Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel Cocoon  (gelezen 4381 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jappiow

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Luifel Cocoon
« Gepost op: juni 13, 2015, 05:46:51 pm »

Helaas vanuit een regenachtig Italië een vraag over de luifel van de Cocoon. Hier heb ik al veel over gelezen, maar nog geen bevredigend antwoord op gevonden...

We hebben de luifel nu op staan met schuine stang, maar krijgen de voorzijde niet goed strak.
De vraag is nu natuurlijk òf dit uberhaupt kan, en zo ja, hoe dan?

Zoals gezegd regent het nu, dus een goed strakgespannen luifel is dan wel zo prettig.

Zie ook de foto's

Groet,
Jasper
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2015, 06:13:42 pm door Jappiow »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2015, 06:43:49 pm »

Zoals je middelste stok nu staat vind ik het ook niet werken. Wij hebben die stok dan op gelijke lijn met de andere beide staan en het zijstokje in het puntje,, dan kun je het bijstellen tot het strak staat. Maar meestal zetten we de middelste stok wel in de punt en de luifel gewoon recht, niet dat Sunrise knikje er in. En als het niet strak staat, wat spelen met de hoogtes van de verschillende stokken. Bij de Workshop is geleerd dat de luifelstokken op ongeveer dezelfde hoogte horen te staan als de voortent.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2015, 06:57:33 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jappiow

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2015, 08:38:39 pm »

Op deze manier dus? Ziet er constructief inderdaad wat logischer uit...
Gelogd

Eelco2

  • Gast
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2015, 09:05:43 pm »

Ja, zo moet ie. Als je de luifel met de punt omlaag wil, moet de mast in het gat wat het dichtst bij de tent zit en de schuine korte stang door het gat aan het uiteinde.
:-)

Als je de punt omhoog wil, de punt losritsen en de mast in het gat wat het verst bij de tent vandaan zit.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2015, 08:04:58 am »

dat ziet er beter uit. Helemaal strak krijg je de luifel toch niet. Voor meer ruimte onder de luifel is het natuurlijk prettiger als de middenstok helemaal in het puntje staat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2015, 08:07:43 am »

Iets anders. Geen grote plaatsen daar. Net voldoende om iets neer te zetten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2015, 12:44:15 pm »

Ik heb dit tijdens onze mei vakantie ook geprobeerd en is niet echt gelukt. Mijn voorkeur gaat uit om de middelste stok op het uiteinde te hebben gezien de ruimte die je dan hebt.

Ik heb hier op het forum gelezen dat de luifel links en rechts met 1 lijntje vastgezet kan worden en dat deze onder een hoek van 45 graden t.o.v. de voorkant van de wagen moeten staan naar buiten, zodat deze lijnen evenveel naar voor als naar buiten trekken. Op die manier zou het tussenstuk strak(keer) kunnen komen te staan. Dit is in ieder geval iets wat ik de komende keer wil proberen.
Hieronder staan nog wat foto's die ik destijds bij HK in de showroom heb gemaakt om te zien hoe dit staat. Zie dat de schuine stok helemaal bovenin staat.


Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2015, 01:49:49 pm »

Iets anders. Geen grote plaatsen daar. Net voldoende om iets neer te zetten.
Dat is typsich Italiaans, daar zie je op veel campings kleine plekjes, sommige van ons zal het niet meevallen hun "ding" daar kwijt te raken.

Maar meestal is het in Italie mooi weer en heb je al die binnenruimte helemaal niet nodig.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2015, 03:06:43 pm »

Dat is typsich Italiaans, daar zie je op veel campings kleine plekjes, sommige van ons zal het niet meevallen hun "ding" daar kwijt te raken.

Maar meestal is het in Italie mooi weer en heb je al die binnenruimte helemaal niet nodig.
De Cocoon past al net, hoe moet iets anders er dan nog staan?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2015, 03:09:04 pm »

Ik heb dit tijdens onze mei vakantie ook geprobeerd en is niet echt gelukt. Mijn voorkeur gaat uit om de middelste stok op het uiteinde te hebben gezien de ruimte die je dan hebt.

Ik heb hier op het forum gelezen dat de luifel links en rechts met 1 lijntje vastgezet kan worden en dat deze onder een hoek van 45 graden t.o.v. de voorkant van de wagen moeten staan naar buiten, zodat deze lijnen evenveel naar voor als naar buiten trekken. Op die manier zou het tussenstuk strak(keer) kunnen komen te staan. Dit is in ieder geval iets wat ik de komende keer wil proberen.
Hieronder staan nog wat foto's die ik destijds bij HK in de showroom heb gemaakt om te zien hoe dit staat. Zie dat de schuine stok helemaal bovenin staat.
Het kan dus wel met de grote stuk in het voorste gaatje. Maar ik zie dat de schuine stok ook helemaal bovenaan zit. En je zult met de andere stokken iets moeten goochelen om het geheel goed strak te krijgen.
wat de scheerlijnen betreft, kijk mijn foto's. Wij doen ook altijd maar 1 scheerlijn per stok en de buitenste ca. 45 graden naar buiten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jappiow

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Luifel Cocoon
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2015, 03:26:05 pm »

Ik zal het ff verduidelijken. De cocoon is van mijn ouders en wij staan op zo'n zelfde plekje met de Flyer. Wel staat die dan bijna in de heg, maar het past (nèt). Er zijn ook wel grotere plekken, maar daar betaal je weer meer voor, en daar hadden we geen zin in.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal