Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Buite Lewe 2 (Plus) 2020  (gelezen 27207 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #15 Gepost op: september 13, 2020, 10:30:13 am »

Bij de trekking luifel zijn wel zijwanden maar wat ik gezien heb staan die recht naar benenden en niet in de lijn van de luifel.  Mogelijk is dat inmiddels aangepast.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #16 Gepost op: september 13, 2020, 10:33:28 am »

Bij de trekking luifel zijn wel zijwanden maar wat ik gezien heb staan die recht naar benenden en niet in de lijn van de luifel.  Mogelijk is dat inmiddels aangepast.
Ik zie op de Campooz site in ieder geval bij de accessoires dat de trekking luifel optionele zijwanden heeft :)106]

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

muis

  • Gast
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #17 Gepost op: september 13, 2020, 10:34:57 am »

 :J ik vind de oplossing die ze daarvoor gekozen hadden niet zo mooi :X
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2020, 12:06:18 pm »

Mooie wagen, met inderdaad een lage aanschafprijs, leuk dat je dit hier deelt! Ik ben benieuwd hoe dit ‘nieuwe’ merk (met heel veel overeenkomsten met gordigear) het gaat doen naast de conceptueel vergelijkbare wagens van onder andere Campooz en Campwerk.
Wat mij erg opvalt aan dit model (en ook bij Gordigear) zijn de lage ramen. De bovenkant van de ramen zit zodanig laag (1,5 meter?) dat staand buiten niets anders dan de grond te zichtbaar is. Boven de ramen zit een stuk blind doek en de ramen lopen door tot (bijna) de grond, ze zouden prima iets hoger geplaatst kunnen worden (wat ik naar mijn smaak ook veel logischer en beter uit zal zien).
Hebben jullie hier geen last van en snappen jullie waarom hiervoor gekozen is?
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2020, 12:20:44 pm »

Mooie wagen, met inderdaad een lage aanschafprijs, leuk dat je dit hier deelt! Ik ben benieuwd hoe dit ‘nieuwe’ merk (met heel veel overeenkomsten met gordigear) het gaat doen naast de conceptueel vergelijkbare wagens van onder andere Campooz en Campwerk.
Wat mij erg opvalt aan dit model (en ook bij Gordigear) zijn de lage ramen. De bovenkant van de ramen zit zodanig laag (1,5 meter?) dat staand buiten niets anders dan de grond te zichtbaar is. Boven de ramen zit een stuk blind doek en de ramen lopen door tot (bijna) de grond, ze zouden prima iets hoger geplaatst kunnen worden (wat ik naar mijn smaak ook veel logischer en beter uit zal zien).
Hebben jullie hier geen last van en snappen jullie waarom hiervoor gekozen is?
Over de ramen: als het gaat over de hoofdtent: wij hebben gekozen voor de scheidingswand en die ruimte wordt dus een slaapruimte. Dus geen probleem dat de ramen lager zitten.

Verder hebben wij de afgelopen jaren de voortent van de vouwwagens die we hadden ingezet als luifel. Wij gaan meestal naar Zuid Europa en dan heb je eigenlijk de voortent dicht niet nodig en is het minder relevant hoe hoog de ramen zitten . Alleen met slecht weer zet je de voorwand et in zit alles dicht en dan zit je vooral in de voortent. Dan zitten de ramen prima qua hoogte.

Maar het is zeker een interessante vraag en ik denk ook dat dit een van die eigenschappen van deze vouwwagen is, waar je juist voor valt of over valt.  Het moet passen qua smaak, manier van kamperen, de seizoenen waarin je kampeert, etc.

De gelijkenis met Gordigear is trouwens niet geheel toevallig: Tiesse is dealer van Gordigear in Nederland, maar krijgt weinig ruimte van Gordigear om way slimme accessoires en wijzigingen door te voeren bij Gordigear. Nu dus zijn eigen design, al zijn er naast Buite Lewe meer merken die (deels) leunen op o.a. het design van Gordigear.

Nu heeft Tiesse zelf de opties om de Buite Lewe's te ontwikkelen naar eigen inzicht, met flexibiliteit en behoud van kwaliteit (tentdoek e.d. komt uit dezelfde fabriek als bijvoorbeeld Campooz). Klant vraagt, Tiesse kan er op inspelen. Heel dynamisch en korte lijnen en dat drukt de prijs gigantisch.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 13, 2020, 12:34:53 pm door marijnhak »
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

bosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: zoekend naar ....
  • na 10jaar vw-loos, weer op zoek naar een vw
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #20 Gepost op: september 13, 2020, 09:35:24 pm »

heeft Buiten Lewe ook een easy load optie?
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #21 Gepost op: september 13, 2020, 09:58:59 pm »

heeft Buiten Lewe ook een easy load optie?
Via 2 gasveren is dat een optie ja. Wel een van de meest prijzige opties, maar hij is er wel.

Enerzijds leek het mij ook een handige optie, maar duur en niet heel praktisch. Het is namelijk een hoge bagagewagen en om daar zware spullen in te tillen... Leek mij niet heel vaak van toepassing.


Wij hebben gekozen voor rolbare opbergkratten, stuk goedkoper en goed nadenken over volgorde waarop we spullen nodig hebben uit de bagageruimte.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 13, 2020, 10:11:16 pm door marijnhak »
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

bosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: zoekend naar ....
  • na 10jaar vw-loos, weer op zoek naar een vw
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #22 Gepost op: september 14, 2020, 10:38:17 am »

Via 2 gasveren is dat een optie ja. Wel een van de meest prijzige opties, maar hij is er wel.

kan de optie niet terug vinden op de website, heb je een indicatie van die kosten?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #23 Gepost op: september 14, 2020, 11:48:49 am »


Bij de prijslijst zag ik anders wel het volgende:
[font=&amp][/font]
[font=&amp]GASVEREN 2 STUKS incl. inbouwen,
 [/l]   € 399,00
[/font][/color]
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #24 Gepost op: september 14, 2020, 12:31:34 pm »

Ik zie op de foto's van de TS dat hij rondom 4 gelijke uitvalpoten heeft. Op de website van Buite Lewe zie aan de achterzijde 2 valpoten. Is dat een bewuste keuze? En de achterklep, bestaat die uit 2 delen?

Op de website worden 2 types beschreven: Buite Lewe 1 en 2. Maar is de prijslijst wordt ook nog een Buite Lewe 3 aangeboden? Zijn dat ook alleen andere afmetingen?

Ik heb net even zitten rekenen naar een gelijke configuratie tov onze CampooZ Lazy Jack. Dan valt de Buite Lewe (3) toch wel wat goedkoper (>€2.000) uit. Waar zou dat inzitten?
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #25 Gepost op: september 14, 2020, 06:11:13 pm »

Ik zie op de foto's van de TS dat hij rondom 4 gelijke uitvalpoten heeft. Op de website van Buite Lewe zie aan de achterzijde 2 valpoten. Is dat een bewuste keuze? En de achterklep, bestaat die uit 2 delen?

Op de website worden 2 types beschreven: Buite Lewe 1 en 2. Maar is de prijslijst wordt ook nog een Buite Lewe 3 aangeboden? Zijn dat ook alleen andere afmetingen?

Ik heb net even zitten rekenen naar een gelijke configuratie tov onze CampooZ Lazy Jack. Dan valt de Buite Lewe (3) toch wel wat goedkoper (>€2.000) uit. Waar zou dat inzitten?
Over de poten: optie van €69 om 2 extra verstelbare poten te krijgen. Vind ik makkelijker met stabiliseren van de vouwwagen en er mooier uit zien.

Achterklep bestaat uit 2 delen: bovenste deel neem je af via 2 scharnieren, onderste deel klapt naar beneden toe. Wij hebben 2 kettingen laten plaatsen zodat de klep horizontaal blijft staan zodat je er nog wat op kan zetten. 

De Buite Lewe 3 is niet langer leverbaar. Voor volgend seizoen zijn ze bezig met een andere aanritsbare zijtent.

Kosten: minder overhead, geen tussenhandel en dealer, directe lijnen met de fabriek, dat zijn verschillen die tot het prijsverschil kunnen leiden.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #26 Gepost op: september 18, 2020, 06:43:58 am »

kan de optie niet terug vinden op de website, heb je een indicatie van die kosten?

€399,- inclusief montage, staat alleen vermeld onder Gasveren 2 stuks. Dat moet je dan maar net weten natuurlijk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #27 Gepost op: september 20, 2020, 05:21:19 pm »

Eerste weekend weg geweest: prima eerste indruk! Lekker ruim, robuust en als je eenmaal weet welke stokken op welke volgorde geplaatst moeten worden ook snel op te zetten.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #28 Gepost op: september 28, 2020, 07:52:51 pm »

Ze hebben nu 20 of 25% korting....
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #29 Gepost op: september 29, 2020, 10:56:26 pm »

Dat is een serieuze aanbieding!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal