Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen  (gelezen 19238 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:49:19 pm »

Hier staat een Royal voor €1150. Die prijs kun je waarschijnlijk nog wel wat naar beneden krijgen. Deze heeft ook een gastencabine. Als je daar dus een gasveer op laat zetten blijf je waarschijnlijk nog binnen je budget ook.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1433868674-camplet-royal-vouwwagen.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Dat zou voor Gavia een optie zijn. Maar dan idd wel met gastveer laten monteren.
Er staan redelijk wat oudere Camp-let vouwwagens te koop op Marktplaats en de kwaliteit is doorgaans goed. En vaak zit er ook nog een gastencabine bij. Dan heb je 6 slaapplaatsen. En standaard 4 slaapplaatsen van de grond. Keuken die geen enkele moeite of kracht kost om neer te zetten (uitklappen en pootje eronder). En standaard al gelijk de voortent mee uitgeklapt. De tent is door Isabelle gemaakt en dus voorzien van kwaliteitsdoek en zware ritsen.
Zelf ben ik voor een Camp-let gegaan omdat ik er tegenaan liep en de bak beviel mij. Slechts 500 kilo beladen (250 leeg met tent) ipv de gebruikelijke 750. En klein en compact met harde deksel. De kleine van 7 zou zelfs mee kunnen helpen met het op de plek zetten van de wagen.
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 23, 2019, 06:02:31 pm »

Dat is wel erg "kort door de bocht" Matthijs. Gavia heeft al een aantal jaren met een tent gekampeerd dus de ervaring wat betreft opbouwen met de kinderen erbij is haar niet vreemd.

Misschien heb je gelijk dat ik het te negatief zie (dat hoop ik misschien wel) maar denk dat een reality check hier wel op z'n plaats is. Een kind van 1 op een camping is een full-time handenbinder. En je kunt een kind van 7 niet de verantwoording geven (in de gaten houden kan wel maar verantwoording is wat anders) voor een peutertje.  Het opbouwen van een tent, zelfs de meest eenvoudige, vraag aandacht en concentratie en vaak af en toe meer dan 2 handen. Je komt naar mijn bescheiden mening niet uit onder lokaal wat hulp vragen. En dat is op zich helemaal geen probleem - maar je moet dat wel willen.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 23, 2019, 08:06:34 pm »

Slechts 500 kilo beladen (250 leeg met tent) ipv de gebruikelijke 750. [...] De kleine van 7 zou zelfs mee kunnen helpen met het op de plek zetten van de wagen.
Zijn er eigenlijk mensen die de vouwwagen met de auto precies op de plek zetten?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 23, 2019, 08:36:18 pm »

Lijkt me niet, de dissel staat eigenlijk altijd tegen de struiken of zo. Dus je zult hem toch het laatste stuk met de hand op de juiste plek moeten zetten.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 23, 2019, 08:57:33 pm »

Elke keer als ik denk ik rij hem er even stoer heen denk ik waarom ook even afkoppelen is net zo makkelijk.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 23, 2019, 09:44:19 pm »

Ik heb inderdaad al gekampeerd toen de oudsten 1 en 3 waren en dat was niet altijd zonder moeilijke momenten bij het opzetten, maar daar kwamen we wel uit. Inmiddels met deze ervaring zou het me niet tegenhouden te gaan kamperen. De tent was immers ook een gevalletje van de instructie zegt 20 minuten, maar de realiteit iets anders...

Eigenlijk gaat het nu dus tussen de
Camplet Royal met gastencabine, die goedkoop genoeg is om er een gasveer op te laten monteren.
Camplet Concorde is er niet met gastencabine geloof ik?

Combicamp Panda Family? Alleen daarover vind ik weinig ervaringen. Een verkoper op MP zegt dat het te doen is door 1 persoon. En daar moet denk ik ook de gastencabine bij.
Combicamp Venezia met gastencabine.

Voordelen Camplet: lichter en volgens mij klap je de voortent ook mee uit?
Voordelen Combicamp: meer aanbod, keuken spreekt me meer aan. Je ligt op de lattenbodem? Bij de Camplet in de bak geloof ik, waardoor je in een lichte kom slaapt?

Koken in de tent vind ik niet erg, dat doe ik nu met de tent ook.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1433868674-camplet-royal-vouwwagen.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Deze heeft geen gasveer, maar zou daarmee kunnen worden uitgebreid. Valt binnen budget.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1448998696-camplet-royal-4-6-personen-incl-accessoires.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Geen gasveer, veel extra's, die ik niet nodig heb. Kan je weer proberen te verkopen, maar de vraag is of dat lukt.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1443350731-vouwwagen-camplet-royal-met-xtra-luifel-2pers-slaapcabine.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Geen gasveer. Staat al een tijdje te koop, je kan niet bieden. Zonder de gasveer is deze boven budget.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1441139453-vouwwagen-combi-camp.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Lekkages bij de voortent die behandeld moeten worden. (Is dat erg ingewikkeld?) Met 2000 euro vraagprijs, misschien gunstiger dan die van 1999 die een defecte rits heeft?

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1446993940-vouwwagen-combi-camp-2003-koopje.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Die van 1999, met defecte rits. 1 jaartje jonger dan de andere combicamp. Maar misschien wel vaker gebruikt.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/kamperen-tenten/m1447040432-combicamp-venezia-met-vele-extra-s.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=VIP
Goed compleet, geen foto van de gastencabine, wil minstens 2000 ervoor hebben.

De Panda waarover ik contact heb daarvan is de advertentie verlopen. Ik weet niet of die verkocht is of niet. De andere die nog te koop staat, heeft geen gastencabine.

Die twee combi camps van 2000 euro spreken me nu het meest aan. Die eerste daarvan misschien nog iets meer, omdat ik de kleur tent mooier vind en diegene wil denk ik nog wel wat zakken met de prijs. Nadeel is dan wel dat die naden behandeld moeten worden...
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:00:34 pm »

Ik zou met zijn vieren denk ik kiezen voor een grotere wagen over een makkelijker te verrijden wagen. Misschien is het nuttig als mensen hier op het forum met meer occasion-ervaring delen of tweedehandsjes waarvan de verkoper zegt dat er gebreken zijn ook meer gebreken hebben dan die waarvan de verkoper zijn mond houdt... Een lek lijkt mij wel een groot probleem.
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #37 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:06:32 pm »

Ik zou met zijn vieren denk ik kiezen voor een grotere wagen over een makkelijker te verrijden wagen. Misschien is het nuttig als mensen hier op het forum met meer occasion-ervaring delen of tweedehandsjes waarvan de verkoper zegt dat er gebreken zijn ook meer gebreken hebben dan die waarvan de verkoper zijn mond houdt... Een lek lijkt mij wel een groot probleem.

En welke zou je dan kiezen, de camplet of de combicamp?
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #38 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:47:10 pm »

En welke zou je dan kiezen, de camplet of de combicamp?
Als de Camp-let ook kleiner is als je hem opgezet (dat moet toch haast wel) zou ik voor de Combi-Camp gaan.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #39 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:51:43 pm »

Misschien ook handig om eerst eens te gaan kijken bij eentje in de buurt op marktplaats, of hier in het Te Koop forum. Dan kan je makkelijker eens kijken naar de staat van zo'n ding.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #40 Gepost op: augustus 24, 2019, 01:04:31 am »

Als de Camp-let ook kleiner is als je hem opgezet (dat moet toch haast wel) zou ik voor de Combi-Camp gaan.
Wij hebben dus een CC gehad en hebben nu een Camplet, ik zal proberen de voor- en nadelen op een rijtje te zetten:

Combi Camp:
Voordelen:
prachtige keuken
groot bed met lattenbodem (160x220)
Makkelijk en snel op te zetten

Camplet:
Vooordelen:
lichte wagen
2x 2 pers bed maar kleiner dan de CC
snelle opzetter voortent klapt gelijk mee uit.

CC versus Camplet:
De CC heeft welliswaar een heerlijk groot bed maar daarnaast alleen een vaste vloer. Dus standaard maar 2 slaapplaatsen, met een gastencabine uit te breiden naar 4
De Camplet heeft 2x 2 pers bedden, met uitbreiding van een gastencabine dus 6 slaapplaatsen.

De keuken van de CC is veel groter en mooier / praktischer dan van de Camplet

De CC is ingeklapt, achter de auto een heel stuk groter en zwaarder dan de Camplet.

De ruimte in de voortent is nagenoeg gelijk, bij de CC 4x3,5 en bij de Camplet 4x2,75 Maar bij de CC valt daar dus de grote keuken van de 3,5 mtr af. Dus praktische ruimte scheelt niet veel tussen die twee.

Mijn ervaring is dat, bij de oudere wagens, het doek van de Camplet van betere kwaliteit is dan van de CC.
Mijn Camplet Concorde is 20 jaar (1999) oud en het doek is nog altijd in perfecte staan, mooi van kleur, waterdicht en zwaar van kwaliteit.
Onze CC was van 2004 en het doek was toch wat minder dan van deze Camplet.

Tja, wat kan ik er verder van zeggen. Beide wagens lopen perfect achter de auto, al zal de Camplet door zijn geringe gewicht achter een lichte / kleine auto makkelijker rijden dan de CC.

Ik heb van de CC genoten maar dat doe ik nu ook van de Camplet.

Gavia, ik weet niet waar je woont maar je bent welkom om bij mooi weer te komen kijken naar de Camplet om een idee te krijgen.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2019, 01:06:20 am door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #41 Gepost op: augustus 24, 2019, 07:22:06 am »

Dank je wel Keith!

Ik zat nog wel te denken, als je de gastencabine bij beide erbij hebt dan heb je nog iets meer ruimte. En de klep bij de CC waar dan geen bedden zijn kunnnen de kinderen ook spelen. Daar kan misschien ook makkelijker een campinhbedje staan tov de camplet. En stel dat 1 vam de oudere kinderen nood heeft aan mama 's nachts is een groter bed misschien ook wel fijn. Dat tov de gastencabine die de camplet extra ruimte geeft.

We hebben een Scenic, dus best een flinke auto.

Stof tot nadenken!

Want in eerste instantie na het lezen dacht ik ik voorkeur te hebben voor de camplet.

Ik woon in de omgeving Arnhem.

Langsgaan bij mp vouwwagens die ik toch niet wil kopen vind ik niet prettig. Kost die mensen toch weer tijd en moeite en ze schieten er niets mee op.
Gelogd

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #42 Gepost op: augustus 24, 2019, 07:33:31 am »

Oh sorry, Bensi quote Keith waardoor ik die naam zag staan. Maar bedankt dus Bensi! En ook bedankt voor het aanbod om te komen kijken. Waar zou dat ongeveer zijn?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #43 Gepost op: augustus 24, 2019, 08:34:12 am »

Ik woon in Zelhem, dus da's niet zo ver.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen alleen op te zetten door een vrouw. Groot genoeg voor 4 personen
« Reactie #44 Gepost op: augustus 24, 2019, 08:44:04 am »

Je geeft aan dat je soms op MP niet kunt bieden
Maar waarom zou je publiek willen bieden?
Het geeft jou geen voordeel tov anderen

Mijn ervaring is dat je beter een berichtje kunt sturen en persoonlijk contact kan zoeken
Als je wilt je situatie uitleggen en men is vaak meer bereidt om qua prijs nader elkaar te komen en je meer te vertellen dan wat er in de advertentie staat

Staat een advertentie langer online is men meestal ook wel bereid de vraagprijs naar beneden bij te stellen om zo toch te kunnen verkopen

Bepaal voor jezelf een maximaal budget en de reëele marktprijs voor het te kopen product
Daar kan men je hier wel mee helpen

Die prijs weet de verkoper als het goed is ook maar probeert er natuurlijk het meeste voor te krijgen
Dat hij uiteindelijk met een geïnteresseerde moet onderhandelen en uiteindelijk lager uitkomt heeft hij al in zijn hogere vraagprijs meegenomen

Ga onder die marktprijs zitten en zet die prijs in je bericht wanneer je serieuze interesse hebt en wacht af hoe de verkoper reageert

Heb geen medelijden met de verkoper, het is jou geld en dat kan je maar 1x uitgeven!

Succes met contact leggen en onderhandelen
Kom je niet uit binnen je maximaal budget dan vriendelijk bedanken en dan verder kijken hoe vervelend dat ook is!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal