Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen  (gelezen 3358 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #45 Gepost op: juni 05, 2023, 10:26:26 am »

Voor wat betreft het matras, koop gewoon bij IKEA een 7 cm dekmatras (maat 200 x 150 cm). Dat hebben wij ook gedaan en boven op het Holtkamper matras gelegd, het pas gemakkelijk onder het dekzeil en slaapt heerlijk.

Veel goedkoper dan de dure matras oplossing van Holtkamper.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #46 Gepost op: juni 05, 2023, 11:09:19 am »

De matrassen wisselen nogal door de jaren. In onze 2012 Kyte hadden we echt een topper op nodig. De lattenbodem hiervan was ook nogal star. De latten waren allemaal vast geniet en het matras zelf (combi van poly en koudschuim) was voor ons te hard. Onze oplossing was een 4 cm dikke zachte koudschuim laag die we in de bestaande tijk van het matras er bij deden. Deze kan je open ritsen en er is genoeg rek voor deze extra laag. Dit lag al een stuk beter. Je zou hier ook extra traagschuim bij in kunnen doen.  (schuimrubberbetaalbaar.nl)

In latere modellen (of in elk geval onze Aero) zit een ander type lattenbodem in waar de latten zijn opgehangen in weer flexibele steunen. Deze bodem veert meer maar ook het matras (standaard koudschuim matras) is voor ons veel fijner. We slapen er (zonder aanpassingen) in als thuis.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #47 Gepost op: juni 05, 2023, 11:31:15 am »

Inderdaad scheelt het per productiejaar en soms zelf binnen het productiejaar wat voor soort matras er is gebruikt en de kwaliteit van de lattenbodem.
Dat is toch gewoon een kwestie van uitproberen tijdens een proef weekend en eventueel een topper erbij kopen.
Gelogd

Maria89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #48 Gepost op: juni 05, 2023, 12:05:33 pm »

Hm interessant! Inderdaad uitproberen dan. We lagen op eentje uit 2011 en was heerlijk, ander voelde als een plank 🤷🏻‍♀️ We zitten ook nog steeds een nieuwe te overwegen (en dan een jaar of langer mega sparen) zijn er wel eens acties bij holtkamper, mss einde seizoen? Of zijn zij zo’n bedrijf die dat nooit doet..?
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #49 Gepost op: juni 05, 2023, 12:20:20 pm »

Hm interessant! Inderdaad uitproberen dan. We lagen op eentje uit 2011 en was heerlijk, ander voelde als een plank 🤷🏻‍♀️ We zitten ook nog steeds een nieuwe te overwegen (en dan een jaar of langer mega sparen) zijn er wel eens acties bij holtkamper, mss einde seizoen? Of zijn zij zo’n bedrijf die dat nooit doet..?

Uitsluitend "gratis" extra accesoires twv een X bedrag. Of je moet daar een tweedehandse kopen. Soms bieden ze een demo aan tegen een lager tarief, maar weet niet of je die wil hebben :)
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #50 Gepost op: juni 05, 2023, 12:32:57 pm »

Nieuw kopen ben je tegenwoordig dik aan de prijs. Natuurlijk is het allemaal wel top kwaliteit, maar veel zaken zijn ook wel 'over de top'. Een Kyte windforce voor ruim 28.000 euro is echt van de gekke, daar koop je een hele knappe caravan voor.
Ik vind dat ze met een aantal zaken behoorlijk zijn doorgeslagen, zoals bijv. waarom RVS buizenframe, dat is vele malen duurder dan de 'ouderwetse'  gelakte buizen, en die waren toch ook prima?
Ook zijn er veel zaken die nu als extra gelden en waar je dan ook dik voor betaald, bijv. Bigfeet voor € 295,-, reservewiel voor € 395,-. Kijk je een beetje rond dan vind je veel van deze extra's voor aanzienlijk minder in webshop's.
Daarom is een goede tweede hands helemaal geen slechte optie.
Rustig de tijd nemen, zeker na een kampeerseizoen gaat nog wel eens wat in de verkoop.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #51 Gepost op: juni 05, 2023, 01:24:56 pm »

295 euro voor Bigfoots? Dat is inderdaad van de pot gerukt. Je kan er hebben van 10 euro tot een 100 euro, maar zelf als ze de duurste genomen hebben, is dat nog 3 keer de prijs, en 4 bigfoots installeren, kost zelf mij minder dan een kwartier tijd en dat wil met mijn linker handen al veel zeggen.

Gelogd

Maria89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #52 Gepost op: juni 05, 2023, 01:55:24 pm »

Ah ja, dat is ook zo. Tweedehands en iets nieuwer zou ook fijn zijn. Al die opties en windforce hoeven idd niet voor ons. We wachten rustig af.

(Tweedehands is via Holtkamper trouwens marginaal en ook stuk duurder dan elders, is tot nu toe mijn ervaring)
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #53 Gepost op: juni 05, 2023, 03:15:02 pm »

295 euro voor Bigfoots? Dat is inderdaad van de pot gerukt. Je kan er hebben van 10 euro tot een 100 euro, maar zelf als ze de duurste genomen hebben, is dat nog 3 keer de prijs, en 4 bigfoots installeren, kost zelf mij minder dan een kwartier tijd en dat wil met mijn linker handen al veel zeggen.
Bij De Wit Schijndel originele Big foots van al-ko voor net geen € 100,- met gratis verzending, montage is hooguit een uurtje werk. Als je er één hebt geplaatst, weet je hoe het zit en gaan de overige drie wat makkelijker. Steek je toch weer bijna 200 euro in je zak!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #54 Gepost op: juni 05, 2023, 04:35:03 pm »

Anders gooi je er toch een nieuw matras op, of een extra topper voor de tobber :P
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #55 Gepost op: juni 05, 2023, 04:38:58 pm »

Ik zou zo wie zo niet op een ‘oud’ matras, d.w.z. een matras waar een ander langdurig op gelegen heeft willen liggen. Een frisse nieuwe topper van IKEA is dan een prima oplossing.
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 378
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #56 Gepost op: juni 05, 2023, 07:08:32 pm »

Bij De Wit Schijndel originele Big foots van al-ko voor net geen € 100,- met gratis verzending, montage is hooguit een uurtje werk. Als je er één hebt geplaatst, weet je hoe het zit en gaan de overige drie wat makkelijker. Steek je toch weer bijna 200 euro in je zak!
Twee sets van 4 voor een tientje per set gekocht. Het blijven plastic dingen en ik had na 1 rit al 1 voet gebroken op een hogere stoeprand tijdens het draaien. Die van Al-ko zijn van hetzelfde plastic en daar was hetzelfde mee gebeurd in dezelfde situatie. Scheelt toch weer €90 ;)
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #57 Gepost op: juni 05, 2023, 08:15:18 pm »

Kijk het kan dus nog veel goedkoper 👍
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vraag holtkamper Kyte stang en meer vragen
« Reactie #58 Gepost op: juni 06, 2023, 05:14:01 pm »

RVS is niet altijd duurder als staal + gelakt. Vergeet niet dat RVS vaak geen nabehandeling nodig heeft, terwijl een goede coating aanbrengen ook nog best wat geld kost. Iedereen denkt dat het veel duurder is en daar wordt handig gebruik van gemaakt.
Gelogd

Telly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Vraag holtkamper Kyte stang
« Reactie #59 Gepost op: juni 09, 2023, 03:40:00 pm »

Ah bedankt voor de snelle reacties al! Ik ga nog eens met de verkoper overleggen. Heb het idee dat hij hem verkeerd gebruikt, namelijk boven de binnentent en onder de grote tent. Maar dus niet aan de binnenkant van de binnentent. Heel gek. Voor ons echt een must want mijn man is wel erg lang😄
Bij ons zit die stang met lichte knik -geen boog- ook tussen binnen en buitentent. Ik kreeg altijd het idee dat dat het Airco systeem bevorderde als de zijkanten opengezet werden.

Nog een andere vraag, er zat een gaatje in het doek (1-2mm?). Als holtkamper dit zou maken, wordt het dan weer stevig, plakken ze er een lapje over, of..?
Wij hebben ook een gaatje gehad in het doek van onze Kyte S, rechstboven de keuken agv het openklappen van de wagen (pack-n-go systeem) terwijl de keuken openstond en het doek klaarblijkelijk in het keukenscharnier vastzat. Een gaatje van ook ong 2mm dat daarna lekte bij slagregen. We hebben Holtkamper bij een servicebeurt expliciet opdracht gegeven om het te fixen, maar dat hebben ze volgens toch niet gedaan. Daarnaast bleek onze kindertent tot 3 keer toe achter elkaar te lekken; vanaf aankoop. Uiteindelijk hebben we het er maar bij laten zitten, omdat we grotendeels mooi-weer kampeerders zijn. Maar je zult het niet vreemd vinden dat ik hen op dit punt volstrekt incompetent acht.
Inmiddels heb ik het gaatje zelf met een stukje transparante plastic aan de binnenkant geplakt. Werkt prima. Ik vermoed dat HK ook met reparatiedoek (=doek met een lijmlaag erop) in de weer gaat.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal