Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??  (gelezen 2539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rocyda

  • Gast
Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Gepost op: oktober 09, 2011, 02:38:09 pm »

Hallo vouwwagen bezitters , ik heb een vraag mbt buitenstalling voor een Jamet Arizona:
Is het mogelijk om een vouwwagen in de winter buiten te laten staan in regen en wind (niet overdekt).
Wij willen namelijk de aankomende jaren in de zomer naar Kroatie en de vouwwagen daar stallen , maar daar zijn alleen buitenstallingen.
Ik heb al op diverse forums en topic`s gezocht maar kan geen duidelijk antwoord vinden .

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Mvgr Rocyda
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2011, 03:00:47 pm »

Nou mij lijkt het niet bevorderlijk voor de levensduur van je wagen.
Regen weer en wind doen natuurlijk geen goed.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2011, 05:15:10 pm »

ik weet niet of het een harde kap is of een zeiltje??

maar buiten stallen is voor een vouwwagen sowieso niet bevorderlijk zomer en winter niet..
een harde kap kan er beter tegen dan een zeilen wagen
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2011, 05:36:11 pm »

Het is een wagen met zeil.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Dennis Janine

  • Gast
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2011, 09:30:16 pm »

Hallo,

Heb eventueel kantelbeugels in de aanbieding voor de Arizona !

mvg,
Dennis
Gelogd

rocyda

  • Gast
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2011, 07:15:48 am »

Bedankt voor de reactie`s  :J
Het is een vouwwagen met een zeil .
Dat het niet het allerbeste is voor de vouwwagen kan ik wel begrijpen .
Maar zou de tent kunnen beschadigen , vlekken door het "weer" wat er misschien in zou kunnen komen door een vochtige bodem waar hij op staat?
Bedankt voor het aanbod van de kantelbeugels maar daar heb ik niet zoveel aan als ik hem buiten wil stallen ;)
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2011, 01:23:08 pm »

Onze Raclet heeft vele jaren geleden thuis ook altijd buiten gestaan. Er was wel een extra zeil bij dat er los overhing ter bescherming van het echte zeil. Een beetje een gekke situatie, maar we hadden dat tweede zeil erbij gekregen en dus maar gebruikt. Als je wou vertrekken gooiden we het vuile zeil in de garage tot we terug waren. Bespaarde me een hoop poetswerk  :)
Wij hebben nooit ervaren dat de vw hier enige hinder van ondervond. Zeker geen vochtproblemen aan de tent en ons westers klimaat is heel wat vochtiger dan het Kroatische. Binnen stallen is natuurlijk beter, alhoewel wij ooit naar een tweedehands vw zijn gaan kijken die al 7 jaar in de garage stond. Toen de eigenaar hem voor ons, na al die tijd, openvouwde bleek er een familie muizen in huis gehouden te hebben. Een reuzegat in het tentzeil tot gevolg.

Ik zou ervoor gaan. Ik zou er wel op letten dat de ondergrond bij voorkeur geen gras is, omdat dat veel langer nat blijft dan bv stenen. Maar dat zal in Kroatie wel geen probleem zijn.

De eigenaar van onze winterstalling is terminaal en binnenkort gaan we onze Combi-Camp weer terug in de tuin stallen. Omdat we zo op 1.2.3 geen overdekking kunnen toveren, zal hij deze winter ook buiten "slapen". De CC heeft wel het voordeel van het vaste deksel en een rek er bovenop. We kunnen dus een extra zeil spannen zonder dat er condens tussen komt. Maar mocht het een vw met zeil zijn, zou ik het weer doen, zelfs met alle kampeerinhoud.
Gelogd

rocyda

  • Gast
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2011, 05:56:07 pm »

Ik zat zelf ook te denken aan een extra zeil voor extra bescherming tijdens het slechte weer.
En ik denk zelf namelijk ook dat het wel kan (voledig volgepropt met vakantiespullen).
Ik wil de vouwwagen in Istrie stallen , daar is de bodem/grond behoorlijk voorzien van gesteente  ;) dus dat moet wel lukken.
Verder hoop ik nog meer reacties te krijgen van mensen die hun vouwwagen ook buiten stallen of goede redenen hebben om het juist niet te doen .
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Vouwwagen (Jamet) buitenstalling ??
« Reactie #8 Gepost op: oktober 16, 2011, 09:11:45 am »

Misschien kun je zelf een soort overkapping maken van buizen die je rond buigt en over de vw plaatst. en daarover heen een dekkleed. De buizen zorgen voor de nodige ventilatie rond de vw. Dan blijft alles lekker droog en vrij van condens.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal