Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen van Decathlon  (gelezen 6849 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #30 Gepost op: juli 17, 2023, 01:57:32 pm »

Best veel aanhangers zijn ongeremd. Mensen die dat willen gebruiken kopen vaak ook bewust een auto die wel wat ongeremd mag trekken. Dus geen 3 cilinder 1 liter turbo blokjes.
Hoe dan ook geremd of ongeremd. Iedereen weet wel of dat voor hem/haar van belang is.
Wat een auto gerend of ongeremd mag trekken hangt nauwelijks van de motor af. Een geremde as en oploopmechaniek scheelt zo'n 300 tot 400 euro en maakt de aanhanger veel praktischer. Bv vanwege Tempo 100.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #31 Gepost op: juli 17, 2023, 02:35:08 pm »

En dan, na nodige gedoe is de tent los van de kar.
En ga je die kar dan volgooien met tuinafval, grond, graszoden, puin ot ander afval om te dumpen bij de.gemeente?
Zie het niet zo snel gebeuren, die kar lijdt daar best onder en wordt vies, en is ook weer je basis van je vakantie verblijf.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 942
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #32 Gepost op: juli 17, 2023, 02:42:50 pm »

En dan, na nodige gedoe is de tent los van de kar.
En ga je die kar dan volgooien met tuinafval, grond, graszoden, puin ot ander afval om te dumpen bij de.gemeente?
Zie het niet zo snel gebeuren, die kar lijdt daar best onder en wordt vies, en is ook weer je basis van je vakantie verblijf.
Ik zie het ook niet snel gebeuren. Maar met deze kar een stuk sneller als bij bijvoorbeeld een Campooz. En die adverteren er volop mee en daar hoor ik weinig mensen over klagen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #33 Gepost op: juli 17, 2023, 03:00:07 pm »

Normaal altijd fan van decathlon. De kids hadden een fresh n black tent en dat valt mee qua temperatuur.

€10000 valt mee voor een vouwwagen. 't is maar de helft van een combi camp.
't is echter nog veel geld voor een ongeremd aanhangertje met polyester tent en niet eens een keuken, gas water.  Ik zou voor dat geld liever een tweedehandse kopen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2023, 10:59:01 pm door metalpe »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2023, 03:15:54 pm »

De helft van een Combicamp ??? .......... het is waarmee je hem vergelijkt. (in dit geval is het dus echt appels met peren vergelijken)


Voor 10K heb je een prima CombiCamp, alleen zijn er maar weinig mensen die dat weten.
Als je een CombiCamp Valley Pure neemt met daarbij de optie 'voortent' en 'oplooprem' dan heb je m.i. een hele fijne wagen voor € 10.195,- is toch nog lang geen 20K




https://combi-camp.com/nl/vouwwagens/valley/#products
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 942
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #35 Gepost op: juli 17, 2023, 04:26:25 pm »

De helft van een Combicamp ??? .......... het is waarmee je hem vergelijkt. (in dit geval is het dus echt appels met peren vergelijken)


Voor 10K heb je een prima CombiCamp, alleen zijn er maar weinig mensen die dat weten.
Als je een CombiCamp Valley Pure neemt met daarbij de optie 'voortent' en 'oplooprem' dan heb je m.i. een hele fijne wagen voor € 10.195,- is toch nog lang geen 20K




https://combi-camp.com/nl/vouwwagens/valley/#products
Snap eigenlijk nog steeds niet waarom die Valley niet de normale bak meekrijgt die de Country wel heeft. Maar goed, dat is voer voor een ander topic.

Voor rond de 10k kan je best wel wat vouwwagens kopen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #36 Gepost op: juli 17, 2023, 05:15:40 pm »

Nee, maar dit is een trailer tent, dus je kunt aanhanger ook los gebruiken. En dan is dit niet veel. Veel auto's mogen zo'n 500kg ongeremd trekken. Dan heb je het over een goede 300 kg laadvermogen. Da's niet veel. Met een geremde basis zonder kenteken kan hij wel tot 750 kg. Scheelt 250 kg en is daarmee een stuk bruikbaarder.
wat breng je allemaal voor zware spullen weg dan? Wat snoeihout, bankstel bij de Ikea halen en dat soort dingen. Dan is een dergelijke aanhanger goed zat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #37 Gepost op: juli 17, 2023, 05:22:00 pm »

Best veel aanhangers zijn ongeremd. Mensen die dat willen gebruiken kopen vaak ook bewust een auto die wel wat ongeremd mag trekken. Dus geen 3 cilinder 1 liter turbo blokjes.
Hoe dan ook geremd of ongeremd. Iedereen weet wel of dat voor hem/haar van belang is.
Het lijkt of je niet teveel idee hebt wat een 3 cilinder kan en mag trekken. Onze C4 1.2, 3 cilinder van 131 pk mag gewoon 1550 kg geremd trekken en 650 kg geremd.  En doet dat ook. Ik kan me de Clio van de buurman nog herinneren met 75 pk welke ook 1500 kg mocht trekken. wat een auto mag trekken heeft met veel meer aspecten te maken. Koeling, constructie van de auto o.a.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #38 Gepost op: juli 17, 2023, 06:11:33 pm »

Die 1.0 turbo blokjes… tja mijn Octavia combi trekt met zn 1.0 turbo blokje onze vouwwagen met gemak elk bergje op.. mag ook wel is max 750 en hij mag 1300 trekken.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #39 Gepost op: juli 17, 2023, 11:04:21 pm »

Idd. Ik heb ook een driecilinder. En een 1.3tce met 140pk, en die mag....1800kg trekken. De tijd dat je een drie liter nodig hebt om iets te trekken is al lang voorbij.

En C5CCV, idd, ik wist niet dat er zo een goedkope combi camp bestond. Ik vergeleek hem met onze cccx die we onlangs nieuw kochten. Idd appelen met peren.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2023, 11:55:08 pm door metalpe »
Gelogd

Grootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Koala
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #40 Gepost op: juli 18, 2023, 10:00:13 am »

Laadvermogen kun je simpel oplossen door de geremde variant te kopen. Afmetingen van de bak zijn gelijk en dan past de tent er gewoon in.

https://en.erde.fr/product/daxara-218-f



Volgens google kost de ongeremde: € 1 278,00 en de geremde variant: € 1,790.00, dus dan komt er nog €500 bij voor een extra 250kg laadvermogen.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #41 Gepost op: juli 18, 2023, 10:51:26 am »

Wij moesten gisteren toch bij de Decathlon zijn  :O, dus hebben deze wagen even staan bewonderen. Wij hebben een Malawi dus deze dubbelklapper is voor ons te groot, maar we zien toch wel een aantal pluspunten zoals de sta-hoogte in de voortent en ook hoe licht die is en hoeveel ventilatiemogelijkheden er zijn. De ruimte onder de bedden wordt niet echt benut (er hangen twee kleine kastjes), maar misschien komt daar nog een keer iets voor. De ruimte in de bak is praktisch met goed passende stoffen bakken. De bedden zijn lekker donker, maar de matrassen zijn in delen, ik zou daar persoonlijk een topper opleggen. Het grote voordeel van de tent is dat je amper stokken heb, terwijl die bij andere wagens veel ruimte en gewicht innemen.
Al met al vond ik het geen slechte wagen, zeker als je de ruimte hebt om de tent apart op te slaan en de aanhanger gewoon te gebruiken door het jaar heen. Dan moet je die wagen voor vakantie even uitspuiten als ie vies is, maar ach, dat is het werk ook niet.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.578
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #42 Gepost op: juli 18, 2023, 01:52:53 pm »

Offtopic: ik heb toevallig dat daxara aanhangertje gisteren bekeken, aardig ding als je er geen punt van maakt je handen open te halen aan de slecht afgewerkte profielen
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #43 Gepost op: juli 19, 2023, 01:57:53 pm »

Ik vind het een grappig concept en denk dat er ook wel wat verbetering in zit en dat zal ook wel komen.
Er zitten voor en nadelen aan maar welke heeft dat niet.
Iedereen moet zelf kijken welke wage  de   meeste plus punten heeft voor zijn doel.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #44 Gepost op: juli 20, 2023, 06:31:28 pm »

Ik vind het een grappig concept en denk dat er ook wel wat verbetering in zit en dat zal ook wel komen.
Er zitten voor en nadelen aan maar welke heeft dat niet.
Iedereen moet zelf kijken welke wage  de   meeste plus punten heeft voor zijn doel.
Dat denk ik ook.
Niet persé fan van deze, maar wel van decathlons huisproducten en merken in het algemeen.

Prijs kwaliteit in heel veel artikelen compleet onverslaanbaar. Dus wie weet wat ze binnen een paar jaar hebben, moest deze goed verkopen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal