Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camplet of flyer  (gelezen 1023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rbeek2750

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde
Camplet of flyer
« Gepost op: juni 14, 2023, 01:54:20 pm »

Vraagje
Ik heb nu een Camplet en omdat ik invalide ben klapt mij vrouw debak open van de Camplet zonder hulpveren
Nu willen we graag eengoede holtkamper flyer maar is dat nog zwaarder inklappen van de deksel of is het makkelijker dan de Camplet??????
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Camplet of flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2023, 02:23:33 pm »

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de fysieke conditie van je vrouw, maar ik ben in het verleden alleen met drie kinderen op pad geweest met een Flyer en ik vond het goed te doen. Op het deksel zit een soort hefboom, waarmee je de tent openklapt. Het invouwen is op die manier ook vrij eenvoudig en zeker niet te zwaar, alleen even beetje lastiger in je eentje om het tentdoek ertussen te frotten.
Nu hadden wij een oudere Rapido keuken op de dissel, zonder 'kruiwagen wielen', dus die moest echt naar zijn plek onder de luifel worden gesjouwd en dat was echt niet te doen in mijn eentje.
Al met al vond ik het een fijne vouwwagen (en mooi!).
De Camplet ken ik zelf niet, dus qua vergelijking met de Flyer heb je niets aan me  :P
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Camplet of flyer
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2023, 02:49:25 pm »

Eventueel zou je bij Vouwwagencentrum Noordbergum een hulpveer op je Camp-let kunnen laten plaatsen. Kosten daarvan waren in 2018 €500 geloof ik.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Camplet of flyer
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2023, 04:26:08 pm »

Moet dan in ieder geval een Flyer zonder keuken zijn denk ik.

Afgelopen meivakantie kwam er iemand met een Flyer naast ons staan en zo te zien was het best wel een dingetje om die keuken er af te halen. De rest leek mij vrij soepel te gaan. Misschien dat een spacer beter past. Ook iets minder doek uit te klappen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Camplet of flyer
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2023, 04:26:52 pm »

Wee alleen dat ik er meerdere mensen ken die alleen met een flyer opstap gaan.
Maar niet opgelet hoeveel moeite ze moeten doen om hem op te zetten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

whizzle

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Camplet of flyer
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2023, 06:57:49 pm »

Wij hebben de flyer indertijd weg gedaan mede omdat het fysiek te zwaar werd om in en uit te klappen en de keuken te versjouwen. In je eentje inklappen is nog wel een dingetje om te zorgen dat het doek er goed in komt. We hebben toen gekozen voor een Cocoon want vaste keuken en veel sneller op te zetten. Maar de flyer is mooier 😉
Gelogd

Scs75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Camplet of flyer
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2023, 06:15:01 pm »

Ik zet mijn Flyer altijd alleen op. Ik heb 5 versleten ruggenwervels en een heup waar ik 3x aan ben geopereerd, maar neem gewoon een paar minuten extra de tijd om hem open te klappen.
Met het dichtklappen ervaar ik alleen moeite met het deksel optillen vanaf de grond, maar zodra hij 15cm hoog is getild gaat ook dat verder zonder moeite.
Als je het deksel bijna dicht hebt, kan je eventueel een balkje van een 30cm tussen het deksel en de rand van de bedlade zetten, om zo al het tentdoek wat uitsteekt in de bak te werken, en dan het balkje weghalen om het deksel te sluiten.
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Camplet of flyer
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2023, 06:36:09 pm »

Ik zou eens naar de combi Camp kijken. Ik krijg deze met mijn invalide lichaam open (zolang ik mijn armen omhoog krijg)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Camplet of flyer
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2023, 06:38:16 pm »

Ik zou eens naar de combi Camp kijken. Ik krijg deze met mijn invalide lichaam open (zolang ik mijn armen omhoog krijg)
Die lijkt mij idd erg gebruiksvriendelijk. Maar hoe zit het met zo'n wagen als de ondergrond ongelijk is?
Als de wagenbak hoger is dan de deksel, of wellicht nog vervelender de deksel hoger dan de wagenbak?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Camplet of flyer
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2023, 07:35:18 pm »

Wagen hoger dan deksel is geen probleem: op de hoekpunten van het imperiaal wiggen plaatsen. Wij hebben er 5 mee (maar nooit meer dan 4 nodig), gemaakt van een tuinpaal (dus plm 7 cm dik op het dikste punt).

Deksel hoger is een ding. Iets hogere bande helpt veel (wordt nu standaard geleverd). Maar je leert steeds beter het terrein lezen. Mij valt dat in de praktijk reuze mee.

Bottom line: ongelijk maakt weinig uit, als het deksel maar in zijn geheel kan klappen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Camplet of flyer
« Reactie #10 Gepost op: juni 18, 2023, 03:54:00 pm »

Ik heb slechts 2 keer een plankje onder het deksel moeten leggen. Dat lukte wel alleen, maar het is wel iets waar ik liever hulp voor vraag.
Dat is sowieso wel iets. Vraag hulp als het niet lukt. Het is lastig, maar de meeste mensen helpen graag.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Camplet of flyer
« Reactie #11 Gepost op: juni 18, 2023, 05:51:36 pm »

De country is een makkelijke klapper, onder het deksel moet je vrijwel altijd wat wiggen leggen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
Re: Camplet of flyer
« Reactie #12 Gepost op: juli 04, 2023, 10:17:47 am »

een spacer is ook handig zelfde model als een flyer alleen twee slaapplekken minder
maar de keuken kan blijfen staan
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal