Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: verwijderen van slijmsporen van slakken....  (gelezen 2848 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.409
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Gepost op: augustus 14, 2017, 02:03:59 pm »

Wij zijn weer terug, en hebben niet bepaald de beste vakantie gehad. Bijna evenveel op spoed als in de bergen gezeten en tal van problemen tegen gekomen. Maar daarover zal ik later nog wat schrijven als alles hier terug wat op zijn plooien is en ik terug wat bijgelezen geraakt ben.

We hebben echter op de camping ook heel wat naaktslakken gehad. Deze hebben op het tentzeil gekropen zowel aan de buitenkant van het katoenen doek als aan de binnenkant van de tent van de wagenbak. Dat laat een slijmspoor achter op de tent dat niet wordt weggespoeld door regen (zeker niet aan de binnenkant, anders heb je nog een ander probleem, dat ik tracht te vermeiden door antwoorden op deze vraag).

Hoe verwijder je dergelijke slijmsporen zonder dat het doek beschadigd?

Buiten klassiekers op een camping zoals honden hebben we er ook nog volgende beesten tegen gekomen:
- Muizen! Massaal! Hebben gat in grondzeil gebeten en een rugzak aan diggelen! Campingvader gaf een defecte muizenval als oplossing. Hebben zelf gif gekocht en dat heeft vakkundig geholpen en de andere tenten waren daar dankbaar voor! Compensatie was schamele 10% korting maar dat dekt de schade niet!
- Wespen, kinderen zijn 3 keer gestoken! Ook daar hebben we zelf de nest voor uitgeschakeld.
- Een gigantische kikker
- Een eend
- Poezen
- Schapen
- Hermelijntje
- Salamanders. Op een baby salamander die in de slaapzak van de kleinste is gekropen heb ik nog op een avond moeten jagen.

Denk dat ik ze daarmee allemaal gehad heb. Alleen de slakken en muizen hebben impact gehad, de rest was wel leuk op te zien.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.409
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2017, 02:05:09 pm »

Was bij de lijst dieren nog een slang vergeten te melden.
Gelogd

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2017, 02:16:56 pm »

Welkom thuis.

Lijkt wel of je een enorme kater hebt gekregen van jullie vakantie.

Is het doek niet schoon te krijgen met lauw water en een schone doek?

Benieuwd waar jullie geweest zijn. Lijkt mij ook een plek om niet naartoe te gaan.

Verstuurd vanaf mijn E6633 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.409
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2017, 02:24:33 pm »

Ga het deze namiddag proberen. Tent staat nog maar juist terug open.

We waren in Aulus-les-bain in de Pyreneeën. Zal nog wel een recensie over de camping schrijven later en daar zal de waarschuwing voor de muizen zeker bij staan! Met foto's er bij van een aantal aspecten van de muizen.

Hebben in ieder geval al betere vakanties gehad! Het is wel een mooie regio verder, maar hebben er minder kunnen doen door de andere zaken die we nog tegen gekomen zijn. En als die niet waren gebeurd hadden we ons vermoedelijk ook rapper verplaatst.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2017, 06:02:18 pm »

Wij hadden dat ook en wij kregen het weg met een zachte borstel en gedestilleerd water. Werkt bij onze roadmaster top

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2017, 06:29:24 pm »

klinkt als een rotvakantie... muizen brrrr... moet er niet aan denken.. had je niet zoiets van.. ik ga verder?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.409
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2017, 10:35:29 pm »

Hadden we zeker.

Maar door het gif waren de muizen wel snel weg. We hadden toen nog niet volledig zicht op het geheel. Bovendien viel mijn oudste dochter. Leek een schaafwond, die is gaan infecteren, naar spoed dus en dat was niet meteen in de buurt. Infectie sloeg ook op de spieren er rond waardoor ze ook een brace heeft moeten dragen en nu nog niet volledig kan plooien. Een dag op spoed aan gespendeerd.

De jongste dochter ook gevallen. Veel pijn aan ellenboog en rare knobbel waardoor we vreesden dat het mogelijk ontwricht was.  Terug naar spoed. Maar dat was uiteindelijk niet veel zaaks.

Dan stond ik op met een zwelling in het gezicht. Naar een farmacie waar ze eerst dachten aan een allergische reactie en ik iets kreeg tegen het ontzwellen, echter dat werd alleen maar erger en ik begon ook koorts te maken. Terug naar spoed dus. Daar werd ik meteen eerst in quarantaine geplaatst. Een ontsteking op tandvlees en een boel onderzoeken. Er werd ook aan risico op meningitis gedacht. Dat was gelukkig niet het geval. Zware antibiotica meteen intraveneus, vervolgens elke dag 3 mg antibiotica. En dan geraak je niet ver meer om te verplaatsen want heb je stevig last van diarree en wens je niet te ver van een WC te zitten die bereikbaar is voor het te laat is.  Kreeg bij de apotheker meteen 2 dosissen antibiotica die ik volledig moest uit nemen!

Kortom, het was inderdaad een rot vakantie! Had speciaal 3 weken genomen omdat ik door de situatie op het werk totaal op was. Meer dan de helft was trouwens overuren. Woensdag moet ik terug starten, maar ik voel me niet echt meer ontspannen dan er voor!

Je hebt soms zo van die jaren hé! Gelukkig zijn er nog meer jaren dat het wel heeeeeel leuk is!
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2017, 07:17:21 am »

Dat klinkt inderdaad niet als een top-vakantie..... balen zeg!

Ik hoop dat je wel de gedachten even van het werk af hebt kunnen zetten, dat helpt dan in ieder geval een beetje als je woensdag weer mag beginnen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk: kampeermiddel : Polynorm met Gordigear Taiga
Re: verwijderen van slijmsporen van slakken....
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2017, 08:03:35 am »

Vervelend dat jullie vakantie waarvan je lekker hoopt te ontspannen zo uitpakt!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal