Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Rits van holtkamper  (gelezen 2779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saaffy

  • Gast
Rits van holtkamper
« Gepost op: juni 03, 2015, 09:52:13 pm »

Hallo mede holtkampers,

Wij hebben in 2008 een nieuwe astro gekocht. Mooie tent en we zijn tevreden gebruikers.  Helaas moesten we na vakantie 2009 het bovenzeil laten vervangen ivm beschadigingen door de fietsendrager.  Gelukkig betaalde de verzekering de kosten. Echter aan het begin van onze zomervakantie 2014 ging de rits kappot. met wat gedoe konden we hem nog wel dicht krijgen,maar niet alle tandjes, en dat werd erger. In augustus 2014 een service afspraak gemaakt bij HK, mocht in mei komen. HK zegt dat er geen garantie meer op zit maar willen de helft van de kosten dragen. Betekent dat ik nog steeds 550 eur moet betalen. we zijn effectief 4 keer op vakantie geweest met het nieuwe doek, circa 5 campings per vakantie, dus als die rits 100 keer open en dicht is gegaan is het veel.
Ik lees veel over de kwaliteit van Holkamper, maar dit is toch niet echt acceptabel of ben ik nou gek? Heeft iemand ervaring met deze ritsen/service van HK? Iemand advies?

Sander
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Rits van holtkamper
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2015, 10:19:34 pm »

550 euro voor een nieuwe rits? Kan je dan niet beter elders een nieuwe rits laten inzetten?

Ivm garantie, ik kan me wel voorstellen dat er geen garantie meer is op een product dat in 2009 gekocht is en in 2014 een mankement vertoont. Dat is ondertussen wel 5 jaar oud. Ik denk dat je bijna nergens na 5 jaar nog op garantie kan terugvallen. Ik vind het zelfs al mooi dat ze willen tussenkomen in de helft van de kosten. Wat niet wegneemt dat ik 550 euro voor een rits te vervangen, heeeel veeeel geld vind ::)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Rits van holtkamper
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2015, 10:38:40 pm »

Wettelijke garantie is eigenlijk vrij simpel (maar lastig te krijgen):
Je moet uitgaan van de normaal te verwachten levensduur. Als iets voor die tijd kapot gaat, is de leverancier (winkel) wettelijk verplicht om je de rest van de waarde te vergoeden / bij te dragen aan de reparatie.
Holtkamper stelt dus met het betalen van 50% na 5 jaar gebruikt, dat je mag verwachten dat hun vouwwagen 10 jaar meegaat. Of dit reëel is, moet jij bepalen samen met HK.

Persoonlijk verwacht ik van HK meer, en lijkt het bedrag voor het vervangen van een rits op het eerste gezicht niet echt marktconform. Vaak wordt door tentenmakers een bedrag van €10 tot €15 per meter gerekend. Daarnaast moet je natuurlijk er rekening mee houden dat het deel dat genaaid moet worden, gedemonteerd en gemonteerd moet worden. Wellicht dat hier de kosten in zitten? Als dat zo is, kun je wellicht hier (veel) geld besparen.
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Rits van holtkamper
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2015, 10:48:49 pm »

Ik had een offerte gevraagd voor 3 ritsen in een flyer uit 1998, inclusief montage etc 750 euro.
Ik ben er nog niet uit, maar voor dat geld denk ik dat ik zelf de tent van de kar af haal en wegbreng naar een zeilmakerij.
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Rits van holtkamper
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2015, 04:19:44 am »

Wat ik eerder gelezen heb is dat het eraf halen van de tent en er weer op zetten 295,00 kost, ja dan ben je er al snel......

Toch in de buurt ergens een offerte opvragen?
Atoma tent voor een offerte vragen?
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal