Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vervangen tolbadge  (gelezen 9256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Vervangen tolbadge
« Gepost op: juli 17, 2018, 04:41:06 pm »

Sinds 5 jaar maak ik met veel plezier gebruik van de tolbadge in Frankrijk. Bij het eerste poortje in Frankrijk is het altijd weer spannend: Doet-ie het, of doet-ie het niet?! Tot nu toe nog steeds wel, maar ik vond het nu toch wel spannend worden. Ik hoorde verschillende berichten over de batterijduur. 4-5 jaar, 5-7 jaar..... Een aantal weken geleden kreeg ik een mail van de ANWB met de service om de tolbadge op een ANWB vestiging in te leveren. De ANWB zorgt dan voor het verzenden van de tolbadge naar Frankrijk. Binnen een week zou er een vervangend exemplaar teruggestuurd worden. Dit alles gebeurd kosteloos. Ik heb daar gebruik van gemaakt. 7 dagen werden er uiteindelijk 13, maar gisteren werd er een nieuwe tolbadge bezorgd. Een iets ander type, maar met een nieuw bevestigingscllipje. Nu maar hopen bij het eerste poortje dat deze werkt ;-)
Een mooie service van de ANWB, en we kunnen er weer 5 jaar tegen aan!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2018, 07:22:38 pm »

Nette service. Die van ons gaat dit jaar voor de 5e keer mee. Als het poortje niet open gaat zal het met 30 km/h alsnog wel lukken  :#

Volgens mij kun je ze ook aan de snelweg bij een servicepunt omwisselen maar via de ANWB is makkelijker.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2018, 08:38:53 pm »

Die Area servicepunten zijn volgens mij alleen in het zuid westen te vinden. En dat is een regio waar ik dit jaar niet kom. Je kan het eventueel ook zelf regelen via de website van Area. Maar mijn kennis van de frans taal is net zo goed als van 10 die helemaal niet spreken  :J
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2018, 10:46:52 pm »

Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2018, 10:50:03 pm »

het ligt eraan van welk bedrijf je het kastje hebt. Je kunt niet elk kastje overal ruilen. En inderdaad, bij het eerste poortje in Frankrijk is het altijd weer even spannend of hij na een jaar nog werkt...brrr
Ook een tip om de batterij te besparen; haal hem op je vakantieadres gelijk van de ruit; de warme zon maakt de batterijduur korter. 
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2022, 12:00:44 pm »

Deze kerstvakantie hebben we een weekje in de Franse alpen doorgebracht. Mijn Tolbadge lag al een paar jaar te verstoffen in een laatje, dus het was wel spannend of hij nog zou werken. De badge werkt op een batterij, die kun je niet vervangen en ook niet testen thuis. Bij het eerste tolstation voor de zekerheid een 'gemixt' poortje opgezocht, dan kun je altijd nog een kaartje trekken. Maar gelukkig! We hoorden het bekende piepsignaal en het poortje sprong open. Vooral bij Lyon was het heel prettig dat we gebruik konden maken van de Reservé strook, er stond namelijk een flinke rij bij de betaalpoortjes. De Fransen zijn er nog steeds niet aan gewend dat ook Hollanders een tolbadge kunnen hebben. Met lichtsignalen en 1x zelfs driftig toeterend werden we gemaand om aan te sluiten in de rij. Mooi niet dus! Met 30km/uur vlogen we lachend door het poortje.  :zw

Ik was net wat administratie aan het doen en ik dacht, laat ik meteen even kijken hoe lang zo'n badge normaal gesproken meegaat en hoe oud de mijne eigenlijk is. De meningen zijn verdeeld, maar ergens tussen de 5-7jaar zou je 'm moeten vervangen. Mijn badge is al 8jaar oud... Mazzel dat ie het nog deed dus. Het helpt waarschijnlijk dat de badge altijd binnen ligt en niet in de auto zit. Ik vermoed dat de badge 'in slaap valt' als er geen beweging is en ook de constantere temperatuur in huis zorgt ervoor dat de batterij langer meegaat.

Ik heb nu toch maar een nieuwe besteld. Dat gaat heel eenvoudig via de Mango-mobility site (voorheen APPR). De levertijd is op dit moment wel wat langer geloof ik, maar voor de zomer zal hij er toch wel zijn? Als we dan naar Frankrijk gaan is de badge vast geregeld. :)
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2022, 09:00:49 pm »

Deze kerstvakantie hebben we een weekje in de Franse alpen doorgebracht. Mijn Tolbadge lag al een paar jaar te verstoffen in een laatje, dus het was wel spannend of hij nog zou werken. De badge werkt op een batterij, die kun je niet vervangen en ook niet testen thuis. Bij het eerste tolstation voor de zekerheid een 'gemixt' poortje opgezocht, dan kun je altijd nog een kaartje trekken. Maar gelukkig! We hoorden het bekende piepsignaal en het poortje sprong open. Vooral bij Lyon was het heel prettig dat we gebruik konden maken van de Reservé strook, er stond namelijk een flinke rij bij de betaalpoortjes. De Fransen zijn er nog steeds niet aan gewend dat ook Hollanders een tolbadge kunnen hebben. Met lichtsignalen en 1x zelfs driftig toeterend werden we gemaand om aan te sluiten in de rij. Mooi niet dus! Met 30km/uur vlogen we lachend door het poortje.  :zw

Ik was net wat administratie aan het doen en ik dacht, laat ik meteen even kijken hoe lang zo'n badge normaal gesproken meegaat en hoe oud de mijne eigenlijk is. De meningen zijn verdeeld, maar ergens tussen de 5-7jaar zou je 'm moeten vervangen. Mijn badge is al 8jaar oud... Mazzel dat ie het nog deed dus. Het helpt waarschijnlijk dat de badge altijd binnen ligt en niet in de auto zit. Ik vermoed dat de badge 'in slaap valt' als er geen beweging is en ook de constantere temperatuur in huis zorgt ervoor dat de batterij langer meegaat.

Ik heb nu toch maar een nieuwe besteld. Dat gaat heel eenvoudig via de Mango-mobility site (voorheen APPR). De levertijd is op dit moment wel wat langer geloof ik, maar voor de zomer zal hij er toch wel zijn? Als we dan naar Frankrijk gaan is de badge vast geregeld. :)

bij de ANWB kan je hem ook omruilen toch?
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2022, 10:00:05 pm »

bij de ANWB kan je hem ook omruilen toch?
Ik geloof het wel ja. Je moet dan naar een ANWB winkel gaan. Online regelen vind ik makkelijker, klikkerdeklik en klaar! De Mango site is tegenwoordig ook in het Nederlands beschikbaar, dus geen woordenboek meer nodig. :)6]
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2022, 08:29:30 pm »

En hij is binnen! Zondag besteld en gisteren viel de envelop al op de mat. Vind ik toch behoorlijk snel :)106]
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2022, 01:56:25 am »

De vraag is dan wel wat je met de oude badge doet?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #10 Gepost op: januari 31, 2022, 09:15:14 am »

De vraag is dan wel wat je met de oude badge doet?
De oude badge moet je terugsturen. Er zit een uitgebreide brief bij waarin staat wat je precies moet doen. Uiteraard alleen in het frans.  ::)
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2022, 09:56:59 am »

bij de ANWB kan je hem ook omruilen toch?

Let op dit kan niet bij iedere vestiging !
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #12 Gepost op: januari 31, 2022, 01:08:59 pm »

De oude badge moet je terugsturen. Er zit een uitgebreide brief bij waarin staat wat je precies moet doen. Uiteraard alleen in het frans.  ::)

Een Frans bedrijf stuurt een brief over een dingetje wat je voor de Franse tolweg afneemt en jij verbaast je daarover?  :H Het is al heel wat dat de Engelstalige site normaal werkt bij dit soort instanties.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #13 Gepost op: januari 31, 2022, 01:36:38 pm »

Ja, in Vlaanderen is de kans klein dat je een degelijke job kan vast krijgen zonder dat je Nederlands, Frans en Engels kent. Je moet ze niet allemaal perfect kunnen praten maar op zijn minst wel kunnen verstaan en verstaanbaar maken, al is dat soms met wat fouten.
Velen (en daar behoor ik niet toe, heb nooit logica in talen gezien) hebben daarbij op school ook nog Duits gekregen. Die heb ik gelukkig niet meteen nodig in mijn job.

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Vervangen tolbadge
« Reactie #14 Gepost op: januari 31, 2022, 03:11:29 pm »

Een Frans bedrijf stuurt een brief over een dingetje wat je voor de Franse tolweg afneemt en jij verbaast je daarover?  :H Het is al heel wat dat de Engelstalige site normaal werkt bij dit soort instanties.
Haha!  :H
Ik was wel heel verbaasd toen ik zag dat de site in het NL beschikbaar is (https://www.mango-mobilitesbyaprr.com/nl). De vertaling is een beetje krom hier en daar, maar toch!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal