Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)  (gelezen 46383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rvesan

  • Gast
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #45 Gepost op: januari 25, 2015, 06:12:41 pm »

Gefeliciteerd met de wagen. Bij een nieuwe zit een koudschuim matras van 10cm dikte. Als je bij ikea de juiste breedte kunt krijgen dan lijkt me dat een prima optie. In elk geval heel veel klap plezier gewenst.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #46 Gepost op: januari 25, 2015, 06:18:53 pm »

Mooi hoor. Complete keuken. Zit er ook een koelbox in? Aflegplankje ook altijd handig. Kun je eventueel nog langer maken zie ik. Dat matras zou ik zeker vervangen, ziet er niet aantrekkelijk meer uit. Maar hoe is dat zo goor geworden? Zat er nog een Holtkamper hamer bij? :# Anders ff naar Emmen of Bunnik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #47 Gepost op: januari 25, 2015, 06:40:59 pm »

Geen hamer helaas :)2]
In de keuken past geen koelbox, binnenwerk is ongeveer 44 diep en maar 38 hoog.
Voldoet voor nu maar ik ben wel op zoek naar een white/greenbox of een grotere kist waar wel een koelkast in zit/kan.
We gaan ook naar het klapweekend hebben we vandaag besloten dus we kunnen gaan klappen :)106]

Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Mieke

  • Gast
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #48 Gepost op: januari 25, 2015, 06:48:47 pm »

Toe ziet hij er alvast cool uit. Maar die matras hoe hebben ze die in een paar jaar zo vies gekregen? Fout opgeslagen?Of hebben ze de goede er uit gehaald en een slechte in de plaats gelegd?
Idd een zoektocht naar een nieuwe is aangewezen. Wij zijn naar een zetelfabriek getrokken en daar hebben we verschillende soorten schuim op hardheid kunnen testen. Daarna hebben ze voor ons eentje naar onze keuze op maat gesneden. Voor nog geen 120 euro hadden we een nieuwe, daarna voor 12 euro een matrashoes gekocht en klaar.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #49 Gepost op: januari 25, 2015, 06:50:03 pm »

We hebben trouwens 2 goede sponsoren in de lijst staan die je ook graag met raad en daad bijstaan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #50 Gepost op: januari 25, 2015, 07:09:34 pm »

@Alex welke lijst is dat?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #52 Gepost op: januari 25, 2015, 08:29:06 pm »

Thx!
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #53 Gepost op: januari 25, 2015, 10:09:22 pm »

We gaan binnenkort maar eens proefliggen bij Ikea  :#
Qua prijs is het zeker het proberen waard vermoed ik.

Weet iemand of e.e.a. gaat passen als we een 10cm dik matras nemen en daar dan 2 slf inflatable matjes en 4 slaapzakken op laten liggen als we de cocoon inklappen? Is er dan onder het zeil nog ruimte voor de tafel en 4 dukdalf stoelen?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #54 Gepost op: januari 25, 2015, 10:17:40 pm »

Ik denk dat de stoelen teveel zijn, misschien kun je die op de auto vervoeren dmv een allesdrager?
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #55 Gepost op: januari 25, 2015, 10:54:15 pm »

We hebben overigens geen ritszeil maar met elastiek, ik weet niet of dat scheelt...
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

rvesan

  • Gast
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #56 Gepost op: januari 25, 2015, 11:04:36 pm »

Weet iemand of e.e.a. gaat passen als we een 10cm dik matras nemen en daar dan 2 slf inflatable matjes en 4 slaapzakken op laten liggen als we de cocoon inklappen? Is er dan onder het zeil nog ruimte voor de tafel en 4 dukdalf stoelen?
Wij bewaren in de Cocoon 3 self inflatable matjes onderweg onder het bed bovenop de kratten. De tafel ligt ook onder het bed. Op het bed ligt een tweepersoons dekbed met kussen en drie slaapzakken. Bovenop de dichtgeklapte vouwwagen liggen ingepakt in het gaatjestapijt (voor onder de luifel) twee ducdalf stoelen en drie stoelen met kortere rugleuning. Alles past met groot gemak onder het dichtgeritste zeil. We hebben wel een extender dus er is meer ruimte. Zonder extender zou het net moeten passen, maar dan komt er wel spanning op te staan.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 425
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #57 Gepost op: januari 25, 2015, 11:52:49 pm »

Mijn ervaring met de cocoon zonder verlengd dekzeil is dat je snel het risico gaat lopen de tent door opspattend water nat kan worden als je teveel onder het dekzeil wilt opbergen.
Neemt niet weg dat je het kunt proberen.
Ik speelde liever op safe en heb later een imperiaal voor op de cocoon aangeschaft.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #58 Gepost op: januari 26, 2015, 12:09:14 pm »

We hebben overigens geen ritszeil maar met elastiek, ik weet niet of dat scheelt...

Is hij dan wel van 2010?? Volgens mij is de rits standaard vanaf 2008?
Weet ik toevallig omdat mijn ouders er 1 uit 2008 hebben, en de mogelijkheid hebben om hem om te laten bouw naar een pack en go systeem. Hiervoor was het noodzakelijk dat het dekzeil al ritsen bevat.
Ik kan het totaal mis hebben hoor, dat beiden nog geleverd zijn...
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #59 Gepost op: januari 26, 2015, 12:15:02 pm »

Ik heb geen bon gezien...
Er was me wel opgevallen dat het schort voor het bed geen vakken heeft dat zou volgens mij ook standaard zijn?

We konden laatst bij HK ook een "nieuwe" spacer of astro kopen maar die waren ook al enkele jaren oud, soort van restpartij.
Hopelijk is het dus een overjarig model geweest.
Kun je het aan chassisnr's o.i.d. zien?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal