

Het gebruik van de rubber hamers heb ik, met alle respect,  nooit begrepen. Bij een beetje stevige bodem zie ik mensen er alleen maar mee klooien.
Heb mijn stevige klauwhamer al heel vaak uitgeleend in dergelijke omstanfigheden.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2015, 03:05:42 pm »

Het gebruik van de rubber hamers heb ik, met alle respect,  nooit begrepen. Bij een beetje stevige bodem zie ik mensen er alleen maar mee klooien.
Heb mijn stevige klauwhamer al heel vaak uitgeleend in dergelijke omstanfigheden.
:? Ik heb m'n hele leven nog nooit een klauwhamer of iets vergelijkbaars gebruikt bij het kamperen. Een klauwhamer is wat mij betreft gereedschap voor een timmerman. Niet voor een kampeerder. :)
Het grote voordeel van een (goeie) rubber hamer is dat je zowat met je ogen dicht keihard kunt rammen zonder één misslag. Als ik zeker weet dat ik gewone hollandse grond heb, waarin ik gewone ijzeren haringen kan gebruiken vind ik zelfs een houten hamer meer dan toereikend.
Bij onze vakantie afgelopen jaar jaste ik de rotspennen in de harde  grond er zonder moeite met een rubber hamer in. 't moet wel een vrij harde, wat zwaardere kop zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2015, 03:08:26 pm door Frankie »
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #33 Gepost op: januari 24, 2015, 03:47:11 pm »

De HeavyMetallTechnoligy (hamer) is mij in theorie bekend. Met de DW Tureluur, LL Mountaintracker en Tentipi gebruikte ik altijd mijn klompen. De voorvoet bij zachte grond, de hak bij hardere bodemsoorten. De tenen worden gebruikt voor het verwijderen van de maatjes. En dat alles met één stuk gereedschap (de linker dan wel rechter klomp). Naar nu blijkt zal ik voor de Smitveld op de knietjes moeten en rammen dat het me lief is.

Ik nou denken dat vouwwagenkamperen stijlvoller is dan tentkreperen. Ik zit toch mis ...
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #34 Gepost op: januari 24, 2015, 04:11:10 pm »

Hier zware klauwhamer en klein vuistje.
Zeker voor de extra zware haringen voor de luifel icm rotsbodem heb ik vaak lomp geweld nodig.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #35 Gepost op: januari 24, 2015, 05:51:17 pm »

Hier zware klauwhamer en klein vuistje.
Zeker voor de extra zware haringen voor de luifel icm rotsbodem heb ik vaak lomp geweld nodig.
Inderdaad. Afgelopen jaar ook op een camping ergens in France. Grond vol met stenen, haringen er amper in te krijgen. MOest echt rammen. Toen had ik inderdaad wel een zwaardere hamer bij me willen hebben. Dat lukt met een rubber/kunststof hamer echt niet. Met een hardere hamer sla je beter en gerichter. Hoe zachter de hamer is, hoe makkelijker deze zal terug veren. Ter vergelijk;  De rubber hamer die ik thuis wel gebruik voor het tegelen die moet ik soms echt opletten en tegen houden om die niet in mijn gezicht te krijgen. Ook een houten hamer geeft de kracht niet goed door op de haring. Maar zoals Frankie zegt, in de Hollandse bodem lukt dat prima. Daar gebruik ik ook zelden een hamer, duw ze met mijn handen zo de grond in. Alleen heb ik dat inmiddels ook weer afgeleerd omdat na een aantal haringen op dezelfde plek in je hand behoorlijk pijn gaat doen waar ik toch een aantal dagen daarna nog last van had.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #36 Gepost op: januari 24, 2015, 06:04:51 pm »

Ik gebruik beide soorten hamers, net zoals ik ook verschillende soorten haringen gebruik. De bodem is nou eenmaal niet overal gelijk. Ik heb de klauwhamer echt moeten gebruiken bij keiharde rotsgrond, daarbij ging de rubberen hamer alleen maar stuk, zonder dat je de haringen erin kreeg. En bij zachte grond gebruik ik brede haringen met rubberen hamer, die trekken er dan niet zo makkelijk uit, en voor snel opzetten gebruik ik bivvy pegs, die hebben een handvat aan de bovenkant, zodat je ze met de hand makkelijk erin drukt én eruit trekt.
Het zijn wat veel haringen en hamers, maar ik heb alle soorten al nodig gehad.  :J
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #37 Gepost op: januari 25, 2015, 10:30:26 am »

gebruik al jaren een geologie hamer.
die heb ik altijd wel bij ivm interesse naar steensoorten in de bergen.

dus één hamer geschikt voor de haringen en grond/rotspennen in te slaan én er heel makkelijk uit de grond te halen ivm lange punt.
hiermee wip ik de pennen eenvoudig uit de grond.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #38 Gepost op: januari 25, 2015, 11:02:20 am »

dus één hamer geschikt voor de haringen en grond/rotspennen in te slaan én er heel makkelijk uit de grond te halen ivm lange punt.
hiermee wip ik de pennen eenvoudig uit de grond.
Het laatste jaar met de Jametic had ik een Steigerhamer., of Duitse hamer. Dat is een klauwhamer met 1 lange punt aan de klauw. Maar die is voor het haring trekken minder geschikt dan ik dicht. Een klauwhamer heeft een ronde klauw waardoor je makkelijker zeer vastzittende haringen uit de grond wrikt door de steel als hefboom te gebruiken. De steigerhamer heeft een rechte klauw, die is niet zo gemakkelijk als een hefboom te gebruiken en moet je veel meer kracht zetten om vastzittende haringen los te krijgen. Eigen ondervinding.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #39 Gepost op: januari 25, 2015, 01:12:07 pm »

Hij staat voor de deur...
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #40 Gepost op: januari 25, 2015, 01:29:53 pm »

Mooi hoor! Veel plezier ermee.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.255
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #41 Gepost op: januari 25, 2015, 01:40:25 pm »

Kijk zelfs een paar sportvelgen. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #42 Gepost op: januari 25, 2015, 02:11:00 pm »

zoooooooooooo mooi
Gelogd
Jevipro

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #43 Gepost op: januari 25, 2015, 02:19:14 pm »

zoals jullie wel zullen begrijpen komen nu ook de eerste vragen:
Wat voor matras gebruiken jullie?

Deze zit er bij maar daar worden we nog niet heel gelukkig van:


Ik heb al eens op de site van Ikea gekeken en daar koop je een 10 cm dikke koudschuim matras vanaf 80 euro.
Veel dikker is denk ik niet handig aangezien we er de slaapzakken en si matrassen van de kinderen op het bed willen meenemen. Daarnaast komen de tafel en stoelen nog onder het afdekzeil.
Tenminste dat willen we graag :)12]
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #44 Gepost op: januari 25, 2015, 02:21:26 pm »

mooie wagen!!
Maar dat matras is wel aan vervanging toe  :N
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal