Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Onderhoudsbeurt vouwwagen  (gelezen 8382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: mei 25, 2015, 06:30:04 pm »

Hier een link naar de Bovag-lijst die gehanteerd wordt: http://caravanoccasioncentre.nl/cms/wp-content/uploads/2015/02/Bovag-OH-2.pdf
Duidelijk, dank je. Wordt volgend jaar pas, maar ben nu voorbereid.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: mei 25, 2015, 08:07:15 pm »

Duidelijk, dank je. Wordt volgend jaar pas, maar ben nu voorbereid.
Als ik het niet vergeet zal ik laten weten of het bevallen is.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

pplammers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
  • HK Cocoon xl mtt 2011
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 23, 2015, 12:03:49 pm »

Voor de mensen in Noord-Holland ik werk bij een caravan bedrijf en kan misschien wel een leuke aanbieding doen voor onderhoud

Ondertussen heb ik contact gezocht met bovenstaand forum lid.
Ik heb een onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij het bedrijf waar hij werkt.
Ik ben hier zeer over te spreken. De monteur attendeerde mij  dat de gasslang beschadigd was.
Dit kwam door de trillingen tijdens het rijden. Hierdoor raakt de gasslang de bevestiging beugel van het fornuis.
Om dit in de toekomst te voorkomen, heeft hij een buitenmantel om de gasslang geplaatst, en het boutje voorzien van een bescherming met krimpkous. Zie foto bij de rode pijl. Misschien speelt dit probleem ook bij andere Holtkampers met fornuis.

Wat ik ook te horen kreeg, is dat de banden van 2010 zijn. Dit had ik niet verwacht, want de vouwwagen Cocoon Mtt is van december 2011. Ik had dan ook verwacht dat de banden van 2011 zouden zijn. (Een maand later zijn de banden theoretisch 2 jaar oud)


Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2015, 12:14:48 pm »

Banden zijn vaak ouder als het voertuig, ze hebben een voorraad staan en daar pakken ze twee passende banden uit.
Dit doen ze ook bij auto's, motoren e.d.
Sterker nog, als je je motorbanden laat vervangen krijg je regelmatig een jaar oude banden......
Zover ik het weet word altijd aangeraden om banden te monteren die minder als 2 jaar oud zijn (bij motoren....daar weet ik het toevallig van)
Zelf vind ik het ook prettig als ik nieuwe banden koop dat ze ook echt nieuw zijn....dus ik let er op, maar lang niet iedereen doet dat.

Je kunt het trouwens zelf gewoon zien, de DOT code is vrij herkenbaar op de band en de laatste vier cijfers geven de leeftijd aan:
XXYY, XX = weeknummer, YY = jaartal
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 23, 2015, 12:54:40 pm »

De monteur attendeerde mij  dat de gasslang beschadigd was.
Dit kwam door de trillingen tijdens het rijden. Hierdoor raakt de gasslang de bevestiging beugel van het fornuis.
Om dit in de toekomst te voorkomen, heeft hij een buitenmantel om de gasslang geplaatst, en het boutje voorzien van een bescherming met krimpkous.
Goeie tip! Ik zal eens kijken hoe dat bij mijn Kavango gemaakt is.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal