Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuken voor tenttrailer  (gelezen 8190 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommylammerink

  • Gast
Keuken voor tenttrailer
« Gepost op: augustus 23, 2019, 10:34:31 am »

Beste forumgebruikers,
Sinds vorig jaar hebben wij een combi camp flexi. Fantastische vouwwagen om mee te trekken. Ik ben alleen op zoek naar een geschikte keuken voor op de dissel. Ik zie wel allerlei zelfgebouwde constructies voorbij komen, maar met mijn 2 linkerhanden is dat niet voor ons weggelegd.
Hebben jullie tips om ergens een dergelijk keukentje aan te schaffen?? Ik kan alleen een disselkeuken bij Aartkok vinden, maar vind een prijs van €1500 wel wat overdreven.
Alvast bedankt!
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2019, 01:26:20 pm »

Of de prijs overdreven is weet ik niet. Er was verderop een topic daarover. Iemand had 'm zelfgebouwd en was 1500,- aan materiaal kwijt herinner ik me. En het kosten 3000 bij Holtkamper zelf.
Maar deze dan?

https://link.marktplaats.nl/m1440629392
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2019, 03:59:25 pm »

Ligt er natuurlijk aan wat je eisen zijn. Je hebt voor een bescheiden bedrag al een opvouwbare keuken. Los gaskomfoor er op en je hebt je keuken. Voor onder de 200 euro kom je er al. Natuurlijk heb je dan geen waterkraan ed. Ik persoonlijk heb daar ook geen behoefte aan.
Ander nadeel is dat je onderweg niet zo gemakkelijk "even" wat gaat koken, al kan je een gaskomfoor ook best op de grond plaatsen.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2019, 04:23:41 pm »

Aha, de "Aircraft Space Kitchen". Dit lijkt mij een gewichtig en prijzig ding, hoewel zelfbouw blijkbaar ook niet goedkoop hoeft te zijn.
https://webshop.aartkok.nl/nl/aircraft-space-kitchen/



Wij hebben een vergelijkbare uitdaging. Wij hebben sinds drie jaar een Flexi T&T en ik mis een echte keuken niet (een wasbak en zo'n driepits gasstel). Water hadden we met onze tent ook niet en heb je vaak wel in de buurt, in ieder geval op het soort campings wel waar wij komen wel. Koken doen we buiten op een Cadac Grillogas met paellapan. Op de dissel neem ik wel een normale tafelkoelkast met vriesvak mee onder een hoes en spanbanden. Op de camping staat die in de voortent en ernaast staat er een flinke vouwkast, waarin de borden, bekers, bestek etc en de etensvoorraad opgeslagen wordt. Het oplegblad van de kast doet samen met het bovenblad van de koelkast dienst als "aanrechtblad" voor de waterkoker en andere spullen.
Die vouwkast staat snel genoeg, maar moet telkens weer uit en ingeladen worden. Vervolgens ligt er onderweg in de wagenbak dus een opgevouwen klapkast en een flinke kunststof bak waar heel de inhoud van de kast in zit. Daar zou ik graag een oplossing voor zoeken/maken/kopen. Dus dat ik feitelijk een min of meer gevulde "kast op pootjes" uit de wagenbak kan pakken en alleen de pootjes er maar in hoef te steken en waar eventueel tussen de poten nog een aparte aflegplank gehangen kan worden, om de opslagruimte wat te vergroten. In mijn gedachten wordt het rondtrekken zo gemakkelijker, omdat je feitelijk een keukenkastje min of meer startklaar in de wagenbak hebt staan.

Een zware keuken op de dissel hoeft er voor mij niet bij.

 
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2019, 06:59:32 pm »

Of de prijs overdreven is weet ik niet. Er was verderop een topic daarover. Iemand had 'm zelfgebouwd en was 1500,- aan materiaal kwijt herinner ik me. En het kosten 3000 bij Holtkamper zelf.
Maar deze dan?

https://link.marktplaats.nl/m1440629392

mijn keuken bedoel je?

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0

Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2019, 09:08:21 pm »

mijn keuken bedoel je?

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0

Ja die inderdaad, dat heb je waanzinnig mooi gedaan. Heb je nog overwogen om er een inductieplaat in te zetten, of heb je dat bewust niet gedaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2019, 10:57:55 pm »

Aha, de "Aircraft Space Kitchen". Dit lijkt mij een gewichtig en prijzig ding, hoewel zelfbouw blijkbaar ook niet goedkoop hoeft te zijn.
https://webshop.aartkok.nl/nl/aircraft-space-kitchen/



Wij hebben een vergelijkbare uitdaging. Wij hebben sinds drie jaar een Flexi T&T en ik mis een echte keuken niet (een wasbak en zo'n driepits gasstel). Water hadden we met onze tent ook niet en heb je vaak wel in de buurt, in ieder geval op het soort campings wel waar wij komen wel. Koken doen we buiten op een Cadac Grillogas met paellapan. Op de dissel neem ik wel een normale tafelkoelkast met vriesvak mee onder een hoes en spanbanden. Op de camping staat die in de voortent en ernaast staat er een flinke vouwkast, waarin de borden, bekers, bestek etc en de etensvoorraad opgeslagen wordt. Het oplegblad van de kast doet samen met het bovenblad van de koelkast dienst als "aanrechtblad" voor de waterkoker en andere spullen.
Die vouwkast staat snel genoeg, maar moet telkens weer uit en ingeladen worden. Vervolgens ligt er onderweg in de wagenbak dus een opgevouwen klapkast en een flinke kunststof bak waar heel de inhoud van de kast in zit. Daar zou ik graag een oplossing voor zoeken/maken/kopen. Dus dat ik feitelijk een min of meer gevulde "kast op pootjes" uit de wagenbak kan pakken en alleen de pootjes er maar in hoef te steken en waar eventueel tussen de poten nog een aparte aflegplank gehangen kan worden, om de opslagruimte wat te vergroten. In mijn gedachten wordt het rondtrekken zo gemakkelijker, omdat je feitelijk een keukenkastje min of meer startklaar in de wagenbak hebt staan.

Een zware keuken op de dissel hoeft er voor mij niet bij.
Je beschrijft hier exact de camppoz-keuken. 300 euro. Er komt in het najaar nog een toevoeging die je tussen de pootjes kan hangen om de opbergruimte te vergroten.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2019, 08:51:36 am »

Ja die inderdaad, dat heb je waanzinnig mooi gedaan. Heb je nog overwogen om er een inductieplaat in te zetten, of heb je dat bewust niet gedaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank je!
Inductie niet eens overwogen voor op de camping
Met 6A heb je mijn inziens te weinig vermogen om fatsoenlijk te kunnen koken
Dus hoewel we thuis sinds dit jaar compleet van het gas af zijn houden we campingaz aan op de camping
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2019, 09:15:31 am »

Je beschrijft hier exact de camppoz-keuken. 300 euro. Er komt in het najaar nog een toevoeging die je tussen de pootjes kan hangen om de opbergruimte te vergroten.
Die Campooz keuken is toch niets meer of minder dan een vouwkast waar je vervolgens bovenop een gaspitje kan zetten? 300 euro vind ik dan nog aan de prijs. Voor 125 euro heb je zoiets van Bo-camp met meer opbergruimte.

Of deze;
https://www.bol.com/nl/p/campart-travel-buitenkeuken-granada-ki-0757/9200000054964537/?suggestionType=browse&bltgh=lS3fonsuVtndh2yxSEZISA.1.12.ProductPageUrl
https://www.bol.com/nl/p/campart-travel-campingkeuken-met-wasbak-ki-0753/9200000008135807/?suggestionType=browse&bltgh=lS3fonsuVtndh2yxSEZISA.1.13.ProductPageUrl
Om er maar willekeurig 2 te pakken.

Maar dit lost qua meeneemgemak niets op.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 24, 2019, 10:54:15 pm »


Zoiets??
Moet nog meer foto’s hebben maar kan die even niet vinden.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2019, 02:42:09 pm »

Ik zag bij een ander keukentopic iemand die zoiets te koop had. Een houten kast met vakken waar je zo pootjes aan schroeft. Was iemand die tips vroeg voor een zelfbouwkeuken...
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2019, 08:50:16 am »

Die Campooz keuken is toch niets meer of minder dan een vouwkast waar je vervolgens bovenop een gaspitje kan zetten? 300 euro vind ik dan nog aan de prijs.

Niet helemaal... de keukenpootjes klappen in, maar de basis blijft in deze vorm, daarom kan je m mingericht in de wagen vervoeren. Ik heb al gezien dat er mensen een inductie koklaatje inbouwen.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

brambo.650

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2019, 03:21:19 pm »

Niet helemaal... de keukenpootjes klappen in, maar de basis blijft in deze vorm, daarom kan je m mingericht in de wagen vervoeren. Ik heb al gezien dat er mensen een inductie koklaatje inbouwen.

Als idee heb je helemaal gelijk en lijkt dit erg op wat ik bedoel. Ik heb eens zitten kijken naar de afmetingen, maar 42 cm is mij eigenlijk te hoog met wat er nog meer in de bak ligt. Wij hebben een gewone Tent & Trailer en alle bakken die ik nu gebruik zijn maar 30 cm hoog. Daar liggen stoelen op en dan pas het net dicht. De lengte zal met wat herschikken wel passen, maar dan moet ik met die stoelen weer ergens naar toe. Toevallig heb ik laatst bij De Wit ook een foto van deze keuken gemaakt voor de ideeënbus.



Afmetingen geheel op de Campooz afgestemd, prachtig bamboe blad, aluminium frame,ruime kastjes.
Bladafmeting 125 xm 50 cm, hoogte keukenblok 42 cm, totale werkhoogte 90cm.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Keuken voor tenttrailer
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2019, 04:25:31 pm »

Wij hebben onze stoelen onder het dekzeil liggen.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal