Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)  (gelezen 46419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #60 Gepost op: januari 26, 2015, 12:19:17 pm »



Deze bijvoorbeeld?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #61 Gepost op: januari 26, 2015, 03:40:28 pm »

Is hij dan wel van 2010?? Volgens mij is de rits standaard vanaf 2008?
Weet ik toevallig omdat mijn ouders er 1 uit 2008 hebben, en de mogelijkheid hebben om hem om te laten bouw naar een pack en go systeem. Hiervoor was het noodzakelijk dat het dekzeil al ritsen bevat.
Ik kan het totaal mis hebben hoor, dat beiden nog geleverd zijn...

Mij waren ook al wat dingetjes opgevallen.
Zoals idd het elastiek ipv de ritssluiting. Vakkenschort bij bed zijn idd standaard vanaf 2008.
Daarentegen zie ik dat er reflectoren op de spatborden zitten ipv lampjes. Dit is weer een modificatie vanaf volgens mij 2007/2008.
En standaard gaten aan de voorzijde in het alu-frame is ook van de laatste jaren.

Mij lijkt het een combinatiemodel, wat op zich geen punt is.
Chassisnummer staat aan de zijkant van de dissel ingeslagen. Deze kun opvragen bij HK dan weet je hoe en wanneer de Cocoon verkocht is.

Succes

Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #62 Gepost op: januari 26, 2015, 03:51:11 pm »

Ik heb de verkoper gemaild met wat vragen, als het een combimodel is heb ik er geen moeite mee.
ook heb ik er geen moeite mee als de wagen van 2008 is maar ik heb wel een prijs geboden en betaald in overeenstemming met een 2010 model.
Daar gaan we dan nog even serieus over bomen vrees ik.

Als dat niets oplevert ga ik even een mail naar Holtkamper sturen dan weet ik het zeker.

Bedankt voor de tips!
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #63 Gepost op: januari 26, 2015, 06:12:17 pm »

Geen hamer helaas :)2]
In de keuken past geen koelbox, binnenwerk is ongeveer 44 diep en maar 38 hoog.
Voldoet voor nu maar ik ben wel op zoek naar een white/greenbox of een grotere kist waar wel een koelkast in zit/kan.
We gaan ook naar het klapweekend hebben we vandaag besloten dus we kunnen gaan klappen :)106]
Je kunt ook een Alutec d400 aanschaffen. Die is net zo groot als de Basekitchen van HK. Daar kan je makkelijk een ruime keuken in maken. Kookdinges heb je al. de rest is wat handigheid.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #64 Gepost op: januari 26, 2015, 06:14:07 pm »

Ik denk dat de stoelen teveel zijn, misschien kun je die op de auto vervoeren dmv een allesdrager?
Of een aanhangernet kopen en de stoelen boven op het dekzeil onder het aanhanger net. Haak je vast aan de haken voor het dekzeil. Lekker simpel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #65 Gepost op: januari 26, 2015, 06:15:18 pm »

We hebben overigens geen ritszeil maar met elastiek, ik weet niet of dat scheelt...
De laatste jaren heeft het dekzeil een extender, kun je aardig meer zooi onder je dekzeil kwijt. Simpel met elastieken strak te zetten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #66 Gepost op: januari 26, 2015, 06:18:38 pm »

Ik heb geen bon gezien...
Er was me wel opgevallen dat het schort voor het bed geen vakken heeft dat zou volgens mij ook standaard zijn?

We konden laatst bij HK ook een "nieuwe" spacer of astro kopen maar die waren ook al enkele jaren oud, soort van restpartij.
Hopelijk is het dus een overjarig model geweest.
Kun je het aan chassisnr's o.i.d. zien?
HK heeft regelmatig tenten met foutjes te koop. Die zijn gewoon nieuw, maar met foutjes, vlekken oid. Maar vaak in een goedkope basis variant zonder enige extra's. Zoiets kun je ook gekocht hebben zonder het te weten, want waarom zou de verkoper je dat melden? Dan koop je een wagen van 2010, maar tent model 2007 bijv. Combinatiemodel noemt HK dat. Zo ruimen ze voor weinig de oude tenten op die niet aan de eisen voldoen.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2015, 06:21:55 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #67 Gepost op: januari 26, 2015, 07:19:06 pm »

Ik heb net de factuur gekregen en hij is in maart 2010 aangeschaft, ze noemen het een magazijnmodel.
De bandjes zijn van half 2009 dus veel ouder kon hij al niet zijn.
We hadden hem gisteren in een grote garage opgezet om te luchten en op het gemak te bekijken, vanavond weer ingevouwen maar dat gaan we nog even oefenen  :o
nu hebben we een bult waar het xl gedeelte zit  :#

We zijn gerustgesteld en zeer tevreden dus nu op zoek naar een white/greenbox en een ander matrasje.
bedankt voor de tip over het aanhangernet, als het echt niet past is dat nog een optie  :#

Begin maart als de sleurhut wordt opgehaald (en dus alle rommel eruit moet  :() ga ik hem naar huis halen en de spullen zo goed mogelijk zien te laden met kratten e.d.

Hebben jullie foto's van de bak in beladen toestand? Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen namelijk.
Ik zit zelf te denken aan veilingkratten, die passen er precies 2 achter elkaar dus kunnen er 8 in en dan nog wat los spul.
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Muilwijk

  • Gast
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #68 Gepost op: januari 26, 2015, 07:24:24 pm »

Fijn, dat is dan toch een geruststelling. Je houdt er toch een naar gevoel aan over wanneer hij wel ouder
geweest zou zijn!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #69 Gepost op: januari 26, 2015, 07:35:46 pm »

Combinatiemodel noemen ze het momenteel. /blijkbaar een ouder model tent zonder vakken aan je schort.  Maar wel nieuw uit dat jaar dus. Die factuur is altijd handig als bewijs van bouwjaar voor eventuele latere verkoop.
/wij gebruiken een allegaartje van kratten. 2 grote met deksel van de Action. Die passen precies onder het bed. Maar bij jou waarschijnlijk niet omdat je geen Pack&Go hebt. Verder van allerlei soorten kratjes die we hadden staan. In het midden liggen de stokken voor de luifels.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #70 Gepost op: januari 26, 2015, 08:30:00 pm »

hier ook verschillende kratten, met deksel voor (langer) houdbare etenswaren en andere losse kratjes voor reut. Verder ligt er nog de gasfles, tafel, stoelen, opstapje, jerrycan, gaatjestapijt. (even zo uit mn hoofd)
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #71 Gepost op: januari 27, 2015, 10:58:39 pm »

Na enig overleg zit ik er toch sterk aan te denken om met een d400 een keuken te bouwen.
Iemand tips waar ik de kist (of een andere kist) het best kan bestellen?
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #72 Gepost op: januari 28, 2015, 12:08:07 am »

Kijk op sites als trailerplus.nl
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #73 Gepost op: januari 28, 2015, 04:51:37 am »

Na enig overleg zit ik er toch sterk aan te denken om met een d400 een keuken te bouwen.
Iemand tips waar ik de kist (of een andere kist) het best kan bestellen?
Ik heb de D400 van Alutec afgelopen september besteld bij Conrad. Dat was op dat moment de goedkoopste die ik kon vinden. 430 euri's. Ik heb een maand of 4 afgewacht op een aanbieding van Conrad, maar toen ik tijd had toch besteld. De aanbieding van 20% korting kwam natuurlijk 3 weken nadat ik de kist al binnen had. Er zit wel een aantal weken levertijd op de kist. Er zijn wel goedkopere kisten, maar niet in deze ideale maat. Alleen de zarges die HK gebruikt, maar die is stukken duurder. Bekijk anders even de foto's in mijn Topic "onze Cocoon 2014" over de montage van de kist achterop de Cocoon. Er zijn ook diverse leveranciers van traanplaat kisten. Maar die zijn een stuk zwaarder en ook daar geldt, zodra de kist een beetje flinke afmeting krijgt, de prijs erg stevig wordt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #74 Gepost op: januari 28, 2015, 09:04:53 am »

Ik heb de D400 van Alutec afgelopen september besteld bij Conrad. Dat was op dat moment de goedkoopste die ik kon vinden. 430 euri's. Ik heb een maand of 4 afgewacht op een aanbieding van Conrad, maar toen ik tijd had toch besteld. De aanbieding van 20% korting kwam natuurlijk 3 weken nadat ik de kist al binnen had. Er zit wel een aantal weken levertijd op de kist. Er zijn wel goedkopere kisten, maar niet in deze ideale maat. Alleen de zarges die HK gebruikt, maar die is stukken duurder. Bekijk anders even de foto's in mijn Topic "onze Cocoon 2014" over de montage van de kist achterop de Cocoon. Er zijn ook diverse leveranciers van traanplaat kisten. Maar die zijn een stuk zwaarder en ook daar geldt, zodra de kist een beetje flinke afmeting krijgt, de prijs erg stevig wordt.

wij zijn ook opzoek naar een alutec kist dan een ander model maar wij hebben de prijs opgevraagd bij bolksi motoronderdelen en daar scheelt onze kist zo'n 25 euro met die van conrad. Misschien daar eens navragen.Ze hebben niet all prijzen staan maar kunnen hem wel voor je bestellen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal