Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster Ideal  (gelezen 20365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #15 Gepost op: januari 30, 2012, 08:36:02 pm »

beste miss BBQ

ik denk dat ik dat maar ga doen ad heeft er wel kijk op en ben er al geweest .
ga daar maar de deur plat lopen maar toch bedankt.

afz pat en wen
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #16 Gepost op: januari 30, 2012, 09:47:22 pm »

toch even een vraagje, die klep is dat de deksel van de wagen of van de keuken oid?
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #17 Gepost op: januari 31, 2012, 08:06:10 am »

Als je het over het deksel hebt wat omklapt naar een stukje vloer: die komt bij mijn Ideal ook niet helemaal op de grond. (Getest op egale betonnen ondergrond.
Er zaten houten plankjes bij, welke onder het imperiaal kunnen liggen. Het past prima, maar ik weet niet zeker of deze er origineel ook bij horen. Het kan ook zijn dat deze bedoeld zijn voor onder de uitval-poten. Op dat gebied is de handleiding niet helemaal duidelijk.

Groet,
Jacko
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #18 Gepost op: februari 02, 2012, 08:08:22 pm »

Overigens heb ik zelf ook nog een vraagje over de "bed-plank".

Deze wordt amper uitgelegd in de handleiding. Hoe zet ik die goed neer.

Er zitten 3 poten bij en ik zie dat de opzetstokken er ook in passen.
Alleen op 3 poten is nogal wiebelig. Op 2 poten en de andere kant tussen de opzetstokken staat ie stevig, maar scheef.
De poten zijn wel verstelbaar maar volgens mij niet genoeg. Kortom, ik krijg het bed niet goed horizontaal.

Ik zat zelf al te denken dat de slaap-tent te ver open zou kunnen staat, waardoor de steuntjes aan de opzetstokken te laag uitkomen.

Iemand ervaring/ideeën?
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #19 Gepost op: februari 03, 2012, 07:25:59 pm »

Bed-plank-probleempje opgelost (waarschijnlijk). Ik moet het nog even uitproberen.

De uitvalpoten staan wel op de grond, maar evengoed staat de kar ook nog op de wielen. En blijkbaar moeten de wielen los van de grond. Daardoor komt het het geheel een stukje hoger, zodat het bed mooi horizontaal komt te staan.

Deze oplossing komt van de FAQ van www.roadmaster.nl.

Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #20 Gepost op: februari 03, 2012, 08:37:11 pm »

Beuswiel helemaal om laag draaien en dan de achetrste valpoten laten zakken dan het neuswiel omhoogdraaien en de voorpoten laten zaken tot het waterpas is ..zo moet het lukken KK
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #21 Gepost op: februari 03, 2012, 09:04:30 pm »

 :off
 Volgens mij heeft mr. Roadmaster genoeg  W: voorvandaag gehad. :O
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #22 Gepost op: februari 03, 2012, 09:35:03 pm »

:off
 Volgens mij heeft mr. Roadmaster genoeg  W: voorvandaag gehad. :O
Met een oog naar Heereveen Roda Jc aan het kijken jezus wat spannend....
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2012, 08:44:00 am »

Beuswiel helemaal om laag draaien en dan de achetrste valpoten laten zakken dan het neuswiel omhoogdraaien en de voorpoten laten zaken tot het waterpas is ..zo moet het lukken KK

Inderdaad. Typisch een geval van de handleiding niet goed lezen. Mijn excuses. ::)

Groet,
Jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #24 Gepost op: februari 07, 2012, 09:11:30 pm »

hallo allemaal
ik ben weer wat wijzer geworden van mijn ideal
ik heb hem ook in een loods opgezet en het viel mee wat opzetten betreft.
Jacko ik heb ook met mijn vrouw zitten puzzelen en ik snapte van die bedplank ook niets
maar je wagen  hoger zetten, dat is je vaste maat, als die hoger komt gaat de rest ook hoger
maar ik ga denk ik voetjes kopen voor de poten van de bedplank en wat afstellen dan komt het goed.
en ga ook disselbak maken met reservewiel voor op dus ik heb nog wat te doen.
verder eerste droge dag boven de 10 graden in vol ornaad opzetten dan weetje wat je hebt en kun je lijstje maken.


Heeft er iemand een adres waar je 5 cm dikke matras kunt kopen zonder hoes omg. tilburg

alvast bedankt voor de info
pat en wen

Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2012, 11:06:25 pm »

Hallo Pat en Wen,

Zelf ben nog een beetje aan het puzzelen met overgang van wagentent naar voortent, qua stokken.
Dit deel wordt naar mijn idee niet goed beschreven in de handleiding.

Het probleem is ook wel dat de vorige eigenaars de wagen niet op volgorde opgeruimd hebben. Zodoende kwam bijvoorbeelde losse flap voor onder de wagenbak pas tevoorschijn bij de binnententen. Ook de opzetstokken waren uit elkaar gehaald. Tja, dan zoek je je helemaal suf. Maar goed, het geheel staat nu in elkaar, maar ik vraag me af of de volgorde van de stokken wel precies klopt aan de zijkanten, wagentent-voortent-luifel.
Bovenaan de opzetstokken zitten haakse steuntjes van zo'n 20cm. Weten jullie of dit steuntje door de wagentent naar voren hoort te steken?
Stel dat alleen het vaste 80cm luifeltje gebruikt zou worden, dan steek de linkerkant (bedplank-zijde) verder uit dan de rechterkant (wagen-zijde).

Deze vraag staat overigens ook nog uit bij vraag/antwoord op de roadmaster.nl site.

Groet,
Jacko
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #26 Gepost op: februari 08, 2012, 02:01:20 pm »

Opgelost. Door de vorige eigenaar was in de wagentent een 171cm stok gedaan i.p.v. de korte. Er vanuitgaande dat dat goed was, zou de zijhoek er alleen omgekeerd nog passen. En dan steekt ie een stukje naar buiten.
 Als dan de korte stok daar vervolgens weer op komt, zijn links en rechts weer even lang.
 
Tja, dat is het risico van 2dehands.

Groet,
Jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #27 Gepost op: februari 08, 2012, 10:09:31 pm »

beste jacko

dat gevecht wat je zegt moet ik nog aan gaan met die stokken.
ik denk dat ik gewoon de stokken opzet en zonder voortent en kijken waar ik eindig
maar die bedplank van jou zit denk ik anders.
als ik in de wagentent sta dan ligt die plank rechts met de steunkant naar je toe maar bij mij
loopt hij een beetje schuin naar beneden dus aan de kant van het doek is lager ik hoef mijn wagen niet hoger te zetten.
verder wat is jou bouwjaar van jou vouwwagen mijn 1988 beige/bruin

groejes pat en wen
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #28 Gepost op: februari 09, 2012, 07:08:28 am »

Ik ga het nog even nakijken, maar volgens mij is onze wagen ook van 1988. Met dezelfde kleuren.
En helemaal compleet, op een losse zijwand van de voorluifel na.

Dan heb jij inderdaad de wagen wel goed neergezet, waarbij de wielen los van de grond zijn.
De poten van de bedplank zijn in hoogte verstelbaar, in 3 of 4 standen dacht ik. Dan moet de plank wel aardig horizontaal kunnen staan. Hoeveel poten zitten er bij jou bij? Bij mij 3. En ik vermoed dat er origineel 4 waren. Onderaan de bedplank zit ook nog een korte vierkante buis waar zulke poten in passen.

Verder heb ik het buizensysteem nu in ieder geval helemaal door. Nu nog eens heel veel foto's maken, zodat het de volgende keer foutloos moet kunnen gaan.

Groeten, Jacko
Gelogd

pat en wen

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #29 Gepost op: februari 09, 2012, 09:44:20 pm »

beste jacko

ik had mijn wagen in de loods gezet op de zelfde dag van aankoop gewoon klep open en wagen tent opzetten,en had mijn wielen
op de grond staan.dus ik heb geen last van hoogteverschil?
wat die plank betreft ik heb denk ik ook 3 steunen maar ik moet nog kijken hoe hij het beste stabiel staat mischien is het daar voor?
verder die stokken van 58 cm hoe zet je die op de wagen tent.
werkt dat met een top en oog of in de buis steken?
waar blijft dat goede weer nog ff wachten denk ik !!!

groetjes pat en wen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal