Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Malawi 2.0  (gelezen 18154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #15 Gepost op: juni 05, 2017, 05:04:44 pm »

Het pinksterweekend hebben we goed besteed om onze Malawi 2.0 uit te proberen op camping Noetselerberg in Nijverdal. Om heel heerlijk te zijn, ik ben niet volledig enthousiast. Maar goed het is de eerste keer en het zal vast beter gaan. Mijn bevindingen hieronder puntsgewijs. Als iemand tips en tricks heeft hoor ik het graag natuurlijk  :J


  • We zijn maar liefst 3 uur bezig met opzetten. Nu heb ik ook alle foute keuzes gemaakt die je maar kon maken, maar toch. Ik vind het opzetten best bewerkelijk. Uiteindelijk is het me niet gelukt om de vouwwagen helemaal recht op te zetten. Dat wil zeggen dat de wagentent wat richting de wagenbak leunde. De middelste van de 3 stokken van de wagentest kreeg ik ook niet helemaal verticaal. Ik was een waterpas vergeten en heb dus op het oog waterpas gezet. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft. En hoe zit het met die gaatjes met het pinnetje van de stokken in de wagentent? Op welke stand zetten jullie deze?
  • Sommige keuzes vind ik niet zo logisch. Bijvoorbeeld de beide stokken van de boogluifel bestaan uit een combinatie van stokken die met een elastiek aan elkaar zitten. Maar de voet van de stok moet je eraan koppelen. Het in elkaar zetten van de stokken ging bij ons heel erg stroef. Of waarom moet een stok van de luifel geritst worden en de andere stok door een sleuf gehaald worden? Ik deed dat dus in een verkeerde volgorde. Kon de luifel weer opnieuw opbouwen. Had ik de luifel eindelijk staan, bleek een stok niet geheel door de sleuf. Ik was het zat, dus de volgende keer beter.
  • Er blijft ook bij ons water staan in de zijluifel. Maar goed dat komt vaker voor lees ik op het forum. Verder liep het water wel goed weg. We hebben een flinke wolkbreuk gehad op zaterdagmiddag met heel veel water, flinke hagelstenen, windvlagen en wat onweer. Helaas waren we vergeten een ventilatieraampje dicht te doen. Oeps, het gevolg een flinke waterzak in het gordijn van de wagentent. Eigen schuld. Gelukkig viel de schade mee. Dat vergeet ik in ieder geval niet nog een keer  :I :O
  • Als je de ingeklapte wagen open klapt dan verschuift het tentdoek en klikt het palletje in een van de gaten van de stokken. Is simpel weer terug te duwen, maar wel iets om rekening mee te houden als je toch nog ff wat in de wagenbak moet gooien op het laatste moment. Zie ook: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20258.0

Is het dan allemaal negatief. Nee zeker niet.
  • De wagentent en achtertent zijn geheel verduistert. Dat is erg fijn s'nachts, onze plek had een lantaarn die de hele nacht bleef branden. Het dakraam heeft daarmee direct ook een functie om daglicht binnen te krijgen.
  • De vele vakjes in de wagentent maken een kastje overbodig.
  • Er gaat echt enorm veel in vouwwagen. Zowel in de wagenbak, keuken, disselbak en onder het dekzeil.
  • De luifel met voorwand vind ik ideaal. De vouwwagen blijft redelijk compact en toch veel ruimte. Voorwand ervoor, tenttapijt erin en je kan ruim zitten met regen.
  • Het inklappen ging vrij gemakkelijk, nu het opzetten nog maar dat gaat vast goed komen  :J
  • Onze zoon van 7 maanden vond het kamperen volgens mij hartstikke leuk en heeft heerlijk geslapen in de vouwwagen  :>

« Laatst bewerkt op: juni 05, 2017, 05:06:57 pm door Klapmoose »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.395
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #16 Gepost op: juni 05, 2017, 06:57:48 pm »

Dat is iets wat ik in ieder geval iedereen aanraad om op voorhand redelijk wat keren thuis de wagen op te slaan en af te breken. Ook wij deden met onze eerste wagen en deze er in begin erg lang over, makkelijk 2 uur.  Maar door wat te oefenen, leren uit de fouten en beter op elkaar in te spelen ging het al rap een pak vlotter en sneller! Uiteindelijk zetten we het nu op in een half uur, zonder het slaan van de haringen. Maar hebben gedurende een aantal weken de tent een paar keer per weekend opgeslagen voordat we effectief mee op uit trokken.

De meeste van je punten zullen dus vermoedelijk wel opgelost geraken door veel te oefenen.

En kamperen is de manier van op vakantie gaan voor kinderen. Een camping is voor hen één grote speeltuin met een ongelooflijk groot aanbod aan vriendjes en vriendinnetjes!
Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #17 Gepost op: juni 05, 2017, 07:47:15 pm »

Leuk om al die ervaringen te lezen! We zijn inmiddels al 3 keer op pad geweest met de Malawi 2.0 :>.
Dit weekend hebben we geklokt en met een uur hadden we het helemaal kant en klaar W: W:.
Als je stokken van de luifel weer gaat het heel snel. Tip: maak eerst de 3 stokken goed en leg ze op de plek waar ze ongeveer moeten komen. begin met de buitenste stok en zet de luifel dan even vast in het midden met een haring. Rits nu de andere stokken erin.
Het is inderdaad onhandig dat de stokken uitschuiven op het moment dat je het bed optilt met inpakken....
We hebben de laatste 2 weekenden de voortent als luifel gebruikt en geen grondzeil gelegd. Ideaal vinden wij alleen kan je de voorkant er net niet helemaal uitritsen. Gevolg dat er een zware lap stof hangt.... We vragen ' ná af of De Wit hier misschien een nieuwe rots in kan zetten zodat we de voorkant er helemaal af kunnen ritsen...
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #18 Gepost op: juni 05, 2017, 08:49:22 pm »

Wij gaan over een kleine 2 weken op vakantie. Dan gaan we veel klappen en gaat het vast makkelijker. In de tussentijd staat de vouwwagen in de stalling. We zullen dus moeten oefenen tijdens weekendjes weg en vakanties.
Gelogd

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 88
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #19 Gepost op: juni 05, 2017, 09:43:32 pm »

Wij gaan over een kleine 2 weken op vakantie. Dan gaan we veel klappen en gaat het vast makkelijker. In de tussentijd staat de vouwwagen in de stalling. We zullen dus moeten oefenen tijdens weekendjes weg en vakanties.

Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #20 Gepost op: juni 05, 2017, 10:57:32 pm »

De verticale buis hoeft ook niet exact verticaal te staan. Dus een waterpas is niet nodig.
Het verschuiven van de buizen waardoor ze weer vastklikken doe ik altijd zelf al bij het inklappen, zodat ze mooi aan de rand van het bed liggen.
Ik heb de 1e versie, dus geen ervaring met de boogluifel, maar kan me heel goed voorstellen dat het even wennen is, maar oefening baart kunst😎
Gelogd

Jonnie

  • Gast
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #21 Gepost op: juni 06, 2017, 12:14:00 am »

Leuk al die berichten lezen, ook wij zijn vandaag gezwicht voor de malawi 2.0. Na 7 jaar met onze super tent, een cabanon biscaya 440,  gekampeerd te hebben zijn we  na veel wikken en wegen, onderzoek, speurwerk etc voor de malawi gegaan. Wat is hij toch mooi  :) kan niet wachten! nog 6 weken en dan mogen we hem halen.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #22 Gepost op: juni 06, 2017, 02:23:27 pm »


Om heel heerlijk te zijn, ik ben niet volledig enthousiast. Maar goed het is de eerste keer en het zal vast beter gaan.

 Ik was een waterpas vergeten en heb dus op het oog waterpas gezet. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft.


Ik heb hem zelf ook eerst thuis opgezet (bij gebrek aan goede aflevering dealer) en had toen ook niet gelijk het beste gevoel eerlijk gezegd. Was bij mij omdat ik toen niet had afgespannen en het er niet echt strak uit zag.

Met Hemelvaart vervolgens echt goed opgezet en ja, het waterpas neerzetten van de wagen heeft absoluut grote invloed op hoe alles straks ligt en staat! Vanaf dat moment had ik in ieder geval een goed / beter gevoel over de toch wel grote uitgave die de Malawi 2.0 is.

Qua stangen zagen we in de showroom bij de dealer al dat de middelste stang niet 90 graden staat of hoeft te staan.

De meeste klikkers heb ik wel op de maximale stand gezet (dus zo ver mogelijk uitgeschoven). Wij ritsen dan eerst het kuipgrondzeil vast en vervolgens zetten de de boel op spanning. Soms moet je een staander dan wel eens wat verplaatsen. In principe houden we de hoeken van het kuipgrondzeil dan aan voor de plek van de staanders.

De boogstokken lijken wel wat lastig. Bij ons was er van 1 set het elastiek gelijk kapot maar ik denk eigenlijk dat ik het zonder elastiek veel prettiger vind. Inderdaad zoals al aangegeven de bogen al klaar leggen en de buitenste boog even met een haring vast zetten.

Waarschijnlijk wordt het, door ervaring wel steeds makkelijker allemaal.

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #23 Gepost op: juni 06, 2017, 04:21:49 pm »




  • We zijn maar liefst 3 uur bezig met opzetten. Nu heb ik ook alle foute keuzes gemaakt die je maar kon maken, maar toch. Ik vind het opzetten best bewerkelijk. Uiteindelijk is het me niet gelukt om de vouwwagen helemaal recht op te zetten. Dat wil zeggen dat de wagentent wat richting de wagenbak leunde. De middelste van de 3 stokken van de wagentest kreeg ik ook niet helemaal verticaal. Ik was een waterpas vergeten en heb dus op het oog waterpas gezet. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft. En hoe zit het met die gaatjes met het pinnetje van de stokken in de wagentent? Op welke stand zetten jullie deze?
  • Er blijft ook bij ons water staan in de zijluifel. Maar goed dat komt vaker voor lees ik op het forum. Verder liep het water wel goed weg. We hebben een flinke wolkbreuk gehad op zaterdagmiddag met heel veel water, flinke hagelstenen, windvlagen en wat onweer. Helaas waren we vergeten een ventilatieraampje dicht te doen. Oeps, het gevolg een flinke waterzak in het gordijn van de wagentent. Eigen schuld. Gelukkig viel de schade mee. Dat vergeet ik in ieder geval niet nog een keer  :I :O



De wagentent is ook niet recht he, die is a-symmetrisch. Die paal hoeft dus ook niet recht. Wat wel erg helpt om het netjes te krijgen is spelen met de hoogte van de tent door de palletjes te gebruiken. Hangt erg van de vlakheid van de plek af zijn wij achter. Wat wij nu doen is hem opbouwen met alles op de laagste stand en dan daarna, als de achtertent eraan zit, de boel netjes maken zodat hij strak staat. En dan kan het dus zo zijn dat hij op de ene stok op een ander pinnetje staat dan bij de andere stok. De achtertent is daarin belangrijk want die moet netjes op de grond kunnen.

En welk ventilatieraampje had je open staan dat je water het gordijn van de wagentent kreeg? Bedoel je de binnentent? (maar daar zit toch het luifeltje voor?). [/list]
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #24 Gepost op: juni 06, 2017, 09:38:20 pm »

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik zal niet teveel kijken hoe recht de stokken staan. Ik ben nu eenmaal nogal een pietlut  :O . Ik ga ervan uit dat het de volgende keer beter gaat. Dat is gelukkig al over anderhalve week. Lekker bijna 3 weken kamperen in Italie (Lago Maggiore) en Frankrijk (Vogezen).


Citaat
En welk ventilatieraampje had je open staan dat je water het gordijn van de wagentent kreeg? Bedoel je de binnentent?


Nou, dat raam was het niet. Het was het grote raam aan de overkant. Die was voor de helft open en voor de ander helft verduisterd met het gordijn.  Ik had het raam aan de buitenkant in de ochtend opgerold. En daar dacht ik pas weer aan toen het water door de ritsen heen liep. Er gaat best veel water in dat gordijn trouwens. Heb er zeker 3 emmers uit gehaald :J


Ik heb trouwens ook 'ruzie' met het neuswiel. Die heb ik inmiddels al 3 keer open gedraaid in plaats van vast met als gevolg dat de dissel niet meer op het neuswiel kan steunen. Krijg hem wel weer vast, maar met veel geklungel. Dat probleem had ik niet bij mijn tent  :# :(
Gelogd

KlaptumDré

  • Gast
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #25 Gepost op: juni 26, 2017, 09:16:38 pm »

Ben benieuwd naar de ons eerste weekend weg met de Malawi 2.0. De laaste klapper was een Trigano Oceane,  en dat was minstens 17jaar geleden. En dus nu weer een klapper, heb al een hoop info van jullie mogen lezen gaat zeker helpen, zal de ervaringen delen. Op na weer een heleboel klap jaren :J
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #26 Gepost op: juni 27, 2017, 10:18:47 pm »

Ben reuze benieuwd naar nieuwe en extra ervaringen.

Wij weer over twee en een halve week. Kan niet wachten.....
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #27 Gepost op: juni 30, 2017, 05:08:01 pm »

Mocht er iemand zich afvragen of de Malawi 2.0 stormvast is? Gisteren tijdens een windvlaag voorafgaand aan een onweersbuitje zijn er op onze camping in de Vogezen 2 bomen omgevallen. Eén boom met wortel en al, de andere is geknakt. Gelukkig geen persoonlijk letsel. Onze Malawi gaf geen krimp, we hadden het ook niet door dat het zo hard waaide. Wel gisterochtend wat extra stormlijnen gespannen vanwege de weersverwachting.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #28 Gepost op: juni 30, 2017, 08:32:08 pm »

Dat ziet er heftig uit Klapmoose.....

Hopen op beter weer sowieso.

Heb je al een beter gevoel over de Malawi 2.0?
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Ervaringen Malawi 2.0
« Reactie #29 Gepost op: juni 30, 2017, 09:10:05 pm »

Dat ziet er heftig uit Klapmoose.....

Hopen op beter weer sowieso.

Heb je al een beter gevoel over de Malawi 2.0?
Het weer lijkt na morgen wat beter te worden. De lekkere wijnen :)485] :)485] hier houden ons warm.

Als de vouwwagen eenmaal staat vind ik hem erg fijn. Het goed opzetten vind ik nog steeds een hele klus. Als we terug zijn deel ik mijn bevindingen uitgebreider. Typen op een telefoon vind ik niet zo fijn.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal