Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)  (gelezen 46411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #75 Gepost op: januari 28, 2015, 10:23:44 am »

Bedankt voor de tip, ik heb ze een mailtje gestuurd!

Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #76 Gepost op: januari 28, 2015, 11:14:15 am »

graag gedaan
Alle beetjes helpen toch
Wij zijn ook aan het zoeken en het goedkoopst zijn de alutec kisten in duitsland zelf maar die leveren niet in nederland en ophalen kan ook niet( soms ook niet echt een optie).Ik heb wel vrienden dicht bij de grens met duitsland wonen dus als het wel kon willen hun wel voor ons ophalen.Maar helaas..
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #77 Gepost op: januari 28, 2015, 11:50:08 am »

Je kunt de kist dan toch bij hen laten afleveren en zelf weer bij hen ophalen?
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #78 Gepost op: januari 28, 2015, 01:59:46 pm »

zoals jullie wel zullen begrijpen komen nu ook de eerste vragen:
Wat voor matras gebruiken jullie?

Deze zit er bij maar daar worden we nog niet heel gelukkig van:


Ik heb al eens op de site van Ikea gekeken en daar koop je een 10 cm dikke koudschuim matras vanaf 80 euro.
Veel dikker is denk ik niet handig aangezien we er de slaapzakken en si matrassen van de kinderen op het bed willen meenemen. Daarnaast komen de tafel en stoelen nog onder het afdekzeil.
Tenminste dat willen we graag :)12]
effe een reactie van ons. wij hebben vorig jaar bij de ikea matrand 140x200 gekocht omdat wij het bij geleverde matras niet lekker vonden liggen. is wel 329 euro en is 18 cm dik. wij slapen nu echt heel erg lekker en het gaat nog goed dicht terwijl we stoelen en tafel en vaak ook het dekbed erop hebben liggen!!
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #79 Gepost op: januari 28, 2015, 02:06:22 pm »

Ik heb net de factuur gekregen en hij is in maart 2010 aangeschaft, ze noemen het een magazijnmodel.
De bandjes zijn van half 2009 dus veel ouder kon hij al niet zijn.
We hadden hem gisteren in een grote garage opgezet om te luchten en op het gemak te bekijken, vanavond weer ingevouwen maar dat gaan we nog even oefenen  :o
nu hebben we een bult waar het xl gedeelte zit  :#

We zijn gerustgesteld en zeer tevreden dus nu op zoek naar een white/greenbox en een ander matrasje.
bedankt voor de tip over het aanhangernet, als het echt niet past is dat nog een optie  :#

Begin maart als de sleurhut wordt opgehaald (en dus alle rommel eruit moet  :() ga ik hem naar huis halen en de spullen zo goed mogelijk zien te laden met kratten e.d.

Hebben jullie foto's van de bak in beladen toestand? Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat doen namelijk.
Ik zit zelf te denken aan veilingkratten, die passen er precies 2 achter elkaar dus kunnen er 8 in en dan nog wat los spul.
tip voor het xl gedeelte....
bij het inklappen bij de deur gaan staan en dan de punten van de uitbouw helemaal naar binnentrekken vast houden zo lang als het kan bij het inklappen en walla het zit toppie
Gelogd
Jevipro

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #80 Gepost op: januari 28, 2015, 02:32:23 pm »

@Jari,

Heb jij hetzelfde type als wij? Dus niet de zipp edition (en dus geen extender als ik het goed heb begrepen) en heb je dan voldoende ruimte onder het zeil voor in ieder geval 4 stoelen en wat slaapzakken? De kussens en tafel kunnen in de bak, net als de SI matjes. Het scheelt namelijk 10 cm ten opzichte van het schuimrubber dat er nu bij zit.

Welke punten van de uitbouw bedoel je dan? vanuit de deur de dichtstbijzijnde hoek en die naar je toe trekken?

« Laatst bewerkt op: januari 28, 2015, 02:38:02 pm door h2o »
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #81 Gepost op: januari 28, 2015, 03:09:45 pm »

Je kunt de kist dan toch bij hen laten afleveren en zelf weer bij hen ophalen?
Ze wonen in nederland
En de kisten worden alleen in duitsland geleverd dus dat gaat niet werken
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #82 Gepost op: januari 28, 2015, 03:48:41 pm »

@Jari,

Heb jij hetzelfde type als wij? Dus niet de zipp edition (en dus geen extender als ik het goed heb begrepen) en heb je dan voldoende ruimte onder het zeil voor in ieder geval 4 stoelen en wat slaapzakken? De kussens en tafel kunnen in de bak, net als de SI matjes. Het scheelt namelijk 10 cm ten opzichte van het schuimrubber dat er nu bij zit.

Welke punten van de uitbouw bedoel je dan? vanuit de deur de dichtstbijzijnde hoek en die naar je toe trekken?

wij hebben een cocoon xl van 2010 met pack en go en nee we hebben geen extender. wij hebben dus op het bed onze dekbed liggen dan als de tent ingeklapt is dan leggen wij ter bescherming van het grondzeil een extra grondzeiltje erop dan de tafel en 4 of 5 stoelen ligt er aan hoeveel kids er mee gaan en tussen de stoelen leggen we ook nog het gaatjes tapijt!!

als je de xl hebt ... wacht ik ga even een foto zoeken...

ik heb ze niet zo netjes omrand maar ik moet alles met 1 hand doen.

nou die hoeken pak je vast trek je naar binnen (let op voor het dicht klappen eerst dat stukje grondzeil schoon en droog maken) zo ver als je kan dan doen wij het dichtklappen altijd samen en Jan staan aan de kant van de deur en die houdt zo punt vast en dan klappen we hem dicht en het zit erg netjes opgeborgen.
Gelogd
Jevipro

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #83 Gepost op: januari 28, 2015, 03:54:20 pm »

bedankt, we gaan hem morgen even opnieuw inklappen  :P
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #84 Gepost op: januari 28, 2015, 04:00:04 pm »

wij zijn ook opzoek naar een alutec kist dan een ander model maar wij hebben de prijs opgevraagd bij bolksi motoronderdelen en daar scheelt onze kist zo'n 25 euro met die van conrad. Misschien daar eens navragen.Ze hebben niet all prijzen staan maar kunnen hem wel voor je bestellen
Ik heb ook contact gehad met Bolski, maar de D400 was op dat moment bij Conrad echt het goedkoopst.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #85 Gepost op: januari 28, 2015, 04:02:31 pm »

tip voor het xl gedeelte....
bij het inklappen bij de deur gaan staan en dan de punten van de uitbouw helemaal naar binnentrekken vast houden zo lang als het kan bij het inklappen en walla het zit toppie
Krijg je dan geen doek op smerig grondzeil? Want daarom heeft HK een andere theorie bedacht van inklappen. Want wij zitten met de Alutec achterop en heb het nog maar 1x op de oprit uitgeprobeerd in te klappen met de kist. Die kist is wel handig om de uitbouw op te leggen zodat deze niet op smerige grond komt met inklappen.
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2015, 04:06:26 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #86 Gepost op: januari 28, 2015, 04:27:18 pm »

bedankt, we gaan hem morgen even opnieuw inklappen  :P
zo hebben ze het ons bij HK geleerd en het werkt echt goed dus ik zou zeggen succes morgen laat me even weten of het jullie gelukt is
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #87 Gepost op: januari 28, 2015, 04:29:16 pm »

Krijg je dan geen doek op smerig grondzeil? Want daarom heeft HK een andere theorie bedacht van inklappen. Want wij zitten met de Alutec achterop en heb het nog maar 1x op de oprit uitgeprobeerd in te klappen met de kist. Die kist is wel handig om de uitbouw op te leggen zodat deze niet op smerige grond komt met inklappen.
Maar daarom zei ik al maak dat stukje even schoon en droog met een oude theedoek of zo wij doen dit al vanaf het moment dat wij hem hebben omdat ze het ons zo geleerd hebben. En je hebt onze cocoon gezien geen vlek of andere viezigheid aan de achterkant of waar dan ook
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #88 Gepost op: januari 28, 2015, 06:23:05 pm »

Maar daarom zei ik al maak dat stukje even schoon en droog met een oude theedoek of zo wij doen dit al vanaf het moment dat wij hem hebben omdat ze het ons zo geleerd hebben. En je hebt onze cocoon gezien geen vlek of andere viezigheid aan de achterkant of waar dan ook
Geen vlekken, inderdaad. Maar toch raar van HK, want bij onze instructie werd het geheel anders voor gedaan.
Toch maar eens proberen komende vakantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Cocoon XL gekocht! nu gaat het beginnen... :)
« Reactie #89 Gepost op: januari 28, 2015, 06:23:26 pm »

bij Bolski kost hij 469 en 12,95 voor de verzending...
Dan is conrad een stuk goedkoper...
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal