Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 10:36:39 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door sanderv
Ik zou zo wie zo eerst naar de Peugeot garage gaan. Ze geven zelf aan in de handleidingen van modellen voor 2022 dat verlichting van aanhangwagens met LED verlichting problemen geven hier gaat het over een wagen van 2019, dus zeker dat dit probleem het is. Ze geven in 2022 aan dat er een oplossing voor is in de nieuwe wagens, dan kunnen ze die oplossing vermoedelijk ook makkelijk inbouwen in de oudere modellen. Zou ze daar mee confronteren. Willen ze het gratis doen of voor een aanvaardbare prijs, zoveel te beter. Je hebt dan zo wie zo een degelijke oplossing die werkt voor alle aanhangwagens waar zei verantwoordelijk voor zijn en die ze al wel uitgetest zullen hebben dat ze werkt op hun wagens. In het andere geval kan je nog met zo'n adapter oplossen die je dan afhankelijk van welke verlichting dat de aanhangwagen of fietsenrek of dergelijken heeft er tussen kan plaatsen of niet.

Dat is de vraag of dat zo makkelijk is. Zie mijn eerdere uitleg.

 2 
 Gepost op: Vandaag om 10:35:22 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door sanderv
Inmiddels geprobeerd met de fietsendrager die gewone gloeilampjes heeft.
Daar werkt alles feilloos. Ook de mistlamp.
Het zit hem dus echt in de LED verlichting en de communicatie met de auto.
Ik zal morgen eens met de lokale Peugeot dealer bellen kijken of die iets hebben. En anders zo'n tussenstuk bij Bol bestellen en kijken of dat werkt.
En zo allemaal niet, dan toch zelf aan de klus met weerstandjes vrees ik.

Tot voor nu dank voor het meedenken allemaal. Wordt zeer gewaardeerd.

Ik zou dat niet bij de dealer bestellen. Die vragen de hoofdprijzen voor dat soort dingen. Ik heb even bij de reviews gekeken van de aluminium tussenbox uit mijn link. Daar staat een review van iemand met een Peugeot 3008 die hetzelfde probleem had. De kunststof tussenstekker van Carpoint bij Bol snap ik zelf niet. De shuntweerstanden moeten zo'n 20 watt per stuk zijn. Dat komt neer op zo'n 100 Watt aan shuntweerstanden voor een heel verlichtingsblok. Waar laat die kunststof tussenstekker al die ontwikkelde warmte? Niet voor niets is die tussenstekker van die aanhangerwinkel voorzien van een forse aluminium behuizing.

 3 
 Gepost op: Vandaag om 10:27:57 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door sanderv
Ik vermoed dat Sander dingen bedoeld zoals deze:
https://www.aanhangwagendirect.nl/led-control-box-13-polig-12v-plug-play.html


https://www.bol.com/be/nl/p/carpoint-led-verlichtingsadapter-12-volt-13-13-polig-17-cm-zwart/9300000001689960/

Deze inderdaad, de bovenste link is dezelfde.

 4 
 Gepost op: Vandaag om 10:27:23 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door sanderv
Die weerstandjes zelf toevoegen met van die clipjes lijkt me geen probleem.
Heb je een linkje van zo’n plug and play tussenbox? Misschien bedoelen we hetzelfde.

Die staat er al bij, middelste link.

 5 
 Gepost op: Vandaag om 07:52:10 pm 
Gestart door kimopo - Laatste bericht door kimopo
Zegt 't voort... via déze site mag hij opgehaald worden voor € 900  :J

 6 
 Gepost op: Vandaag om 07:19:26 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door Jer81
Inmiddels geprobeerd met de fietsendrager die gewone gloeilampjes heeft.
Daar werkt alles feilloos. Ook de mistlamp.
Het zit hem dus echt in de LED verlichting en de communicatie met de auto.
Ik zal morgen eens met de lokale Peugeot dealer bellen kijken of die iets hebben. En anders zo'n tussenstuk bij Bol bestellen en kijken of dat werkt.
En zo allemaal niet, dan toch zelf aan de klus met weerstandjes vrees ik.

Tot voor nu dank voor het meedenken allemaal. Wordt zeer gewaardeerd.

 7 
 Gepost op: Vandaag om 04:58:04 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Alex

Kees Kampeert introduceert circulaire vouwwagen
met vervangende tent voor later gebruik.


De maker van circulaire vouwwagens uit Scheemda zet een volgende stap in
het streven naar een volledig-circulaire vouwwagen met de lancering van de
Kees Kampeert №13 Dubbel: deze vouwwagen kun je na jaren van gebruik zelf
vernieuwen, omdat het belangrijkste onderdeel (een extra vouwwagentent)
hiervoor direct al wordt meegeleverd.


Jelle Holtkamp: “We leveren bij de Dubbel direct al een extra vouwwagentent mee.
Deze leg je op zolder tot je hem nodig hebt.
Vele jaren later rits je hem dan op je vouwwagen zodra de oude tent niet meer voldoet.
Het is een hele simpele optelsom, maar op deze manier kan de vouwwagen nog véél langer mee en daar focussen we
ons op met Kees Kampeert.
Er zijn veel te veel producten die sneuvelen door een gebrek aan essentiële onderdelen. Als je die onderdelen direct al meelevert, wordt de klant zelf de reparateur en doet het er niet meer toe of het essentiële onderdeel nog te koop is of niet.



Kosten
Qua kosten is het normaal gesproken moeilijk haalbaar om een hele extra vouwwagentent mee te leveren voor een redelijk bedrag maar vanwege het
ecologische karakter van de Dubbel hebben meerdere leveranciers toegezegd voor een speciaal tarief mee te zullen werken en natuurlijk draagt Kees Kampeert zelf ook bij.
De prijs voor een №13 Dubbel begint daarom al bij €16.950,- (introductieprijs).


Zwakke plek
Jelle Holtkamp: "Ieder product heeft in de levensduur een zwakke plek.
Bij een auto is het de motor, bij een caravan de wanden en bij de vouwwagen is het nu eenmaal de tent.
Je ziet zo vaak dat mensen na jaren van gebruikt met pijn in het hart afscheid moeten nemen van hun vouwwagen omdat de tent gaar is.
Dat is eeuwig zonde want de rest van de vouwwagen is meestal nog prima.
Daarom leveren we juist de tent twee keer mee, omdat de levensduur van de gehele vouwwagen hiermee simpelweg kan worden verdubbeld.
Zo geven we de andere componenten van de vouwwagen de kans om nog véél langer gebruikt te worden, dat is ons doel.
We hopen dat een Kees Kampeert №13 Dubbel die nu wordt verkocht over 40 jaar nog wordt gebruikt.”

Bestellen via internet
Kees Kampeert verkoopt haar vouwwagens via haar webshop door heel Nederland.
Ook de nieuwe Numero Dertien wordt op deze manier aangeboden.
De klant ontvangt uitgebreide instructiefilmpjes en kan na ontvangst de vouwwagen
openvouwen op een veldje of camping in de buurt.
Jelle Holtkamp: “Mensen hebben twee weken retourrecht als ze de Numero Dertien bestellen, dus ze hebben echt de tijd om de vouwwagen uitgebreid te bekijken.
Maar langskomen in Scheemda kan natuurlijk ook.
Wel op afspraak want we houden van een persoonlijke benadering.”
De Kees Kampeert №13 Dubbel is per direct beschikbaar en wordt officieel geïntroduceerd op 1 mei a.s. De Numero Dertien is te koop in de kleurencombinatie Ecru-Gronings Blauw en Ecru-Gronings Groen.

Kampeerfamilie
Jelle Holtkamp (eigenaar Kees Kampeert) komt uit een echte kampeerfamilie: zijn
opa en naamgenoot Jelle Holtkamp sr. kampeerde al in 1928 met zijn tent van eigen
ontwerp op Ameland en zijn vader Bert Holtkamp ontwierp later de Holtkamper Flyer.



 8 
 Gepost op: Vandaag om 04:40:51 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Alex
Dit topic is verplaatst naar Vragen algemeen..

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=28631.0

 9 
 Gepost op: Vandaag om 04:24:46 pm 
Gestart door Jer81 - Laatste bericht door Avec
Niet als de bedrading van de VW is aangepast op de foutieve bedrading van de oude auto. Maar aangezien het een nieuwe VW is, lijkt me dat sterk.

Er is maar 1 manier om erachter te komen en dat is testen. En het kan sowieso geen kwaad om, zoals door anderen geopperd, eens naar de garage te gaan om te horen wat zij erover zeggen.

 10 
 Gepost op: Vandaag om 04:24:16 pm 
Gestart door Ankie - Laatste bericht door Hemertje
je kan er  bij het inklappen toiletpapier tussen je tentdoek doen, dan wordt het andere doek niet besmet

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal