Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten  (gelezen 8565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rikki72

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Gepost op: februari 23, 2019, 07:44:49 am »

Normaal gezien heb ik alles graag goed geregeld (mijn autistisch kantje noemt mijn vriendin dat lachend  :I)
Dit jaar gaan we voor de eerste keer met de vouwwagen op verlof en kunnen we dan ook iets verder trekken (met het idee dat we onderweg ergens kunnen overnachten, om dan na een goede nachtrust met een helder hoofd de tocht verder te zetten).
Nu vind ik het moeilijk om in te schatten hoever we gaan raken op onze eerste dag. Dingen als;  drukte op de weg, wegenwerken, snelheidsbeperkingen, vermoeidheid, ... kan je moeilijk inschatten.

Maar als je een dipje krijgt en denkt van ... nu ga ik aan de kant... zal er niet plots een camping in de buurt zijn die aan je verwachtingen voldoet. Mogelijke oplossingen die bij me opkomen:
- Reserveren jullie een overnachting en zie je maar dat je daar geraakt.
- Maken jullie op voorhand een lijstje met campings , zien jullie waar je stranden en pikken dan die camping die het kortste bij ligt.
- Stoppen jullie op goed geluk en nemen de eerste de beste plaats.
- ...
Graag verneem ik hoe jullie dit doen of welke andere mogelijkheden je nog kent.






« Laatst bewerkt op: februari 23, 2019, 07:47:27 am door Rikki72 »
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2019, 08:05:42 am »

Voor echt alleen een nachtstop maakt de camping me niet zoveel uit dus dat kan op de bonnefooi. Bij verwachte drukte is het wel handig te reserveren dus dan boeken we vooraf en zien we idd wel hoe laat we er zijn. Als we van plan zijn een paar dagen op de eerste camping te blijven word ik ineens een raszeikert van het ergste soort  :P en zoek ik de camping zeker van te voren uit. Het hangt dus een beetje van de situatie af.

Hoe lang is de rit die jullie aan het plannen zijn? Want je kunt het ook gewoon lekker royaal inplannen en boeken. mocht het dan erg meezitten ben je gewoon vroeg op je camping, verzekerd van een plekje en kan je de rest van de dag lekker vakantie vieren. Want daar was het uiteindelijk allemaal om begonnen, toch?
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2019, 08:12:03 am »

Wij hebben altijd een boekje van de ANWB bij ons:

https://www.anwb.nl/kamperen/campings-langs-de-route

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2019, 08:17:34 am »

We doen alle opties die je beschrijft. Het is maar net hoe het uitkomt.
Het is heel goed mogelijk om op de bonnefooi te gaan en onderweg te informeren of er plek is. Tegenwoordig met de moderne communicatiemiddelen is dat eenvoudig.
We gaan wel gericht en weten vooraf of er plek is. Om te gaan zoeken met de vouwwagen er achter heb ik niet zo'n trek in. Dat hebben we een keer gedaan bij Praag en is niet zo bevallen. We waren 3 campings verder voor er plek was.
Meestal doen we wel wat voorwerk, kijken wat een leuke omgeving kan zijn voor een overnachting en informeren onderweg.

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2019, 09:04:05 am »

Een lijstje met verschillende campings van te voren uitgezocht. Ga je vlot rij je de eersten voorbij. Zorg dat je niet te laat aankomt ivm beschikbaarheid voor 1 nacht.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2019, 09:04:42 am »

Voor een overnachting maakt de camping ons niet zoveel uit. Ik zet de POI's van campings in mijn navigatiesysteem. Op het moment dat we het rijden zat zijn, of zo rond 4 uur 's-middags, vraag ik mijn navigatiesysteem naar de dichtsbijzijnde camping.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2019, 09:09:25 am »

Voor een overnachting maakt de camping ons niet zoveel uit. Ik zet de POI's van campings in mijn navigatiesysteem. Op het moment dat we het rijden zat zijn, of zo rond 4 uur 's-middags, vraag ik mijn navigatiesysteem naar de dichtsbijzijnde camping.
Hier net zo.
Vorig jaar ook gedaan bij de camping op plek van locatie.
Gewoon naar de kust van Bretange gereden en een poi gezocht.
Eigenlijk is er tot nu toe altijd een plekkie geweest en je komt ook nog eens op een camping die je normaal had overgeslagen maar wel erg leuk blijkt te zijn.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2019, 09:36:14 am »

Een keer op de bonnefooi gedaan, op weg naar Des Alouettes (30 km west van Limoges). Ging prima, maar de laatste twee jaar gingen we daar in 1 keer heen. Daar een paar dagen relaxen en dan door naar de Pyreneeen.

Wij reizen vrijwel altijd op zondag, dan is het relatief rustig. We vertrekken vroeg en het ideale van Des Alouettes is dat de plekken groot zijn: er is altijd een redelijk vlak stuk te vinden om snel je kamp op te slaan.

We hebben ook weleens een chambre d'hôtes geboekt. Ook prima bevallen. Wel moet je dan zorgen dat je afstand noet te groot is.

Ik plan de route vrij precies en weet dus of er gewerkt wordt aan de weg en of er andere bijzondere omstandigheden zijn. Dat lukt prima, ook voor de terugweg of tussendoor stukken. Nou ja, we vergeten wel ieder laar rekening te houden met Maria Hemelvaart, dan is vrijwel alles gesloten in Frankrijk.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2019, 10:27:25 am »

Wij gaan op de bonnefooi en zoeken onderweg een camping. Als we geen zin meer hebben zoek ik via Google een camping in een plaats niet ver van waar we rijden. Ik kijk wel wat de camping te bieden heeft. Ik zoek wel uiterlijk 15.00 uur naar een camping. Er is echt genoeg te vinden. Soms rijden we nog een half uur tot uur door.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2019, 12:48:33 pm »

wij maken tijdens de reis naar ons campingdoel geen gebruik van een tussencamping maar pakken een hotelletje
auto met vouwwagen parkeren en klaar, lekker douchen na de reisdag met eten in een restaurantje
smorgens uitgerust opstaan, douchen, ontbijt en wegrijden....

de meeste hotels hebben een afgesloten parkeerplaats waarop je auto met vouwwagen kwijt kunt
s nachts hangen we de vouwwagen aan de auto met disselslot erop en wielklem voor de (schijn)zekerheid

kijk bv eens bij:
https://www.hotel-bb.com/en/home.htm

en kijk eens op: https://www.viamichelin.nl/web/Routes
daar kan je bij opties auto met caravan selecteren zodat de routeplanner rekening houdt met je maximale snelheid
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2019, 12:59:02 pm »

Wij zijn vorig jaar in 3 dagen naar Zuid Frankrijk gereden. Onze reis hadden we in drie etappes verdeeld. Het laatste stuk wel het kortst zodat we op tijd op onze eindbestemming zouden zijn.
Dus we wisten hoeveel km we per dag wilden rijden, en op die plekken aan de route had ik meerdere campings opgezocht waar we dan konden overnachten. Dit ging helemaal goed en is ons zo prima bevallen.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #11 Gepost op: februari 23, 2019, 02:27:11 pm »

Ik zeg alleen maar: smartphone is your best friend!
Wij rijden steeds verder en verder. Ooit begonnen we met nachtritten (kids waren toen nog erg jong) maar dat betekende dat zij s ochtends fris en fit waren, en wij moe en narrig. Geen goede combi, zeker niet met een stokken-drama-vouwwagen van toen.
Daarna steeds bestemmingen van rond de 1000km uitgezocht en vroeg vertrokken. Dan kwamen we doorgaans tegen 18u op bestemming aan.
De laatste jaren zijn we steeds verder getrokken en daar kwamen dan ook overnachtingen bij. Soms een b&b (vooraf geboekt en dus gepland op 2/3 van de rit) maar tegenwoordig pakken we een overnachtingcamping. Meestal gaan we rond een uur of 16u bepalen hoe lang we nog door willen rijden, en aan de hand van google check ik wat campings op de route. Dan bel ik ze vanuit de auto om te checken of er nog plaats is. Scheelt omrijden. Tot nu toe is dat ook steeds goed gegaan.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #12 Gepost op: februari 23, 2019, 07:12:22 pm »

Ook ik heb campings in POI in mijn navigatie van de wagen zitten.

optie twee wordt ook vaak gebruikt. Op google maps op een paar locaties naar campings zoeken en deze steek ik via het online systeem ook met een logische naam voor mij in het navigatiesysteem.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #13 Gepost op: februari 23, 2019, 08:06:06 pm »

Toen wij nog met de tent gingen namen we meestal een B&B onderweg. Nu met de vouwwagen is het een overnachtingscamping geworden. Wij reserveren op de heenweg altijd eigenlijk. Dan weet je tenminste zeker dat er een (fatsoenlijk) plekje is, lekker makkelijk! Als je de afstand niet te gek maakt is deze, ook met een beetje tegenslag van files of ander leed, best te halen. En als het echt tegenzit kun je altijd nog een andere plek gaan zoeken. Het kost je dan hooguit de kosten van één overnachting (de camping die je niet kunt halen).
De terugreis nemen we meestal zoals het komt. Soms zit het mee en rijden we in 1x door naar huis. We hebben ook al eens dankbaar gebruikt gemaakt van de mooie overzichten van @KenJo die hier op het forum te vinden zijn, zoals deze:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17661.0




Gelogd

Rikki72

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Re: Hoe kiezen jullie een plaats om (als tussenstop) te overnachten
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2019, 09:09:42 pm »

Citaat
Hoe lang is de rit die jullie aan het plannen zijn?
Onze reis gaat naar Kroatië, en google maps geeft een 1400km aan aangezien mijn dochter van 10 meegaat en onze doggy zullen er geregeld stops moeten zijn en lijkt het me best om dit op 2 dagen te rijden.

Bedankt voor de reacties (zeker die tip van ViaMichelin met de optie van de caravan vind ik heel interessant), ik ga mijn vriendin aan t werk zetten om al maar enkele campings te zoeken voor onderweg (dat doet ze graag  :J) en dan hebben we toch al iets achter de hand en anders zoeken we wel iets in de buurt.

« Laatst bewerkt op: februari 23, 2019, 09:27:59 pm door Rikki72 »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal