Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek  (gelezen 5754 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ester

  • Gast
NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek
« Gepost op: augustus 07, 2009, 01:04:19 pm »

"Dag als het mag"!!!!
Deze camping is niet voor niets camping van het jaar geweest in 2007.
Het verhaal van de camping draait om Hannah de Heldhaftige die met haar beer Bumpie en nog een stuk of 7 andere sprookjesvrienden het mooiste plekje van de wereld hebben ontdekt.
De hele dag lopen (een aantal) sprookjesfiguren over de camping en zijn actief betrokken bij de animatie

Dit is een geweldige camping voor gezinnen met kinderen die nog niet kunnen zwemmen.
De zwembaden zijn niet dieper dan 30 cm, eigenlijk is het meer een soort waterspeeltuin.
In het binnenzwembad is er een groot kasteel (Hannah's kasteel) met een glijbaan en watersproeiers en andere speeltoestellen, een grote glijbaan waar je met ongeveer 4 mensen/kinderen tegelijk naar beneden kan en een soort waterbaan waar banden in liggen.
Buiten is er ook een zwembad (ook 30 cm diep) met "de botterfabriek" waar overal water uitkomt en een pierebadje.
Buiten is er te weinig plaats om lekker te liggen, er is geen ligweide, er staan wel een aantal stoelen en ligbedden langs het zwembad, maar in het hoogseizoen is dat veel te weinig (wij zijn in juni geweest en toen was er voldoende plek).

De kampeervelden hebben allemaal een eigen speeltoestel waardoor de ouders rustig voor de tent kunnen zitten terwijl de kids spelen.
Ook hier komen overdag de sprookjesfiguren regelmatig langs om mee te spelen.
Het sanitair is meer dan schoon, het ruikt er heerlijk en alle (grote) toiletten zijn zelfreinigend
Zoals je kan verwachten op een kindercamping is er een groot aantal kindertoiletten, douches en wasbakken op verschillende hoogtes.
De kinderdouches zijn op ongeveer 50 cm hoogte gemaakt zodat ouders geen last van hun rug krijgen.
Daarnaast zijn er nog familiedouches en een bubbelbad, deze laatste is tegen betaling (ik dacht 1 euro).
Tegen betaling kan je ook gebruik maken van een sunshower, solarium of 6-persoons jacuzzi.
Wij hebben deze laatste gehuurd en dit kostte 10 euro voor 1 uur.

Op de camping is er een goed restaurant waar je echt lekker kan eten, niet alleen het standaard werk, maar ook bv gevulde gegrilde paprika.
Voor de kinderen is er uiteraard ook van alles te krijgen.
Er is in het hoogseizoen regelmatig een theaterbuffet wat erg goed schijnt te zijn. (wij waren in het voorseizoen)
Wij hebben wel meegedaan met een bbq, dit kostte 15 euro pp ex drankjes, je kan dan wel onbeperkt eten en er was meer dan voldoende, echt waar voor je geld.
De kids hadden 's middags bij de animatie zelf een spies gemaakt met frikandelletjes, gehaktballetje, kip, groente/fruit en die kon ook op de bbq.
Behalve het restaurant is er ook een snackbar (niet echt superlekker) en een pannekoekenbar, deze kan je overigens ook in het restaurant krijgen.
Er is een redelijk grote campingwinkel waar heel veel te krijgen is, uiteraard net even iets duurder dan in een reguliere winkel, maar niet extreem..
Bij de receptie is een houten speeltuin waar de kids naar harte lust kunnen klimmen

Het animatie-team is bijzonder goed opgezet, niet een clubje 16-jarige die een bijbaantje hebben, maar echt proffessioneel.
In het voorseizoen was er 's morgens om 10 uur knutselen, vooraf gegaan door een toneelstukje.
Vanaf een uur of 2 was er weer een activiteit, vaak met schminken en 's avonds het knuffeltheater.
Volgens een vaste route rijden een paar sprookjesfiguren met de bumpie-jeep (een soort golfkarretje) om iedereen mee te nemen naar het theater voor de voorstelling, hierbij wordt er een leuk liedje gezongen zodat de rit er naartoe al een feestje is.
Na het theater (in het weekend is dat om half 8) is het stil op de camping, heerlijk!!!

Wij zijn hier in het voorseizoen geweest en zoals het er nu naar uitziet gaan we volgend jaar weer in juni.
Ik denk niet dat ik hier graag in het hoogseizoen zou willen zitten, vooral rond het zwembad is het dan gewoon te klein.
Ook als de kinderen eenmaal groter zijn en "echt"  willen zwemmen wordt dat lastig.
Er is wel een samenwerking met de camping ernaast (camping 't veld) en die hebben wel een bad van 140 cm, maar dit is maar een klein badje.
Hier mag je overigens wel gebruik van maken, net als de mensen die op camping 't veld staan ook gebruik mogen maken van de faciliteiten van de sprookjescamping en deze camping is wel een stuk goedkoper, alleen de toiletgebouwen zijn exclusief voor eigen gasten.
Die hebben overigens een kleine binnen speeltuin, wat de sprookjescamping niet heeft.

Voor volwassenen wordt er 's avonds ook wel eens iets georganiseerd, maar het draait voornamelijk om kinderen

Er is een spaarsysteem met muntjes, bij aankoop van bepaalde produkten (een ijsje bv) krijg je een muntje en als je 5 of 10 dezelfde hebt (er zijn ongeveer 10 verschillende) kan je een cadeautje uitzoeken.
De muntjes kunnen onderling geruild worden.

Al met al vind ik het een supercamping en ik sluit af met de afscheidskreet van de camping "doeiouwekoei"!!!!

« Laatst bewerkt op: januari 01, 2011, 01:38:51 pm door Klavertjes »
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Sprookjescamping de Vechtstreek Rheeze/Hardenberg
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2009, 01:08:24 pm »

Haha,

"Groet als het moet"......Het is inderdaad een hele leuke camping. Wij ontkwamen er niet aan om ook de DVD aan te schaffen, zodoende heb ik er nog regelmatig lol van.

Voor mij is deze camping uitermate goed geschikt om er in het voorseizoen een paar dagen heen te gaan. Om er 3 weken in de zomervakantie te staan geeft mij wat 'overkill'.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Ruby

  • Gast
Re:NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2011, 03:12:58 pm »

Sinds juli 2011 is er ook een buitenbad geplaatst.
Erg leuke camping, mijn kinderen willen eigenlijk niets anders..................maar net zoals mijn voorgangers, alleen voor of naseizoen, echt niet in hoogseizoen.
Gelogd

Mark2911

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
Re: NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2015, 06:13:42 pm »

Zwemplas de oldemeyer is vlakbij. Kun je heerlijk zwemmen.
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2016, 03:31:14 pm »


    * Vriendelijkheid personeel: 9
    * Sanitair: 10
    * Schoonheid van de camping zelf: 9
    * Animatie team: 9
    * Voorzieningen: 10
    * Eet gelegenheden op de camping: 8

We komen er net vandaan: uitermate kindervriendelijke camping. Vond de drukte wel meevallen bij de buitenspeelplaatsen en zelfs met regen was er in het binnenzwembad genoeg ruimte. Met kids tot een jaar of 8 zijn ze het toch snel zat en zal een hele middag hangen bij het zwembad niet de gewoonte zijn. Hoe anders bij kinderen vanaf een jaar of 10: daarvan hadden we er 3 op het veld die zich duidelijk meerdere momenten verveelden.
Dus leeftijd: tot een jaar of 8-9.

Verder nette camping: sanitair wordt 3x per dag schoon gemaakt, binnenzwembad netjes en aan veiligheid is overal gedacht.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2016, 10:28:35 pm »

Dank je wel voor de update, prima aanvulling  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

stevo1

  • Gast
Re: NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2018, 11:19:36 am »

Vorig jaar, omdat we met verbouwingen zaten, hiernaar toe geweest omdat het niet te ver rijden was en het wel tof leek voor de kinderen. Dit jaar wilden we terug naar Bretagne maar na hevig protest van de kinderen dan toch maar weer terug naar de sprookjescamping  :H  :H

Ach uiteindelijk een hele toffe vakantie gehad daar vorig jaar (zelfs met wisselvallig weer)en voor de kinderen is het echt wel top!

Hierbij geef ik dezelfde punten als Albertine!
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: NL: Overijssel: Rheeze: Sprookjescamping De Vechtstreek
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2018, 11:01:18 pm »

Wij kwamen er voor het eerst toen Daniël 4 was en een keer dat hij 5 was.  Twee jaar later hadden we Caya erbij en daarna ben ik er nog wel met de kids alleen geweest. Maar toen alleen dag bezoek.  Ze zijn nu 19 en 14, maar de muziek en alles wat we daar hebben meegemaakt komt steeds terug.  Geweldige camping.  Ook de Oldemeijer is een fijne plek om te komen. 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal