Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen  (gelezen 19762 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia

Hallo allemaal,

Ik ben Gavia en ben nieuw hier. Bedankt voor het toelaten! Ik heb al veel gelezen hier, maar ik ben er tot nu toe toch nog niet helemaal uitgekomen.
Na een aantal jaar met de tent te hebben gekampeerd heb ik nu mijn zinnen gezet op een vouwwagen.

Tegen de tijd dat we er mee gaan kamperen zijn de kinderen 7, 5 en 1. Ik moet de vouwwagen dus écht in mijn eentje weten op te zetten.

Dit zijn mijn eisen:
- Alleen op te zetten en in te klappen.
- Minstens 4 slaapplekken
- Een zo groot mogelijke voortent binnen de opties, zodat er binnen ruimte is om te spelen en te zitten.
- Budget ongeveer 1500 euro.

Het gaat me niet om snelheid van bijvoorbeeld zo'n 1-2-3 wagen, maar om de mogelijkheid het alleen te kunnen.

Na al het lezen en vergelijken kom ik op een Camplet Royal met extra gastencabine van 2001 en ouder (jonger lijken ze boven budget). Er staat er op Marktplaats 1 te koop die aan de eisen lijkt te voldoen (iets te duur), maar die is voor ons erg ver rijden. Ik hoop dus nog iets tegen te komen wat dichterbij is. (Regio Arnhem/Nijmegen en daar ongeveer een uur vanaf rijden)
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1443350731-vouwwagen-camplet-royal-met-xtra-luifel-2pers-slaapcabine.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer


Een Holtkamper Flyer Expedition voldoet misschien ook wel aan de eisen? Maar hoe zit het met de keuken daarvan? Kan ik die alleen tillen? Ik weet niet of ik handig genoeg ben om er wielen onder te zetten (dat las ik ook ergens als tip) Of kan ik de keuken er af laten? Ik heb van het tentkamperen een keukenblokje wat nog voldoet) En ik moet de Adventuretent er waarschijnlijk bij vinden/kopen?

Een Jamet Louisiana sprak me ook aan, vooral vanwege de prijs/afmetingen verhoudingen, maar ik denk dat ik de keuken niet getild krijg en of ik de voortent opgezet krijg. Daarvan kan ik de keuken sowieso niet erop laten zitten.

Trigano Odysee, zag ik, maar die lijkt me ook moeilijk opzetten
Cabanon Europa zag er erg groot uit.

Is het mogelijk om zelf een gasveer te laten plaatsen bij een vouwwagen zonder?

Ik las ook vaak: ga bij een dealer langs. Ik heb veel op internet gestruind naar zaken die tweedehands vouwwagens verkopen, maar die zij verkopen zijn veelal boven budget. Heeft het dan wel zin om nieuwere versies te gaan bekijken van wagens die ik op het oog heb?
Hebben jullie anders tips voor handelaren in de omgeving?

Bedankt voor de hulp!
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2019, 08:43:59 pm door Gavia »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 22, 2019, 09:23:06 pm »

Hoi Gavia,

Een Jamet Louisiana is een vouwwagen met veel ruimte en qua prijs kwaliteit erg aantrekkelijk.

Maar het is een typische bouwwagen. Het kost veel tijd om op te zetten en naar mijn ervaring niet tot zeer lastig zelf op te zetten. De keuken is loodzwaar.

Ik zou zoeken naar een snelklapper.

Succes!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 22, 2019, 09:44:50 pm »

Zware bermkeukens zou je natuurlijk kunnen voorzien van een stel wielen zodat je die maar heel even hoeft te tillen.
Of met uitschuifbare pootjes zodat je hem met behulp van het neuswiel helemaal niet hoeft te tillen. (Neuswiel laag, pootjes uit, neuswiel hoog, keuken wegrollen)

Maar of de rest makkelijk op te zetten is weet ik niet. Ik kan iig elke Camp-let zonder hulpveer (2007 over het algemeen) afraden. Tenzij je een vrouw bent die aan rugby doet oid.  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2019, 09:50:18 pm door Jer81 »
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2019, 10:20:26 pm »

De wagens met losse keuken zou ik vermijden. Dit had onze vorige vw (Trigano Odyssee) en dat ding was loodzwaar! En er waren woeltjes onder, maar echt lekker reed dat niet over het hobbelige gras.

(En ik vond die keuken ook niet echt stabiel staan (op hobbelige) ondergrond, met kleine kinderen die in een onoplettend moment iets met de keuken doen geen fijn idee...)
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2019, 10:35:41 pm »

Ik denk dat Combi-Camp als grote voordeel heeft dat de wagens meestal zijn ontworpen zodat de keuken gewoon aan de wagen blijft. Je hebt ze in verschillende formaten, maar misschien is onderstaand iets?

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1441139453-vouwwagen-combi-camp.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ligt er ook een beetje aan of het erg (of juist fijn) is om de bedden te moeten delen. Wij hebben de afgelopen twee jaar altijd vader-dochter en mama-(baby)zoon gelegen. Eerlijk gezegd vond ik het fantastisch. Zeker omdat onze bedden niet zo groot zijn (oude vw) en ik zo nog een beetje ruimte had. We zijn ook van plan voorlopig zo te blijven slapen in de vw. Als iemand het zat is, mogen ze een ondertentje in :-D.

Ik denk dat je met het verhaal van een alleenstaande (?) mama die graag wil kamperen met haar kinderen bij een liefhebber er wel een paar honderd af praat. Zou bij mij in ieder geval wel lukken.
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:14:44 am »

Hoi Gavia,

Een Jamet Louisiana is een vouwwagen met veel ruimte en qua prijs kwaliteit erg aantrekkelijk.

Maar het is een typische bouwwagen. Het kost veel tijd om op te zetten en naar mijn ervaring niet tot zeer lastig zelf op te zetten. De keuken is loodzwaar.

Ik zou zoeken naar een snelklapper.

Succes!

Daar was ik al bang voor. Dan valt hij definitief af.
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:17:23 am »

Zware bermkeukens zou je natuurlijk kunnen voorzien van een stel wielen zodat je die maar heel even hoeft te tillen.
Of met uitschuifbare pootjes zodat je hem met behulp van het neuswiel helemaal niet hoeft te tillen. (Neuswiel laag, pootjes uit, neuswiel hoog, keuken wegrollen)

Maar of de rest makkelijk op te zetten is weet ik niet. Ik kan iig elke Camp-let zonder hulpveer (2007 over het algemeen) afraden. Tenzij je een vrouw bent die aan rugby doet oid.  :)

Dat zelf knutselen aan de keuken zie ik niet zo zitten. Ik betwijfel of ik dat kan en ik ken ook niet echt iemand die me daarbij kan helpen.

Is zo'n gasveer ook nog te installeren als een vouwwagen dat niet heeft?
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:19:14 am »

De wagens met losse keuken zou ik vermijden. Dit had onze vorige vw (Trigano Odyssee) en dat ding was loodzwaar! En er waren woeltjes onder, maar echt lekker reed dat niet over het hobbelige gras.

(En ik vond die keuken ook niet echt stabiel staan (op hobbelige) ondergrond, met kleine kinderen die in een onoplettend moment iets met de keuken doen geen fijn idee...)

Helder, dat valt dus allemaal af. [
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:21:54 am »

Ik denk dat Combi-Camp als grote voordeel heeft dat de wagens meestal zijn ontworpen zodat de keuken gewoon aan de wagen blijft. Je hebt ze in verschillende formaten, maar misschien is onderstaand iets?

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1441139453-vouwwagen-combi-camp.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ligt er ook een beetje aan of het erg (of juist fijn) is om de bedden te moeten delen. Wij hebben de afgelopen twee jaar altijd vader-dochter en mama-(baby)zoon gelegen. Eerlijk gezegd vond ik het fantastisch. Zeker omdat onze bedden niet zo groot zijn (oude vw) en ik zo nog een beetje ruimte had. We zijn ook van plan voorlopig zo te blijven slapen in de vw. Als iemand het zat is, mogen ze een ondertentje in :-D.

Ik denk dat je met het verhaal van een alleenstaande (?) mama die graag wil kamperen met haar kinderen bij een liefhebber er wel een paar honderd af praat. Zou bij mij in ieder geval wel lukken.

Dat ziet er goed uit, bedankt voor de link. 2x2 bedden is helemaal prima!
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:36:42 am »

Te koop: vouwwagen Combi Camp Panda Family snelle opzetter
€ 950,00
http://link.marktplaats.nl/m1445944440?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Is dit iets, willen jullie eens meekijken? Rits moet vervangen, is dat duur?

VOUWWAGEN COMBI CAMP 2003 - KOOPJE!
€ 1.999,99
http://link.marktplaats.nl/m1446993940?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Of deze?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2019, 07:05:00 am »

Zware bermkeukens zou je natuurlijk kunnen voorzien van een stel wielen zodat je die maar heel even hoeft te tillen.
Of met uitschuifbare pootjes zodat je hem met behulp van het neuswiel helemaal niet hoeft te tillen. (Neuswiel laag, pootjes uit, neuswiel hoog, keuken wegrollen)

Maar of de rest makkelijk op te zetten is weet ik niet. Ik kan iig elke Camp-let zonder hulpveer (2007 over het algemeen) afraden. Tenzij je een vrouw bent die aan rugby doet oid.  :)

De keuken moet ook weer op/aan de vouwwagen bevestigd worden. Bij de Louisiana word dat tillen,  wat alleen niet gaat lukken.
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 23, 2019, 08:37:55 am »

Ik ga alleen met mijn dochter kamperen en ik heb een combicamp Venezia. Die is prima alleen op te zetten. Op de plek zetten en de deksel is met mijn brak lichaam (chronische ziekte) wel zwaar en vraag ik meestal, maar in geval van nood kan ik het ook alleen.
In principe is het alleen een twee persoons bed, maar met een gastencabine (zit er niet standaard bij!) heb je twee slaap plaatsen extra. Daarbij heb ik het bed dwars, waardoor er nog een kinder plek naast zit.
We gaan vaker met vriendin die ook een volwassen heeft en dan passen er vijf in de voortent.

Mijn bed staat zo: Prachtige Combi-camp de Luxe Venezia 2004 met gastencabine!!
€ 2.950,00
http://link.marktplaats.nl/m1447797618?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2019, 08:50:39 am door Mirri74 »
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2019, 08:54:22 am »

Te koop: vouwwagen Combi Camp Panda Family snelle opzetter
€ 950,00
http://link.marktplaats.nl/m1445944440?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Is dit iets, willen jullie eens meekijken? Rits moet vervangen, is dat duur?

VOUWWAGEN COMBI CAMP 2003 - KOOPJE!
€ 1.999,99
http://link.marktplaats.nl/m1446993940?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Of deze?

Die tweede ziet er super uit!!!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 23, 2019, 08:56:28 am »

Dat zelf knutselen aan de keuken zie ik niet zo zitten. Ik betwijfel of ik dat kan en ik ken ook niet echt iemand die me daarbij kan helpen.

Is zo'n gasveer ook nog te installeren als een vouwwagen dat niet heeft?
Enkel vouwwagen centrum Noordbergum kan zo'n veer op een ouder model installeren. Kost wel bijna 500 euro geloof ik. Maar wie weet loop je toevallig tegen een model van 2007 of jonger aan voor een zachte prijs.
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2019, 09:01:27 am »

Die tweede ziet er super uit!!!

Idd, plus je hebt het bed dwars, zodat er een kinderbed naast is voor je kleintje. En als je dan ook nog mee komt naar het weekend van de combi camp club, leren we je meteen hoe je hem moet opzetten  :>
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal