Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen  (gelezen 19760 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 23, 2019, 09:28:55 am »

Het opzetten zal wel lukken. Maar is de wagen ook op de goede plek te zetten? Het is nogal een gevaarte zo'n combi camp. Daarnaast moet je zeker een gastencabine hebben anders heb je te weinig ruimte voor 4. Verder wel makkelijk op te zetten als je de voortent niet nodig hebt. Dus naar een mooi weer bestemming verdient aanbeveling als je niet wil bouwen.
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 23, 2019, 09:39:32 am »

Het opzetten zal wel lukken. Maar is de wagen ook op de goede plek te zetten? Het is nogal een gevaarte zo'n combi camp. Daarnaast moet je zeker een gastencabine hebben anders heb je te weinig ruimte voor 4. Verder wel makkelijk op te zetten als je de voortent niet nodig hebt. Dus naar een mooi weer bestemming verdient aanbeveling als je niet wil bouwen.

Een voortent is echt wel nodig. We kamperen in Nederland.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2019, 09:42:02 am »

Ik zou dan denken aan een 3Dog / Campwerk / Campooz achtig opzet systeem. Die zijn nog wel te doen alleen en je hebt redelijk de ruimte. Staat ook nog eens vrij vlot.
Vrees echter dat dat niet gaat werken voor je budget.

Check bij een combicamp of die deksel je niet te zwaar is. Vooral bij dicht klappen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:42:56 am »

Ik kampeer alleen (met 2 zoons) en heb een Flyer, deze is prima alleen op te zetten. De keuken moet er idd vanaf maar is door het kruiwagen systeem prima te tillen.  Wat ik doe is de eerst de keuken los en op hoogte, dan neuswiel omlaag en dan gaat het prima :J.

Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:45:19 am »

Ik kampeer alleen (met 2 zoons) en heb een Flyer, deze is prima alleen op te zetten. De keuken moet er idd vanaf maar is door het kruiwagen systeem prima te tillen.  Wat ik doe is de eerst de keuken los en op hoogte, dan neuswiel omlaag en dan gaat het prima :J.

Heb je er dan de adventuretent bij? Of heb je voldoende ruimte.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:54:17 am »

Nee geen adventuretent, de jongens slapen in een eigen tentje. Maar op de deksel kunnen 2 personen slapen,  evt in een stapelbed
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 23, 2019, 03:03:02 pm »

De keuken moet ook weer op/aan de vouwwagen bevestigd worden. Bij de Louisiana word dat tillen,  wat alleen niet gaat lukken.
Dat zou dan op precies dezelfde manier enkel dan omgekeerd kunnen.
En ja, dat blijft een gedoe.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 23, 2019, 03:26:48 pm »

Hier ook een  alleenstaande moeder. Ik heb gekampeerd met een Trigano Odyssee met mijn 2 kinderen. Het meest lastige was het openklappen van de vouwwagen. Zij waren toen ik begon ook ongeveer 7 /8 jaar oud. Zij stonden samen aan een kant en ik aan de andere kant. Open duwen. Zij hielden de plank vast en ik liep de plank al vasthoudend door naar de andere kant om hem verder te laten zakken. De rest kun je dan alleen. Voordeel is dat onder de trigano een ondertentje kan. Handig om spullen in te zetten als er niemand wil slapen. Ik mijn vouwwagen zat al een lattenbodem geknutseld. Veel opbergruimte in de bak en een zo goed als volwaardig bed.
De keuken hangt aan de achterzijde. Ik had er wieltjes onder en kan hem er alleen af halen en verzetten als het moet ook op gras. Maar ook hier kan een 7 en 5 jarige al goed bij helpen.

En heb je een keuken aan je vouwwagen echt nodig. Ik gebruikte hem namelijk bijna niet. Had er een los gaspitje (koffermodel) op staan en verder gebruikte ik de safarichef/skottelbraai.  Dit kun je ook op een tafeltje of kastje zetten.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2019, 03:28:37 pm door Enidan76 »
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 23, 2019, 03:41:56 pm »

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1440315204-camp-let-savanne-imperiaal-en-nw-banden.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=android_social&utm_source=android_social&utm_content=vip


Dit lijkt een heel handige voor jouw situatie...
Het lijkt of de keuken niet los hoeft. Ik ken de 123 klappers enkel van vrienden, daar ging moeder soms ook alleen met de kinderen mee weg.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2019, 03:43:31 pm door g11ling »
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 23, 2019, 04:32:06 pm »

Hallo Gavia,

wij hebben een Combi Camp Venezia gehad tot dit jaar. Ik moet ook alleen de vouwwagen opzetten en dat is in principe met een CC prima te doen. Het is, zoals eerder gezegd wel een behoorlijk gevaarte om alleen goed op de plek te zetten.

Wij hebben sinds dit voorjaar een Camplet Concorde van '99 (zonder gasveer dus). Het is te doen voor mij maar het is wel een handigheidje en het blijft vrij zwaar. Je kunt op een camping natuurlijk altijd een een buurman/vrouw vragen met het openklappen. De rest van het opzetten is een eitje en dus makkelijk alleen te doen. Verder is de Camplet een erg licht en handzaam karretje met een keukentje waar je niet mee hoeft te sjouwen.

Ik laat er in het najaar ook een gasveer op zetten, dat is inderdaad alleen bij Vouwwagencentrum Noordbergum te doen en kost €495. Da's niet goedkoop maar ik wil nog jaren verder met de Camplet en mijn rug is niet best dus het is voor mij noodzaak dat het openklappen goed te doen blijft.
Ik vond het twee pits gasstel wel wat behelpen dus heb ik er een 3 pits ingebouwd.

Ik vind de Camplet een heerlijke wagen, ruim genoeg, zeker als je een gastencabine er bij hebt.

Dit is onze Camplet Concorde:











« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2019, 04:37:11 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 23, 2019, 04:44:01 pm »

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1440315204-camp-let-savanne-imperiaal-en-nw-banden.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=android_social&utm_source=android_social&utm_content=vip


Dit lijkt een heel handige voor jouw situatie...
Het lijkt of de keuken niet los hoeft. Ik ken de 123 klappers enkel van vrienden, daar ging moeder soms ook alleen met de kinderen mee weg.
een Savanne is zeker een optie zou je denken :J :J  Leuke wagens :J
De keuken draait naar buiten en hoef je dus niks aan te tillen.  2x 2 persoonsbed. Een gasveer is dan wel echt fijn omdat het deksel wel wat zwaar is.  Ik vind Camp-let altijd erg leuke wagens :J
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 23, 2019, 04:50:34 pm »

Hier staat een Royal voor €1150. Die prijs kun je waarschijnlijk nog wel wat naar beneden krijgen. Deze heeft ook een gastencabine. Als je daar dus een gasveer op laat zetten blijf je waarschijnlijk nog binnen je budget ook.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1433868674-camplet-royal-vouwwagen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:16:46 pm »

Die tweede ziet er super uit!!!

"Een rits aan vervanging toe" baart mij wel wat zorgen, want dat is vast geen goedkoop grapje om te doen.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:27:32 pm »

Eerlijk gezegd denk ik dat je 2 opties hebt met 3 kleine kinderen; je accepteert en anticipeert dat je altijd bij het opzetten wat hulp zult moeten vragen van mensen op de camping (wat meestal onegvraagd aangeboden wordt), of je laat het idee van camperen met een vouwwagen vallen. Klinkt misschien wat ongenuanceerd maar dit is het meest eerlijke advies dat ik kan geven.

Zelfs met een relatief lichte vouwwagen valt het vaak vies tegen de kar op zijn plek te krijgen. Lukt mij als redelijk licht gebouwde maar niet onsportieve man bijna nooit alleen. Zelfs de meest doordachte vouwwagens hebben bij het opzetten handelingen die met 4 handen beter gaan. En last but not least - met kinderen in die leeftijd die net voor langere tijd in de auto hebben gezeten, loop je met 2 handen al tegen grenzen aan. Misschien nog ok bij mooi weer maar dat heb je niet voor het uitzoeken.

Een bouwwagen is een no-go, keukentje verplaatsen met bovenstaande nog te doen en alles met een losse voortent of uitvoerige buizenconstructie-luifel niet te doen. Dan blijft er niet heel veel over bij een kleiner budget.

Succes met de zoektocht!

Matthijs

Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:49:05 pm »

Dat is wel erg "kort door de bocht" Matthijs. Gavia heeft al een aantal jaren met een tent gekampeerd dus de ervaring wat betreft opbouwen met de kinderen erbij is haar niet vreemd.
En ik ben ook geen grote zware kerel maar kon de combi camp altijd makkelijk in mijn eentje op de plek zetten, en nu met de Camplet is dat helemaal erg makkelijk te doen.
 
ik ben het met je eens als je zegt: Een bouwwagen is een no-go en n alles met een losse voortent of uitvoerige buizenconstructie-luifel is ook niet aan te raden. Maar er zijn echt wel vouwwagens waaar Gavia prima mee uit de voeten zou kunnen en die binnen haar budget vallen. En dan heb ik het niet eens alleen over de Camplet.
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2019, 05:51:40 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal