Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: aanschaf Holtkamper Flyer ??  (gelezen 8991 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swazus

  • Gast
aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Gepost op: juni 16, 2015, 02:58:22 pm »

Beste allemaal morgen gaan wij de volgende Flyer bekijken!
http://link.marktplaats.nl/m938003273

Ons leek het een perfecte instapvouwwagen. We zijn een gezin met 2 Kinderen 1 van bijna 2enhalf de andere bijna een half jaartje. Wat is jullie mening?? En zijn er nog uitbreidingen voor deze flyer, verkoper heeft al gemeld dat er geen adventuretent aan past.

Groeten :+
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2015, 03:51:06 pm »

Wij hebben dezelfde zoektocht onlangs succesvol afgerond. En ik kan, na een weekend weg met de Flyer, alleen maar bevestigen dat het een perfecte wagen is voor een jong gezin.  :#

Wij hebben er een uit 2000 gekocht. Maar de door jou geposte flyer viel mij al op. Met name omdat ie een kuipzeil heeft (wist niet dat die oudjes dat al hadden?) en dat ie blijkbaar een membrane airco heeft (wederom, wist niet dat die oudjes dit al hadden). Ik zeg wel oudje, maar deze ziet er nog erg goed uit. Wij hebben ook een membrane en voordeel is dat je het dak, als het slecht wordt of is, vrij makkelijk kan vervangen. Werking heb ik nog niet kunnen ervaren maar schijnt goed te zijn.

Voor €750,- kun je bijna geen slechte koop doen. Let vooral op weerplekken (zwarte stipjes, paar mag, maar geen krentebol), de staat van de bak (is het hout niet zacht/verrot) en of de bedlade goed schuift. Staan meer punten op dit forum. Banden en beurt heb ik onlangs laten doen voor in totaal €250,-.
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2015, 03:54:14 pm »

Oh, nog een aanvulling: goede uitbreiding is een froli bedsysteem, hebben wij ook. Slaapt beter dan de standaard plank!
Gelogd

Swazus

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2015, 04:44:27 pm »

Bedankt voor de informatie. Gerustelling dat je er met kleine kinderen in kan. Vraag me af of in deze al een binnentent zit voor in de ruimte waarin de kids zouden komen te slapen. En past op deze ook een ondertentje? En ja zon 2000 model zou ik ook wel willen maar budgettair nog een beetje te veel geld. Komt nog bij dat dit onze eerste vouwwagen/klapper wordt. De koper biedt ook nog een imperiaal te koop doen of ...??
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2015, 05:01:28 pm »

Er zit een volledige binnentent in "jouw" flyer, voor de kinderslaapplek betekent dat dakje en gordijntjes. Voldoende om af te schermen maar biedt geen extra warmte oid. Wij hebben stapelbed van HK gekocht. Aanrader! Slapen ze niet meer op de grond en je houdt ruimte over waar ze kunnen spelen en om koffertjes neer te zetten. Ondertentje lijkt te passen, maar zou ik zelf nooit zo snel doen, vooral niet met jonge kinderen. Als ze ouder worden willen ze ws eigen tentje.

Imperiaal hebben wij ook. Ik zou het doen als ik jou was. Proberen in onderhandeling mee te nemen. Flyer biedt niet overdreven veel opbergruimte vanwege de bedlade die veel ruimte inneemt op de bak. Met speelgoed en luiers kom je dan al snel ruimte tekort. Wij hadden nog een dakkoffer waardoor je in één keer veel extra mee kan nemen.
Gelogd

Swazus

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2015, 06:18:10 pm »

Wederom bedankt voor de info!!😀 Ik ga kijken wat de eigenaar voor de imperial wil ik heb er ook al verschillende gezien op m.p. dus dat komt wel goed. Z,on stapelbed weet ik niet of dat AL wat is voor ons denk dat we proberen met een campingbedje o.i.d. Kleinste kan nu nog in een wagenbak slapen ook. Zo froli systeem is best prijzig toch? Misschien dat we een elektrisch luchtbed erop leggen...😪
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2015, 07:47:35 pm »

Ziet er een mooi oudje uit. Is er wel eentje van de jaren 80. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Let wel op deze heeft waarschijnlijk geen ventilatiemogelijkheden in de bak, ik bedoel dus geen muggengaas in de ramen aldaar. Wat men later expedition noemt.
Ivm het imperiaal, ik zie de wagen niet toegeklapt. Een origineel imperiaal zit normaal met 4 blokjes bevestigd op de bak. Er zijn wel wat zelf gemaakte constructies in omloop.
Als eerste vouwwagen een prima keuze.
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2015, 09:44:34 pm »

Krijg enorme flashbacks van die foto's (zelfde bekleding van de bankkussens enzo), dit is de vouwwagen waar ik als kind jaren mee op vakantie ben geweest met mijn ouders. Lijkt me prima gezinsklapper! Grote voordeel lijkt me de relatief grote voortent met kuipzeil, zeker met kinderen.
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de cocoon van mijn ouders (die zijn inmiddels 2 HK-ers verder) en hoop op goed weer, want met 2 kinderen (1,5 en 3,5) in de regen ga ik denk ik het zitje in de bak en de ruime voortent met kuipzeil van de Flyer wel missen.

Al met al lijkt me het een prima keuze, alhoewel de blik van een acht-jarige wellicht niet zo kritisch is ...  :P
Gelogd

Swazus

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2015, 10:37:31 pm »

Haha leuk om een jeugdherinnering naar boven te halen!! 🙌 De vouwwagen zou van het bouwjaar 1984 zijn l, dus is het er inderdaad een van de jaren 80. :K Waar kan je trouwens de vouwwagen laten keuren? Volgens de huidige eigenaar zou deze H.K.F 2 jaar geleden nog gekeurd zijn. Moet je dat niet elk jaar doen zoals bij auto?  ::)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2015, 06:45:12 am »

Keuring is niet verplicht voor een vouwwagen. Waarschijnlijk heeft de verkoper het over de BOVAG keuring. Mooi meegenomen dat hij nog nagekeken is.
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2015, 06:48:28 am »

Ik stelde dezelfde vraag na mijn keuring en toen werd aangegeven om de 2 a 3 jaar, afhankelijk wat je er mee doet. Naar Zuid Italië heeft ie iets meer te lijden dan naar Drenthe natuurlijk.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2015, 12:53:46 pm »

Leuk ding, ik zeg doen! Voldoende ruimte voor jullie gezin. Op de klep kan makkelijk 2 campingbedjes gezet worden.
Bij koude hingen wij fleece langs de zijkant van het campingbedje.
Ik heb zelf wel een binnentent gemaakt, zodat het iets warmer is bij koude vooral, maar ik vind het er ook een stuk
gezelliger eruit zien.

Wij slapen overigens op 2 luchtbedden met een 2-persoonshoes erom van Human Comfort. Ligt heerlijk! En je krijg extra ruimte om spullen op de lade te leggen.

ben benieuwd of deze flyer in het echt ook zo mooi uit ziet.
Gelogd

Swazus

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2015, 01:09:56 pm »

Sinds vanmorgen eigenaar van een Holtkamper Flyer van 1984👐 De imperial was niet ter plaatse dus die moet ik nog ergens opsnorren. Er werd getwijfeld of deze Flyer al Horraampjes had nou die heeft die😍 De koop voor uiteindelijk 650 gedaan. Volgend weekend met goed weer gaan we de flyer uitproberen, bij ons in de buurt (5km) zit een prachtige camping dus mocht het tegenvallen zijn we zo weer thuis😎 Voor mensen die van rust houden en niet meer nodig hebben dan goed sanitair en prachtige omgeving  een echte aanrader. Camping Tuinenburg! In het echt ziet hij er ook goed uit al is er wel beter te zien dat het tentdoek "gebruikt" is beetje grauwe kleur. Ga van de week maar eens kijken bij action ofzo voor luchtbed(den).😇
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2015, 01:28:25 pm »

Top! Gefeliciteerd met je aankoop. En heel veel klapplezier ermee.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: aanschaf Holtkamper Flyer ??
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2015, 01:38:12 pm »

Ik weet niet of er bij jou een Decathlon in de buurt is, maar voor goede en degelijke kampeerspullen is dat zeer zeker een aanrader!
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal