Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: smeer op kindertent Kyte  (gelezen 6101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxel

  • Gast
smeer op kindertent Kyte
« Gepost op: mei 15, 2016, 02:10:39 pm »

Vorig weekend voor het eerst met onze nieuwe Kyte XL weg geweest. Wat een heerlijke vouwwagen, oh nee, tenttrailer, is het toch!
Het enige waar ik enorm van baal is dat niemand van Holtkamper even gezegd heeft dat je een disselhoes moet gebruiken als je er een kindertent aan hebt. Meteen bij de allereerste keer gebruiken hebben we namelijk gelijk smeer aan het doek van de kindertent XL gekregen! Flink balen!  :(
(gelijk een hoes aangeschaft)

Iemand enig idee hoe je dit schoon kunt maken? Heb me er nog niet aan durven wagen. Misschien gewoon laten bleken en wachten tot er een keer een flinke bui overheen komt?
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2016, 02:40:41 pm door Maxel »
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2016, 03:03:57 pm »

Balen, maar ook raar om dan meteen naar HK te wijzen, heb je geen eigen verantwoordeliijkheid?
Gelogd

Maxel

  • Gast
smeer op kindertent Kyte
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2016, 03:16:25 pm »

Tuurlijk wel, maar de afleverworkshop is toch ook bedoeld om te wijzen waar je allemaal op moet letten of vergis ik me?

Anyway, ik wijs helemaal naar niemand, vraag gewoon of iemand een tip heeft.

Dacht overigens dat dit een vriendelijk forum was, maar ben wel verbaasd over een dergelijke reactie op mijn allereerste bericht....
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2016, 03:22:52 pm door Maxel »
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2016, 03:32:23 pm »

Hmm, erg vervelend en vooral balen. Vooral omdat de tent wit is en dan zo'n zwart veeg erop, zou er zelf ook ziek van zijn.

Tentdoek van Holtkamper staat erom bekend dat het zichzelf bleekt al vraag ik het me af in welke mate bij donkere smeervetten, het zal vast slijten maar helemaal weg lijkt mij sterk. Hoe vervelend het ook is en je de vlek graag zou willen verwijderen zou ik het maar gewoon laten zoals het is. Vaak wordt het tentdoek er niet beter van als je het gaat schoonmaken.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2016, 04:30:50 pm »

Wat vervelend, ik zou even contact opnemen met HK en hen om raad vragen.

Dit is zeker een vriendelijk en gezellig forum, ik denk dat Spiegelbeeld even een off day heeft. ;)
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2016, 04:59:13 pm »

Ai dat is balen! Ik zou inderdaad eerst met HK contact opnemen voor je zelf aan de slag gaat. Deze tip vond ik vast voor je op de ANWB site:

Vetvlekken op de tent
Dep boter-, jus- of olievlekken met poreus papier af. Verwijder de rest met terpentine of wasbenzine. Behandel het doek met een lauw sopje van water en alkalivrije zeep en maak het daarna opnieuw waterdicht.

Misschien kun je aan HK vragen of dit inderdaad een goed plan is. Ik zou zelf niet zomaar wasbenzine op mijn tentdoek durven te gaan poetsen...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2016, 05:20:04 pm »

Wij hadden ook meteen smeer op de tent. Dit kwam van de opdraaisteunen aan de achterkant van de Cocoon. Er zat smeer op de 6 kanten waar je de sleutel op zet. Zoiets verwacht je niet. Ik heb ze meteen schoon gemaakt incl de sleutel. Zat overigens niet op mijn sleutel, want die dop was nieuw. Maar na 2 seizoenen is de vlek niet meer te zien.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2016, 05:20:18 pm »

Ik zou voor je überhaupt met een chemisch middel of zeep op je tentdoek gaat zitten bij HK eerst navraag doen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Maxel

  • Gast
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2016, 05:31:25 pm »

Denk dat ik van de week inderdaad maar even met HK bel.
Zal wel even laten weten wat ze adviseren.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2016, 06:34:02 pm »

Zeker niet met zeep! Dan verliest katoen zijn waterdichtheid, of je moet het met heeeeeel veel water uitspoelen.
Mijn eerste idee zou wasbenzine zijn. Maar of het daar beter van wordt ... Je moet oppassen dat een kleine veeg geen grote vlek wordt, doordat je het weg probeert te poetsen.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2016, 07:11:53 pm »

Bekijk het vooral positief zou ik zeggen - de eerste vlek is altijd het ergste en bij gebruik komen er nog veel vlekken bij. Die kun je nu veel gemakkelijker relativeren  :)

Zou overigens zelf ook pislink zijn - toch nog heel veel plezier met de geweldige Kyte!
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2016, 08:13:32 pm »

Wat is er onvriendelijk als je ten eerste medeleven betuigd en daarna vraagt welke verantwoordelijkheid je zelf draagt als je de n je eerste post ooit meteen begint te wijzen?

Mijn dag was allerminst een off day enige spannende was bloemkool of spruitjes, gelukkig kwam er rond half zes spruitjesdampen uit de USB poort en wist ik toen genoeg.

OT:eerste veeg of kras is nooit leuk, als dat eenmaal is gebeurd dan  heb je dat de ok gehad en is het nieuwe eraf.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2016, 08:48:50 pm »

Wat een nare reacties hier zeg. Beheerders mag dit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2016, 09:05:44 pm »

Als het er nog niet te diep in zit ( zal meevallen bij nieuw doek) kun je het eens proberen met talkpoeder. Gewoon er op, heel licht deppen en een dagje laten zitten. Je kunt bij een ingeklapte Kyte bij de kindertent dus dit kan in de garage. Het 'losse' vet wordt door het talkpoeder opgenomen Voor het restant van de (dan droge!) vlek zou je gewoon gum kunnen proberen. Dit gebruikt en adviseert HK ook voor vegen op het doek. De evt. rest zal uit moeten bleken..
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: smeer op kindertent Kyte
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2016, 09:17:12 pm »

Het is ons ook overkomen bij onze Zambezi. De luifel viel over de dissel heen. Daarna ook meteen een disselhoes gekocht. Wat wij niet hebben gedaan maar wat jij nog wel kan doen is het melden bij de verzekering als tenminste goed verzekerd bent.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal