Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tentdoek kwaliteit  (gelezen 2884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ARU-18

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
tentdoek kwaliteit
« Gepost op: oktober 21, 2018, 10:54:47 pm »

Hallo mede kampeerders,

Wij vragen ons af in hoeverre het kwaliteitsverschil tussen 280 en 340 gram/m tentdoek merkbaar is in real life camping en op de lange duur?

Wij kunnen vooralsnog namelijk niet kiezen tussen de CC Flexi (340 gram/m Ten Cate KD24) en de nieuwe AK Parade (280 gram/m Ten Cate ongeklassificeerd, maar dus lichter nog dan de KD38). Wij hebben beide wagens in de showroom bekeken en daar viel ons het verschil in look&feel zogezegd wel direct op. CC Flexi voelt vele malen robuuster aan. Trigano Odyssee zit er dan volgens mij weer precies tussen in met 340 gram/m dak en 280 gram/m wanden wat onze keuze er al helemaal niet makkelijker op maakt. Ook bekeken we deze in de showroom en ook voelde dit alweer robuuster aan dan de AK Parade.

Maar de hamvraag dus nogmaals: Ga je deze verschillen ook daadwerkelijk merken in de praktijk of zitten dit soort nummer meer tussen de oren?

We zouden graag jullie ervaringen/meningen hierover horen. Bij voorbaat dank voor de eventuele feedback.

mvg

Wouter & Yesi

twijfelaars tussen:
-CC Flexi
-AK Parade
-Trigano Odyssee

Gelogd

ARU-18

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: tentdoek kwaliteit
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2018, 09:27:59 pm »

Jammer dat er geen input vanaf het forum is gekomen. De combi camp is uiteindelijk afgevallen vanwege zijn ontwerp (doek niet tot aan de grond aan de achterzijde). Het ging dus nog uiteindelijk tussen AK Parade en Trigano Odyssee. Die laatste is het uiteindelijk geworden in een jonge tweedehands uitvoering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: tentdoek kwaliteit
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2018, 09:58:27 pm »

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik kan je vraag niet goed beantwoorden. Tijdens onze zoektocht zat ik ook op veel details te letten en ook gegoogled op verschillen in kwaliteit van het tentdoek. Volgens mij  zijn ze allemaal goed en zit er licht verschil in duurzaamheid en sterkte.


Volgens mij is het veel belangrijker dat je een keuze maakt op gevoel. Je gaat vast veel plezier beleven van je Odyssee.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: tentdoek kwaliteit
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2018, 11:52:51 pm »

Gefeliciteerd met jullie Odyssee!
Wij hebben een Flexi (T&T) en de open achterkant vinden wij geen issue. Dat “nadeel” word grotendeels opgevangen door het schort van bisonyl in de voortent.
Vrienden van ons hebben een oudere Odyssee en dat is ook een fijne klapper.
Ook ik kon je toen, en nog steeds niet, een zinnig antwoord geven op je vraag m.b.t. het doek. Dus dan geef ik geen reactie. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

ARU-18

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: tentdoek kwaliteit
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2018, 08:13:12 am »

Ik heb me bij verschillende speciaalzaken laten informeren hierover en de verschillen zijn minimaal inderdaad. Of een doek lang meegaat en/of goed blijft is volledig afhankelijk van hoe de gebruiker ermee om gaat. Logisch antwoord ook eigenlijk.

Dat het ene doek iets eerder zijn verzadigingspunt bereikt tijdens harde regen en dus door gaat nevelen dan het andere ga je niet merken volgens mij. Hetzelfde geldt denk ik voor de minimale verschillen in isolatiewaarde.

Details dus waar je het niet op aan laat komen dus. Het gevoel geeft in dat geval,  zoals Klapmoose ook zegt dan de doorslag.

Mijn gevoel bij de AK Parade was beduidend minder dan bij de CC flexi en de Odyssee Plus. Deze zijn beide qua afwerking van doek van duidelijk waarneembare hogere kwaliteit dan de AK Parade.

Mvg

Wouter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: tentdoek kwaliteit
« Reactie #5 Gepost op: november 25, 2018, 02:15:00 pm »

Gefeliciteerd met je aanschaf. Wij hebben in 2015 een Odyssee gekocht en we zijn daar nog steeds dik tevreden over!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal